Skocz do zawartości

nieoryginalne felgi do Tribeki


eddie_gt4

Rekomendowane odpowiedzi

jak wiadomo, ori fele sa cholernie ciezkie (felgi od B9 waza ok. 16kg :!: :shock: )

 

zalozenie nieoryginalnych felg - pod warunkiem ze sa lzejsze niz OEM :mrgreen: - zdecydowanie odmula auto, przekonalem sie o tym po zalozeniu na zime R-17 felg od STi z oponami 235/65-R17 (felgi to Enkei 8x17 ET53, jedna felga wazy ok. 9 kg)

 

copyofpicture002k.jpg

 

 

a oto moj felunek na lato 8)

 

img0773v.jpg

 

img0774fw.jpg

 

tych felg na tym Forum pewnie nikomu nie trzeba nikomu przedstawiac, ale tak na wszelki wypadek: ATS DTM Competition (FIX) - 8x18 ET40 CB 56.1 (PCD, oczywiscie, 5x114.3), waga jednej felgi to 11.15 kg (tj. odczuwalnie mniej niz wazy ori felga)

 

fele sa dedykowane do Imprezy STI (tj. wchodza na BREMBO, co jest wazne dla mnie)

mialem pewne obawy czy indeks nosnosci tych felg jest wystarczajacy, aby stosowac je w ciezszej Tribece... ale po konsultacji z przedstawicielami ATS juz wiem, ze wszystko powinno byc ok pod tym wzgledem :)

 

8x18 ET40 powinny ladnie zapelniac nadkola, nie moge sie doczekac, az je zaloze na auto :D

 

a teraz czekam na foty Waszych Bek z niefabrycznymi felgami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jak coś to mam 4 sztuki 18"ori w cenie 3000 zł brutto (komplet)

ATS DTM Competition 18" (foto jak powyżej) mam równiez na stanie w cenie 2800 zł brutto komplet

raju, chyba troszke pomyliles dzialy... to nie dzial kupie/sprzedam :roll:

poza tym, sprzedajesz wlasne felgi? czy prowadzisz dzialalnosc gospodarcza? :P:mrgreen:

 

btw, ATS DTM 8x18 sa do kupienia ZNACZNIE, ale to znacznie taniej niz 2800 zl/4 szt. :lol:

(na fakture)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
8x18 ET40 powinny ladnie zapelniac nadkola, nie moge sie doczekac, az je zaloze na auto

 

witam

felgi przymierzane ?

ciekaw jestem czy ET40 będzie dobrze ?

jeszcze nie przymierzylem, zimno jest :D

felgi zakladam dopiero na wiosne, wraz z letnim ogumieniem...

 

8x18 ET40 powinno byc ok na moje oko (a poza tym felgi 8x18 ET40 - co prawda inne modele ATS - maja sertyfikat TUV, wiec raczej wszystko bedzie gralo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acha

 

a wiesz może jak to jest z większym kołem ?

np 19 cali

 

-- Pn lut 13, 2012 12:05 pm --

 

są szer 9cali z ET 40

szukałem z większym ET - chociaż 45 ale nie ma

9x19 ET40 powinno byc ok, ale jak auto bedzie jezdzilo na takim setupie (w polskich warunkach), to szczerze nie wiem... koleiny, nierownosci... :|

 

 

p.s. sprawdzales cene R-19 opon? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) te oryginalne opony XL są dużo cięższe niż inne

chyba cos poplatales, oryginalne opony nie maja indeksu XL

 

ale rozmiar chciałbym najbardziej zblizony, jeżeli chodzi o wys opony (50)

dobrym zamiennikiem fabrycznych 255/55-R18 jest 255/50-R19 (chyba ze chcesz dac szersze opony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie te 255/50, więc nie powinno być dużo gorzej...

ale pamietaj, ze zakladasz felgi o szerokosci 9 cali... jednym slowem, musisz sprawdzic na wlasnej skorze (i pamietaj, ze masz wruzcic foty, jak juz zalozysz nowe kolka :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jak to jest, opony XL są bardziej wytrzymałe, ale kosztem ciężaru ??

generalnie tak, opony z indeksem XL sa troszke ciezsze z racji wzmocnionej budowy opony

 

zacytuje pewnego forumowicza, speca od opon

 

Opona z oznaczeniem XL to opona która w takim samym rozmiarze w stosunku do standardowej ma wyższy indeks maksymalnej nośności (...) To wyższe możliwe do udźwignięcia obciązenie wynika z tego że w oponę XL można napompować więcej ciśnieniania np. 3,5 bara zamiast 3 w standardowej. Bez większego ciśnienia nie ma większej nośności :!: . Przy napompowanych 2 barach opona XL ma taką samą nśność lub nawet ciut mniejszą jak opona standardowa - trzeba to dokładnie sprawdzać w tabelach cisnień.

Co do różnic konstrukcyjnych to mit o mocniejszych bokach, żeby sie nie uginały nie ma żadnego pokrycia w rzeczywistości. Główną róznicą w budowie jest wzmocnione opasanie czołowe opony po to aby konstrukcja czoła była sztywniejsza i po napompowaniu wiekszego ciśnienia opona zachowała swój kontur. Drugą zmianą bywa, ale nie zawsze, wzmocniona konstrukcja stopki, ale to na uginanie się opony nie ma żadnego wpływu (...)

 

Głowna zaletą stosowania opon XL dla osób jeżdżacych agresywnie jest to że mogą zwiększyć o 0,2-0,3 bara ciśnienie co wpływa na precyzje stabilnośc prowadzenia, a dzięki sztywniejszemu czołu i zachowanemu konturowi opona dalej zużywa sie równomiernie i przylega pełną powierzchnią do drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Kiedy foty na ATS DTM wrzucisz?

mniej wiecej na poczatku kwietnia, jak juz zaloze letnie ogumienie :)

 

Boję się, że na Tribece będą za lekko wyglądały. Wolałbym cięższe w wyglądzie.

nie boj sie... obejrzalem chyba wszystkie dostepne w sieci foty Bek na nieoryginalnych felgach i stwierdzilem, ze na Bece lekkie/cienkie ramiona wygladaja najlepiej, przynajmniej na B9 :D

 

moj faworyt 8)

 

075fv.jpg

 

choc klasyczne 5-ramionne tez niezle wygladaja :D

 

85622294.jpg

 

07tribeca.jpg

 

rims1t.jpg

 

 

p.s. te tez maja swoj urok :mrgreen:

 

arelligiovanna22.jpg

 

-- 28 lut 2012, o 11:57 --

 

no dobra, jeszcze kilka przykladow :D

 

wieloszprychywe - taj jak pisalem, moim zdaniem pasuja najbardziej :)

 

6ac742a800c1.jpg

 

imag0062dm.jpg

 

p1060349b.jpg

 

i masywne...

 

88cd474bddb8a520large.jpg

 

148743.jpg

 

33534570001large.jpg

 

 

tak czy siak, kazdy z nas wybierze i zalozy swoj typ :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czy siak, kazdy z nas wybierze i zalozy swoj typ :D

 

I całe szczęście, bo jak wszyscy chcieliby jeden typ to byłby problem. No i nudno by było :-)

Problem z tych fotek jest taki, że są różne rozmiary i wydaje mi się, że jak 18" to bardziej 5 ramienne a jak większa to może być lżejsza w wyglądzie i wygląda super. O masywnych z ostatnich fotek wolę się nie wypowiadać. :?

 

Chyba poczekam na Twoje zdjęcia ;-)

 

Dzięki bardzo za fotki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czy siak, kazdy z nas wybierze i zalozy swoj typ :D

I całe szczęście, bo jak wszyscy chcieliby jeden typ to byłby problem. No i nudno by było :-)

zgadzam sie w calej rozciaglosci 8)

 

Problem z tych fotek jest taki, że są różne rozmiary i wydaje mi się, że jak 18" to bardziej masywna a jak większa to może być lżejsza w wyglądzie i wygląda super (...)

tez mialem podobne obawy, ale jak zobaczylem te fotke, to sie zdecydowalem na ATS'y (no i ich atrakcyjna cena oczywiscie tez miala znaczenie, nie bede ukrywal :) )

 

075fv.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mialem podobne obawy, ale jak zobaczylem te fotke, to sie zdecydowalem na ATS'y (no i ich atrakcyjna cena oczywiscie tez miala znaczenie, nie bede ukrywal :) )

 

Mnie się cena też podoba ;-)

Nie możesz tych letnich już założyć? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malina, btw, jesli chcesz masywniejsze felgi, to te sa w sam raz - te dwie z ET35 maja nawet szanse przypasowac na BREMBO :D

 

:arrow: viewtopic.php?f=16&t=152110&view=unread#unread

 

tylko dwoch dekielkow brak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...