Jump to content

wrażenia po 4kilo sti część I


wojtek12
 Share

Recommended Posts

Ogólnie jestem mocno rozczarowany po 4kilo sti,

Zachwycony byłem na niemieckich autostradach,natomiast w polskich realiach samochód mnie rozczarował.

Zdecydowanie opóźniona reakcja układu jezdnego na ruch kierownicą-największe rozczarowanie(na niemieckich banach nie miało to znaczenia i było nieodczuwalne).Wyprzedzanie w warunkach miejskich ze względu na charakterystykę mom. obrotowego jest dość uciążliwe i nieekonomiczne.

Ociężałość poniżej 3,5kilo obrotów jest upokarzająca,przypomina to układ 0-1,wszystko albo nic.

Tylko bardzo dobremu tłumieniu wstrząsów przez przednie fotele możliwość jazdy

jest zachowana,jazda na tylnej kanapie moze zastapić z powodzeniem wizyte u dentysty,

a czasami przyspieszyć taką wizyte ze względu na utratę(zębów/ plomb).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

To w takmi razie może nie jesteś rozczarowany STi tylko polskim realiami ?

A pozatym skoro je znałeś to trzeba było kupić WRX

Link to comment
Share on other sites

Ogólnie jestem mocno rozczarowany po 4kilo sti,

Zachwycony byłem na niemieckich autostradach,natomiast w polskich realiach samochód mnie rozczarował.

Zdecydowanie opóźniona reakcja układu jezdnego na ruch kierownicą-największe rozczarowanie(na niemieckich banach nie miało to znaczenia i było nieodczuwalne).Wyprzedzanie w warunkach miejskich ze względu na charakterystykę mom. obrotowego jest dość uciążliwe i nieekonomiczne.

Ociężałość poniżej 3,5kilo obrotów jest upokarzająca,przypomina to układ 0-1,wszystko albo nic.

Tylko bardzo dobremu tłumieniu wstrząsów przez przednie fotele możliwość jazdy

jest zachowana,jazda na tylnej kanapie moze zastapić z powodzeniem wizyte u dentysty,

a czasami przyspieszyć taką wizyte ze względu na utratę(zębów/ plomb).

 

cos nowego dla mnie, co to znaczy 4 kilo? na poczatku myslalem ze chodzi o centralny diff, ktory apropos jest 4 kilo, i moze ktos zmienil na STi 20 kilo....

Link to comment
Share on other sites

wojtek12, jedyne lekarstwo w przypadku Twojego samochodu to Maptec lub cos podobnego + odetkanie wydechu. Pomaga, róznica jest spora. Mi sie też nie podoba to jak seryjne STi 2.0 przyspiesza w dolnym zakresie obrotów, wyżej natomiast juz jest inaczej :wink:

Ale po twoim opisie sadząc to pomyliłeś marke. Kup sobie M3. STi na autostradę nie jest.

Link to comment
Share on other sites

Wczesniej miedzy innymi Toyota jeździłem i syn wymiotował permanentnie.

W sti mu przeszło jak reką odjął))))))))

 

Nie ma na rynku Toyoty ktora byłaby adekwatnym porównaniem. Jezeli szukaleś takiego zawiasu to rzecvzywiście nietrafiony wybór ... :-/

Link to comment
Share on other sites

A pozatym skoro je znałeś to trzeba było kupić WRX
bylo brac my 2006 lub us spec - sliniczek 2,5 ciagnie ladnie juz od 2 tys i jest bardzo mily w eksploatacji ze wzgledu na stosunkowo plynnie rozwijana moc

 

wojtek12, przedmowcy poniekad slusznie mowia. Ty kupiles samochod w ciemno czy cus? Nie jechales tym przedtem? Przeciez to wiadoma sprawa, ze STI jest (dla wiekszosci :wink: ) twarde i pod tym wzgledem lepszy jest WRX. Wiadomo tez bylo, ze 2.0T niebardzo ciagnie od dolu. :)

Moze bylo jednak wybrac jakas limuzyne z 6cylindrowym silnikiem? :wink: nie jest twarda, ciagnie od dolu... :D

Link to comment
Share on other sites

Piotr, jechałem STi bez i z PPP. Bez PPP w ogóle nie ciągnie w żadnym zakresie obrotów. Z PPP jest OK. Wiesz co ja myśle o tych nowoczesncyh ekologicznych wózkach? Trzeba je i tak odetkać. Ale dołu to się uzywa i tak tylko po mieście i starczy mi :-)

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem po prostu jest zbyt duża dysproporcja w stosunku do osiagów w serynym STi w dolnym zakresie obrotów, a górnym powyżej 5 tys obr. Ruszanie spokojne ale dynamiczne nie jest takie ot po prostu etc...

No i te oczekiwania kierowcy, jak to nie jedzie przeciez to STi, musi przyspieszać :wink:

Link to comment
Share on other sites

a co znaczy np honda s2k ?? juz wiesz co znaczy kilo ...

co? nic takiego niema, honda zjada sti do 3k obrotow, nawet jak jest ponizej...a juz wogle go zjada jak jest start rolowany z 15 km/h ;)

 

sie chyba nie zrozumielismy ... ja ci probowalem wyjasniac co znaczy 4 kilo czy 4k ...

Link to comment
Share on other sites

To ciągnięcie to jest powiezmy względne.

Mój do 3500 obrotów to ciągnie jak np. zdrowy Golf Gti (2,0 ze 150PS) a powyżej

3500 obrotów to przyśpieszenie po prostu wciska :wink:

Np. niedawno jechałem nówką audi A4 Tdi 2,0 140PS "quatro" i w innych okolicznościach to sugerowałbym właścicelowi że coś z motorem chyba jest nie tak! On natomiast oczekiwał stwierdzenia "ładnie chodzi no nie"

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...