Arcteryx Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 EDIT Oryginalny temat tego wątku (demontaż panelu) zmieniam, bo już sobie z tym poradziłem. W następnym wpisie pytam o to o co chodzi w nowym temacie wątku. Sorry za zamieszanie. ***** Wcześniej pytałem: ****** Hej, Próbuję zdemontować cały centralny panel w swoim Forku. Bez problemu zdjąłem plastikową osłonę mieszka skrzyni biegów, odkręciłem 2 śruby mocujące w dolnej cześci środkowy plastikowy panel w którym osadzone jest sterowanie ogrzewaniem. Właściwie 2/3 tego panelu zeskakują po delikatnym szarpnięciu, ale wydaje mi się, że "coś" trzyma to jeszcze na samej górze - tj. tam gdzie są dwie kratki nawiewów. Czy jest tam jakaś ukryta śruba, czy też trzeba po prostu mocno pociągnąć? Nie chcę tego połamać :-/ Z góry dzięki za rady! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujak27 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Trzyma się na spinkach na górze przy kratkach.Trzeba czymś podważyć najlepiej przez jakąś szmatkę żeby nie porysować i nie połamać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arcteryx Opublikowano 12 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 W wątku http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=22&t=150771&start=0 opisałem przyczynę (przynajmniej częściową) problemu. Forek stał przez miesiąc w Anglii. W międzyczasie lało, wiało i było ciepło. Szyby były szczelnie pozamykane, w środku nie znalazłem żadnych kałuż czy zacieków, a mimo to samochód złapał sporo wilgoci. Jedynym ze skutków tego nieszczęsnego postoju było to, że przestał mi działać cały panel sterowania ogrzewaniem/nawiewami/AC/obiegiem powietrza w centralnej konsoli. W trakcie prawie 100km podróży (żeby podładować akumulator) panel zaczął *nagle* działać, podziałał sobie bardzo dobrze przez kilkadziesiąt kilometrów i sam z siebie znowu padł. Od niedzieli już nie wstał. Samochód intensywnie suszę - dziś przez wiele godzin wietrzy się na słońcu, a w środku szaleje farelka. Zdemontowałem całą konsolę centralną (tą z nawiewami, radiem, panelem ogrzewania i popielniczką). Wymontowałem z tego moduł sterujący grzaniem, rozkręciłem go, oczyściłem i wysuszyłem w warunkach domowych. Potem zamontowałem konsolę, wszystko wcześniej skręcając na sztywno i mocno dopinając kable. Sprawdziłem też bezpieczniki i próbnie wymieniłem oba odpowiedzialne za sterowanie ogrzewaniem i nawiewami. Niestety w dalszym ciągu NIC nie działa. Reszta elektryki w Forku działa bez zarzutu, łącznie z tylnym podświetleniem pokręteł w panelu sterowania grzaniem/nawiewami/AC. Nie ma żadnej reakcji na kręcenie pokrętłami temperatury, prędkości nawiewu i miejsc nadmuchu. Nie działają przyciski klimatyzacji, obiegu zamkniętego i ogrzewania tylnej szyby. ***** Co byście radzili zrobić (do ASO tu nie pojadę, bo po pierwsze mam ponad 100 km, po drugie są abstrakcyjnie drodzy; lokalnym warsztatom absolutnie nie ufam)? Czy możliwe, że to zbieg okoliczności, niezależny od tej wilgoci i po prostu wraz z padnięciem akumulatora, a właściwie przy starcie z kabli poszło jakieś zwarcie i uszkodził się cały moduł sterujący ogrzewaniem? Przypominam, że po odpaleniu z kabli, podczas dłuższej wycieczki zadziałał na pewien czas! Z Forkiem NIGDY nie było najmniejszych problemów mechanicznych ani elektrycznych. Dbam o niego aż do przesady :-/ Co robić...?! -- 12 sty 2012, o 14:12 -- Byłem dziś w zakładzie, w którym będę robić za kika dni ozonowanie wnętrza. Przy okazji zapytałem o ten panel ogrzewania. Powiedzieli mi, że może być taka sytuacja, że przestał działać główny wiatrak nawiewu powietrza i jeśli się tak stanie, to cały panel ogrzewania/nadmuchów zostaje odcięty. Czy to możliwe?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 jest to mozliwe - opisywany problem wsakzuje tez na problemy z polaczeniami - sprobuj przeczyscic wszelkie polaczenia specjalnym srodkim wypierajacym wilgoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arcteryx Opublikowano 12 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Do tej pory zrobiłem czyszczenie i dociski wszystkich podłączeń w konsoli centralnej + test nowych bezpieczników, ale nic to nie dało. W weekend pobawię się w czyszczenie wszystkich podłączeń elektrycznych do których dam radę się dobrać (ale poza tym panelem grzania/nadmuchów działa wszystko - tj. światła, szyby, lusterka, oświetlenie wnętrza, klakson, itp.) Nie działa żaden z tych elementów: Zdjęcie nie jest moje - jak widać temp. jest w stopniach F. - ale typ konsoli jest taki sam. Wyjmowałem ją oczywiście i czyściłem, ale nic się nie poprawiło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 a sprawdziles wogole bezpieczniki - czy sa wporzadku - odpowiedzialen za nawiew i AC - te w kabinie i te pod maska ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arcteryx Opublikowano 12 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Tak, sprawdziłem bezpieczniki, ale prawdę mówiąc tylko te w kabinie (są dwa, te w lewym górnym rogu). Pod maską nie sprawdzałem, bo nie mam nic na zmianę - tam są te największe kości od AC i FAN. W przyszły czwartek mam to ozonowanie, więc jak do tego czasu niczego nie wymyślę, to oni i tak będą to musieli zreperować, żeby przez samochodowe AC przepuścić ten ozon (przynajmniej tak to wyjaśnili). Tak jak pisałem, za wszelką cenę chcę uniknąć tutejszych serwisów, ale wygląda na to, że mogę nie mieć innej opcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Klima rusza wtedy, jak ruszy wentylator. Szukaj więc problemu we wtyku w samym wentylatorze, albo na styku pomiędzy zerem a pierwszą prędkością wentylatora. Może to tam? Nie wiem, czy silnik wentylatora ma szczotki, ale miałem kiedyś podobny problem ze szczotkami wiertarki, która długo leżała w piwnicy. Wilgoć spowodowała korozję prowadzenia szczotki. Wiertarka jakiś czas chodziła normalnie, ale szczotka wycierając się nie przesuwała się w kierunku komutatora, zawiesiła się w minimalnej odległości od niego. Szczotka skleiła się ze ściankami prowadnicy. Wystarczyło lekko ją trącić, i wsio było alright. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arcteryx Opublikowano 14 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 Ooo!! To brzmi bardzo sensownie! W sobotę zabieram się za sprawdzanie. Dzięki!! -- 14 sty 2012, o 13:50 -- Hmmm.... Ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu wczoraj późnym wieczorem panel sam zadziałał! Przyjechałem pociągiem na parking, szyby zamarznięte, więc wsiadam, żeby włączyć silnik i przystapić do skrobania, a tu bach - wszystkie kontrolki się świecą, A/C hula, szyba się odmraża sama Dziś rano też działa - właśnie zostawiłem Forka z włączonym silnikiem na słońcu, żeby przedmuchać klimatyzację. Teraz tylko ozon w czwartek i Scooby będzie jak nowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 I jak? Dalej działa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arcteryx Opublikowano 18 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 Działa działa! Nie ma żadnych problemów od piątku wieczorem. Niezależnie od tego w czwartek oddaję Forka na ozonownie. Jeszcze raz dzięki wszystkim udzielającym się w tym wątku za pomoc! -- 20 sty 2012, o 23:42 -- No i niestety.... Wczoraj (w czwartek) było ozonowanie samochodu i dezynfekcja układu klimatyzacji. Wszystko pięknie poszło, panel HACV działał aż miło. Niestety dzisiaj rano znowu odmówił posłuszeństwa, a wieczorem też nie działał. Nie wiem co jest grane - nie mogą to być bezpieczniki, a i pomysł ze szczotkami silnika wentylatora wydaje się coraz bardziej wątpliwy, bo przecież wszystko działało przez cały tydzień. Co to może być?! -- 27 sty 2012, o 15:06 -- Ej, już zupełnie nie wiem co jest grane Panel raz działa, raz nie działa - nie ma w tym żadnej prawidłowości. Potrafi działać podczas półgodzinnej jazdy, a po kilkuminutowym postoju (wyłączony silnik) w drodze powrotnej już nie działa. Podłączenia przewodów do panelu HACV są na pewno OK. -- 18 lut 2012, o 15:46 -- Niestety znowu podbijam :-/ Od mojego ostatniego wpisu minęły 3 tygodnie i panel dalej nie działa - uaktywnił się tylko raz, przedwczoraj rano i wszystko działało bardzo ładnie w czasie jazdy z domu do pracy; wieczorem już milczał... Skoro wszystkie podłączenia w konsoli są na pewno dobre i czyste, bezpieczniki też, to co może być przyczyną? Niestety do lpicu nie mam szans na wizytę w serwisie do którego miałbym zaufanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurek_k9 Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 ja bym sprawdził przekaźnik kolego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrMK Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 u Mnie przyczyną nie reagowania panelu klimatronika był przepalony bezpiecznik ... od sterowania lusterkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arcteryx Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 u Mnie przyczyną nie reagowania panelu klimatronika był przepalony bezpiecznik ... od sterowania lusterkami :shock: Będę więc musiał sprawdzić wszystkie bezpieczniki - nie wpadłbym na to, że tak to się może dziwnie wiązać. Dam znać po weekendzie, czy coś to dało. Dzięki za radę!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 Odgrzebuję wątek bo mam problem ze swoim sterowaniem klimy ale pacjentem jest Impreza N/A 2007. Wentylator cały czas chodzi na maksa. Nie reaguje na regulację prędkości na pokrętle. Klima w trybie FULL AUTO również nie daje rady zmienić prędkości. Da sie tylko włączyć i wyłączyć wentyl. Prędkość zawsze na maksa. Chyba nie muszę mówić jaki jest hałas przez to w aucie... Jakieś sugestie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arcteryx Opublikowano 22 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 O, mam pretekst żeby się u siebie wpisać Zapomniałem dać znać, że po awarii paska (przegryziony/zerwany) i przy jego wymianie, okazało się, że jedna z rolek jest trochę zapieczona. Po jej roruszaniu i wymianie paska od razu zaczął działać cały panel HACV i działa tak już od kilku tygodni bez najmniejszych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrew Karboviak Opublikowano 3 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2018 (edytowane) AWARIA panelu ogrzewania/nawiewów/AC/obiegu Witam Panowie i Panie. Arcteryx, niestety i mnie to spotkało. Kupilem wczoraj mojego Forka, 2008 rocznik 2.5 XTEN. Wszystko było jak najbardziej ok, klima i wszystkie funkcje działały bez zarzutu i gdy już bylem w pobliżu domu, wszystko dokładnie tak jak w przypadku twojego Forka-panel HACV przestał działać. Jeszcze nie bylem dzisiaj na zewnątrz i nie wiem czy powrócił panel HACV do życia, ale wczoraj posprawdzałem bezpieczniki i nie widzę w nich winowajcy. Możesz napisać, czy doszedłeś w 100% do tego, co było przyczyna awarii w twoim Forku i jak wreszcie sobie z tym poradziłeś? Pierwszy dzień z moim Forkiem i takie kwiatki. Może jeszcze ktoś miał taki sam przypadek i rozwiązał ten problem? Proszę o pomoc, będę bardzo wdzięczny. Moj Forek to 2008 rocznik 2.5 XTEN, przebieg okolo 47tys. mil - 75tys. km. Dodatkowe pytanie. Co może hałasować, biorąc pod uwagę przebieg tego samochodu (jest udokumentowany i jest autentyczny) w okolicach alternatora. Brzmi jak szum-hałas jakiegoś łożyska np. alternator, pompa, czy jakaś rolka napinacza. Na co byście najszybciej obstawiali? Dzięki i liczę ze mi pomożecie. Pozdrawiam. Andrzej Edytowane 3 Marca 2018 przez Andrew Karboviak Czesciowo znalazłem przyczynę i nie chce pisać posta pod postem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artureknmp Opublikowano 16 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 Witam, mam identyczny problem z foresterem co wy bezpieczniki sprawdzone, nie moge znalesc usterki czy udało sie wam usunąc awarie?, problem powstał od momentu gdy uszkodziła sie cewka od klimatyzacji ale watpie żeby to miało związek gdyż nie działa nic ani dmuchawa ani podgrzewanie szyb ( wszystko co sie znajduje na panelu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arcteryx Opublikowano 20 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2018 Nie stwierdzono co się właściwie stało - część po prostu umarła. Trzeba było wymienić cały panel (na szczęście plug&play i wszystko gra od lat). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artureknmp Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 W dniu 3.03.2018 o 13:24, Andrew Karboviak napisał: AWARIA panelu ogrzewania/nawiewów/AC/obiegu Witam Panowie i Panie. Arcteryx, niestety i mnie to spotkało. Kupilem wczoraj mojego Forka, 2008 rocznik 2.5 XTEN. Wszystko było jak najbardziej ok, klima i wszystkie funkcje działały bez zarzutu i gdy już bylem w pobliżu domu, wszystko dokładnie tak jak w przypadku twojego Forka-panel HACV przestał działać. Jeszcze nie bylem dzisiaj na zewnątrz i nie wiem czy powrócił panel HACV do życia, ale wczoraj posprawdzałem bezpieczniki i nie widzę w nich winowajcy. Możesz napisać, czy doszedłeś w 100% do tego, co było przyczyna awarii w twoim Forku i jak wreszcie sobie z tym poradziłeś? Pierwszy dzień z moim Forkiem i takie kwiatki. Może jeszcze ktoś miał taki sam przypadek i rozwiązał ten problem? Proszę o pomoc, będę bardzo wdzięczny. Moj Forek to 2008 rocznik 2.5 XTEN, przebieg okolo 47tys. mil - 75tys. km. Dodatkowe pytanie. Co może hałasować, biorąc pod uwagę przebieg tego samochodu (jest udokumentowany i jest autentyczny) w okolicach alternatora. Brzmi jak szum-hałas jakiegoś łożyska np. alternator, pompa, czy jakaś rolka napinacza. Na co byście najszybciej obstawiali? Dzięki i liczę ze mi pomożecie. Pozdrawiam. Andrzej Czy ktoś ma jakis aktualny schemat który przekaznik jest od panelu bezpiecznik jak to wszystko jest połączone? zamontowałem używany panel i niestety dalej nie działa;/ podświetlenie jest normalnie ale brak jakiego kolwiek życia ze strony pokręteł auto to Forester SH 2008r 2.5 BT, bede wdzieczny bo robi sie coraz chłodniej i juz przydało by sie ogrzewanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bada&Bing Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2019 W dniu 20.09.2018 o 21:14, Arcteryx napisał: Nie stwierdzono co się właściwie stało - część po prostu umarła. Trzeba było wymienić cały panel (na szczęście plug&play i wszystko gra od lat). Witam, w moim przypadku sytuacja wyglada podobnie. Po awarii kompresora od klimy przestał działać panel HACV. Bezpieczniki sprawdzone, działa podświetlenie panelu. Szukam przyczyny. Nadal nie wiem czy należy wymienić cały panel czy jakiś regulator napięcia. Forester sh 2,5 xt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się