Jump to content
Sign in to follow this  
X69

Zawias STi 2001-2003 vs 2003-2004

Recommended Posts

Witam,

Od dłuższego czasu doktoryzuje się z zawieszenia :roll: i muszę powiedzieć że w sieci da się znaleść stronki i informacje że kopara opada :!:

na przykład:

http://farnorthracing.com/autocross_secrets6.html

i inne strony np. o zawieszeniu:

http://farnorthracing.com/autocross_secrets5.html

 

Moją śnieżynkę (gc8 STi v3) czeka zmiana zawiasu, a ten z GD ma podobno pasować. Czym różni się zawias STI do 2003 od 2003-2004? Znalazłem informację że różnią się amortyzatorem przednim, ale co dokładnie je różni? co z tyłem?

Marzy mi się AST ale chyba muszę poczekać aż skarbonka utyje :mrgreen: albo nie będę czekał tylko sam ją utyję :P

 

Czym różni się zawias STI do 2003 od 2003-2004? Znalazłem informację że różnią się amortyzatorem przednim, ale co dokładnie je różni? co z tyłem?

pliiis :!: :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amortyzator tylne się niczym nie różnią.

Przedni w nowych wersjach np. STi04+ ma większe mocowanie pod zwrotnicę. (roztaw jest szerszy).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za info!!!

niestety wynika z tego coś dziwnego :mrgreen:

w US montują do gc8 zawias dokładnie z STi 2004 i wszystko ma pasować i działać P&P.

Czy w US zmiana rozstawu była później? a w EU od 2004?

A może ta zmiana pojawiła się w połowie 2004?......

 

Jaki jest ten większy rozstaw? ten mniejszy to 64mm o ile dobrze zmierzyłem

Share this post


Link to post
Share on other sites

W US była zmiana dopiero w 2005 jeżeli chodzi o zawias.

 

-- 24 sty 2012, o 17:44 --

 

Powiem jeszcze, amortyzatory które wymontujesz z STi 01-04 z roztawem szpilek 5x100 będą pasowały.

Te które mają już roztaw 5x114, mają już tą zmiane w przedniej zwrotnicy. (czyli nie będzie Ci przód pasował)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie!!!

pomuk dla Czarnego :!:

 

pozostaje pytanie czym się różnią amortyzatory w STI do 2003 i vs 3003 do 2004.

może jak zadam pytanie inaczej to będzie łatwiej o odpowiedź:

jaka jest różnica pomiędzy KYB ultra SR 321006/7 i KYB ultra SR 321002/3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Różnica jest w mocowaniu poduszki mcPesrona.Inne zafrezowanie.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Różnica jest w mocowaniu poduszki mcPesrona.Inne zafrezowanie.

 

dokładnie i po założeniu amora z rocznika 01-02 do poduszki 03-07 trzeba dorabiać tulejki bo nie dokreci amortyzatora i sie tłucze :roll:

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się!!! :-)

Jest sztyca bardziej podfrezowana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomuk dla Marasa!!

Pomuk dla Carfita!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pomuk dla Marasa!!

Pomuk dla Carfita!!

pomuki, jako autor watku, sam przyznajesz :wink: (trzeba kliknac ta taki plusik z prawej strony - w poscie, ktory uwazasz za pomocny)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nareszcie ktoś mi wyjaśnił jak się daje pomuki!!! :mrgreen:

dzięki!!

 

A teraz do rzeczy. Taki już jestem że drąże jakiś temat aż zrozumię o co kaman.

Wasze wyjaśninia wskazały na różnicę w mocowaniu do top-mounta. No to se zamówiłem 4 sztuki ultra-SR do oglądania: 321003 (front 01.03-01.04), 321004 (rear 01.03-01.04), 321007 (front 10.00-10.02), 321008 (rear 10.00-10.02)....

No i wyszło z tego coś takiego:

post-14782-135184460221_thumb.jpg

post-14782-135184460243_thumb.jpg

post-14782-135184460245_thumb.jpg

post-14782-135184460247_thumb.jpg

post-14782-13518446025_thumb.jpg

post-14782-135184460248_thumb.jpg

 

Jak dla mnie jest różnica tylko w tylnym mocowaniu amortyzatora do poduchy:

w 321008/9 (10.00-10.02) końcówka ma ok 70mm długości

w 321004/5 (01.03-01.04) ma ok 65mm.

Wychodzi na to że przód jest taki sam. Ciekawe że cena każdego z amortyzatorów z okresu 01.03-01.04 jest ok 300zł wyższa :shock: od analogicznego z okresu 01.03-01.04. Przypuszczam że jest różnica w tłumieniu - doszukałem się w sieci informacji że były inne sprężyny, trochę "twardsze".

 

Kto się nie zgadza? rozumie że do gc8 na tył będą pasowały 321008/9?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amortyzatory z grubą sztyca będą pasowały do GC8, ponieważ w wersji np, typ-r ver-V były takie stosowane fabrycznie.Jazda była zaje.... była fajna :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Maras,

Do gc8 przód pasuje p&p a na tył 321008/9?

Jako właściciel rajdówki gc8 może wiesz jakie najlepiej zastosować sprężyny na szuter (do ultra-SR?) Moje oryginalne zostały nadgryzione przez ząb czasu i rudą. Klasyk jest lżejszy o jakieś 150-200kg. Pro-kit Eibaha do GC8 niepotrzebnie obniży mi auto a do GD może być zbyt twardo....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słuchaj, ja to sobie na szuterek założyłem spręzynki najcieńsze od forka,bo trzeba było coś na szybko opracowac, natomiast wiem jedno jak teraz będziemy jechali szuterek,zamierzam przetestować zawias ProTlum.Jestem teraz na etapie rozmów i chętnie podzielę się póżniej wrażeniami.Natomiast owszem, można zaraz powiedzieć Riger, Ohlins, Boss itp. tylko się pytam gdzie ta kopalnia kasy :lol:No przepraszam, chyba, że kogos stać, to proszę bardzo 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
przetestować zawias Proklum

 

 

ProTlum....

 

też interesowałem sie tym zawieszeniem, nawet troche pokorespondowalem z przedstawicielem producenta...

 

może ten mail się komuś przyda...

 

Witam

Zawieszenie w wersji RACE kosztuje 8800 zł netto. W cenie są aluminiowe top mounty na uniballach, jest to wersja ze zbiorniczkami i za pomocą zmiany ciśnienia możemy zmieniać "twardość" zawieszenia.

Wersja TOP RACE kosztuje 16500 zł netto. Wersja 3 WAY czyli z regulacją high speed, low speed i rebound. Oczywiście top mounty są w obu wersjach aluminiowe i zgodne z grupą N.

Nie oferujemy specyfikacji niepełnych, ponieważ tutaj nie ma z czego zrezygnować.

Jako tańszą alternatywę możemy jeszcze zaproponować zawieszenie w wersji SPORT ze zbiorniczkami, ale bez aluminiowych top mountów. Cena takiego zestawu to 7200 netto.

Jeżeli chodzi o możliwość konfiguracji, to oczywiście należy określić jakie jest przeznaczenie zawieszenia (szutry, asfalty, góry, tor).

Jeżeli chodzi o subiektywną opinię dlaczego warto, to mogę powiedzieć jedynie, że jest to świetna alternatywa dla zawieszeń np. firmy PROFLEX. Tein to niestety tuning o czym może świadczyć to, że te zawieszenia się w ogóle nie przyjęły. Na zawieszeniach firmy proflex jeździ dużo imprez i lancerów w czechach i słowacji, pomału wprowadzamy to na polski rynek. Jeżeli chodzi o cenę, to polityka PROTLUM jest taka, że jest to bardzo dobre zawieszenie i za dobre zawieszenie trzeba po prostu odpowiednio zapłacić. Przygotowanie zawieszenia wiąże się z kosztami takimi jak testy. No i jakość też ma swoją cenę. Pan Jindra, który jest właścicielem PROTLUM zawsze twierdzi, że jego produkty są warte tych pieniędzy.

 

?ui=2&ik=378aa11a7b&view=att&th=133a3a010e572000&attid=0.1&disp=inline&safe=1&zw TOP RACE N

 

Marek jakbyś przetestował już ten zawias, to daj znać - co to faktycznie jest i jak się ma do marketingowego PRu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz rację, żle napisałem :oops: wyjdzie człowiek z warsztatu, a tu za klawerkę każą siadać :lol:

W takim razie, jak założymy ten zawias to może uda się gdzieś na Kielcach potestować i może byś przyjechał, osobiście zasiadł i pojeżdził.Sam wiesz co praktyka to praktyka, a nie cholerne bicie piany :lol: :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
W takim razie, jak założymy ten zawias to może uda się gdzieś na Kielcach potestować i może byś przyjechał, osobiście zasiadł i pojeżdził.

 

 

cala przyjemność, byłaby po mojej stronie :D i oczywiście jesli tylko dacie mi znać, z całą pewnością przyjadę...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to sprawa stoi :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Masz rację, żle napisałem :oops: wyjdzie człowiek z warsztatu, a tu za klawerkę każą siadać :lol:

W takim razie, jak założymy ten zawias to może uda się gdzieś na Kielcach potestować i może byś przyjechał, osobiście zasiadł i pojeżdził.Sam wiesz co praktyka to praktyka, a nie cholerne bicie piany :lol: :wink:

 

 

Dawaj koniecznie Marek znaka jak zalóżysz, bo naprawde ciezko o dobry przetestowany zawias , w miare rozsądnych pieniądzach . Bo te wszystkie tunningowe są o kant ch,.., :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edwin, z największą przyjemnością, no to jeszcze piszę do Bębna i testy drodzy forumowicze jak ulał,soory znalazł.No i opowiemy wszystkim wszem i wobec jak to się bujał po amerykansku zawias do rajdówki. :lol::lol::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chętnie posłucham opinii na temat ProTlum i co jest warty. Co testy to testy, bez marketingowego bełkotu. Wydaje mi się że HP Sporting (Czechy) będzie troszke tańszy. Co do jego jakości to się nie wypowiem....

Widzę że zawias to wciąż "szara strefa", i nikt nie zna złotego środka pomiędzy Ohlinsem za kilka tysiący ojro a zawiasem "sklepowym". Szkoda że nie mamy takich możliwości jak nasi Subaru-koledzy w US :(

Czas coś z tym zrobić.....

 

-- So sty 28, 2012 12:34 pm --

 

Czy ktoś jeździł / testował HP Sporting? może niekoniecznie w Imprezie...

Jestem bardzo ciekawy co ten zawias jest wart, jakie ma słabe strony..... Wszelkie opinie i spostrzeżenia mile widziane!!!

 

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to widac nie tylko ja liczę na profi relację z fotkami, filmami i dogłębnymi opisami "co jak dlaczego" skoro śmietanka forum się za to zabiera nie może być inaczej :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tia...... :P

Czasem mam dziwne wrażenie że zadaję trudne pytania/mam dziwne problemy :mrgreen:

Dajcie proszę znać kiedy będą testy, może przyjadę pokazać jakiś ciekawy zawias :!:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam plan założyć sprężyny Eibach od rocznika 01.03-12.04 (nr kat. E10-77-002-06-22) do amorów Kayaba UltraSR do rocznika 2002. Będę potrzebował tylne górne mocowania od 2003 a reszta bez zmian tak? Ew tulejki o których wspomniał carfit. Dobrze kminie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego Eibachy? Ktoś mi powie na czym polega ten fenomen? ProKit + AGX to recepta na dobry zawias :mrgreen: hehe!!

Eibachy nie są do STI (w opisie producenta "ohne STI") bo są to zamienniki dla WRX, jakoś u nas w kraju części które u sąsiadów są do 1,6 i do 2,0 ewentualnie do WRX, nagle pasują do imprezy do STI

Cytat z pewnej strony:

 

Hersteller: Eibach

 

Ausführung: Pro Kit

 

Artikelnummer: E10-77-002-06-22

 

Tieferlegung vorn ca.: 30-35 mm

 

Tieferlegung hinten ca.: 25-30 mm

 

TÜV-Zulassung: JA

 

Bemerkungen: keine

 

 

Fahrzeugzuordnung

 

KFZ-Hersteller: Subaru

 

Typ: Impreza (GDI, GG)

 

Ausführung: 1.6, 2.0, 2.0 WRX ohne STI

 

Baujahr: 01.03 -12.04

 

max. Achslast vorn: 990 kg

 

max. Achslast hinten: 960 kg

 

są to sprężyny o większej twardości niż ori WRX ale miększe niż ori STI. Zatem będziesz miał miększe sprężyny niż twoje ori Prodrive STI.

KYB Ultra SR jest amortyzatorem przewidzianym do pracy ze ori sprężynami STI (twardszymi). Szukaj sprężyn z STI. Z KYB Ultra SR będzie zajebiście!!

 

Może jest ktoś kto ma doświadczenie z zestawem Eibach ProKit + Ultra SR i jest w stanie coś mądrego powiedzieć ? (nie tylko "będzie pasować....")

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...