Jump to content

Światła do jazdy dziennej w Outback MY od 2004 do 2009


Recommended Posts

Światła mijania w wersjach US są tylko delikatnie przyciemnione( mało zauważalnie) no i nie świecą się wtedy żadne inne światła, natomiast moduł w w subaru 2010 przyciemnia drogowe , bodajże do 30% ich normalnej jasności.

 

byc moze mial cos kombinowane, kiedys na forach Us widzialem watki z ktorych wynikalo, ze duzo ludzi odlacza te moduly. Tak czy inaczej IMO wg uwarunkowan prawnych w UE oba rozwiazani nie sa legalne (chyba ze w wersji Us jest owe oznaczenie RL). To, ze nie zapalaja sie inne swiatla to jest ok.

 

Jeżeli w wersji US świecą światła mijania(a wszystkie inne nie) to jest to na pewno legalne a że świecą troszkę ciemniej, to chyba dobrze. W dzień nie potrzeba oświetlać drogi.

 

No wlasnie problem w tym, ze jezeli nie maja tego glupiego oznaczenia to legalne nie sa :|

 

-- 22 sty 2012, o 13:09 --

 

Ja w swoim OBK mam tak samo. Światła dzienne startują automatycznie wraz z włączeniem silnika. Są to przyciemniane światła mijania. Ciekawostką jest to, że gasną po zaciągnięciu hamulca ręcznego - ale w pełni uzasadnione. Jedyny minus tego rozwiązania to jazda w nocy. Kilka razy mi się zdarzyło, że jechałem na dziennych i to one oświetlały mi drogę, a zapomniałem, że nie miałem świateł z tyłu!!! Sygnalizacja w kabinie, że tak jest - to kolor podświetlenia deski rozdzielczej - ale można o tym zapomnieć sugerując się oświetloną drogą. :lol:

 

dlatego na forach US ludzie odlaczaja te moduly, bo im sie swiatla myla i jezdza tak w nocy :lol: :roll:

 

Od kiedy światła mijania nie są legalne ???

Link to post
Share on other sites
  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Proponuję poczytać:ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

 

z dnia 31 GRUDNIA 2002 r.

 

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

 

(Dz. U. Nr 32 poz. 0262)

 

Załącznik nr 6

 

WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH POJAZDU SAMOCHODOWEGO I PRZYCZEPY

Link to post
Share on other sites
Proponuję poczytać:ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

 

z dnia 31 GRUDNIA 2002 r.

 

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

 

(Dz. U. Nr 32 poz. 0262)

 

Załącznik nr 6

 

WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH POJAZDU SAMOCHODOWEGO I PRZYCZEPY

 

Moduł świateł dziennych do outbacka 2010 też się tu nie mieści a okazało się , że ma homologację

 

"Minister Infrastruktury napisał(a):

Zawiadomienie dotyczące udzielenia homologacji

(....)

Nr homologacji: E20 10R-03 2703

1. Marka (nazwa handlowa producenta): QUASAR

2. Typ i ogólny opis handlowy:

Typ: CLM02-CAN

Krótki opis: (...) Urządzenie może być wykorzystywane do: (...) obniżania jasności świateł drogowych w celu wykorzystywania ich jako świateł dziennych"

 

A światła mijania w US po lekkim przyciemnieniu, to już nie światła mijania ? ( może za ciemno świecą ?)

Link to post
Share on other sites

Moduł świateł dziennych do outbacka 2010 też się tu nie mieści a okazało się , że ma homologację

 

 

A dlaczego się nie mieści? Nie bardzo rozumiem.

Link to post
Share on other sites

Ogromna ilość aut w Polsce jeździ z modułem który "robi" ze świateł drogowych dzienne.Nie słyszałem jeszcze aby ktoś miał kłopoty. Jeżeli ktoś ma opory przed tym rozwiązaniem to niech zamontuje dedykowane LED-y do np. OBK które z kolei przy włączonych światłach mijania jedynie trochę przygasają ale nie gasną całkowicie. Jeżeli by się wgłębiać w kodeks to też nie jestem pewien czy aby tak może być :wink:

Link to post
Share on other sites

 

Od kiedy światła mijania nie są legalne ???

 

a kto tak napisal ?

 

-- 22 sty 2012, o 20:34 --

 

Moduł świateł dziennych do outbacka 2010 też się tu nie mieści a okazało się , że ma homologację

 

ale na co homologacje ? Moja lampa blyskowa tez moze miec homologacje i co moge ja sobie wstawic w reflokto i uzywac ?

 

To do czego reflektory sa homologowane jest na nich wybite tak jak i dopuszczalne zrodlo swiatla.

Link to post
Share on other sites
Ogromna ilość aut w Polsce jeździ z modułem który "robi" ze świateł drogowych dzienne.Nie słyszałem jeszcze aby ktoś miał kłopoty. Jeżeli ktoś ma opory przed tym rozwiązaniem to niech zamontuje dedykowane LED-y do np. OBK które z kolei przy włączonych światłach mijania jedynie trochę przygasają ale nie gasną całkowicie. Jeżeli by się wgłębiać w kodeks to też nie jestem pewien czy aby tak może być :wink:

 

 

na 100% nie może. Światła do jazdy dziennej nie mogą być włączone razem z mijania.

 

wczoraj podjeżdżam na BP tankuję do pełna i co i 348 pln poproszę.... ale się miło porobiło...... A wy się trzeba literkami na reflektorach martwicie.....

Link to post
Share on other sites

 

na 100% nie może. Światła do jazdy dziennej nie mogą być włączone razem z mijania.

Tak więc w obu przypadkach można się bać stróżów prawa albo zrezygnować z dziennych kosztem mniejszej ekonomiczności :wink: :mrgreen:

 

 

wczoraj podjeżdżam na BP tankuję do pełna i co i 348 pln poproszę.... ale się miło porobiło...... A wy się trzeba literkami na reflektorach martwicie.....

 

A nie słyszałeś że to plan na zmniejszenie korków w Polsce :wink: :evil: Podczas Euro pewnie litr dojdzie do 10 zeta :twisted:

Link to post
Share on other sites
Ogromna ilość aut w Polsce jeździ z modułem który "robi" ze świateł drogowych dzienne.Nie słyszałem jeszcze aby ktoś miał kłopoty. Jeżeli ktoś ma opory przed tym rozwiązaniem to niech zamontuje dedykowane LED-y do np. OBK które z kolei przy włączonych światłach mijania jedynie trochę przygasają ale nie gasną całkowicie. Jeżeli by się wgłębiać w kodeks to też nie jestem pewien czy aby tak może być :wink:

 

 

na 100% nie może. Światła do jazdy dziennej nie mogą być włączone razem z mijania.

 

wczoraj podjeżdżam na BP tankuję do pełna i co i 348 pln poproszę.... ale się miło porobiło...... A wy się trzeba literkami na reflektorach martwicie.....

 

Dzisiaj policja wytłumaczyła mi, jak to jest z tymi ledami do jazdy dziennej. Mogą przygasać a nie wyłączać się całkiem i wtedy służą jako światła pozycyjne( tak mieli w Lancii, która mnie akurat zatrzymała)

Link to post
Share on other sites

 

Dzisiaj policja wytłumaczyła mi, jak to jest z tymi ledami do jazdy dziennej. Mogą przygasać a nie wyłączać się całkiem i wtedy służą jako światła pozycyjne( tak mieli w Lancii, które mnie akurat zatrzymała)

 

A pytałeś ich o moduł :?: :wink:

Link to post
Share on other sites
  • 8 years later...

Odgrzebię temat. Czy na dziś do OBK 2008 są gotowe rozwiązania DRL? W sieci znalazłem tylko lampy DRL/fog montowane w zderzak zamiast przeciwmgielnych halogenów. Piszą sprzedawcy że homologacja jest itp. 

Link to post
Share on other sites

A ja mam tak 

Co prawda bez homologacji i sporo roboty miał naprawdę kumaty elektryk 

IMG_20200310_132633.jpg

Link to post
Share on other sites
30 minut temu, olej napisał:

lampy musiałeś rozklejać?

Ależ skąd

Ledowe hb3 + moduł świateł dziennych + przekaźniki+cholera wie co jeszcze tam elektryk zamontował

Ale efekt jest taki że wygląda jakby fabryka robiła ;) 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, szamot napisał:

Ledowe hb3

 

lampa jest homologowana razem ze swoim źródłem światła - więc wstawiając inne już ją straciłeś.

Wszystko jest pięknie dopóki np nie będziesz uczestnikiem wypadku w którym drugi kierowca wybroni się mówiąc że np. go oślepiły Twoje światła.

I uwierz mi że TU mają paragrafy na to w OWU żeby Cię zostawić z kłopotem.

 

Nie zrozumiem nigdy po co ludzie sobie to robią - może dlatego że mam fabryczne ksenony...:)

Link to post
Share on other sites

Chyba właśnie dlatego że ksenony mimo lepszej żywotności niż halogen tez w końcu kucną, a wymiana tania nie jest :)

Link to post
Share on other sites

Mam pytanie o tą homologację czy jest Ona tak restrykcyjnie sprawdzana? uprzejmie informuję że jestem posiadaczem nie homologowanego układu wydechowego według prawa taki samochód nie powinien być dopuszczony do ruchu.

Za naszą zachodnią granicą homologacja jest bardzo restrykcyjnie przestrzegana np z felgami.

Subaru należy do aut mniej popularnych i wszelkie przeróbki mniej rzucają się w oczy...

Brat miał ok rok temu wypadek ze szkodą całkowitą,  Policjanci sprawdzali opony strażacy obawiali się instalacji gazowej a z tego co mi wiadomo nikt nie sprawdzał lamp... w samochodzie była dołożona/wzmocniona fabryczna instalacja aby zapobiec spadkom napięcia... 

Sam zastanawiałem się nad światłami dziennymi, zamówiłem halogeny z obwódkami jednak wolałbym aby światła do jazdy dziennej były umieszczone wyżej ze względów bezpieczeństwa..(myślałem aby wstawić mocniejsze postojówki )

 

Teraz tak mam samochód w rodzinie amerykański które ma zamontowane chińskie lampy z homologacją na EU i co w lampie mamy regulację wyłącznie wysokości snopu światła:krecka_dostal:

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, KaiM napisał:

Nie zrozumiem nigdy po co ludzie sobie to robią - może dlatego że mam fabryczne ksenony.

Też mam fabryczne ksenony

Po co inni to robią tego nie wiem

Ale mogę Ci napisać po ja to zrobiłem

Dla poprawy swojego i innych bezpieczeństwa 

Wszem i wobec wiadomo że fabrycznie homologowane ksenony i jak doświetlanie drogowych szału nie robi, zwłaszcza podczas nocnych opadów deszczu

Dzięki temu że na "długich" mam ledy widzę więcej, również lubi spacerujących w nocy po drodze czy rowerzystów którzy mają w dupie jakieś tam oświetlenie

Widoczność jest bez porównywania lepsza

A po co mi dzienne na "długich" ?

Z założenia uważam że dzienne to bardzo dobry pomysł i zasadne jest je mieć

Natomiast chciałem żeby spełniały swoją funkcje

Homologowane (ze znaczkiem CE) paski ledowe o natężeniu światła lampek choinkowych ?  zdecydowanie odpada 

Chce być widoczny dla innych i dlatego uważam że montowanie dziennych poprzez moduł na światłach drogowych to dobre rozwiązanie - oczywiście musi być regulacja jasności - ja mam ustawione 7 % mocy 

Przestrzeganie przepisów nie zwalnia ze zdroworozsądkowego i logicznego myślenia

 

No właśnie po to to zrobiłem :D  

Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, szamot napisał:

A po co mi dzienne na "długich" ?

Z założenia uważam że dzienne to bardzo dobry pomysł i zasadne jest je mieć

Natomiast chciałem żeby spełniały swoją funkcje

Mnie znów szlag jasny trafia jak jade przed takim co sobie z długich zrobił dzienne. Te zestawy "obniżające moc" żarówki są źle zaprojektowane powinny świecić jak już słabiej i zwyczajnie oślepiają! Nie ważne czy ma LEDy czy halogeny. 

Edited by ewemarkam
Link to post
Share on other sites
29 minut temu, ewemarkam napisał:

Mnie znów szlag jasny trafia jak jade przed takim co sobie z długich zrobił dzienne. Te zestawy "obniżające moc" żarówki są źle zaprojektowane powinny świecić jak już słabiej i zwyczajnie oślepiają! Nie ważne czy ma LEDy czy halogeny. 

Tanie moduły nie mają regulacji i świecą jak dobrze pamiętam na 30 %

Edited by szamot
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...