Jump to content

Poczym poznac ze inprezka byla mapowana


Recommended Posts

Witam wszystkich kupilem IMPREZE wrx a wlasciciel jest w USA ,zastanawiam sie czy auto bylo mapowane zona bylego wlasciciela mowila ze bylo mnustwo rzeczy robione ale ona sie nie zana i nie wie co dokladnieTURBINA KRECI SIE DO 1,2BARA mam manometry najlatwiej bylo by podjechac na hamownie lecz w Szczecinie nie ma 4x4 i zanim wiosna wybiore sie do Poznania chcial bym sie dowiedziec czy szykowac kase na pomiar mocy czy tez odrazu robic MAPA

Link to post
Share on other sites
Witam wszystkich kupilem IMPREZE wrx a wlasciciel jest w USA ,zastanawiam sie czy auto bylo mapowane zona bylego wlasciciela mowila ze bylo mnustwo rzeczy robione ale ona sie nie zana i nie wie co dokladnieTURBINA KRECI SIE DO 1,2BARA mam manometry najlatwiej bylo by podjechac na hamownie lecz w Szczecinie nie ma 4x4 i zanim wiosna wybiore sie do Poznania chcial bym sie dowiedziec czy szykowac kase na pomiar mocy czy tez odrazu robic MAPA

 

jeśli ECU nie jest zabezpieczone to można podpiąć się kablem pod OBDII i zobaczyć co to za mapa jest wgrana

Link to post
Share on other sites

cos musiało być robione... seryjna mapa "ładuje" ok 0,9 bara...

 

jeżeli nie ma jakiegos ustrojstwa w postaci MBC (co byłoby bardzo niedobre dla silnika) , znaczy iz auto przechodziło modyfikację ecu...

 

 

 

mam manometry

 

jakiej firmy masz wskaźniki?

Link to post
Share on other sites
W Szczecinie oglasza sie jakis gosciu ktory przyczepia cos do kola wsiada z laptopem i robi pomiary mocy przyspieszenia itp

CO O TYM MYSLICIE KTOS TO Z WAS TESTOWAL ???????????

 

 

U nas w Rzeszowie w Rs-Service mają taką hamownie, z tego co wiem od moich kilku znajomych pomiary wychodzą w miare wiarygodne ( dochodzi jeszcze kwestia kalibracji i kilku ustawień urządzenia) jeżeli jest to dobra hamownia to śmiało możesz jechać. Ale popytaj kogoś kto wczesniej już tam się mierzył. Musisz mieć kawałek prostej drogi, przewaznie 3 bieg z niskich obr i do konca a pozniej toczenie...

 

W tym linku wejdz do zakładki tuning - hamownia i możesz o tym coś wiecej się dowiedzieć:

http://www.rs-service.eu/

Link to post
Share on other sites
jeżeli nie ma jakiegos ustrojstwa w postaci MBC (co byłoby bardzo niedobre dla silnika)

carlos, nie demonizuj tak MBC. Wiekszosc Legacow jezdzacych w mazowieckich KJSach (Brolo, Kurczak) miala MBC i te samochody naprawde jezdzily bezawaryjnie. W moim Legacu tez bylo MBC i... zero problemow. Jezeli ktos kumaty to zalozy i ustawi (a i uzytkownik potem wie, co z tym robic) to jest to naprawde przyzwoite rozwiazanie "low-cost". I pewnie czesto lepsze od "mapy" z internetu...

Natomiast na pewno za pomoca MBC mozna sobie szybciutko krzywde zrobic, jezeli bedzie nas kusilo, aby mocno zwiekszyc boost :-)

Link to post
Share on other sites

Co Wy tak po tym MBC jedziecie. Co za różnica, czy wsadzi restryktor 1,2 --> 0,9mm, czy wyreguluje sobie optymalny boost zaworkiem.... Heretycy, tak samo jak mit, że Blow off to zło :)

 

mrowa1980 - przejrzyj wężyki ciśnieniowe w poszukiwaniu ustrojstw, to będziesz wiedział, czy boosta masz ustawianego przez solenoid, czy przez Boost Controler.

Wydech musisz mieć zrobiony jak chcesz modzić.

Link to post
Share on other sites
Co Wy tak po tym MBC jedziecie. Co za różnica, czy wsadzi restryktor 1,2 --> 0,9mm, czy wyreguluje sobie optymalny boost zaworkiem.... Heretycy, tak samo jak mit, że Blow off to zło :)

 

 

Jednak jest pewna roznica - restryktor restryktorem, ale znaczna czesc kontroli doladowania nadal pozostaje dla ecu.

Jak zakladasz zaworek, ecu tej kontroli jest pozbawione.

Link to post
Share on other sites

W sumie po przejrzeniu oferty MBC z jakimiś durnowatymi systemami upuszczania ciśnienia do atmosfery, albo przytykającymi ciśnienie w celu szybszego napompowania, to ręce opadają... Aczkolwiek nie widzę przeciwwskazań do zastosowania zaworów kulkowych, ale to już podpada pod offtopa, bo autor jeszcze nie napisał co u niego siedzi :twisted:

Link to post
Share on other sites

"Co Wy tak po tym MBC jedziecie. Co za różnica, czy wsadzi restryktor 1,2 --> 0,9mm, czy wyreguluje sobie optymalny boost zaworkiem.... Heretycy, tak samo jak mit, że Blow off to zło :)"

 

Nie pewna , ale ogromna różnica, zmieniasz działanie układu jego sprawność , wsadź Sobie w GT zwężkę 0,9mm do TDo4L zobaczysz...

 

MBC przecież omija cały układ OE ,wtedy masz ograniczenia od wartości boost cut a oraz wiadomo nastawów map , które nie są dopasowane pod wyższy boost. W starszych modelach te nastawy akurat nieraz pozwalają na podniesienie boostu bez zagrożeń o 0,1 -0,2 bara nawet , ale przy 99 -11 MY to strzał może się okazać bolesny...

 

Szczelny dobrze ustawiony blow off to dobro:)

Link to post
Share on other sites

Fizyka i chemia, to wiedza liźnięta tyle co w szkole, więc nie zamierzam sugerować wyższości BOV nad DV.

Ty z tego co rzuciło mi się w oczy pisałeś coś o 450KM, to pochwal się jaki zawór zastosowałeś i jakie temperatury oraz gęstości powietrza zanotowałeś podczas diagnostyki.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...