tensto Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Witam, mam problem z automatem w moim Subaru Legacy 2.5 '99 - przy ruszaniu do przodu nie zapina biegu (teraz na mrozach zapina ), trzeba robić przegazówkę do 2.5 tys/obr. Wiem, że koszt naprawy może być znaczny i znam praktycznie jedną firmę, która robi automaty - Samko w Warszawie. Pytanie - czy można ją polecić w sensie fachowości i uczciwości - w sumie po rozebraniu skrzyni można mi wszystko wmówić i wymienić, w końcu jestem laikiem... Chcę ją naprawić, ale nie przepłacić, ostatecznie to używany samochód i wiadomo, że ślady zużycia być muszą... Macie jakieś rady, sugestie, podpowiedzi? dzięki za pomoc! Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Wejdz na forum www.asu.pl coprawdza jest to forum amerykańskich bali, ale w dziale o automatach napewno znajdziesz duuużo opini i adresów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Golfstrom Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Nie miałem nigdy automata ale firmę SAMKO znam od strony Subaru właśnie Jeden z pracowników tej firmy jest nieźle zakręcony na punkcie Subaru (w sensie jak najbardziej pozytywnym) - sprowadzał dla mnie Legaca i w Samko, właśnie go odbierałem. No i często stoi u nich jakieś Subaru, więc chyba mają wiedzę i doświadczenie. To tyle moich doświadczeń z automatami :wink: pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loucyphre Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 To, ze piszesz o niezapinaniu biegu poniżej 2500 rpm może świadczyć o tym, że pompa hydrauliczna w skrzyni siadła, albo konwerter, albo sterowanie się zabrudziło (kiedy zmieniałeś olej ?). Przede wszystkim bądź obecny przy rozbieraniu skrzyni. Inaczej naciągną Cię na wszystko, czyli: tarczki, pompe konwerter etc. Kolesie od automatów bazuja na niewiedzy normalnego użytkownika w temacie: "jak te krasnale tam zapinaja te biegi" . Moja rada bądź czujny. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tensto Opublikowano 25 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 Olej zmieniałem niedawno, zaraz po zakupie i faktycznie było tam pełno śmieci - co więcej, skrzynia już była rozbierana (przez poprzedniego właściciela?) - nieoryginalny silikon. Zastanawiam się, czy nawet moja obecność pomoże... Poza oczywistymi uszkodzeniami typu wyłamany ząbek czy zdeformowana tarcza i tak nic nie zauważę. A trudno siedzieć tam cały dzień. Podmienić części to też żaden problem, że już tak pesymistycznie sobie pomyślę - nikogo nie podejrzewam oczywiście... ale ja się nie znam. Na dzień dzisiejszy gość z Samko stwierdził, że na pewno wszystko padło, bo "ktoś" dodawał gazu i zapinał "D" i że to typowe, bo "ktoś" chciał z piskiem ruszać. A na pewno padł "kubeł" - jest nieszczelny plus trzeba regenerować sprzęgło. A jak nie wymienię czego trzeba, to mi się skrzynia za pół roku rozsypie i tak... Generalnie nie mam ochoty jeździć w strachu, choć uważam, że przesadzają. Nie mam ochoty wymieniać wszystkiego za 6k tylko dlatego, że część nosi ślady używania - w końcu Legaś ma 6 lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loucyphre Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 Koniecznie niech sterowanie wyczyszczą na błysk co najmniej dwukrotnie. Bo bez tego nawet po wymianie innych częśći będzie kicha. 6000 to w zasadzie powinieneś być na to przygotowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tensto Opublikowano 25 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 No wiem, że to taka realna kwota... Bardziej mi zależy na sprawdzeniu, czy ten serwis jest godny zaufania. Przy okazji - zastanawiam się nad możliwością wyegzekwowania czegoś od komisu, który mi to auto sprzedał (dealer Subaru niestety) - jak to prawnie jest rozwiązane, ktoś wie? Czy jest jakaś półroczna rękojmia? Na fakturze nie ma mowy o usterkach, a serwis i świadkowie na sto procent potwierdzą, że to nie była moja wina. Znam przypadki, że komis partycypował w kosztach naprawy samochodu (rzekomo sprawnego i bezwypadkowego), który sprzedał klientowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inzynier_mamon Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 W kwestii problemów z kupnem/sprzedażą i innymi rzeczami polecam wszytkim Federację Konsumentów. Wystarczy zadzwonić, a oni przez telefon, o razu (przynajmniej tak było u mnie) udzielą odpowiedzi. Nie tylko w sprawach samochodów. Telefon do nich (22)8276481 Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loucyphre Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 Ponadto, jeżeli to ASo Subaru Ci go sprzedało, proponuje ponaciskać Dyrekcję, w celu wyjaśnienia sprawy. W końcu to wygląda na ewidentna wadę ukrytą, a towar(samochód) musi być od niej wolny. TUTAJ masz lekture do poduszki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ost Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 Ponadto, jeżeli to ASo Subaru Ci go sprzedało, proponuje ponaciskać Dyrekcję, w celu wyjaśnienia sprawy. W końcu to wygląda na ewidentna wadę ukrytą, a towar(samochód) musi być od niej wolny. Według mnie to nie jest wada ukryta. Szanse na uzyskanie czegokolwiek znikome. Samochód używany, na dodatek siedmioletni. Komis nie jest odpowiedzialny za sposób użytkowania auta przez poprzedniego właściciela - chyba że poczynili specjalne kroki, żeby ukryć przed nowym nabywcą usterkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loucyphre Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Halo, jest tam kto ? Jeśli tak , to niech się pochwali jak się to skończyło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GTA3 Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Sądząc po roczniku tego autka może mieć ono przebieg 200 - 250 k, przy którym następuje normalne zużycie elementów AT (tak jak w manualach następuje naturalne zużycie sprzęgła) O reklamacji można wtedy zapomnieć. Będzie potrzebna wymiana zużytych tarczek sprzęgłowych, oleju, filtra, kompletu uszczelnień. W Poznaniu biorą za robociznę ca. 800 PLN , za klamoty ca. 2000 PLN Nie wiem ile kosztuje regeneracja konwertera ale to raczej cię nie czeka, natomiast z tego co się dowiedziałem przy naprawie mojej skrzynki jest tam słaby punkt - sworznie satelitów w przekładni planetarnej - mogą wymagać przyspawania bo fabryczne mocowania poluzowują się. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tensto Opublikowano 30 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Jestem... Hmmm, no nie wiem, czy się jest czym chwalić, skrzynię naprawiłem, koszt jest spory niestety ca. 5k w sumie - obecnie próbuję (jednak) dodzwonić się do Federacji Konsumentów (wciąż zajęte albo niedostępny abonent) i napiszę oficjalne pismo do komisu przy ASO, jak już będę miał jakąś podstawę prawną. Tak przy okazji, ile czasu wynosi ta rękojmia?? Aha, skontaktuję się też z Dyrekcją, tylko jakoś ten mail (czyli "prywatna wiadomość") nie chce stąd wyjść (jest w folderze "Do wysłania" w Mojej skrzynce - mam coś specjalnego zrobić?? :-)) Jakoś nie mam czasu dociekać, co i jak, zawalonym robotą... Przebieg w tej chwili to 130k, przy zakupie było 125k. Trudno mi oceniać, czy to jest prawdziwy przebieg, jeśli nie, to tym bardziej sprawa nadaje się do reklamacji. Samochód jeździ w tej chwili bezproblemowo, oczywiście zawsze pozostaje pytanie, czy te wszystkie elementy trzeba było wymieniać... Zainteresowanych zapraszam na oględziny - wożę je w bagażniku :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loucyphre Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Do Dyrekcji napisz na oficjalny email: emilfrey@subaru.pl. Twoja wiadomość "leży" w wysłane, bo nie została jak dotąd odebrana. Dyrekcja mocno jest zajęta, przeto na forum spędza mało czasu. Chętnie bym obejrzał to co Ci wymienili, ale za daleko mieszkasz Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tensto Opublikowano 30 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 bym obejrzał to co Ci wymienili, ale za daleko mieszkasz No to przy okazji, jak będziesz tu albo ja tam :-) Zdjęć nie będę robił, chociaż podobno wszystko fioletowe, ale ja tam daltonistą chyba jestem :-) Bo to żelastwo jest po prostu koloru żelaza ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 5 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2006 Hmmm, no nie wiem, czy się jest czym chwalić, skrzynię naprawiłem, koszt jest spory niestety ca. 5k w sumie ja bym kupil 2 lub 3 uzywane. ktoras musialaby dzialac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się