Jump to content

Strumienica


hiszpan25
 Share

Recommended Posts

Pytanie o praktyczne sprawdzone empirycznie (hamownia) działanie strumienicy? Zastanawiam sie nad zakupem takowej i jej instalacja w miejsce katalizatora. Raz czy to ma sens ze wzgledu na osiągi dwa czy nie odbije sie negatywnie na pracy silnika (patrz ciecie katalizatora bez przeróbki układu w Imprezie)?

W poprezedniej babci katalizator zostało zastapiony poprostu zwykłym ordynarnym kawałkiem rury a wszelkie tłumiki były przelotowe. Silnik nie miał nic przeciwko. iekawe co Justyna powie na strumienicę?

 

PZDR!

Link to comment
Share on other sites

my w Justy też pozbyliśmy się kata, gdy ojciec urwał kiedyś w lesie rurę (i tak była już wtedy trochę przepalona :)). ja zacząłem jeździć dawno po tej operacji i niestety nie mam porównania. silnik nie marudził.

 

w dwulitrowym SI kopa dostał dół w zakresie 2-3 na obrotomierzu i spadło spalanie. tu silnik również nie narzeka ;).

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Strumiennica, a juz napewno ta uniwersalna (bo jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego) ma przede wszystkim działanie psychologiczne. Ja mam w Justy (tylko tym starszym modelu od Twojego) kolektor 3 w 1 i calkowicie przelotowy wydech, silnik nic nie ma przeciwko za to wszystko pieknie rajdowo "gada" :D

Wiec na Twoim miejscu wywalilbym porpostu katalizator i zastapil go zwykła rurą albo wybebeszył ze środka a puszkę zostawił tak, żeby się nie czepiali. A zaoszczedzone pieniadze przeznaczył na benzyne, dobry olej, cokolwiek innego ;)

Pozdrawiam,

Konrad

Link to comment
Share on other sites

W sumie to spodxziewałem się takiego "optymizmu". Jeśli wynalazki tego typu nie sa powszechnie stosowane w sporcie przez duże "S" to nie ma o czym gadać. Swojego katalizatora pruć nie chcę bo na przeglądy się może przydać. Rurka to jednak dobry pomysł :) a kat niech leży w garażu :)

Link to comment
Share on other sites

Strumiennica, a juz napewno ta uniwersalna (bo jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego) ma przede wszystkim działanie psychologiczne.

w naszym SI jednak trochę dało, a też jest uniwersalna.

 

Ale strumiennice wstawiles zamiast katalizatora, czy moze poprostu wstawiles strumiennice gdzies i opczules roznice? Bo jezeli wywaliles kata i w to miejsce wstawiles strumiennice to ja bym raczej obstawial ze roznica ktora poczules wynika z rozluznienia wydechu a nie koniecznie dzialania strumiennicy.

Moja niechec do strumiennicy bierze sie z paru przyczyn.

1. W seju kiedys to sprawdzalismy i nie bylo zadnej roznicy... tzn. najpierw bez wywalania kata w wyedchu znalazla sie strumiennica. Zero efektu. Potem wylecial katalizator, jakby troche bylo lepiej. A na koniec poszedl przelot az do koncowego N-grupowego tlumika i roznica byla.

2. Wydechy w nowoczesnych silnikach tak samo jak uklady dolotowe sa liczone pod wzgledem zjawisk falowych itp. wiec jezeli wsadzamy cos co jest uniwersalne czyli jest do wszystkich silnikow, to niszczymy całą koncepcje inżynierów. Oczywiście istnieje prawdopodobieństwo, że akurat zamontujemy odpowiednia strumiennice w odpowiednim miejscu, ale raczej bym na to nie liczyl. Co innego wydech policzony pod samochod ze strumiennicami i wszystko dobrane, w to bym już mógł uwierzyć, no ale to nie kosztuje 80 zł... :|

 

To sa moje spostrzezenia, moge sie mylic. Ale postrzegam strumiennice uniwersalne podobnie jak magnetyzery- środki powodujące silne działanie psychologiczne :)

 

Pozdrawiam,

Konrad

Link to comment
Share on other sites

tak jest - strumień siedzi zamiast kata.

ogólnie to się zgadzamy, bo również uważam, że mocy przybywa ze względu na zmniejszenie oporu na wydechu poprzez wstawienie pustej puszki zamiast kata :).

 

gdzieś na forum streetracing.pl ktoś robił pomiar na hamowni po założeniu strumienia w Yarisie 1.0l i wyszło mu, że dostał 2KM i 4Nm. wszystko zależy od pojemności, bo większy silnik mocniej odycha i za większy luz na wydechu odwdzięcza się większym kopem.

 

oczywiście tak tylko sobie piszę, bo ja w gruncie rzeczy się nie znam :).

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Mogę powiedzieć ze swoich dawnych doświadczeń kiedy miałem Golfa4. Wielkiej różnicy nie było ale czułem że elastyczność silnika się zwiększyła. Szybciej zbierał się z dołu. Pzodrawiam

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...