Skocz do zawartości

Srebrna lodówka ma zamiar pojechac do Mapteka.. za i przeciw


Piskoor

Rekomendowane odpowiedzi

Hmmm.

Wstępnie zaplanowałem sobie wyjazd do Poznania na przyszły tydzień, bo jakoś tak mnie naszło na remap

tak dla przypomnienia

 

Forester S-Turbo 2001/2002

130 000 km

wymieniony center pipe + końcowy na H&S

na wiosnę będzie miał nowe Tarox`y na przodzie i tyle

no i jada juz 17``

 

jest li sens remapowac czy nie ?.... Forest ma jeszcze służyć 2-3 lata, apotem zostać sprzedany ( ale nie na części :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym powiedzial ze w obecnej chwili nie ma sensu. Lepiej zrobic kompletny wydech + uppipe, i ewentualnie co tam bys jeszcze chcial zmienic np rury silikonowe do IC i dopiero wtedy jechac na strojenie. Po co masz robic to dwa razy i placic za kolejna sesje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uppipe chyba nie będzie... a rury silikonowe bardzo chętnie, tylko nigdzie do Foresta nie mogę znaleźć...

A one maja jakikolwiek wpływ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.

Wstępnie zaplanowałem sobie wyjazd do Poznania na przyszły tydzień, bo jakoś tak mnie naszło na remap

tak dla przypomnienia

 

Forester S-Turbo 2001/2002

130 000 km

wymieniony center pipe + końcowy na H&S

na wiosnę będzie miał nowe Tarox`y na przodzie i tyle

no i jada juz 17``

 

jest li sens remapowac czy nie ?.... Forest ma jeszcze służyć 2-3 lata, apotem zostać sprzedany ( ale nie na części :-)

cynamon z tylka polecial znaczy chinski puder z dupska poszedl :?: :?: :mrgreen: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie bedzie? To bardzo dobra modyfikacja, powoduje ze turbo wczesniej i lepiej sie wkreca na obroty, moment masz wczesniej. Rury do IC dzialaja podobnie, ale ich efekt jest duzo mniejszy (moze 100-200obr wczesniej), maja gladkie scianki i stawiaja mniejszy opor niz orginalne rury jak w odkurzaczu. Moze te od WRX'a beda pasowaly?

Czy masz juz downpipe bez katalizatorow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to mawiają ..... albo rybka albo pipka

Zostało m 3 tys... które mogę przeznaczyć na dłubanie w aucie ( nowy dom + żona .. wyciągna każdą kasę :-( )

więc zastanawiam sie na co je przeznaczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W center pipe nie ma katalizatora tylko jest puszka rezonatora. Czyli w samochodzie masz jeszcze ze trzy katalizatory. Wlasciwie to masz auto seryjne, mi bylo by szkoda wydawac kasy na strojenie seryjnego auta. Zaluz przynajmniej downpipe, zgubisz dwa katalizatory za turbo i bedziesz mial pelny wydech turboback. Zapytaj swojego mechanika czy podjolby sie wydlubania katalizatora z uppipe i ile by za to wziol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba stroic przy center-pipe... do tak drobnych zmian ECU sam sie dostosuje... zgadzam sie w 100% z Kuba... wydlub od turbo i wystroj albo podaruj sobie strojenie na razie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz tez czekam wlasnie na center pipe i tlumik koncowy ( 3 cale)

i mam wlasnie zamiar zrobic tak jak chlopaki pisza, czyli strojenie jak bedzie jeszcze downpipe i uppipe zmieniony inaczej sens niewielki, chociaz z drugiej strony z tego co pytalem jeszcze przed zakupem STi w mapteku to kazde kolejne strojenie kosztuje juz duuuzo mniej niz pierwsze...

Zreszta jezeli juz chcesz stroic to chyba koszt downpipe'a w stosunku do wydechu catback+strojenie nie jest juz chyba taki strasznie wysoki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby bulgotalo to chyba niekoniecznie, wystarczy chyba sam koncowy, ja wymieniam z dwoch powodow, po pierwsze dlatego ze taki byl zestaw:koncowy+centerpipe(cena nizsza niz sam koncowy H&S, jakosc bulgotu porownamy jak moj dojdzie :wink: ) , a po drugie dlatego ze i tak mam w planach caly wydech 3 cale i potem strojenie :) (jak bedzie kasa...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.

Wstępnie zaplanowałem sobie wyjazd do Poznania na przyszły tydzień, bo jakoś tak mnie naszło na remap

tak dla przypomnienia

 

Forester S-Turbo 2001/2002

130 000 km

wymieniony center pipe + końcowy na H&S

na wiosnę będzie miał nowe Tarox`y na przodzie i tyle

no i jada juz 17``

 

jest li sens remapowac czy nie ?.... Forest ma jeszcze służyć 2-3 lata, apotem zostać sprzedany ( ale nie na części :-)

 

A ja bym nie robil remapu. Odetkaj auto i ciesz sie nim dalej, przy 130 kkm to nie jest dobry pomysl ze strojeniem bo po takim przebiegu jest rowniez skrzynia biegow. Dla mnie to proszenie sie o klopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym nie robil remapu. Odetkaj auto i ciesz sie nim dalej, przy 130 kkm to nie jest dobry pomysl ze strojeniem bo po takim przebiegu jest rowniez skrzynia biegow. Dla mnie to proszenie sie o klopoty.

 

Ale przeciez skrzynia wcale nie musi byc zuzyta, powiem no moim przykladzie bo w piatek wyciagalem skrzynie z mojego autka bo zaczela wyc, coprawda troche inna konstrukcja bo moje auto to zwykla oska. Skrzynia byla rozbierana pierwszy raz i ma juz prawie 200tys przelotu, po tym przebiegu wszystkie tryby i synchronizatory sa w stanie smiem twierdzic idealnym, wyminilem jedynie dwa lozyska i jak sie bedzie dbalo to skrzynia pewnie zrobi nastepne 200tys bez rozbierania.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym nie robil remapu. Odetkaj auto i ciesz sie nim dalej, przy 130 kkm to nie jest dobry pomysl ze strojeniem bo po takim przebiegu jest rowniez skrzynia biegow. Dla mnie to proszenie sie o klopoty.

 

Ale przeciez skrzynia wcale nie musi byc zuzyta, powiem no moim przykladzie bo w piatek wyciagalem skrzynie z mojego autka bo zaczela wyc, coprawda troche inna konstrukcja bo moje auto to zwykla oska. Skrzynia byla rozbierana pierwszy raz i ma juz prawie 200tys przelotu, po tym przebiegu wszystkie tryby i synchronizatory sa w stanie smiem twierdzic idealnym, wyminilem jedynie dwa lozyska i jak sie bedzie dbalo to skrzynia pewnie zrobi nastepne 200tys bez rozbierania.

 

Pozdrawiam!

 

porownujac skrzynie FWD i AWD to tak jak bys porownywal rower z motorem... Jakie obciazenia przenosza te skrzynie i jakie sily? Ośka na mielenie kolami w miejscu? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez wiem, ze to inna konstrukcja i napisalem to w moim pierwszym poscie. Chodzilo mi o to, ze skrzynia jaka byniebyla to 130tys km przebiegu wcale nie musi oznaczac, ze jest juz zuzyta i podnoszenie mocy jest ryzykowne, bo skrzynia moze nadal byc jak nowa, tak jak w moim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzilo mi o to, ze skrzynia jaka byniebyla to 130tys km przebiegu wcale nie musi oznaczac, ze jest juz zuzyta

 

Pierwsza skrzynia padła mi po 75kkm, druga po nastepnych 15kkm, i teraz mam trzecią która jako tako się trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie mam jak narazie problemów ze skrzynią poza faktem że czasmi ciężko wchodzi wsteczny i jak zapalam to czasmi jedynka ciężko wskakuje... Ale to podobno normalka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno

 

 

bo większość użytkowników pisała że Subarowe skrzynie czasami haczą przy wrzucaniu jedynki...

 

Ale rzeczywiście...najpier chyba strzelę downpipe+uppipe..... Ciekawe czy forest zbliży się do 200KM ?

Potem silikony ( czy ktoś wie gdzie to kupić ? na Samco brak jest do Foresta )

a na koniec Remap...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...