Jump to content

Sprzeglo wrx 2003r doradzcie jakie -KUPIE


Recommended Posts

Witam wszystkich pada mi sprzeglo w wrx z 2003r przebieg 70 000km nie wiem jakie kupic , podradzcie jakiej firmy kupic, wymieniac komplet czy tylko tarcze ? Subaras ma 300KM wiec jesli ktos przerabial juz ten temat prosil bym o porade

A MOZE KTOS MA TAKIE NA SPRZEDAZ :lol:

Link to post
Share on other sites

Dobrze, że kolega poruszył ten temat bo też chce wymienić sprzęgło w swoim wrx'sie

Czyli polecacie seryjne sprzęgło a jakieś konkretnej firmy ??

Link to post
Share on other sites

Tak z ciekawości jak jest z wytrzymałością seryjnego sprzęgła wrx'a w kontekście startów z powiedzmy 5000 rpm? Czy są jakieś mocniejsze zamienniki do takich "zabaw" :P ?

 

Sorki za OT

Link to post
Share on other sites

Od takich zabaw w WRX'ie i tak zaraz się coś popsuje - jak nie sprzęgło to napędy albo skrzynia ;). Lepiej "obślizgnąć" delikatnie niż strzelić 8) .

Link to post
Share on other sites
Od takich zabaw w WRX'ie i tak zaraz się coś popsuje - jak nie sprzęgło to napędy albo skrzynia ;). Lepiej "obślizgnąć" delikatnie niż strzelić 8) .

 

Nie no proszę Cię :cry: Nie wierzę, że od sporadycznych startów zaraz coś się zje&ie :shock: . Nie mówię o jeździe w taki sposób non stop, a o strzałach od czasu do czasu...Dlatego m.in. zapytałem w tym temacie a propos mocniejszego sprzęgła.

Link to post
Share on other sites
Nie no proszę Cię Nie wierzę, że od sporadycznych startów zaraz coś się zje&ie . Nie mówię o jeździe w taki sposób non stop, a o strzałach od czasu do czasu...Dlatego m.in. zapytałem w tym temacie a propos mocniejszego sprzęgła.

 

nic sie nie zje&ie, bo seryjny wrx powolnie rusza z każdych obrotów :wink: dziura na starcie jest potężna :wink:

Link to post
Share on other sites

Z mojego doświadczenia seria nie wystarczy. Tzn wystarczy, ale na krótko - daję 15 tysięcy przy tej mocy i siłą rzeczy innym momencie :)

Ujeżdżam z powodzeniem mocniejszy docisk AP Racing i tarczę wzmocnioną od Radzikowskiego. Wytrzymuje 325/400, ciekawe kiedy reszta się podda. Mam nadzieję, że zdąże do świnki nawrzucać na 6mt zanim się zmieli :) Docisk do kupienia na ebay. Radzikowski może wzmocnić seryjny docisk jak mu dostarczysz dwa, coś tam poprzekłada i mówi że działa. Warto spróbować, będzie taniej - ja z doświadczenia trzech samochodów nie mogę o nim złego słowa powiedzieć.

Link to post
Share on other sites
Nie no proszę Cię Nie wierzę, że od sporadycznych startów zaraz coś się zje&ie . Nie mówię o jeździe w taki sposób non stop, a o strzałach od czasu do czasu...Dlatego m.in. zapytałem w tym temacie a propos mocniejszego sprzęgła.

 

nic sie nie zje&ie, bo seryjny wrx powolnie rusza z każdych obrotów :wink: dziura na starcie jest potężna :wink:

 

Yoshii może Tobie sprzęgło się ślizga w wrx-ie ? ... dlatego Ci powoli rusza ? :mrgreen: Ale to jest fakt ... trzeba umiejętnie ruszać wrx-em ... kwestia wyczucia i wysokich obrotów na starcie :mrgreen:

Link to post
Share on other sites
Yoshii może Tobie sprzęgło się ślizga w wrx-ie ? ... dlatego Ci powoli rusza ?

 

:mrgreen:

 

Ale to jest fakt ... trzeba umiejętnie ruszać wrx-em ... kwestia wyczucia i wysokich obrotów na starcie

Prawda. Ale stosować to wypada tylko na pojeżdzawkach. Dobrze , ze auto nadrabia od 2500..

 

Subaras ma 300KM

 

Do takiej mocy też zastanawiłbym się nad seryjnym, ale to też zależy od tego do czego auto ma służyć.

Link to post
Share on other sites

To przecież nie dyszel ktory ciągnie od 1500 :wink: 2500 to i tak niezły wynik biorąc pod uwagę to ze w Audi 2.7 biturbo zabawa zaczynała się od 3500. Tak czułem właśnie ze subaru ma mniejszego laga :mrgreen:

Link to post
Share on other sites

2500 RPM?? Ale to chyba 2.5T, bo na pewno nie 2.0T :-) Moj WRX zaczynal niemrawo isc od 3500 RPM, przy 4500 RPM bylo juz przyjemnie. A Legac w ogole ponizej 4500 RPM spal :-)

Link to post
Share on other sites

Wiec jakie jest wasze zdanie teraz mam w WRX ok 300km wystarczy seryjne sprzeglo czy szukac czegos mocniejszego dodam ze subaras ma przejechane 69 000km mam go 3 miesiace stan jest perfekcyjny i do tego momentu nikt sprzegla nie wymienial

Czy moja noga jest za ciezka ?? Sprzedalem bmw e91 ze by kupic sobie zabawke a tu lipa i zastanawiam sie czy dobrze zrobilem moglem w tej cenie kupic M3 E46 jezdzicie subarasiami doradzcie czy zakladac serie i sprzedawac auto ,czy wkladac cos mocniejszego i nieprzejmowac sie pierwsza porazka

DODAM ZE TAKA IMPREZA SNILA MI SIE PO NOCACH

auto jest doinwestowane wszystko bylo robione w serwisie subarasia np-zawor upustowy byl zciagany z japonni itp autko wyglada jak by wczoraj wyjechalo z salonu a jest z 2003r calyczas bylo u jednego wlasciciela nigdy nie jezdzilo zima

Link to post
Share on other sites
Od takich zabaw w WRX'ie i tak zaraz się coś popsuje - jak nie sprzęgło to napędy albo skrzynia ;). Lepiej "obślizgnąć" delikatnie niż strzelić 8) .

 

Nie no proszę Cię :cry: Nie wierzę, że od sporadycznych startów zaraz coś się zje&ie :shock: . Nie mówię o jeździe w taki sposób non stop, a o strzałach od czasu do czasu...Dlatego m.in. zapytałem w tym temacie a propos mocniejszego sprzęgła.

 

Ja też nie napisałem, że od razu się coś zje&ie, ale też nie napisałeś w pierwszym poście "sporadycznie" :D. Tak czy siak takie starty są niezdrowe dla samochodu :D.

 

PS zakładaj serię, jak nie masz w planach większych mocy :)

Link to post
Share on other sites
Wiec jakie jest wasze zdanie teraz mam w WRX ok 300km wystarczy seryjne sprzeglo czy szukac czegos mocniejszego dodam ze subaras ma przejechane 69 000km mam go 3 miesiace stan jest perfekcyjny i do tego momentu nikt sprzegla nie wymienial

Czy moja noga jest za ciezka ?? Sprzedalem bmw e91 ze by kupic sobie zabawke a tu lipa i zastanawiam sie czy dobrze zrobilem moglem w tej cenie kupic M3 E46 jezdzicie subarasiami doradzcie czy zakladac serie i sprzedawac auto ,czy wkladac cos mocniejszego i nieprzejmowac sie pierwsza porazka

DODAM ZE TAKA IMPREZA SNILA MI SIE PO NOCACH

auto jest doinwestowane wszystko bylo robione w serwisie subarasia np-zawor upustowy byl zciagany z japonni itp autko wyglada jak by wczoraj wyjechalo z salonu a jest z 2003r calyczas bylo u jednego wlasciciela nigdy nie jezdzilo zima

 

mrowa1980...

 

Po pierwsze... 300KM? W jaki sposob osiagniete? Na seryjnej skrzyni 5MT? Jakie turbo i jak wystrojony silnik? Jak mniej wiecej wyglada przebieg momentu?

Jezeli masz faktycznie okolice 300KM z "normalnym" przebiegiem momentu, tzn. podniesiony w calym zakresie, przy sporo wyzszej wartosci maksymalnej (wzgledem serii) to napisze tak... zle zrobiles (lub poprzedni wlasciciel), ze auto na seryjnej skrzyni i reszcie podzespolow ma tak wysilony silnik. Jezeli masz po prostu wieksze turbo, wiekszego laga i auto jedzie glownie w gornym zakresie obrotow przy niezbyt duzym wzroscie maksymalnego momentu, to... tak naprawde lepiej dla skrzyni biegow i sprzegla. Tzn. mniejsza szansa, ze cos kleknie. I jezeli w takim stanie seryjne sprzeglo sporo przejechalo, to po co cos zmieniac? Praktycznie wszystkie sportowe / tuningowe sprzegla sa mniej przyjemne w codziennym uzytkowaniu, niz seria. A z opisu stanu auta zakladam, ze nie upalasz i ze sluzy glownie do jazdy na codzien. Jezeli natomiast prawdziwy jest pierwszy scenariusz, to w ogole nie wiem, co Ci doradzic. Bo co Ci z tego, ze wsadzisz mocniejsze sprzeglo tak naprawde? To tak, jakbys nie wiem... zalozyl metalowy uchwyt do foliowej torby w nadziei, ze w ten sposob wiecej wytrzyma.

 

Po drugie... tuning WRXa nie ma wiekszego sensu. Jest sporo ludzi, ktorzy z duza checia kupia takiego cukierka (jezeli jest faktycznie w takim stanie, jak piszesz), bo bardzo czesto (i slusznie) zdazaja sie klienci chetni do kupna czegos jak najblizszego serii. A jezeli Twoja noga jest zbyt ciezka, tzn. faktycznie masz okolo 300KM pod maska i dosyc czesto to wykorzystujesz, to... chyba kupiles zle auto. Wymien sprzeglo na serie (gorzej nie bedzie na pewno, a nowy wlasciciel sie ucieszy). Potem sprzedaj i kup STI.

 

Po dziesiate... po co BOV? Znasz konsekwencje zastosowania zaworu atmosferycznego? Jaki masz wydech? Naprawde poradz sie kogos, kto sie zna na tuningu subaru, pojedz na hamownie, niech ktos kumaty przeanalizuje Ci parametry silnika i potem BARDZO POWAZNIE ROZWAZ POWROT DO SERII i sprzedanie auta i kupno STI.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...