Skocz do zawartości

problem ze atomatyczną skrzynią, gdzie naprawić?


tensto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam problem z automatem w moim Subaru Legacy 2.5 '99 - przy ruszaniu do przodu nie zapina biegu (teraz na mrozach zapina :)), trzeba robić przegazówkę do 2.5 tys/obr. Wiem, że koszt naprawy może być znaczny i znam praktycznie jedną firmę, która robi automaty - Samko w Warszawie. Pytanie - czy można ją polecić w sensie fachowości i uczciwości - w sumie po rozebraniu skrzyni można mi wszystko wmówić i wymienić, w końcu jestem laikiem... Chcę ją naprawić, ale nie przepłacić, ostatecznie to używany samochód i wiadomo, że ślady zużycia być muszą... Macie jakieś rady, sugestie, podpowiedzi?

 

dzięki za pomoc!

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem nigdy automata ale firmę SAMKO znam od strony Subaru właśnie :)

Jeden z pracowników tej firmy jest nieźle zakręcony na punkcie Subaru (w sensie jak najbardziej pozytywnym) - sprowadzał dla mnie Legaca i w Samko, właśnie go odbierałem.

 

No i często stoi u nich jakieś Subaru, więc chyba mają wiedzę i doświadczenie.

 

To tyle moich doświadczeń z automatami :wink:

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, ze piszesz o niezapinaniu biegu poniżej 2500 rpm może świadczyć o tym, że pompa hydrauliczna w skrzyni siadła, albo konwerter, albo sterowanie się zabrudziło (kiedy zmieniałeś olej ?).

Przede wszystkim bądź obecny przy rozbieraniu skrzyni. Inaczej naciągną Cię na wszystko, czyli: tarczki, pompe konwerter etc. Kolesie od automatów bazuja na niewiedzy normalnego użytkownika w temacie: "jak te krasnale tam zapinaja te biegi" ;). Moja rada bądź czujny.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej zmieniałem niedawno, zaraz po zakupie i faktycznie było tam pełno śmieci - co więcej, skrzynia już była rozbierana (przez poprzedniego właściciela?) - nieoryginalny silikon.