Skocz do zawartości

Zawias STi 2001-2003 vs 2003-2004


X69

Rekomendowane odpowiedzi

ja szukam jeszcze sprężyn na tył do ultra sr -8/-9 na końcu kodu do gc8 type r

 

jakieś sugestie do zastosowania na szuter :?:

 

z przodu będzie używana seria sti'04: amortyzatory i sprężyny

 

kupiłem zamienniki serii wrx-a 00-02 http://www.ebay.co.uk/itm/KILEN-Coil-Sp ... 588ec21663

 

zamienników tylnych sprężyn do sti 00-02 nie znalazłem, nawet kayaba nie ma ich w ofercie

 

planuję założyć całość za jakiś miesiąc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Ultra SR do STI 01-02

 

owszem

oto żródło: DIRTYIMPREZA.COM oraz forums.nasioc.com

dla GC8

zastaw na szuter" rough gravel": amortyzatory 04 STI + sprężyny 03-04 (v8) STI "różowe" (257 front / 217 rear [lbs]) lub STI v6 (2001) (237/195lbs)

zestaw na szuter "smooth gravel" : amortyzatory 04 STI + sprężyny STI v8 spec c (03-04) (224 front / 195 rear [lbs])- najbardziej polecany i chwalony.

 

Z tego chyba wynika że lepszym rozwiązaniem jest Ultra SR 03-04 czyli z końcówkami kodu -4 /-5. Przypuszczalnie (narazie tylko przypuszczalnie) te modele są pod mocniejsze sprężyny. Na twoim miejscu chyba bym się tym nie przejmował i szukał sprężyn jak wyżej.

 

może Maras albo Carfit coś poprawią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

X69, opis z innego źródła tych dwóch zestawów:

http://eibachpolska.pl/search.html?sear ... _line=1154

w pierwszym jest info ohne STi, ale drugi zestaw budzi pytania..

 

rzeczywiście to że da się je zamontować to jedno, ale ich charakterystyka (E10-77-002-06-22) w stosunku do serii STi to drugie a zarazem sedno sprawy.. Czy ma ktoś opinie opartą na doświadczeniu a nie tą z www?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje że ktoś napisze jakąś mądrą opinie na podstawie testów i prawdziwego porównania setupów. Opinii typu: "Mam w swoim aucie i jest OK" które nic nie wnoszą do tematu, jest pełno.....

Tak jak piszesz:..... chodzi o charakterystyki. Eibachy są "miększe" od ori STI i twardsze od ori WRX. Różnica niewielka ale jednak jest. Ultra SR jest produkowany jako zamienik do WRX i do STI (upside-down). Eibachy chyba będą najlepiej pracowały z Ultra SR do WRX. Nie twierdzę że nie powinno się ich montować z Ultra SR/STI!!! Przypuszczam tylko że Ultra SR/STI lepiej będzie pracował ze sprężynami twardszymi niż Eibachy czyli np. ori STI. Problem jest jeszcze taki że nowe ori sprężyny STI nie są dostępne (cena) więc pozostaje tylko H&R oraz Eibach (pomijam fakt że sprężyny obniżające auta są takie modne).

Za kilka miesięcy chyba będe budował "Złotego Grala": zawias na bazie Ultra SR/STI ze sprężynami jak spec c lub P1.

Wtedy sam będe mógł powiedzieć coś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto by zapytać producenta o twardość i długość sprężyn, to da odpowiedź

 

moje praktyczne doświadczenia z Eibach Pro Kit to bmw m3 e36, jeździłem sportowo na 2 zestawach kupionych jako nowe:

1. bilstein b6 (niemodyfikowane) + eibach pro kit

2. kw ver 1 basic: amortyzatory razem ze sprężynami

 

zestaw 1 dużo miększy niż 2, na suchym auto niekonkurencyjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomai,

pytasz z kąd takie info?

Cóż, od czterech miesięcy spędzam kilka godzin dziennie w sieci szukając jakiegoś zawiasu dla mojej śnieżynki..... amortyzator i sprężyny jako komplet lub osobno.

Chodzi mi o "Złotego Grala" czyli zawieszenie gwintowane które nie będzie kosztowało pierdyliard ojro, będzie dawało możliwości poprawnego prowadzenia się auto w różnych warunkach i będzie się nadawało do katowania (trwałość). Na początku przechodziłem etap K-Sport, D2,.... poczytałem w sieci u różnych źródeł i szukałem dalej... Prodrive na Bilsteinie 40mm, DSM, ATS..........

Poszukiwania "Złotego Grala" zaowocowały pewnym pomysłem na ten wynalazek.... ale o tym za jakiś czas :P

Przy okazji tych poszukiwań znalazłem w sieci bardzo wiele danych o sprężynach, ustawieniach i budowie zawieszeń oraz wykresów z hamowni z badania różnych amortyzatorów (AST, KSport, Koni, DSM,....).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X69, pytam skąd bo na szukanie "Złotego Grala" nie mam czasu ;) wolę oprzeć się na doświadczeniu tych którzy próbowali konkretnych ustawień m.in. zmieniali ori STi na Eibachy. Śledząc wątki zawieszeniowe na forum widzę takie osoby i czekam na ich opinie, jeśli nie trafią do tego wątku odezwę się na pw i wtedy pogadamy dalej. Nie wątpię że dużo czasu poświęciłeś na szukanie optimum ale dla mnie ocena z jazdy, użytkowania Imprez podczas różnych pojeżdżawek, porównania z nich wynikające są najbardziej miarodajne. Mam ofkors na myśli osoby za którymi stoją wyniki czy opinie że ogarniają temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomai,

też chętnie zapoznam się z opiniami ludzi którzy testowali własnoręcznie konkretne ustawienia! Takie opinie są bezcenne!!

zobacz jakie są różnice w charakterystyce przedniego amortyzatora STi v7 i v8 (różnią się tłumieniem odbicia, sprężyny są różne w obu wersjach!!!!)

post-14782-135184465575_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnice w charakterystyce przedniego amortyzatora STi v7 i v8 (różnią się tłumieniem odbicia, sprężyny są różne w obu wersjach!!!!)

 

z tego co widzę to różną sie na kompresji a nie na odbiciu /zwróć uwage na znak minus sugerujący kompresje/.

Moim zdaniem ta różnica nie jest ogromna biorąc pod uwage możliwości systemów zaworowych, nawet w tamtych czasach.

Sam charakter krzywych - liniowy, sugeruje prosty system zaworowy, pożądany w sporcie ale jednocześnie nie dający wiele komfortu, setup raczej na asfalt niż na szutry.

 

Możesz podać źródło tego wykresu, nurtuje mnie kształt charakterystyki kompresji, dlaczego jest taki pofalowany, coś tu nie pasuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alleluja!!!!!

Nareszcie odezwał się do mnie na forum ktoś kto ma wiedzę o zawieszeniach. Dłuuuuugo czekałem :lol:

dobra, to na początek pytanie : czy ty mnie sprawdzasz? ile wiem na temat charakterystyk? to taki test żeby ocenić z kim się rozmawia... ok, niech będzie :P ....

moim zdaniem, które nadal podtrzymuje!, różnice są na odbiciu. Gdyby było inaczej to każdy z tych amortyzatorów miały by większe tłumienie dobicia niż odbicia. Byłby to ewenement :!: stosunek 1:1 tłumienia dobicia/odbicia występuje tylko w extremalnych setupach samochodów off-roadowych (Dakar, etc...), wszelkie inne pojazdy mają większe tłumienie odbicia (stosunek taki waha sie ok. 1:2 do 1:3....). Pomijam w tej chwili kwestię regulacji zewnętrznej która pozwalaja na zabawę z ustawianiem chrakterystyki w różnych przedziałach prędkości tłoka, pod dany odcinek, kierowcę.....

GENERALNIE zasadą jest że tłumienie odbicia jest zawsze większe (lub ewentualnie równa) tłumieniu dobicia :!:

Pomijam też że na samym początku wykresu tłumienie dobicia może być minimalnie większe ale tylko na samym początku :!:

Patrząc na te wykresy zawiasu ori sti v7 i v8 zgadzam się że różnica nie jest ogromna (tak jak różnica w twardości sprężyn nie jest ogromna), przebieg liniowo/dygresywny raczej do sportu niż do dupowozu, na asfalt bo 85% tych aut nie zobaczy nigdy innej nawierzchni.

 

Nie jestem expertem od zawieszenia, ot poprostu spędziłem kilka misięgy grzebiąc tu i tam. Mam nadzieję że bedziesz w stanie skorygować moje błędne interpretacje i wytłumaczyć mi kilka rzeczy....

 

Co do przebiegów, oczywiście wykres który umieściłem wyżek to wykres "uśredniony", na którym nie widać wszystkiego. Wrzuć jakiś dobry wykres dla zawieszenia szutrowego pliiis :roll: Będe miał jakiś odnośnik dla moich poszukiwań "Złotego Grala". Najlepiej jakiś wykres z widoczną histerezą - taki "8", bo wykresy kołowe jak dla mnie są mało czytelne (jestem zbyt cieńki żeby coś na nich zobaczyć).

KYB Ultra SR/STi jest zamiennikiem chyba najbliższym ori STi zawiasowi. Niestety nigdzie nie znalazłem wykresu. Może masz przypadkiem? Pytam bo ten zawias jest z powodzeniem stosowany na szutry. A nasuwa mi się pytanie czy dlatego że nie ma niczego tak taniego, trwałego i łatwo dostępnego czy jest jakieś inne wytłumaczenie tego zjawiska? Ultra SR/STi ma mniejszy skok niż zawias z WRX......

 

 

co do źródła wykresu:

http://www.iwsti.com/forums/gd-suspensi ... ssion.html

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alleluja!!!!!

Nareszcie odezwał się do mnie na forum ktoś kto ma wiedzę o zawieszeniach. Dłuuuuugo czekałem :lol:

 

:mrgreen: ale jaja ...

 

dobra, to na początek pytanie : czy ty mnie sprawdzasz? ile wiem na temat charakterystyk? to taki test żeby ocenić z kim się rozmawia... ok, niech będzie :P ....

 

nie sprawdzam Cię, widzę jakieś dziwne wykresy to reaguję, ot co

 

zasadą jest że tłumienie odbicia jest zawsze większe (lub ewentualnie równa) tłumieniu dobicia

 

zgadza się, ogólnie tego typu stosunek reb-comp jest zachowany /1:1 do ok 1:4/ ale nie jest to regułą, to zależy od filozofii tuningu danego producenta, jak pisałem wcześniej znak minus sugeruje ruch ugięcia, a co do wykresu to nie wiadomo kto co zmierzył oraz jaka była intencja osoby składającej skład zaworowy który później był zmierzony.

Zakładając że to porównanie dwóch set-up'ów to różnice dla zwykłego użytkownika nie były by takie oczywiste.

 

Pomiar był wykonany na baaardzo staroświeckiej maszynie SPA, stąd prawdopodobnie łagodny przebieg na kompresji /góra/ i pofalowany na odbiciu, szkoda że nie widac wpływu siły od gazu.

 

Nie jestem expertem od zawieszenia, ot po prostu spędziłem kilka miesięcy grzebiąc tu i tam. Mam nadzieję że będziesz w stanie skorygować moje błędne interpretacje i wytłumaczyć mi kilka rzeczy....

 

ogólnie - idziesz w dobrym kierunku :wink:

 

Co do przebiegów, oczywiście wykres który umieściłem wyżek to wykres "uśredniony", na którym nie widać wszystkiego. Wrzuć jakiś dobry wykres dla zawieszenia szutrowego pliiis :roll: Będe miał jakiś odnośnik dla moich poszukiwań "Złotego Grala". Najlepiej jakiś wykres z widoczną histerezą - taki "8", bo wykresy kołowe jak dla mnie są mało czytelne (jestem zbyt cieńki żeby coś na nich zobaczyć).

 

mnie się podoba to zestawienie bardizej podoba, jest bardziej obrazowe:

attachment.php?attachmentid=8727&d=1177012146

 

zawieszenie OEM'owe jest bardziej degresywne wiec bardziej uniwersalne, na asfalt, na dziury i na szurty.

 

Jak masz wykres kołowy, to go wydrukuj, złóż stronę na pół po osi prędkości i odczytasz to samo co z wykresu histerezy - taka stara szkoła :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X69 napisał(a):

zasadą jest że tłumienie odbicia jest zawsze większe (lub ewentualnie równa) tłumieniu dobicia

 

 

zgadza się, ogólnie tego typu stosunek reb-comp jest zachowany /1:1 do ok 1:4/ ale nie jest to regułą, to zależy od filozofii tuningu danego producenta, jak pisałem wcześniej znak minus sugeruje ruch ugięcia, a co do wykresu to nie wiadomo kto co zmierzył oraz jaka była intencja osoby składającej skład zaworowy który później był zmierzony.

Zakładając że to porównanie dwóch set-up'ów to różnice dla zwykłego użytkownika nie były by takie oczywiste.

 

Techno,

wykres v7 vs v8 to są ori amortyzatory z tych aut! setup fabryczny!! więc nie ma mowy o filozofii tunera.

jeżeli stosunek reb-comp to 1:1 do 4:1 a nie odwrotnie!!! (rebound to odbicie a compresion to dobicie), sory że się czepiam szczegułów ale diabeł twki w szczegułach :mrgreen: przeczyta to świerzak i będzie powtarzał błąd :!:

Znasz przypadki amortyzatorów do samochodów typu EVO, STi, które po "tuningu" miały by ten stosunek inny? Sam wkleiłeś wykres porównawczy kilku tunerów i zasada zostaje zachowana! Rebound >= Compression :!:

 

X69 napisał(a):

Alleluja!!!!!

Nareszcie odezwał się do mnie na forum ktoś kto ma wiedzę o zawieszeniach. Dłuuuuugo czekałem

 

 

ale jaja ...

niestety, jaj tu nie ma. Ci wyjadacze którzy wiedzą więcej od szarego tłumu mają chyba dość pisania po raz setny o tym samym. Zresztą mają racje - wystarczy zobaczyć ile się pisze wkółko i na okrągło o zawiasie KYB Ultra SR do WRX i STi....

 

z tego co widzę to różną sie na kompresji a nie na odbiciu /zwróć uwage na znak minus sugerujący kompresje/.

Na tym wykresie który wkleiłeś też jest znak minus i jak byk pisze jest to "rebound"

 

Jak masz wykres kołowy, to go wydrukuj, złóż stronę na pół po osi prędkości i odczytasz to samo co z wykresu histerezy - taka stara szkoła

wszystko się zgardza, ale jak ma każdy taki wykres drukować składać..... to wolę ten z histerezą

 

Wracając do tematu szutru, poproszę o jakieś wskazówki czy wykres jak taki amortyzator ma działać w różnych przedziałach. Wrzuć jakiś dobry wykres dla zawieszenia szutrowego pliiis :!: Będe miał jakiś odnośnik dla moich poszukiwań "Złotego Grala".

Co do AST to niestety nie znalazłem nic do SI tylko do Nissana 240SX S14:

post-14782-135184466121_thumb.jpg

post-14782-135184466125_thumb.jpg

 

Czy dasz radę coś powiedzieć na temat Ultra SR/STi: jest zamiennikiem chyba najbliższym ori STi zawiasowi. Niestety nigdzie nie znalazłem wykresu. Może masz przypadkiem? Pytam bo ten zawias jest z powodzeniem stosowany na szutry. A nasuwa mi się pytanie czy dlatego że nie ma niczego tak taniego, trwałego i łatwo dostępnego czy jest jakieś inne wytłumaczenie tego zjawiska? Ultra SR/STi ma mniejszy skok niż zawias z WRX......

Wykres który znalazłem dadaje się do broszurki dla dzieci:

post-14782-135184466069_thumb.gif

 

Pozdrawiam!!! :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykres v7 vs v8 to są ori amortyzatory z tych aut! setup fabryczny!! więc nie ma mowy o filozofii tunera.

 

jeśli to są oryginalne charakterystyki to i tak kim jest producent? tunerem który stroi i potem sprzedaje auta z własną filozofią strojenia zawieszenia a jest to bardzo subiektywna działka, jednym sie podoba inni ganią za szczegóły ...

Sam wkleiłeś wykres porównawczy kilku tunerów i zasada zostaje zachowana! Rebound >= Compression

 

tak, m.in. dletego go wkleiłem, dodatkowo tam przynajmniej jest opisane gdzie reb. a gdzie komp., ten wcześniejszy wykres był "niedbały" imo trudno o nim dyskutować bez podst. założeń.

Wracając do tematu szutru, poproszę o jakieś wskazówki czy wykres jak taki amortyzator ma działać w różnych przedziałach. Wrzuć jakiś dobry wykres dla zawieszenia szutrowego

 

popatrz na wykres OEM wklejonego przeze mnie wcześniej, widać na nim różnicę do ustawień np. torowych, więcej szczegółów to już mój warsztat :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
warto iść w amerykański zawias z STI 02-03 (bug)?

nie ma czegoś takiego.

model STi w USA wszedł od 2004 roku (w zasadzie to chyba końcem 2003) razem z faceliftingiem (blob).

Bug w USA był tylko w specyfikacji WRX i do tego zubożonej.

Jeśli masz możliwość kupić zawias od STI MY04 US-spec czerwony na grubej sztycy to warto, bo to fajny zawias (pod warunkiem że nie jest już nadszarpnięty przez ząb czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 lat później...

Odkopię temat bo szukam informacji na temat przedniego zawieszenia STi 2004. Czy przednie amortyzatory KYB Ultra SR dedykowane do STi 2002 podejdą do moich poduszek i sprężyn z STi 2004? Według katalogów numery sprężyn są inne a amortyzatory wyglądają na zdjęciach tak samo oprócz miejsc oparcia sprężyn. Tył wiem że bez rzeźby nie podejdzie z 2002 ale co z przodami?

Edytowane przez TOŁEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...