edek2006 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Ostatnio wybrałem się z Wawy do Lublina na tor. Tam wyjeździłem upalając ponad dwa baki paliwa, potem powrót do Stolicy. ( łącznie może 650 km) I tu zdziwko bagnet suchy. Żeby dojść do maksimum musiałem dolać 4,2 litra oleju. ( wcześniej stan był na połowie ) Byłem u mechanika, powiedział, że silnik żyje ( pracuje normalnie ), wycieków brak, uszczelka pod głowicą cała. Wcześniej robiłem może nie aż takie duże wypady , ale 300 ml dolewki oleju to był max. Wiem, że zakucie tego silnika czeka mnie prędzej czy później, ale jeżeli mogę teraz coś zrobić to wolałbym później. Czy coś powinienem sprawdzić, żebym nie zatarł silnika, a może takie zużycie się zdarza. Auto nie latało wcześniej w sporcie, (łącznie może trzy pojeżdżawki ) a taki numer zrobiło mi pierwszy raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 4,2l oleju na 650km - to nie jest OK... najprawdopodobniej masz poważny problem... a zakucie / remont to już nie przyszłość, ale teraźniejszość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Żeby dojść do maksimum musiałem dolać 4,2 litra oleju. :shock: 4.2l to wchodzi przy wymianie oleju... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edek2006 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Mam trzy opcje 1 Szukać co się stało, ale nie wiem zabardzo co jeszcze mogę sprawdzić 2. Jeżdzić aż padnie 3. Zakuć silnik Co podpowiadacie ? Czy jak dojade silnik do końca to koszty zakucia się powiększają ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Czy jak dojade silnik do końca to koszty zakucia się powiększają ? Tak, w najlepszym wypadku o nowy blok silnika :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Żeby dojść do maksimum musiałem dolać 4,2 litra oleju. ( wcześniej stan był na połowie ) Byłem u mechanika, powiedział, że silnik żyje ( pracuje normalnie ) Te dwa zdania nie pasują do siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 4,2l oleju, to musiałes mieć za sobą "warkocz", jak kometa? nie widziałes dymu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Nie było oleju to i dym skąd miał być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Nie było oleju to i dym skąd miał być? A właśnie: przed jazdą sprawdzałeś olej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edek2006 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Przed jazdą była równo połowa stanu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 A po upalaniu nie sprawdzałeś stanu oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edek2006 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Mój błąd. Sprawdziłem dopiero po powrocie do Wawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Mój błąd. Sprawdziłem dopiero po powrocie do Wawy. I jesteś pewien, że dolałeś 4.2 litra oleju?? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Przy takim ubytku to piec powinien papa powiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siwy Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 ja 4,2l wlewam przy wymianie... to musiał być modyfikator, że fury nie zatarł ha ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 eeeeeeee,pewnie mu się pomyliło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edek2006 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Nie róbcie jaj umiem liczyc do czterech. A możecie podpowiedzieć co powinienem jeszcze sprawdzić, żeby dojść co się stało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Nie róbcie jaj umiem liczyc do czterech. A możecie podpowiedzieć co powinienem jeszcze sprawdzić, żeby dojść co się stało. Przy takim braku oleju to powinieneś zacząć od obejrzenia panewek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Duża szansa, że któryś tłok jest pęknięty, ale który to już carfit Ci prędzej powie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edek2006 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Jak dolałem olej to pojechałem do mechanika ok 20 km ale tak do 2000 obrotów i na tej trasie oleju nie ubyło. Na postoju juz z olejem był gazowany, ale jakoś dymu specjalnie nie było widać . Rura w środku owszem czarna. -- Pn sty 30, 2012 10:02 pm -- Powinno to wyjść przy sprawdzeniu ciśnienia na cylindrach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graft Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Tak czy inaczej sprawdź, bo przecież coś było przyczyną, że zatarciuch spalił ponad 4l oleju. Panewy pewnie przeorane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Tak czy inaczej sprawdź, bo przecież coś było przyczyną, że zatarciuch spalił ponad 4l oleju. Panewy pewnie przeorane. Panewy? Ten motor nie miał prawa tego przeżyć... Gdzieś musi tkwić błąd... :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 BartZ, też mi się tak wydaje... nawet ubytek 3 litrów powinien spowodować masakrę a co dopiero 4.2 gdzie edek2006, pisał, że miał stan na pół bagnetu więc tak naprawdę gdzieś tyle oleju miał przed jazdą. edek2006 a przed pomiarem nie zrobiłeś takiego czegoś: - auto było zimne - odpaliłeś je - przejechałeś bardzo mały kawałek gdzie silnik pozostał zimny - poczekałeś chwilę - zmierzyłeś poziom oleju - sucho na bagnecie ? sprawdzałeś teraz ile po takiej "dolewce" miałeś na bagnecie ? żeby się nie okazało, że jednak nie ubyło 4 l i nagle masz w misce ponad 7 l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 Ostatnio wybrałem się z Wawy do Lublina na tor. Tam wyjeździłem upalając ponad dwa baki paliwa, potem powrót do Stolicy. ( łącznie może 650 km) I tu zdziwko bagnet suchy. Żeby dojść do maksimum musiałem dolać 4,2 litra oleju. ( wcześniej stan był na połowie ) Byłem u mechanika, powiedział, że silnik żyje ( pracuje normalnie ), wycieków brak, uszczelka pod głowicą cała. Wcześniej robiłem może nie aż takie duże wypady , ale 300 ml dolewki oleju to był max. Wiem, że zakucie tego silnika czeka mnie prędzej czy później, ale jeżeli mogę teraz coś zrobić to wolałbym później. Czy coś powinienem sprawdzić, żebym nie zatarł silnika, a może takie zużycie się zdarza. Auto nie latało wcześniej w sporcie, (łącznie może trzy pojeżdżawki ) a taki numer zrobiło mi pierwszy raz. Teraz to Ci zostaje jedynie obserwacja zuzycia oleju w przypadku braku upalania, ale są generalnie trzy opcje . 1. turbina sie rozszczelniła ( bardzo rzadko ) łatwo to sprawdzić 2. pękniety tłok ( bardzo prawdopodobne ) 3. zapieczone do cna pierścienie ( bardzo prawdopodobne ) Cisnienie spreżania może być w normie , i czesto tak jest , wszystko zalezy w którym miejscu pękł tłok lub zapiekł sie piersćień , ale najczęściej górny pierścień odp. za ciśnienie jest ok , najczęściej leci olejowy :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 Podjedź na stacje diagnostyczną,niech zrobią analizę spalin na wolnych i wysokich obrotach (koszt ustawowo 14 zł ).Jak silnik pali nadmiernie olej, węglowodory (HC) skaczą na potęgę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się