saszynski Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 bo jest w zakrętach ale nie legac... moj lubi tylkiem zabujac jak lecisz w luku powyzej 130km/h... 100-110km/h to taka bezpieczna predkosc... jak jest mokro to szpera sie przydaje:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom_ice Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 ciekawe jak zmieścili silnik z dwiema turbinami w LHD ,ponoć się nie da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaiser_Sowza Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Na alledrogo też było takie auto, czyt. przełożone. :shock: Gość chciał się zamienić na mojego WRX'a, ale jak powiedziałem, że chcę najpierw obejrzeć jak to jest zrobione(wspomniałem też, że jestem na forum Subaru) to kontakt się urwał. :shock: Ciekawe dlaczego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 na pierwszej stronie tego wątku macie fory B4 TT LHD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wielki Szu Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 I jeszcze jeden: http://otomoto.pl/subaru-legacy-gt-twin-turbo-jdm-C31818982.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 szkoda, ze tak malo zdjec... a jestem ciekawy jak wywiazali sie z problemy przekladnia kierownicza - primary turbo DP hebel jest wysoko i nie ma z nim problemu ale problemem jest przekladnia kierownicza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wielki Szu Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Przekładka w Japonii ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Bardzo wytrzymały silnik w układzie bokser z powodzeniem stosowany w wyczynowych Imprezach STI czy Porsche. buahahahah... sie usmialem - przyśpieszenie - mniej niż 6 sekund do 100 km/h, nie w serii... chyba, ze na papierze... - prędkość maksymalna - ponad 270 km/h. seria ograniczona do 180/h a po odblokowaniu na 5ce max 230/h przy 5500 rpm... jedynie S401 majacy 6 biegow i 300 koni w serii zbliza sie do 260/h co za bzdura z tym 270km/h i ludzie to kupuja... :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darkstar Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 (edytowane) Ja osobiście nie do końca rozumiem zafascynowanie Legasiami B4/RSK z tej generacji. Byłem się przejechać takim i samochód mnie nieco rozczarował, szczególnie w porównaniu z głównym konkurentem - Legnum VR4. AT do bani bo myśli za długo a dziura mięczy turbinami taka, że można kolejne turbo wrzucić. W PL za tę kasę kupisz fajne WRX kombi z podobnego rocznika więc te przekładki to trochę sztuka dla sztuki. Co do przekładek - problem jest jak jest biturbo, bo miejsca mało. Ludzie przekładający Skyline zazwyczaj od razu zmieniają bi na single żeby im się układ kierowniczy zmieścił. Dobrą przekładkę czegoś takiego można zrobić (bo bliskim wschodzie jeździ parę przełożonych Skajów) ale to kosztuje. Biorą pod uwagę, że dobry Legaś w UK kosztuje 4-5 tyś funa (czyli liczmy do 20k PLN) to jest to droga zabawa. Edytowane 20 Stycznia 2014 przez Darkstar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 Ja osobiście nie do końca rozumiem zafascynowanie Legasiami B4/RSK z tej generacji. Byłem się przejechać takim i samochód mnie nieco rozczarował, byles sie przejechac... i po ilu km stwierdziles, ze Cie rozczarowal? ja swoimi dwoma zrobilem w sumie ponad 100kkm i w zyciu bym nie zamienil na wrx'a o konwersji na single turbo nie wspominam... a dziura mięczy turbinami taka, że można kolejne turbo wrzucić zbyt nisko lub zbyt wysoko zmieniasz biegi... w to auto trzeba sie wjezdzic zeby wiedziec kiedy zmieniac bieg... Biorą pod uwagę, że dobry Legaś w UK kosztuje 4-5 tyś funa (czyli liczmy do 20k PLN) to jest to droga zabawa. gdybym musial zjechac do Polski to zjechalbym ze swoim B4 i czekal az bedzie mozna rejestrowac auta RHD w Polsce... przekladka to zawsze jakies druciarstwo.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 @@saszynski, jakiej grubości jest tylny stabilizator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 19mm ale dupy sobie urwac nie dam. Sent from my Lumia 1020 Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 To zawsze lepiej niż 13 mm. Thx. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darkstar Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 byles sie przejechac... i po ilu km stwierdziles, ze Cie rozczarowal? ja swoimi dwoma zrobilem w sumie ponad 100kkm i w zyciu bym nie zamienil na wrx'a o konwersji na single turbo nie wspominam... zbyt nisko lub zbyt wysoko zmieniasz biegi... w to auto trzeba sie wjezdzic zeby wiedziec kiedy zmieniac bieg... gdybym musial zjechac do Polski to zjechalbym ze swoim B4 i czekal az bedzie mozna rejestrowac auta RHD w Polsce... przekladka to zawsze jakies druciarstwo.... Wtedy chciałem sobie kupić szybkie kombi i na jazdę próbną wybrałem Legasia i VR4 - ile jazda próbna może mieć, kilkanaście km? VR4 jeździł po prostu lepiej. Lepsza skrzynia automatyczna, bardziej równomierne dostarczanie mocy bo turbo nie jest sekwencyjne. VR4 jest niestety cięższy (a przynajmniej sprawiał takie wrażenie na drodze) a zużycie paliwa potrafi przerazić nawet jak ktoś jeździ łagodnie. Co do zmiany biegów - w auto nie ma za bardzo rady. Ciśniesz go i wchodzi 1sza turbina, potem dziura i dopiero 2ga turbina. Strasznie wkurzające. Można się biegami bawić, ale takiej dziury być nie powinno. Dawniej jeździłem samochodami z turbiną (single) i IMO jak boost wchodzi to powinien już zostać Co do rejestracji w PL - są na to jakieś widoki? Odgrażają się od dłużeszego czasu, najpierw miało być od stycznia tego roku, teraz gdzieś czytałem że od maja. Takie latanie w kółko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 VR4 jeździł po prostu lepiej bo to 2.5l V6 a nie 2.0 H4 Ciśniesz go i wchodzi 1sza turbina, potem dziura i dopiero 2ga turbina. Strasznie wkurzające. Można się biegami bawić, ale takiej dziury być nie powinno. jak latalem tutaj automatem to VoD bylo tylko raz na 1 biegu od 2-ki juz biegi recznie zmienialem na kierownicy przy 6500 rpm, nim zmienil bieg bl juz na 7200 i nizszy zaczynal sie od 5k... obie turbiny pracuja od 4500rpm. w serii, zeby lepiej jezdzilo trzeba wszystkie wezyki pozmieniac z seryjnych 3.5mm srednicy na 3mm srednicy... wtedy cienienie w wezykach rozchodzi sie szybciej a automat ma 260KM a nie 280 jak manual w aucie wazacym 1500kg (bez kierowcy) to jest roznica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 ...Ciśniesz go i wchodzi 1sza turbina, potem dziura i dopiero 2ga turbina. Strasznie wkurzające... to turbiny nie włączają się jednocześnie w B4, chyba że mowa o VR4? obie turbiny pracuja od 4500rpm. taka była moja obecna wiedza, choć wydawało mi się, że deczko wcześniej, ale wierze, bo w końcu to Ty nim jeździsz a do tych 4500rpm to normalnie jak w ssaku 2.0? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 to turbiny nie włączają się jednocześnie w B4 nie. pierwsza pompuje caly czas a druga dolacza sie od 4500rpm turbodziura (VoD - Valley of Death) pomiedzy 4k a 4500 rpm spowodowana jest puszczaniem powietrza przez wezyki do urzadzen sterujacych drugiego turbo. zawor na UP otwiera sie juz od 3500rpm rozkrecajac turbo, w momencie przekroczenia 4k rpm powietrze jednoczesnie zamyka zawor zwrotny (taki zaworek na zimnej czesci turbo STAGE 2, ktory wywala scisniete powietrze z turbo STAGE 2 podczas jego rozkrecania do roboczych obrotow za przeplywke a przed to turbo) i otwiera mala przepustnice miedzy turbo STAGE 2 a I/C... boost spada o 0.3bara, potem nastepuje ybniecie jak w VTECu Hondy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 to jednak ...ówno wiedziałem dzięki za wyjaśnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darkstar Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 VR4 jeździł po prostu lepiej bo to 2.5l V6 a nie 2.0 H4 Ciśniesz go i wchodzi 1sza turbina, potem dziura i dopiero 2ga turbina. Strasznie wkurzające. Można się biegami bawić, ale takiej dziury być nie powinno. jak latalem tutaj automatem to VoD bylo tylko raz na 1 biegu od 2-ki juz biegi recznie zmienialem na kierownicy przy 6500 rpm, nim zmienil bieg bl juz na 7200 i nizszy zaczynal sie od 5k... obie turbiny pracuja od 4500rpm. w serii, zeby lepiej jezdzilo trzeba wszystkie wezyki pozmieniac z seryjnych 3.5mm srednicy na 3mm srednicy... wtedy cienienie w wezykach rozchodzi sie szybciej a automat ma 260KM a nie 280 jak manual w aucie wazacym 1500kg (bez kierowcy) to jest roznica Porównuję z VR4 bo to naturalni konkurenci - moc prawie ta sama i ogólnie parametry podobne. Wiadomo że dodatkowe 0.5l poprawi moment więc samochód wyda się bardziej responsywny. Zresztą VR4 auto też jest nerfnięty z tego co pamiętam i nie ma 280 kucy. A tak na marginesie skoro już mam uwagę speca - czy 4 gen Legacy 2.0 T JDM (2003-2009 BL/BP) ma ten sam układ biturbo? Bo w ogłoszeniach widziałem wersje bi i single i jestem ciekaw czy przestawili się na single przy okazji faceliftu czy czegoś takiego, czy ktoś sobie zrobił konwersję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 A tak na marginesie skoro już mam uwagę speca gdzie ten spec? tez mam pare pytan? 4 gen Legacy 2.0 T JDM (2003-2009 BL/BP) ma ten sam układ biturbo? Bo w ogłoszeniach widziałem wersje bi i single i jestem ciekaw czy przestawili się na single przy okazji faceliftu czy czegoś takiego, czy ktoś sobie zrobił konwersję. nie ma IV gen twin turbo. jest tylko single. jesli spotkales jakis Twin, to byla to wlasna przerobka. Twin Turbo byl tylko w gacku II i III. moc prawie ta sama Skyline R3x GTR tez ma oficjalnie na papierze 276KM a w rzeczywistosci jest 330KM w serii. takie maja wymogi w Japonii i koniec. na papierze ma miec 280 a w rzeczywistosci jest wiecej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darkstar Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 A tak na marginesie skoro już mam uwagę speca gdzie ten spec? tez mam pare pytan? 4 gen Legacy 2.0 T JDM (2003-2009 BL/BP) ma ten sam układ biturbo? Bo w ogłoszeniach widziałem wersje bi i single i jestem ciekaw czy przestawili się na single przy okazji faceliftu czy czegoś takiego, czy ktoś sobie zrobił konwersję. nie ma IV gen twin turbo. jest tylko single. jesli spotkales jakis Twin, to byla to wlasna przerobka. Twin Turbo byl tylko w gacku II i III. moc prawie ta sama Skyline R3x GTR tez ma oficjalnie na papierze 276KM a w rzeczywistosci jest 330KM w serii. takie maja wymogi w Japonii i koniec. na papierze ma miec 280 a w rzeczywistosci jest wiecej. Czyli Legaś 4 ma ten sam silnik co STI czy podkręcony na 280 kucy WRX? R3x miał różną moc w zależności od generacji. R32 blisko 280-300, R33 300 a R34 koło 320-300. Silnik niby oficjalnie ten sam ale różnice są i robią swoje. A 280 koni wynikało z dżentelmeńskiej umowy. żeby uniknąć wyścigu zbrojeń Niemcy się umówili że ograniczają samochodom prędkość a Japończycy moc dlatego podejrzanie wiele samochodów ma 280 kucy na papierze i tak skaje jak i supry czy aristo miały tak naprawdę więcej. Na całe szczęście Japończycy już z tej umowy zrezygnowali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Czyli Legaś 4 ma ten sam silnik co STI czy podkręcony na 280 kucy WRX? nie. kompletnie inne graty w srodku sa.... ciezsze, wzmocnione tloki z plaszczem i wieksza kompresja. A 280 koni wynikało z dżentelmeńskiej umowy. żeby uniknąć wyścigu zbrojeń Niemcy się umówili że ograniczają samochodom prędkość a Japończycy moc dlatego podejrzanie wiele samochodów ma 280 kucy na papierze i tak skaje jak i supry czy aristo miały tak naprawdę więcej. In 1988, JDM cars were limited by voluntary self-restraints among manufacturers to 280 horsepower (PS) (276 hp) and a top speed of 190 km/h (118.1 mph), limits imposed by the Japan Automobile Manufacturers Association (JAMA) for safety. The horsepower limit was lifted in 2004 but the speed limit of 180 km/h (111.8 mph) remains in effect the reason why alot of the suercars were only rated at 280hp, is because there was a monetary penalty if JAPANESE automakers exceeded 280hp. Now most of the time, the engines usually put out MORE than 280hp but that's what it was published at. Of course everyone knew what the engine was doing the first time down the track or dyno session. to tak na marginesie. male sprostowanie i kompletny artykul n/t 276hp w JDMach... angielski na poziomie gimbazy wymagany. http://honda-tech.com/showthread.php?t=561076 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darkstar Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 (edytowane) Subaru to normalnie mistrz robienia silników które z wierzchu wyglądają tak samo a w środku są różne... Po kiego im tyle kombinacji gratów? Może dżentelmeńska umowa to faktycznie mit, ale jeżeli chodziło faktycznie o GT300/GT500 to ograniczanie wszystkich samochodów nie miałoby sensu (bo nie wystawią do wyścigu limo typu Lexus LS). Tak czy inaczej dali sobie z tym w końcu spokój i całe szczęście, bo gdyby np R35 miał mieć katalogowo 280 kucy i konkurować z porszawką turbo to byłaby kupa śmiechu. Edytowane 22 Stycznia 2014 przez Darkstar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Po kiego im tyle kombinacji gratów? musieli jakos wzmocnic silnik z wrxa raczej watpie zeby wrx dawal 200Nm przy 1800rpm... taki silnik trzeba wzmocnic... 0.5 bara przy 1500rpm w aucie wazacym poltora tony to spore obciazenie Tak czy inaczej dali sobie z tym w końcu spokój i całe szczęście, bo gdyby np R35 miał mieć katalogowo 280 kucy i konkurować z porszawką turbo to byłaby kupa śmiechu. jeszcze wiekszy smiech gdyby porsche dostalo po dupie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebol Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 odnosnie turbo w legacy 4 jdm 5mt to jest tam twin scroll TD04 (inna miska olejowa inny down pipe, up pipe itp) a odnosnie gratow w silniku to bardziej sti niż wrx kilka gratow jest jak w wrx 2.5 po 2005 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się