Skocz do zawartości

klasa historyczna


nita

Rekomendowane odpowiedzi

Mam parę pytań odnaśnie startów Subaru Imprezą Coupe w klasie historycznej. Zacznę od początku:

 

1) czy klasa historyczna jest tylko w RSMP, czy też w RPP i w RD-3L?

2) czy Impreza Coupe 2000r wersja z USA, przerobiona tzn. Silnik z New Age, skrzynia 6MT, hamulce z WRX-a, hydrauliczny ręczny, lekka maska i klapa itp, itd może startować w klasie historycznej?

3) jeżeli tak to na pewno musi być klatka z homologacją (będzie), system gaśniczy (jest), homologowane siedzenia, pasy, ubranie (częściowo jest)

4) jeżeli nie to jak powinno wyglądać takie auto? Całkowity orginał tzn. silnik wolnossący 2.5, seryjna skrzynia...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. W klasie historycznej mogą startować auta z wygasłą homologacją FIA lub zbudowane na jej wzór.Twoje auto raczej tych warunków nie spełnia.

Najpierw sprawdź jakie Subaru z tego okresu otrzymały homologacje,chyba na stronie FIA znajdziesz.

 

Możesz zadzwonić do PZPN tam przekierują cie do gościa, który zajmuje się klasą historyczną i chętnie odpowie na pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nita, budujemy właśnie auto do RSMP,które ma startować w klasie historycznej, ale( przejściowej).Dlaczego przejściowej, otóż chodzi o czas wygaśnięcia homologacji.Tzn. auto jest dopuszczone do klasy historycznej, wówczas, kiedy minie pełne 4-y lata od zakonczenia homologacji, a to oznacza, że impreza o oznaczeniu GC8 i nr hom. 5480 konczy się w 2010r.To oznacza, że do pełnej klasy historycznej brakuje 2 latka.Więc zgłaszasz auto w klasie HR-P, czyli przejściowej.To tyle o ogółach, natomiast wybij sobie z głowy graty z new aga, czy 6-ki skrzynie, no chyba, że udasz się do Prodrivu, zanabędziesz 6-kę z tamtego okresu i będzie pięknie.Zamów sobie homologację z FIA w PZM, o sygnaturze, którą Ci zapodałem,bo startując jest ona obowiązkowa w orginale,dokładnie przestudiuj,no i do boju z budowaniem auta.

Tak jak napisałem powyżej, buduję replikę dawnej A-grupy, duży zestaw częsci już nie długo przyjedzie z Angli, chodzi o to żeby odwzorować takie samę detale,a np samę bezpieczniki ,które były w A-grupie, to kosztują tyle,że szok.Buduj auto, im więcej zawodników, tym lepsze zawody.Pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Klasa (grupa) historyczna jest tylko w RSMP i GSMP.

 

2) Ni cholery. Coupe miało homologację, ale jako WRC! A to kwalifikuje się podobnie jak HR-P do grupy Open (od tego roku).

Poza tym WRC miało niewiele z seryjnej coupe. Tak więc nie ma szans żeby tym w ogóle pojechać.

 

3) i 4) Sprawdź, czy 2,5 miało homologację, ale kwalifikuje się do jednej klasy z 2,0turbo, więc rywalizacja nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nita, budujemy właśnie auto do RSMP,które ma startować w klasie historycznej, ale( przejściowej).Dlaczego przejściowej, otóż chodzi o czas wygaśnięcia homologacji.Tzn. auto jest dopuszczone do klasy historycznej, wówczas, kiedy minie pełne 4-y lata od zakonczenia homologacji, a to oznacza, że impreza o oznaczeniu GC8 i nr hom. 5480 konczy się w 2010r.To oznacza, że do pełnej klasy historycznej brakuje 2 latka.Więc zgłaszasz auto w klasie HR-P, czyli przejściowej.To tyle o ogółach, natomiast wybij sobie z głowy graty z new aga, czy 6-ki skrzynie, no chyba, że udasz się do Prodrivu, zanabędziesz 6-kę z tamtego okresu i będzie pięknie.Zamów sobie homologację z FIA w PZM, o sygnaturze, którą Ci zapodałem,bo startując jest ona obowiązkowa w orginale,dokładnie przestudiuj,no i do boju z budowaniem auta.

Tak jak napisałem powyżej, buduję replikę dawnej A-grupy, duży zestaw częsci już nie długo przyjedzie z Angli, chodzi o to żeby odwzorować takie samę detale,a np samę bezpieczniki ,które były w A-grupie, to kosztują tyle,że szok.Buduj auto, im więcej zawodników, tym lepsze zawody.Pozdrawiam :wink:

 

Dzięki za odpowiedz. Maras, a Ty budujesz Imprezę 2, czy 4 drzwiową, bo z tego co napisał house_1 2 drzwiówką nie ma szans pojechać?

 

3) i 4) Sprawdź, czy 2,5 miało homologację, ale kwalifikuje się do jednej klasy z 2,0turbo, więc rywalizacja nie ma sensu.

Nie ma sensu z powodu zwężki, czy jeszcze coś innego? Silnik zawsze można inny wrzucić, nie jest to duży problem.

Napisałeś jeszcze

2) Ni cholery. Coupe miało homologację, ale jako WRC! A to kwalifikuje się podobnie jak HR-P do grupy Open (od tego roku).

Poza tym WRC miało niewiele z seryjnej coupe. Tak więc nie ma szans żeby tym w ogóle pojechać

Czyli można pojechć w RSMP, czy nie? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz. Maras, a Ty budujesz Imprezę 2, czy 4 drzwiową, bo z tego co napisał house_1 2 drzwiówką nie ma szans pojechać?

 

O ile się nie mylę, to Maras buduje na bazie 4 drzwiowej TypeRA

 

Środkowy samochód w jego podpisie, znana i nadal żwawa "Babcia" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2) Ni cholery. Coupe miało homologację, ale jako WRC! A to kwalifikuje się podobnie jak HR-P do grupy Open (od tego roku).

Poza tym WRC miało niewiele z seryjnej coupe. Tak więc nie ma szans żeby tym w ogóle pojechać.

 

A właśnie że nie - 2-drzwiowe było homologowane w eNce- autem takim jeździł B. Baniowski - auto pożyczane z Jos Boon Racing.

http://www.rallye-cards.net/pages/en/sb ... i2001.html

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie że nie - 2-drzwiowe było homologowane w eNce- autem takim jeździł B. Baniowski - auto pożyczane z Jos Boon Racing.

http://www.rallye-cards.net/pages/en/sb ... i2001.html

 

O, to może uda się coś wyskrobać z mojego sprzęta!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jest tak, że do 96r homologacja FIA pokazuje auto 4-drzwiowe, natomiast, wiadomym jest, że od wersji ,,III" tzn, 97^ w górę szły już auta klasy WRC, ale nie było napisane, ze nadwozie 2-drzwiowe nie jest homologowane.Więc, jezeli wstawisz sobie wszystkie grty zgodne z homologacją, to podejrzewam, że spokojnie możesz ciśnąc.Jak popatrzysz w kwity, a przestudiowałem dokładnie, to zakaladaj skrzynie A/T o odpowiednich przełożeniach i do boju.Niezłe co? :lol: Oczywiście założysz napęd jaki chcesz, takie sobie lużne dywagacje. :wink: Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jest tak, że do 96r homologacja FIA pokazuje auto 4-drzwiowe, natomiast, wiadomym jest, że od wersji ,,III" tzn, 97^ w górę szły już auta klasy WRC, ale nie było napisane, ze nadwozie 2-drzwiowe nie jest homologowane.Więc, jezeli wstawisz sobie wszystkie grty zgodne z homologacją, to podejrzewam, że spokojnie możesz ciśnąc.Jak popatrzysz w kwity, a przestudiowałem dokładnie, to zakaladaj skrzynie A/T o odpowiednich przełożeniach i do boju.Niezłe co? :lol: Oczywiście założysz napęd jaki chcesz, takie sobie lużne dywagacje. :wink: Pozdrawiam

 

Maras napisałeś, że napęd jaki chce tzn, że mógłbym zostawić STI-owy (2005)? Jaka to jest skrzynia A/T?

Widać, że nie potrzeba zbyt dużo przeróbek i można latać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, spokojnie,zapomnij o 6-tce w GC8, nie ma szans.Napisałem napęd dowolny, nawet jak masz ochotę to A/T.Oczywiście przełożenia ściśle homologowane, nie, nie, nie ma tak lekko.Jezeli chciałbyś pojechać na 6-cio biegowej skrzyni to tylko Hewland,kłowy oczywiscie rekomendowany przez Prodrive.Do tego należało byjeszcze dorzucić sterowanie elektrohydrauliczne centralnego i przedniego dyfra, uchwyty do wybierania biegów, półosie, też były troszkę inne, dyfer tylny,no i oczywiście jego mocowanie, czyli kompletnie inny wózek z tyłu,dodaj jeszcze półosie na tył. :lol::lol: No i najważniejsze ile to ma kosztować, :lol: sorki jak Cię zniechęciłem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to w klasie historycznej dopuszcza się pewne odstępstwa od homologacji.Sędziowie przy odprawie patrzą trochę łagodniejszym okiem :wink: Np. średnica kół może być większa o cal względem oryginału itp. co do skrzyni nie wiem, najlepiej podpytać u źródeł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommo, ok może co do kół, lecz napęd nie homologowany nie przejdzie, a wierz mi sprawdzałem i rozmawiałem z wysoko postawionymi tego sportu.Było by bardzo fajnie, jakby dopuszczone były skrzynie z newega czyli nowsze 6-ki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Maras wrociles juz z Lotosa ? :mrgreen:

 

Wróciłem, wróciłem :mrgreen: ale taki zapiernicz, że nie ma kiedy taczki załadować :P:lol:

 

Nr homologacji to dokładnie A-5480.Ja ma do grupy N i A.

 

Co do zastosowania skrzyni 5-biegowej na wkładzie kłowym, ale obowiążkowo przełożeniu homologowanym można jechać bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...