kons6 Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 ja szukam jeszcze sprężyn na tył do ultra sr -8/-9 na końcu kodu do gc8 type r jakieś sugestie do zastosowania na szuter :?: z przodu będzie używana seria sti'04: amortyzatory i sprężyny kupiłem zamienniki serii wrx-a 00-02 http://www.ebay.co.uk/itm/KILEN-Coil-Sp ... 588ec21663 zamienników tylnych sprężyn do sti 00-02 nie znalazłem, nawet kayaba nie ma ich w ofercie planuję założyć całość za jakiś miesiąc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 15 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 Czyli Ultra SR do STI 01-02 owszem oto żródło: DIRTYIMPREZA.COM oraz forums.nasioc.com dla GC8 zastaw na szuter" rough gravel": amortyzatory 04 STI + sprężyny 03-04 (v8) STI "różowe" (257 front / 217 rear [lbs]) lub STI v6 (2001) (237/195lbs) zestaw na szuter "smooth gravel" : amortyzatory 04 STI + sprężyny STI v8 spec c (03-04) (224 front / 195 rear [lbs])- najbardziej polecany i chwalony. Z tego chyba wynika że lepszym rozwiązaniem jest Ultra SR 03-04 czyli z końcówkami kodu -4 /-5. Przypuszczalnie (narazie tylko przypuszczalnie) te modele są pod mocniejsze sprężyny. Na twoim miejscu chyba bym się tym nie przejmował i szukał sprężyn jak wyżej. może Maras albo Carfit coś poprawią? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomai Opublikowano 25 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2012 X69, opis z innego źródła tych dwóch zestawów: http://eibachpolska.pl/search.html?sear ... _line=1154 w pierwszym jest info ohne STi, ale drugi zestaw budzi pytania.. rzeczywiście to że da się je zamontować to jedno, ale ich charakterystyka (E10-77-002-06-22) w stosunku do serii STi to drugie a zarazem sedno sprawy.. Czy ma ktoś opinie opartą na doświadczeniu a nie tą z www? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 25 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2012 Mam nadzieje że ktoś napisze jakąś mądrą opinie na podstawie testów i prawdziwego porównania setupów. Opinii typu: "Mam w swoim aucie i jest OK" które nic nie wnoszą do tematu, jest pełno..... Tak jak piszesz:..... chodzi o charakterystyki. Eibachy są "miększe" od ori STI i twardsze od ori WRX. Różnica niewielka ale jednak jest. Ultra SR jest produkowany jako zamienik do WRX i do STI (upside-down). Eibachy chyba będą najlepiej pracowały z Ultra SR do WRX. Nie twierdzę że nie powinno się ich montować z Ultra SR/STI!!! Przypuszczam tylko że Ultra SR/STI lepiej będzie pracował ze sprężynami twardszymi niż Eibachy czyli np. ori STI. Problem jest jeszcze taki że nowe ori sprężyny STI nie są dostępne (cena) więc pozostaje tylko H&R oraz Eibach (pomijam fakt że sprężyny obniżające auta są takie modne). Za kilka miesięcy chyba będe budował "Złotego Grala": zawias na bazie Ultra SR/STI ze sprężynami jak spec c lub P1. Wtedy sam będe mógł powiedzieć coś więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomai Opublikowano 25 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2012 skąd opinia że Eibach Pro-kit to sprężyny "miększe" od ori STi? oj ja chyba muszę mieć zawias beton spec skoro na kayaba ultra sr i sprężynach STi za bardzo buja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 25 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2012 warto by zapytać producenta o twardość i długość sprężyn, to da odpowiedź moje praktyczne doświadczenia z Eibach Pro Kit to bmw m3 e36, jeździłem sportowo na 2 zestawach kupionych jako nowe: 1. bilstein b6 (niemodyfikowane) + eibach pro kit 2. kw ver 1 basic: amortyzatory razem ze sprężynami zestaw 1 dużo miększy niż 2, na suchym auto niekonkurencyjne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 25 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2012 Tomai, pytasz z kąd takie info? Cóż, od czterech miesięcy spędzam kilka godzin dziennie w sieci szukając jakiegoś zawiasu dla mojej śnieżynki..... amortyzator i sprężyny jako komplet lub osobno. Chodzi mi o "Złotego Grala" czyli zawieszenie gwintowane które nie będzie kosztowało pierdyliard ojro, będzie dawało możliwości poprawnego prowadzenia się auto w różnych warunkach i będzie się nadawało do katowania (trwałość). Na początku przechodziłem etap K-Sport, D2,.... poczytałem w sieci u różnych źródeł i szukałem dalej... Prodrive na Bilsteinie 40mm, DSM, ATS.......... Poszukiwania "Złotego Grala" zaowocowały pewnym pomysłem na ten wynalazek.... ale o tym za jakiś czas Przy okazji tych poszukiwań znalazłem w sieci bardzo wiele danych o sprężynach, ustawieniach i budowie zawieszeń oraz wykresów z hamowni z badania różnych amortyzatorów (AST, KSport, Koni, DSM,....). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomai Opublikowano 25 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2012 X69, pytam skąd bo na szukanie "Złotego Grala" nie mam czasu wolę oprzeć się na doświadczeniu tych którzy próbowali konkretnych ustawień m.in. zmieniali ori STi na Eibachy. Śledząc wątki zawieszeniowe na forum widzę takie osoby i czekam na ich opinie, jeśli nie trafią do tego wątku odezwę się na pw i wtedy pogadamy dalej. Nie wątpię że dużo czasu poświęciłeś na szukanie optimum ale dla mnie ocena z jazdy, użytkowania Imprez podczas różnych pojeżdżawek, porównania z nich wynikające są najbardziej miarodajne. Mam ofkors na myśli osoby za którymi stoją wyniki czy opinie że ogarniają temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 25 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2012 Tomai, też chętnie zapoznam się z opiniami ludzi którzy testowali własnoręcznie konkretne ustawienia! Takie opinie są bezcenne!! zobacz jakie są różnice w charakterystyce przedniego amortyzatora STi v7 i v8 (różnią się tłumieniem odbicia, sprężyny są różne w obu wersjach!!!!) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomai Opublikowano 25 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2012 zmontuje Eibachy i robię test, jeśli starczy mi determinacji zmienię na ori i porównamy jedno auto, amory, ścieżka tylko sprężyny, ciekawe co z tego wyszłoby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 25 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2012 No to ja jestem MAGA zainteresowanym wynikiem!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techno Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 różnice w charakterystyce przedniego amortyzatora STi v7 i v8 (różnią się tłumieniem odbicia, sprężyny są różne w obu wersjach!!!!) z tego co widzę to różną sie na kompresji a nie na odbiciu /zwróć uwage na znak minus sugerujący kompresje/. Moim zdaniem ta różnica nie jest ogromna biorąc pod uwage możliwości systemów zaworowych, nawet w tamtych czasach. Sam charakter krzywych - liniowy, sugeruje prosty system zaworowy, pożądany w sporcie ale jednocześnie nie dający wiele komfortu, setup raczej na asfalt niż na szutry. Możesz podać źródło tego wykresu, nurtuje mnie kształt charakterystyki kompresji, dlaczego jest taki pofalowany, coś tu nie pasuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Alleluja!!!!! Nareszcie odezwał się do mnie na forum ktoś kto ma wiedzę o zawieszeniach. Dłuuuuugo czekałem dobra, to na początek pytanie : czy ty mnie sprawdzasz? ile wiem na temat charakterystyk? to taki test żeby ocenić z kim się rozmawia... ok, niech będzie .... moim zdaniem, które nadal podtrzymuje!, różnice są na odbiciu. Gdyby było inaczej to każdy z tych amortyzatorów miały by większe tłumienie dobicia niż odbicia. Byłby to ewenement :!: stosunek 1:1 tłumienia dobicia/odbicia występuje tylko w extremalnych setupach samochodów off-roadowych (Dakar, etc...), wszelkie inne pojazdy mają większe tłumienie odbicia (stosunek taki waha sie ok. 1:2 do 1:3....). Pomijam w tej chwili kwestię regulacji zewnętrznej która pozwalaja na zabawę z ustawianiem chrakterystyki w różnych przedziałach prędkości tłoka, pod dany odcinek, kierowcę..... GENERALNIE zasadą jest że tłumienie odbicia jest zawsze większe (lub ewentualnie równa) tłumieniu dobicia :!: Pomijam też że na samym początku wykresu tłumienie dobicia może być minimalnie większe ale tylko na samym początku :!: Patrząc na te wykresy zawiasu ori sti v7 i v8 zgadzam się że różnica nie jest ogromna (tak jak różnica w twardości sprężyn nie jest ogromna), przebieg liniowo/dygresywny raczej do sportu niż do dupowozu, na asfalt bo 85% tych aut nie zobaczy nigdy innej nawierzchni. Nie jestem expertem od zawieszenia, ot poprostu spędziłem kilka misięgy grzebiąc tu i tam. Mam nadzieję że bedziesz w stanie skorygować moje błędne interpretacje i wytłumaczyć mi kilka rzeczy.... Co do przebiegów, oczywiście wykres który umieściłem wyżek to wykres "uśredniony", na którym nie widać wszystkiego. Wrzuć jakiś dobry wykres dla zawieszenia szutrowego pliiis :roll: Będe miał jakiś odnośnik dla moich poszukiwań "Złotego Grala". Najlepiej jakiś wykres z widoczną histerezą - taki "8", bo wykresy kołowe jak dla mnie są mało czytelne (jestem zbyt cieńki żeby coś na nich zobaczyć). KYB Ultra SR/STi jest zamiennikiem chyba najbliższym ori STi zawiasowi. Niestety nigdzie nie znalazłem wykresu. Może masz przypadkiem? Pytam bo ten zawias jest z powodzeniem stosowany na szutry. A nasuwa mi się pytanie czy dlatego że nie ma niczego tak taniego, trwałego i łatwo dostępnego czy jest jakieś inne wytłumaczenie tego zjawiska? Ultra SR/STi ma mniejszy skok niż zawias z WRX...... co do źródła wykresu: http://www.iwsti.com/forums/gd-suspensi ... ssion.html Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techno Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Alleluja!!!!!Nareszcie odezwał się do mnie na forum ktoś kto ma wiedzę o zawieszeniach. Dłuuuuugo czekałem ale jaja ... dobra, to na początek pytanie : czy ty mnie sprawdzasz? ile wiem na temat charakterystyk? to taki test żeby ocenić z kim się rozmawia... ok, niech będzie .... nie sprawdzam Cię, widzę jakieś dziwne wykresy to reaguję, ot co zasadą jest że tłumienie odbicia jest zawsze większe (lub ewentualnie równa) tłumieniu dobicia zgadza się, ogólnie tego typu stosunek reb-comp jest zachowany /1:1 do ok 1:4/ ale nie jest to regułą, to zależy od filozofii tuningu danego producenta, jak pisałem wcześniej znak minus sugeruje ruch ugięcia, a co do wykresu to nie wiadomo kto co zmierzył oraz jaka była intencja osoby składającej skład zaworowy który później był zmierzony. Zakładając że to porównanie dwóch set-up'ów to różnice dla zwykłego użytkownika nie były by takie oczywiste. Pomiar był wykonany na baaardzo staroświeckiej maszynie SPA, stąd prawdopodobnie łagodny przebieg na kompresji /góra/ i pofalowany na odbiciu, szkoda że nie widac wpływu siły od gazu. Nie jestem expertem od zawieszenia, ot po prostu spędziłem kilka miesięcy grzebiąc tu i tam. Mam nadzieję że będziesz w stanie skorygować moje błędne interpretacje i wytłumaczyć mi kilka rzeczy.... ogólnie - idziesz w dobrym kierunku :wink: Co do przebiegów, oczywiście wykres który umieściłem wyżek to wykres "uśredniony", na którym nie widać wszystkiego. Wrzuć jakiś dobry wykres dla zawieszenia szutrowego pliiis :roll: Będe miał jakiś odnośnik dla moich poszukiwań "Złotego Grala". Najlepiej jakiś wykres z widoczną histerezą - taki "8", bo wykresy kołowe jak dla mnie są mało czytelne (jestem zbyt cieńki żeby coś na nich zobaczyć). mnie się podoba to zestawienie bardizej podoba, jest bardziej obrazowe: zawieszenie OEM'owe jest bardziej degresywne wiec bardziej uniwersalne, na asfalt, na dziury i na szurty. Jak masz wykres kołowy, to go wydrukuj, złóż stronę na pół po osi prędkości i odczytasz to samo co z wykresu histerezy - taka stara szkoła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 X69 napisał(a):zasadą jest że tłumienie odbicia jest zawsze większe (lub ewentualnie równa) tłumieniu dobicia zgadza się, ogólnie tego typu stosunek reb-comp jest zachowany /1:1 do ok 1:4/ ale nie jest to regułą, to zależy od filozofii tuningu danego producenta, jak pisałem wcześniej znak minus sugeruje ruch ugięcia, a co do wykresu to nie wiadomo kto co zmierzył oraz jaka była intencja osoby składającej skład zaworowy który później był zmierzony. Zakładając że to porównanie dwóch set-up'ów to różnice dla zwykłego użytkownika nie były by takie oczywiste. Techno, wykres v7 vs v8 to są ori amortyzatory z tych aut! setup fabryczny!! więc nie ma mowy o filozofii tunera. jeżeli stosunek reb-comp to 1:1 do 4:1 a nie odwrotnie!!! (rebound to odbicie a compresion to dobicie), sory że się czepiam szczegułów ale diabeł twki w szczegułach przeczyta to świerzak i będzie powtarzał błąd :!: Znasz przypadki amortyzatorów do samochodów typu EVO, STi, które po "tuningu" miały by ten stosunek inny? Sam wkleiłeś wykres porównawczy kilku tunerów i zasada zostaje zachowana! Rebound >= Compression :!: X69 napisał(a):Alleluja!!!!! Nareszcie odezwał się do mnie na forum ktoś kto ma wiedzę o zawieszeniach. Dłuuuuugo czekałem ale jaja ... niestety, jaj tu nie ma. Ci wyjadacze którzy wiedzą więcej od szarego tłumu mają chyba dość pisania po raz setny o tym samym. Zresztą mają racje - wystarczy zobaczyć ile się pisze wkółko i na okrągło o zawiasie KYB Ultra SR do WRX i STi.... z tego co widzę to różną sie na kompresji a nie na odbiciu /zwróć uwage na znak minus sugerujący kompresje/. Na tym wykresie który wkleiłeś też jest znak minus i jak byk pisze jest to "rebound" Jak masz wykres kołowy, to go wydrukuj, złóż stronę na pół po osi prędkości i odczytasz to samo co z wykresu histerezy - taka stara szkoła wszystko się zgardza, ale jak ma każdy taki wykres drukować składać..... to wolę ten z histerezą Wracając do tematu szutru, poproszę o jakieś wskazówki czy wykres jak taki amortyzator ma działać w różnych przedziałach. Wrzuć jakiś dobry wykres dla zawieszenia szutrowego pliiis :!: Będe miał jakiś odnośnik dla moich poszukiwań "Złotego Grala". Co do AST to niestety nie znalazłem nic do SI tylko do Nissana 240SX S14: Czy dasz radę coś powiedzieć na temat Ultra SR/STi: jest zamiennikiem chyba najbliższym ori STi zawiasowi. Niestety nigdzie nie znalazłem wykresu. Może masz przypadkiem? Pytam bo ten zawias jest z powodzeniem stosowany na szutry. A nasuwa mi się pytanie czy dlatego że nie ma niczego tak taniego, trwałego i łatwo dostępnego czy jest jakieś inne wytłumaczenie tego zjawiska? Ultra SR/STi ma mniejszy skok niż zawias z WRX...... Wykres który znalazłem dadaje się do broszurki dla dzieci: Pozdrawiam!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techno Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 wykres v7 vs v8 to są ori amortyzatory z tych aut! setup fabryczny!! więc nie ma mowy o filozofii tunera. jeśli to są oryginalne charakterystyki to i tak kim jest producent? tunerem który stroi i potem sprzedaje auta z własną filozofią strojenia zawieszenia a jest to bardzo subiektywna działka, jednym sie podoba inni ganią za szczegóły ... Sam wkleiłeś wykres porównawczy kilku tunerów i zasada zostaje zachowana! Rebound >= Compression tak, m.in. dletego go wkleiłem, dodatkowo tam przynajmniej jest opisane gdzie reb. a gdzie komp., ten wcześniejszy wykres był "niedbały" imo trudno o nim dyskutować bez podst. założeń. Wracając do tematu szutru, poproszę o jakieś wskazówki czy wykres jak taki amortyzator ma działać w różnych przedziałach. Wrzuć jakiś dobry wykres dla zawieszenia szutrowego popatrz na wykres OEM wklejonego przeze mnie wcześniej, widać na nim różnicę do ustawień np. torowych, więcej szczegółów to już mój warsztat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 no to wiele się nie dowiedziałem... rozumię że dysponujecie hamownią do badania amortyzatorów Roehrig? inny? jakie koszty badania amortyzatora gdybym dostarczył? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techno Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 zadzwoń w tygodniu to postaram Ci sie parę spraw wytłumaczyć - w mowie pisanej jestem kiepski i do tego leniwy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Czy zawias z STI US-spec 2002 (czerwone amortyzatory + czarne sprężyny) różni się czymś od spec-u europejskiego? np. czy amerykański jest bardziej miękki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 22 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 powinny być różnice - tak podejrzewam, ale nie jestem specem. Pytaj dalej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 pytam, bo mam okazję kupić, z symbolicznym przebiegiem. warto iść w amerykański zawias z STI 02-03 (bug)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 warto iść w amerykański zawias z STI 02-03 (bug)? nie ma czegoś takiego. model STi w USA wszedł od 2004 roku (w zasadzie to chyba końcem 2003) razem z faceliftingiem (blob). Bug w USA był tylko w specyfikacji WRX i do tego zubożonej. Jeśli masz możliwość kupić zawias od STI MY04 US-spec czerwony na grubej sztycy to warto, bo to fajny zawias (pod warunkiem że nie jest już nadszarpnięty przez ząb czasu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Jacool, dzięki, wyjaśnię o co chodzi i co mi tu oferują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 banalne pytanie: jaki gwint mają śruby mocujące kolumny MacPhersona do zwrotnic i jaki jest rozmiar nakrętek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOŁEK Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2017 (edytowane) Odkopię temat bo szukam informacji na temat przedniego zawieszenia STi 2004. Czy przednie amortyzatory KYB Ultra SR dedykowane do STi 2002 podejdą do moich poduszek i sprężyn z STi 2004? Według katalogów numery sprężyn są inne a amortyzatory wyglądają na zdjęciach tak samo oprócz miejsc oparcia sprężyn. Tył wiem że bez rzeźby nie podejdzie z 2002 ale co z przodami? Edytowane 13 Sierpnia 2017 przez TOŁEK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się