Skocz do zawartości

Auto sprowadzone ze Szwajcarii


grygo

Rekomendowane odpowiedzi

Chcialbym podpytac osob, ktore mialy do czynienia z autami sprowadzonymi ze Szwajcarii. Dupowoz jaki chcialbym kupic jest z 96 roku (pierwsza rejestracja 97). Pojemnosc do 2000 cm3, benzyna bez turbo. Auto jest wystawione przez komis, chcialbym je kupic na firme. Oto moje pytania:

 

- jakie oplaty oraz w jakiej wysokosci (mniej wiecej) uiszcza sie w takiej sytuacji w polskich urzedach?

- w opisie aukcji napisane jest, ze auto jest po oplatach, gotowe do rejestracji (koszt calkowity rejestracji 756zl) jak sprawdzic czy rzeczywiscie jest to poplacone? czemu rejestracja jest tak droga?

- niby jest z OC i przegladem, mozna zrobic przeglad autu nie zarejestrowanemu w Polsce? rozumiem, ze moglbym wrocic nim na kolach do domu?

 

uprzedzam pytania: nie jest to Subaru, jak juz wspomnialem dupowoz, na Subaru dopiero zbieram ;)

 

PS auto jest w Radomiu, moze jakis zyczliwy forumowicz z chwila czasu obejrzalby je dla mnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprowadzałem nic ze Szwajcarii ale

koszt rejestracji to okolo 250pln+500pln opłata recyklingowa

W skarbówce ileś tam % od faktury

Przegląd robi się przed rejestracją bo inaczej nie zarejestrują

Na 99% to auto ma wykupione OC na szwajcarskie nr rej

Musisz zapytać o komplet dokumentów celnych które potwierdzą czy auto jest oclone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie jestem,jak pisałem wcześniej nic ze szwajcari nie sprowadzałem(chodzi o samochody czy motocykle) ale przewoziłem ładunki pomiędzy PL i Szwajcarią w obie strony.

Pamiętaj że Szwajcaria nie jest w EU.

Jeżeli kupujesz coś w Szwajcarii i przewozisz to na teren EU robisz normalne celne dokumenty z granicy EU(granica Szwajcarii) do docelowego urzędu celnego(np UC Olsztyn) gdzie zostanie zrobiona ostateczna odprawa celna.W tym momencie wprowadzasz coś(auto) na teren EU i musisz zapłacić VAT.

Myk jest taki że możesz otrzymać w szwajcarii zaswiadczenie że auto zostało wyprodukowane w EU więc VAT już został zapłacony na terenie EU

Jeden tel do U Skarbowego i będziesz miał jasność :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej sam jedz do tej Szwajcarii kupic, sprawdz chociaz ceny jakie tam sa na autoscout24.ch zebys wiedzial jaka to musiala byc padlina, zeby ja do PL ciagnac przy tym kursie franka.

 

Kasia kupila sobie osobiscie w zeszlym roku auto w Zurychu od Pana Turka w komisie i sama wszystko zalatwiala. Jak przyjdzie to Ci odpowie, choc pewnie nie calkiem bo to nie bylo na firme ;) Wyszlo duzo drozej niz wszystko co jest w Polsce do kupienia, ale za to 30kkm bez problemow zrobil.

 

pozdrawiam

mis

 

-- 11 sty 2012, o 21:04 --

 

Juz nie pamiętam dokladnie jak to było ale na pewno musisz wymóc na sprzedawcy aby pojechał z tobą do urzedu komunikacji z umową i pomógł wszystko załatwic, formalności trwają chwilę, dają tablice wyjazdowe od ręki, ważne do końca miesiąca w ktorym kupujesz auto, więc oplaca się kupic na początku miesiąca zeby mieć czas na załatwienie wszystkich formalności w Polsce. W urzedzie komunikacji płacisz ok 100 franków (nie pamiętam dokładnie), dalej jeśli wracasz auostradą musisz wykupic winietkę 40 chf. Najlepiej zglosić go do oclenia na granicy austriackiej, wtedy zapłacisz mniejszy vat niż w Polsce, ja niestety tak nie zrobiłam ale wracałam z małym dizeckiem i mialam to szczerze mówiąc gdzieś.

Ważne aby wziąść oryginał umowy (ja z pospiechu wziełam kopie i miałam potem duże problemy w zdobyciu oryginału) i aby na umowie byl zapis że auto zostało wyprodukowane w Unii Europejskiej, wtedy cło jest 0%, jak nie masz tej klauzuli płacisz 10% cła w Polsce.

Dalej z umową i dowodem rejestracyjnym udajesz się do agencji celnej która za drobną oplatą (ok. 100 w Elblągu), robi ci SAD. Z tym udajesz się do Urzędu Celnego i robisz odprawę, płacisz akcyzę (chyba 3%) i vat. Ja za samochód warty wg umowy 5000 frankow zapalciłam ok 3500 zł. Po ocleniu i zapłacie udajesz się prosto do urzędu komunikacji celem rejestracji pojazdu, musisz uiścić oplatę recyklingową w wysokości 500 zł i oplatę za rejestrację (chyba 250zł lub coś koło tego). Tak to wygląda, trochę długa droga ale się opłaca, mechanik jak zobaczył w jakim stanie jest mój samochód powiedział że następny tez kupi w Szwajcarii. Zakupilismy tylko nowe opony i wymieniliśmy to co najważniejsze czyli wszystkie płyny, rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

halo halo, ja jutro jade po auto, ktore jest juz w polsce i jest juz oplacone! zostala rejestracja i recykling. jestem dobrej mysli, bo auto zostalo sprowadzone juz jakis czas temu (przy innym kursie) i bylo wczesniej wystawione za sporo kwote (duzo wyzsza niz srednia cena rynkowa) i nawet teraz taka pozostaje mimo sporej obnizki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam

szukam kontaktu do Piter35 i juz go chyba nie ma na forum moze ktoś ma kontakt- dzieki z góry

 

Jakby co to forum Subaru, gdzie w środku zamiast kropki jest kreska :) Bo widze, że kolega świeżak to może nie zrozumieć naszego slangu :)

Edytowane przez Jachu93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

szukam kontaktu do Piter35 i juz go chyba nie ma na forum moze ktoś ma kontakt- dzieki z góry

 

Jakby co to forum Subaru, gdzie w środku zamiast kropki jest kreska :) Bo widze, że kolega świeżak to może nie zrozumieć naszego slangu :)

 

 

Subarofanatoholik ::.. -

masz racje - jako nowy jeszcze nie wszystko łapie- dzięki za naprowadzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...