Jump to content

Impreza RS 2005 - nowy prosi o pomoc :)


Recommended Posts

Witam :) zakupiłem właśnie impreze z 2005 roku w wersji RS i chciałbym spytać się o parę rzeczy. Tematu szukałem więc jeśli był - nie krzyczcie :D ma 140 przebiegu, kupiona w PL. Ma założoną instalację BRC,która działa idealnie (za to też nie krzyczcie :) )

1. Pan od którego ją kupiłem, mówi że zostały odłączone spryskiwacze bo zużywały mu dużo płynu. Jak podłączyć żeby było jak należy? :)

2. Jest na ksenonie więc powinna mieć regulacje wysokości a tu po włączeniu świateł nie widać wyraźnie (jak stoję w garażu) żeby się samopoziomowały :(

3. Czy naprawde Subaru jest tak strasznie drogie w utrzymaniu?

4. Co może mi sie najszybciej rozsypać przy tym przebiegu i jak zaobserwować pierwsze oznaki takich uszkodzen?

5. Zalany Castrol EDGE Sport 0W-40, ok?

6. Kiedy zmienić świece i czy jest to bardzo trudne w boxerze?

7. Czy da się jakoś połączyć iPoda z radiem?

Link to post
Share on other sites
2. Jest na ksenonie więc powinna mieć regulacje wysokości a tu po włączeniu świateł nie widać wyraźnie (jak stoję w garażu) żeby się samopoziomowały :(

 

Bez zmiany obciążenia poziomować się nie będą. Niech ktoś ciężki usiądzie na otwartym bagażniku i wtedy sprawdzaj.

Link to post
Share on other sites
miałem na myśli czy przy odpaleniu nie powinny skierować się w górę a następnie ustawić odpowiednio ( tak jest np w mercedesie, dlatego pytam:) )

 

Po odpaleniu od razu są w standardowym położeniu (jedynie rozpalają się, jak każde ksenony). Kąt padania zmienia się pod wpływem obciążenia (po kilku sekundach) - czujniki na wahaczach.

Link to post
Share on other sites
3. Czy naprawde Subaru jest tak strasznie drogie w utrzymaniu?

 

 

Nie. Twoje nie powinno byc. Turbodoladowane, upalane, tanim kosztem tuningowane stworki, w ktorych opony, klocki, olej, uszczelki... itd... itp... padaja PRZEZ NIEUMIEJETNE UZYTKOWANIE to inna bajka. Ale auto z wolnossacym silnikiem, uzytkowane z glowa do jazdy codziennej i regularnie serwisowane, na gazie... To chyba najbardziej ekonomiczna opcja, jezeli chodzi o subaru. I powinna byc przynajmniej w teorii najbardziej bezawaryjna. Jedynym problemem moga byc modyfikacje (gaz), jezeli nie byl zrobiony fachowo i na porzadnych czesciach. W tym wypadku calkowity koszt utrzymania rowniez podnosza dodatkowe czynnosci serwisowe (swiece, regulacja luzow zaworowych itd.), ktore przy zasilaniu benzyna robi sie w zwyklych (zalecanych) odstepach, a przy LPG zaleca sie czesciej.

Link to post
Share on other sites

Lpg założone BRC, dobre i dobrze założone, bardzo mało na nim przejechała, działa naprawdę dobrze :) korzystając z tego tematu, chciałbym spytać co wymienić: Olej w dyferencjale i skrzyni? Wiadomo przy oleju w silniku filtr oleju. Za co jeszcze płacę przy przeglądzie w subaru a co mogę zrobić samemu? :)

 

-- Wt sty 17, 2012 9:56 pm --

 

Apropos spryskiwaczy znalazłem:

viewtopic.php?f=21&t=141751&view=unread#unread

 

Polecasz mi `7`, czyli NGK BKR7EIX tak? z tego co czytałem polecają je na szanownym forum do np STI. Tylko tak, wszystko jest ok, skoro był do 100k serwisowany w subaru to kiedy mogly być wymienione? Pytam bo nie wiem czy zmienić czy zostawić.

 

ps. narazię proszę o rady a z czasem postaram się ja ich udzielać ;) z góry dziekuję za pomoc

Link to post
Share on other sites
chciałbym spytać co wymienić: Olej w dyferencjale i skrzyni? Wiadomo przy oleju w silniku filtr oleju. Za co jeszcze płacę przy przeglądzie w subaru a co mogę zrobić samemu? :)

 

 

Generalnie sporo (jezeli nie wszystko) z zakresu zwyklej obslugi mozna zrobic samemu, jezeli ma sie narzedzia i chociaz garaz z kanalem. Instrukcje serwisowe tez sie przydaja - czasami bardzo nawet. Kwestia czasu, checi i tego, ile tak naprawde zaoszczedzisz. No i jest tez pytanie, czy wliczasz ew. ryzyko, ze cos zrobisz zle ;-) Czasami warto sie w ASO tez potargowac, zapytac czy czegos nie daloby rady troche taniej zrobic, zapytac o rabat itd. Kiedys dla klubowiczow subaru byly znizki! Jak ktos duzo jezdzil (min. jeden przeglad rocznie) i chcial serwisowac w ASO, to wychodzilo sie w sumie na plus, bo roczna oplata czlonkowska byla na poziomie 100-200PLN, a znizki rzedu 10% albo i wiecej (na wszystko) w zaleznosci od ASO. A pozniej i tak dawali juz nawet bez wyciagania karty czlonkowskiej :-) Jedna grubsza naprawa i sie zwracalo z nawiazka. Nie wiem jak jest teraz.

 

Tu masz tabele czynnosci serwisowych w subarakach:

 

http://www.cars101.com/subaru/subaru_maintenance.html

 

http://www.subaru.ca/WebPage.aspx?WebPa ... SiteID=282

 

Generalnie badajac co trzeba robic i przy jakim przebiegu zawsze patrz na oznaczenie budy (Twoja to GDB zdaje mi sie), oraz na silnik, czyli 2.5L N/A. Jak masz jakies konkretne watpliwosci, to dla potwierdzenia zawsze mozna wykonac telefon do ASO, podac VIN i zapytac, co (i za ile) robia w ramach przegladu przy takim a takim aucie przy takim a takim przebiegu.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Ja mam zalane Castrol Differential SAF-X i jest ok.

 

-- 8 lut 2012, o 08:48 --

 

2. Jest na ksenonie więc powinna mieć regulacje wysokości a tu po włączeniu świateł nie widać wyraźnie (jak stoję w garażu) żeby się samopoziomowały

Sprawdz czy nie jest zrzucona kostka z silniczka spryskiwacza lamp w zbiorniczku. Z opisu wydaje mi się że masz Subarke od Krzyśka z Górek?

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

olej 70 -80 do skrzyni i dyfra. W teorii 80W do dyfra, jest znacznie droższy od 70, ale zalanie jednym typem skrzyni i dyfra nie szkodzi (przynajmniej nie zaszkodziło mojemu N/A)

Link to post
Share on other sites
4. Co może mi sie najszybciej rozsypać przy tym przebiegu i jak zaobserwować pierwsze oznaki takich uszkodzen?

 

łączniki stabilizatora.

usłyszysz, będzie stukało.

 

pompa wspomagania.

też usłyszysz. wycie podczas kręcenia kierą.

 

jeżeli samochód był traktowany z głową, oliwa wymieniana na czas, to tam się nie ma co psuć.

 

co do spryskiwaczy ksenonów, one lubią sie zepsuć i przestać działać.

żeby to sprawdzić musisz zdjąć zderzak i zobaczyć co się dzieje, może rzeczywiście są tylko odpięte.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

dziękuję wam bardzo za odp, dowiedziałem się tego co chciałem :) Zajmę się nim jak zrobi się troszke cieplej. Do zbiorniczka spryskiwaczy czytałem ze mozna się dostać także po odkręceniu koła i zdjęciu nadkola, to prawda?

Link to post
Share on other sites
dziękuję wam bardzo za odp, dowiedziałem się tego co chciałem :) Zajmę się nim jak zrobi się troszke cieplej. Do zbiorniczka spryskiwaczy czytałem ze mozna się dostać także po odkręceniu koła i zdjęciu nadkola, to prawda?

nie zapomnij o pomukach :twisted:

Link to post
Share on other sites
dziękuję wam bardzo za odp, dowiedziałem się tego co chciałem :) Zajmę się nim jak zrobi się troszke cieplej. Do zbiorniczka spryskiwaczy czytałem ze mozna się dostać także po odkręceniu koła i zdjęciu nadkola, to prawda?
Prawda :wink:

Z kanału to można się dostać nawet bez zdejmowania koła i całego nadkola. Wystarczy od dołu trochę odchylić osłonę i jest dostęp.

Ciasno, ale da radę sprawdzić czy prąd dochodzi, można silniczek zdemontować i trochę nad nim popracować, żeby zaskoczył :D

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

korzystając ciągle z mojego starego już tematu chciałbym się upewnić... poziom oleju sprawdzam jak silnik wystygnie do zera?? czyli teraz wstawiłem do garazu po powrocie do domu, zobacze rano i tak będzie ok? :) pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Generalnie tak. Pamiętaj, bo to ważne, żeby podczas sprawdzania oleju, auto stało na niemal idealnie równej powierzchni. Mała nierówność potrafi spowodować błędny odczyt z racji konstrukcji silnika. ;)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...