adassow Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 Miałem w planach kupić do Turbaodziada APEXI POWER FC. Jednak okazało się, że istnieje coś takiego jak ECU Z4. Ponoć daje około 250KM na turbinie TD05H. Pytanie czy jest sens inwestować w kompa APEXI jeśli mam seryjne graty? Skrzynia i tak pewnie nie wytrzyma dużo więcej, a koszty ECU Z4 są o jedno zero niższe. Ktoś wie coś więcej na temat tego kompa poza tym że ładuje 0.9 bar? Seryjna pompa da rade czy trzeba zainwestować w WALBRO ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 A czy seryjnie turbo w antyku to nie jest jakies vf11 czy tam 12? Nie wiem jak rozmiarami wyglada w stosunku do td05. Niewatpliwie remapowalne ecu daje wiecej mozliwosci w razie zmian w konfigu. Chip jest oczywiscie tanszy, ale wymaga specyficznej konfiguracji. No i oczywiscie pozostaje tez kwestia, ze zadne dwa auta nie sa do konca takie same - wiec mapa w takim chipie i tak w sumie musi byc stosunkowo konserwatywna. Ale jesli niedrogo - to czemu nie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adassow Opublikowano 9 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 Mam TD05H bo kiedy obróciła się panewka... przyszedł silnika z GT 96 wraz z turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 Moze i warto sprobowac zatem, ale dla pewnosci wziac tez auto do speca na kontrole chociaz afr w trakcie jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adassow Opublikowano 20 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Dzięki. Komp już leci z UK Jak dotrze to i tak podjadę na hamownie i każę wszystko sprawdzić Zmieniłem kompa i rzeczywiście ładuje 0,8-0,9 bar. Auto jedzie dużo lepiej, jednak zaobserwowałem niepokojące zjawisko. Mianowicie na 5 biegu przy około 180km/h z gazem w podłodze auto przestaje przyspieszać i zaczyna się dławić. Ciśnienie niezmiennie około 0,9 bar (znaczy nie przeładowuje). Na moje niefachowe oko wygląda tak jakby brakowało mu paliwa. Ma ktoś jakiś pomysł, co jest przyczyną? Może pompa nie daje rady? Mam chyba seryjną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 adassow, trzeba AFR sprawdzić, jak będzie zbyt ubogo, to brak paliwa... uważaj by Ci tłoki nie popłynęły... choć pierwsza generacja ma je wyjątkowo masywne Jest też opcja, że komputer jest z JP... i trzyma ograniczenie do 180km/h - ale to już moje tam spekulowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adassow Opublikowano 20 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Właśnie zrobiłem test na 4 biegu i to samo dokładnie przy 180 km/h. Także wychodzi na to że kaganiec. ECU jest z UK, ale skąd oni go mają to nie wiem. Wiek ktoś jak to zdjąć? Na dniach montuje czujnik EGT, miejmy nadzieje że on mnie uratuje przez pływaniem tłoków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Mnie zastanawia sensowność tego rozwiązania tzn. tego sterownika co zamontowałeś.Skoro seryjne ECU adoptuje się do doładowania 1.18 bara, wystarczy fajne EBC zainstalować.A tak teraz masz nieszczęsna blokadę, a za pół roku zacznie znów brakować mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adassow Opublikowano 20 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Ja się nie znam, ale wydawało mi się, że skoro zmieniłem turbinę to powinienem zmienić też mapę. No a taka podmianka miała zapewnić tanią zmianę mapy pod turbo td05. Nie wiedziałem że ma blokadę. Poza tym, może da się ją obejść ?? Ktoś wie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 adassow, najlepszym rozwiązaniem jest indywidualne strojenie.W naszym przypadku jest utrudnione, bo seryjny sterownik nie pozwala się remapować (program znajduje się w pamięci wewnętrznej procesora). Idealnym, ale też najdroższym rozwiązaniem jest montaż z wystrojeniem stand alone,czyli oddzielny wpełni sterowalny komputer. Natomiast seryjne ECU turbodziadka ma ten plus, że sam adoptuje się do ok. 1,18 bara utrzymując idealny afr w całym zakresie.I warto tego dobrodziejstwa korzystać bo to bardzo tanie konie do uzyskania. pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adassow Opublikowano 20 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Tommo, nie podobało mi się jak jeździł na starym ECU. W prawdzie nie miał MBC więc miał seryjne 0,6 bara (czy ile tam), ale np potrafił przeładować do 1 bara i odciąć. Nie wiem na czym polega sterowanie doładowaniem przez ECU, ale wyglądało to tak jak by nie ogarniał tej turbiny. Teraz przyspiesza dużo równiej i grzecznie zatrzymuje się na 0,9 bar. Jeśli chodzi o indywidualne strojenie to oczywiście jest to inny rząd cenowy. Nie chce też nic grzebać dopóki nie zmienię wydechu, a to są kolejne pieniądze, których nie ma. Dodatkowo te 250KM to jakaś taka magiczna granica rozsądku. Powyżej zaczynają już być potrzebne dość drogie modyfikacje całej reszty samochodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Newbee Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Są do kupienia wylaczniki ogranicznika prędkości, nie wiem tylko czy dokładnie do Legacy starego, ale istnieją takie wynalazki.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nieuprzejmygbur Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 mam też starego gt 96' i ładowanie 0.7 bodajże... przyznam że z powyzszych postów niewiele zrozumiałem znaczy że trzeba kupić nowy komputer by to lepiej śmigało? i ładowało nawet do 1.16? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adassow Opublikowano 20 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Newbee, na pierwszy rzut oka nic nie znalazłem. Wydaje się jednak, że to nie może być skomplikowane urządzenie. Moim zdaniem wystarczy okłamać ECU gdy sygnał ze skrzyni przekroczy zadaną częstotliwość. nieuprzejmygbur, z tego co ja wiem to do wyboru jest parę opcji. Niech mądrzejsi koledzy mnie poprawią jeśli się mylę - MBC + FCD i ustawiasz sobie doładowanie na takie jakie Ci się podoba i modlisz się żeby nie wybuchło. Z tego co pisał Tommo ECU powinno się dostosować do takiego doładowania. - Wkładasz chip do ECU z nowym programem i mapą. Niestety chyba nikt już tego nie robi w takich starych autach. - Kupujesz kompa np. APEXI POWER FC i dajesz komuś do zrobienia mapę indywidualnie pod Twoją maszynę. - Możesz też kupić kompa od mocniejszej wersji, która seryjnie miała inną mapę niż Twoja. (tak jak chciałem zrobić) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Newbee Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Fuel cut defender szukaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adassow Opublikowano 20 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Ja czy nieuprzejmygbur? Z tego co wiem to FCD taki jaki znam oszukuje ECU w doładowaniu a nie prędkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Odradzam MBC, często zawodzi i w łatwy sposób może zrobić kuku silnikowi. Ja u siebie mam EBC HKS EVC-5 który bardzo precyzyjnie steruje doładowaniem.Mozna dla bezpieczeństwa ustawić warning na wybraną wartość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adassow Opublikowano 20 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Tommo, teraz to ja nie rozumiem. Tak na szybko googiel mówi że to kosztuje około 1k pln do tego musisz mieć FCD więc pewnie z 1,5k pln musisz dać z montażem. No i to są pieniądze wydane na samo podniesienie boosta, na dole się nic nie zmieni. Za mniej więcej dwa razy tyle możesz mieć Apexi Power FC z mapą wystrojoną na twojej konfiguracji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Newbee Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Ja czy nieuprzejmygbur? Z tego co wiem to FCD taki jaki znam oszukuje ECU w doładowaniu a nie prędkości. A nie jest tak ze odcina Ci paliwo powyżej tych 180? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adassow Opublikowano 20 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Newbee, to jeden z tych przypadków w którym nazwa nie mówi wszystkiego. FCD oszukuje ECU i nie podaje wartości doładowania jeśli przekroczy pewną wartość. ECU myśli że jest ok i nie odcina. Ja bym chciał podobnie tylko chce oszukać ECU w spawie prędkości i urządzenie które to umożliwia to speed limit defencer. Z resztą jest tu http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=16&t=143468 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nieuprzejmygbur Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 no dzieki chłopaki ja kiedyś też miałem ograniczenie do 180 ale po wymianie kompa puściły mu wodze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Tommo, teraz to ja nie rozumiem. Tak na szybko googiel mówi że to kosztuje około 1k pln do tego musisz mieć FCD więc pewnie z 1,5k pln musisz dać z montażem. No i to są pieniądze wydane na samo podniesienie boosta, na dole się nic nie zmieni. Za mniej więcej dwa razy tyle możesz mieć Apexi Power FC z mapą wystrojoną na twojej konfiguracji. U mnie jest tak.Zmieniony kompletny wydech wraz z DP, sportowa wkładka filtra powietrza Pipercross i kontroler doładowania HKS'a.Mam już walbro i na dniach będę montował.To wszystko.Aktualnie jeżdżę na maks. 0,96 bara i auto jeździ bardzo dobrze. Tak jak pisałem wcześniej, komputer adoptuje się, czyli dostosowuje mapę paliwa i zapłonu do wyższego doładowania.Dlatego komputer musi wiedzieć, że jest podwyższone doładowanie.Jak go będziesz oszukiwać, to mieszanka będzie zubożona i popłynie silnik. Co do Power FC myślałem nad nim, ale też nie jest tak różowo.Z marszu musisz dokupić Map sensor do 2 barów za 200 euronów i strojenie ok 1k zł.Poza tym seryjne ecu zmienia wydajność pompy wodnego IC w zależności od potrzeby, w Power FC tego nie zrobisz.Ja nie zamierzam robić grubych modów w aucie, dlatego zostałem przy seryjnym ECU.HKS'a kupiłem za 800 zł, zamontowałem i ustawiłem go sam, nie jest to bardzo skomplikowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adassow Opublikowano 21 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Tak jak pisałem wcześniej, komputer adoptuje się, czyli dostosowuje mapę paliwa i zapłonu do wyższego doładowania.Dlatego komputer musi wiedzieć, że jest podwyższone doładowanie.Jak go będziesz oszukiwać, to mieszanka będzie zubożona i popłynie silnik. Znaczy że nie masz FCD?? Bo jeśli masz to nie ma siły żeby komp wiedział jakie masz doładowanie jeśli przekroczy pewną wartość. W ECU jest taka regułka: Jeśli boost jest większy od zadanej wartości to ustaw czasy wtrysków na 0 Nie da się tego zmienić bez programowania ECU, który jak już wcześniej wspomniałeś nie jest tak łatwo programowalny. Prawdopodobnie ECU bierze sobie ilość powietrza z przepływomierza i na tej podstawie oblicza czasy wtrysków itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Znaczy że nie masz FCD?? Nie, nie mam. Jeśli boost jest większy od zadanej wartości to ustaw czasy wtrysków na 0 pytanie jakiej wartości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adassow Opublikowano 21 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 pytanie jakiej wartości? To zależy od programu. U mnie w poprzednim ECU był 1 bar. Teraz nie wiem ile jest. Pewnie mądrzy koledzy mają takie informacje. Albo można poszukać gdzieś na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się