Jump to content
Apis

Światła do jazdy dziennej w Outback MY od 2004 do 2009

Recommended Posts

W jakieś marce z poziomu systemowego ustawiałem napięcie na długich kiedy używamy ich jako dziennych więc nie jest to żadna Januszerka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 godziny temu, szamot napisał:

Tanie moduły nie mają regulacji i świecą jak dobrze pamiętam na 30 %

Zgadza się, ale większość i tak kupuje te tanie.

1 godzinę temu, SubaruLPG napisał:

W jakieś marce z poziomu systemowego ustawiałem napięcie na długich kiedy używamy ich jako dziennych więc nie jest to żadna Januszerka

Zgadza się, da się choćby w BMW. Ale to ciągle niezgodne z przepisami, długie to długie i przepisy mówią wyraźnie że można używać od zmierzchu do świtu na nieoświetlonej drodze. A nie w dzień w ruchu miejskim. Albo Dzienne z homologacją zamontowane zgodnie z przepisami albo nic. Dawno miałbym DRL w forku tylko nie znalazłem takich które będą wyglądały dobrze na samochodzie i dobrze świeciły. 

Kiedyś przepisy były o tyle "fajne" że byle Janusz sobie nie zamontował dziennych. Mianowicie przepis mówił że dzienne mają się zapalać razem z tylnymi pozycyjnymi i oświetleniem tablicy rejestracyjnej. To wykluczało modyfikację przez byle druciarza. A teraz podłączasz 3 przewody i działają.

Edited by ewemarkam

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, ewemarkam napisał:

Kiedyś przepisy były o tyle "fajne" że byle Janusz sobie nie zamontował dziennych. Mianowicie przepis mówił że dzienne mają się zapalać razem z tylnymi pozycyjnymi i oświetleniem tablicy rejestracyjnej. To wykluczało modyfikację przez byle druciarza. A teraz podłączasz 3 przewody i działają.

Zupełnie się z Tobą nie zgadzam

Po pierwsze ten przepis był zupełnie bez sensu - po co pozycyjne i podświetlenie tablicy ?

Po drugie to w żaden sposób nie utrudniało instalacji świateł - wystarczyło kabelek sterujący podpiąć pod światła mijania a nie pozycyjne 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, szamot napisał:

Ależ skąd! 

Tylko na "długich" 

Toć długie świecą w tym aucie jak szatany :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, szamot napisał:

Zupełnie się z Tobą nie zgadzam

Po pierwsze ten przepis był zupełnie bez sensu - po co pozycyjne i podświetlenie tablicy ?

Po drugie to w żaden sposób nie utrudniało instalacji świateł - wystarczyło kabelek sterujący podpiąć pod światła mijania a nie pozycyjne 

Doczytaj proszę co napisałem.

Pozycyjne z tyłu miały świecić, przednie nie :) i tu się pojawiał problem dla Januszy. Dla mnie to nie problem tak zrobić instalację, ale dla wielu znanych mi osób to już to jest nie do przejścia.

Edited by ewemarkam

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, olej napisał:

Toć długie świecą w tym aucie jak szatany :)

To chyba nie widziałeś jak szatan świeci :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, ewemarkam napisał:

Doczytaj proszę co napisałem.

 

Faktycznie, przepraszam 

Ale jestem prawie pewien że takiego przepisu nie było 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Choćby w Wiki.

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat%C5%82a_do_jazdy_dziennej

 

Wiem że to nie wyciąg z kodeksu drogowego. Ale taki przepis istniał. W Wiki jest oczywiście błąd, bo przepis mowil o tylnych postojowych i oświetleniu tablicy rej. A ludzie sobie przypomnieli o dziennych jak wprowadzili nakaz jazdy 24h 365/366 dni w roku.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, szamot napisał:

To chyba nie widziałeś jak szatan świeci :lol:

przesiadłem się z forestera sg, tam to się jechalo jak by pochodnią przyświecał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kupiłem podobny model jak w tym linku :https://pl.aliexpress.com/item/32860646328.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.7e1260d85sQXHr&algo_pvid=754c98cb-b7b9-4fc0-91df-92caa8916539&algo_expid=754c98cb-b7b9-4fc0-91df-92caa8916539-0&btsid=0b0a182b15839556859295065ec623&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

 

Będę montował to w swoim Legacy jednak światła do jazdy dziennej będą nisko umieszczone co niestety zmniejsza naszą widoczność/bezpieczeństwo.

Wolałbym w lampie dołożyć światła do jazdy dziennej np z postojów-ki czy dołożyć ringa w lampie.

Źródło światła Led jest przez nas najczęściej lepiej widoczne.  Piszę o tym dlatego iż robiłem kiedyś przeróbkę ze świateł długich na dzienne i był problem z widocznością, napięcie jakie musiałem ustawić na żarówce było znacznie wyższe niż to podane przez forumowych guru... w ostrym słońcu przy napięciu zalecanym nasze światła były praktycznie nie widoczne i światła do jazdy dziennej za 25zl niestety spełniały znacznie lepiej swoją rolę.

Nie wiem jak sprawy mają się w subaru jednak najlepiej było by kupić moduł z płynną regulacją napięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli zwykły regulator obrotów silnika DC z alledrogo. Podłączyć go na masowym przewodzie żarówki. Do tego drugi przekaźnik co by wyłączał długie DRL jak włączymy już choćby postojowe. Wtedy może byłaby szansa żeby to ustawić tak aby nie oślepiały samochodów z przodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inne alternatywy z homolacją niż zamienniki przeciwmgielnych halogenów? Ringów czy innych pasków do lampy nie chcę bo i takie DRL nie ma homologacji i taka przróbka unieważnia homologację samej lampy czyli na dobrą sprawę całe oświetlenie jest nieprawilne... Są jakieś takie zestawy punktowych oczek, po 5 na stronę, otwory wiercimy w zderzaku wg. uznania i zgodnie z wytycznymi. Ale to moim zdaniem też nie będzie widoczne. Zostało by coś zamontować we wlotach na zderzaku, jakieś hella albo inne, mocne lampy. Ktoś coś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amerykańskie wersje mają fabryczny moduł dziennych ściemniający światła drogowe. Możesz znaleźć sobie numer części i kupić np. na ebay.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Amerykańskie wersje mają fabryczny moduł dziennych ściemniający światła drogowe. Możesz znaleźć sobie numer części i kupić np. na ebay.

Fajna sprawa, tez taki miałem w foresterze, dodatkowo doświetlałozakręty halogenami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ktoś ma ten numer części modułu dziennych to będę zobowiązany za wklejenie go tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są takie moduły uniwersalne - trzeba sobie w instalację wpiąć. Cena od 50 do 100, jakiś znalazłem niby z homologacją na urządzenie i to co one robi. Chyba kupię taki za stówkę co odpala żarówki drogowe na 30%.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja znalazłem takie https://allegro.pl/oferta/automat-swiatla-dzienne-modul-dlugich-30-moc-drl-7127863891?bi_s=ads&bi_m=showitem%3Aactive&bi_c=Y2FtcGFpZ24AMjEzNzk0NTYAMTMzNTM0AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=051e5216-08ee-4d83-bd8e-5708b9fa94b2

Szamot, ten z twojego linku używa świateł długich(drogowych) do doświetlania zakrętów i jako DRL? Jak działa to doświetlanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Gość sprzedaje różne modele z różnymi funkcjami

Ja mam model podstawowy i działają tylko jako dzienne

Co ważne, stopień regulacji jest płynny o 1 do 100% mocy 

Jak masz wersję polif z ksenonami i nie nie jesteś elektrykiem samochodowym to sam nie podłączysz

Strasznie popaprane jest zasilanie "długich"

Share this post


Link to post
Share on other sites

A masz gdzieś schemat? Na moim jest chyba amerykańska wersja bo DRL już tam jest :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...