Skocz do zawartości

Światła do jazdy dziennej w Outback MY od 2004 do 2009


Apis

Rekomendowane odpowiedzi

Jest problem z założeniem świateł led do takiego OBK jak mój z 2007r. Tak jest wyprofilowany zderzak, że nie jest łatwo by zgodnie z przepisami zamontować te światła tzn. wysokość 25 do 150 cm, odstęp między światłami min. 60 cm, odległość od bocznego obrysu (błotnika) max. 40 cm, odchylenie max. 10 st., a zderzak jest bardzo zaokrąglony.

Dowiedziałem się, że w OBK do 2010r. nie było tzw. magistrali CAN, która umożliwia założenie tzw. modułu świateł dziennych, powodujący między innymi przygasanie świateł drogowych (wykorzystywanych jako światła dzienne).

Jeżeli ktoś rozwiązał ten problem to proszę o informację, bo jeżdżenie na ksenonach szczególnie w słoneczny wiosenno - letni dzień to jakaś paranoja.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dowiedziałem się, że w OBK do 2010r. nie było tzw. magistrali CAN, która umożliwia założenie tzw. modułu świateł dziennych, powodujący między innymi przygasanie świateł drogowych (wykorzystywanych jako światła dzienne).

 

.. i myslisz, ze takie rozwiazanie mialoby homologacje dopuszczajaca do ruchu po EU ?

 

BTW. Po co chcesz zalozyc takei swiatla ?

 

W OBK niestety tj piszesz jest to raczej sztuka dla sztuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedziałem się, że w OBK do 2010r. nie było tzw. magistrali CAN, która umożliwia założenie tzw. modułu świateł dziennych, powodujący między innymi przygasanie świateł drogowych (wykorzystywanych jako światła dzienne).

 

.. i myslisz, ze takie rozwiazanie mialoby homologacje dopuszczajaca do ruchu po EU ?

 

BTW. Po co chcesz zalozyc takei swiatla ?

 

W OBK niestety tj piszesz jest to raczej sztuka dla sztuki.

 

 

tzw. "moduł świateł dziennych" produkowany przez jedną z polskich firm ma homologację i aprobatę SIP do instalacji. Jest w cenniku SIP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedziałem się, że w OBK do 2010r. nie było tzw. magistrali CAN, która umożliwia założenie tzw. modułu świateł dziennych, powodujący między innymi przygasanie świateł drogowych (wykorzystywanych jako światła dzienne).

 

.. i myslisz, ze takie rozwiazanie mialoby homologacje dopuszczajaca do ruchu po EU ?

 

BTW. Po co chcesz zalozyc takei swiatla ?

 

W OBK niestety tj piszesz jest to raczej sztuka dla sztuki.

 

 

tzw. "moduł świateł dziennych" produkowany przez jedną z polskich firm ma homologację i aprobatę SIP do instalacji. Jest w cenniku SIP.

 

mozesz cos wiecej ?

 

Jakos trudno mi w to uweirzyc, zeby bylo to u nas legalne .. dlugie sw. jako dzienne :mrgreen:

Z tego co sie oreintuje, jezeli nie ma reflektorze wybitej informacji o DRL to nie moga one byc uzywane jako DRL.

Podobnie jak z niektorymi dziennymi, to ze maja homologacje nie znaczy, ze sa dopuszczone w pl :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ok, czytalem ten watek nie wiedzialem, ze to o ten modul chodzi. Niestety w watku nie ma informacji czy taka jazda jest legalna...

A co do SIPu to na stronie w sklepiku widze, ze sa jedynie LEDowe rozwiazania, info o modulach brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak znam SIP to sprawdzili wszystko 100 razy zanim dopuścili montaż takich modułów z zachowaniem gwarancji.

 

oby nie tylko w kwestii gwarancji :mrgreen:

 

IMO, jezeli nie ma na reflektorze wybitego DRL to nie moze to pelnic takiej funkcji i nie wiele tu pomoga homologacje czy inne certyfikaty samego modulu, ale oczywiscie moge sie mylic ..

 

Podobnie jest z xenonami dokladanymi do reflektorow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
jak znam SIP to sprawdzili wszystko 100 razy zanim dopuścili montaż takich modułów z zachowaniem gwarancji.

 

oby nie tylko w kwestii gwarancji :mrgreen:

 

IMO, jezeli nie ma na reflektorze wybitego DRL to nie moze to pelnic takiej funkcji i nie wiele tu pomoga homologacje czy inne certyfikaty samego modulu, ale oczywiscie moge sie mylic ..

 

Podobnie jest z xenonami dokladanymi do reflektorow.

 

A światła mijania, na których jeździmy mają DRL ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak znam SIP to sprawdzili wszystko 100 razy zanim dopuścili montaż takich modułów z zachowaniem gwarancji.

 

oby nie tylko w kwestii gwarancji :mrgreen:

 

IMO, jezeli nie ma na reflektorze wybitego DRL to nie moze to pelnic takiej funkcji i nie wiele tu pomoga homologacje czy inne certyfikaty samego modulu, ale oczywiscie moge sie mylic ..

 

Podobnie jest z xenonami dokladanymi do reflektorow.

 

A światła mijania, na których jeździmy mają DRL ?

 

Mijania nie maja, bo nie musza miec :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak znam SIP to sprawdzili wszystko 100 razy zanim dopuścili montaż takich modułów z zachowaniem gwarancji.

 

oby nie tylko w kwestii gwarancji :mrgreen:

 

IMO, jezeli nie ma na reflektorze wybitego DRL to nie moze to pelnic takiej funkcji i nie wiele tu pomoga homologacje czy inne certyfikaty samego modulu, ale oczywiscie moge sie mylic ..

 

Podobnie jest z xenonami dokladanymi do reflektorow.

 

A światła mijania, na których jeździmy mają DRL ?

 

Mijania nie maja, bo nie musza miec :wink: .

 

No właśnie , a jeździmy na nich, jak na światłach dziennych.

W amerykańskich wersjach światła dzienne, to przyciemnione światła mijania, więc dlaczego nie mogą być przyciemnione światła drogowe.

Ja założyłem moduł i jestem zadowolony. Nikt się nie czepia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak znam SIP to sprawdzili wszystko 100 razy zanim dopuścili montaż takich modułów z zachowaniem gwarancji.

 

oby nie tylko w kwestii gwarancji :mrgreen:

 

IMO, jezeli nie ma na reflektorze wybitego DRL to nie moze to pelnic takiej funkcji i nie wiele tu pomoga homologacje czy inne certyfikaty samego modulu, ale oczywiscie moge sie mylic ..

 

Podobnie jest z xenonami dokladanymi do reflektorow.

 

A światła mijania, na których jeździmy mają DRL ?

 

Mijania nie maja, bo nie musza miec :wink: .

 

No właśnie , a jeździmy na nich, jak na światłach dziennych.

 

Kolego zalecam rewizje kodeksu drogowego :

 

"Art. 51.

 

1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

 

2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej. "

 

W amerykańskich wersjach światła dzienne, to przyciemnione światła mijania, więc dlaczego nie mogą być przyciemnione światła drogowe.

 

To co wolno w ameryce to czesto jest zabronione w EU, akurat swiatla sa tutaj dobrym przykladem. Jeden bardziej kumaty policjant albo przeglad i dowodzik leci ..

 

Ja założyłem moduł i jestem zadowolony. Nikt się nie czepia.

 

Robiles przeglad juz ?

Moge sie mylic, ale jak pisze dla mnie nie ma na to podstawy prawnej, zeby z tego korzystac . Sytuacja jest analogiczna jak do dokladanych xenowow - za co policja juz sciga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO, jezeli nie ma na reflektorze wybitego DRL to nie moze to pelnic takiej funkcji i nie wiele tu pomoga homologacje czy inne certyfikaty samego modulu, ale oczywiscie moge sie mylic ..

To jest właśnie absurd, byle diody z Allegro za 50.99 PLN przymocowane blachowkrętami do zderzaka będą posiadać napis DRL z chińskiej homologacji i już jest wszystko w porządku, natomiast rzetelnie i profesjonalnie przygotowany, zapewne dużo bardziej niezawodny moduł już nie, tylko dlatego, że nikt dodatkowo nie wykona homologacji reflektora do wykorzystania z modułem Quasar jako DRL.

 

Tak czy siak, prawdopodobnie moduł ma homologację dopuszczającą do montażu w aucie, natomiast nie posiada homologacji DRL.

 

Jeden bardziej kumaty policjant

Właśnie, gdyby był 'kumaty' to problemów by nie robił. Ale takich jest niewielu...

 

Zdanie to traktuję raczej jako oksymoron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO, jezeli nie ma na reflektorze wybitego DRL to nie moze to pelnic takiej funkcji i nie wiele tu pomoga homologacje czy inne certyfikaty samego modulu, ale oczywiscie moge sie mylic ..

To jest właśnie absurd, byle diody z Allegro za 50.99 PLN przymocowane blachowkrętami do zderzaka będą posiadać napis DRL z chińskiej homologacji i już jest wszystko w porządku, natomiast rzetelnie i profesjonalnie przygotowany, zapewne dużo bardziej niezawodny moduł już nie, tylko dlatego, że nikt dodatkowo nie wykona homologacji reflektora do wykorzystania z modułem Quasar jako DRL.

 

Tak czy siak, prawdopodobnie moduł ma homologację dopuszczającą do montażu w aucie, natomiast nie posiada homologacji DRL.

 

Jeden bardziej kumaty policjant

Właśnie, gdyby był 'kumaty' to problemów by nie robił. Ale takich jest niewielu...

 

Zdanie to traktuję raczej jako oksymoron.

 

Podobnie wlasnie jest z ksenonami, palniki + przetwornice mozna kupic z homologacja, ale nie mozna ich zamontowac w reflektrorze nie majacego wybitego zrodla swiatla jako zarnik. Nawet w Obk, w ktorym reflektory "sa" przystosowane do zarnikow (maja przygotowane miejsce na przetwornice).

 

Odnosnie DRL jako dlugie, jakis czas temy mijalem sie z Obk US i mimo dnia troche dawaly swiatla po oczach, az przyjrzałem sie swiecily sie zarowki blizej srodka, czyli dlugie, ale nie na tyle, zeby nie dalo sie jechac - czyli dlugich kierownik nie mial zapietych, mysle, ze to wlasnie DRL byly (wersja US mialy). Moze mial cos skopane w tych swiatlach albo mial zle ustawione, ale wlasnie przez to zwrocilem uwage, ze oslepialy :roll: .

 

Kumaty policjant - chodzilo mi o takiego, co to wie kogo lapac i za co karac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO, jezeli nie ma na reflektorze wybitego DRL to nie moze to pelnic takiej funkcji i nie wiele tu pomoga homologacje czy inne certyfikaty samego modulu, ale oczywiscie moge sie mylic ..

To jest właśnie absurd, byle diody z Allegro za 50.99 PLN przymocowane blachowkrętami do zderzaka będą posiadać napis DRL z chińskiej homologacji i już jest wszystko w porządku, natomiast rzetelnie i profesjonalnie przygotowany, zapewne dużo bardziej niezawodny moduł już nie, tylko dlatego, że nikt dodatkowo nie wykona homologacji reflektora do wykorzystania z modułem Quasar jako DRL.

 

Tak czy siak, prawdopodobnie moduł ma homologację dopuszczającą do montażu w aucie, natomiast nie posiada homologacji DRL.

 

Jeden bardziej kumaty policjant

Właśnie, gdyby był 'kumaty' to problemów by nie robił. Ale takich jest niewielu...

 

Zdanie to traktuję raczej jako oksymoron.

 

Podobnie wlasnie jest z ksenonami, palniki + przetwornice mozna kupic z homologacja, ale nie mozna ich zamontowac w reflektrorze nie majacego wybitego zrodla swiatla jako zarnik. Nawet w Obk, w ktorym reflektory "sa" przystosowane do zarnikow (maja przygotowane miejsce na przetwornice).

 

Odnosnie DRL jako dlugie, jakis czas temy mijalem sie z Obk US i mimo dnia troche dawaly swiatla po oczach, az przyjrzałem sie swiecily sie zarowki blizej srodka, czyli dlugie, ale nie na tyle, zeby nie dalo sie jechac - czyli dlugich kierownik nie mial zapietych, mysle, ze to wlasnie DRL byly (wersja US mialy). Moze mial cos skopane w tych swiatlach albo mial zle ustawione, ale wlasnie przez to zwrocilem uwage, ze oslepialy :roll: .

 

Kumaty policjant - chodzilo mi o takiego, co to wie kogo lapac i za co karac.

 

W wersji US świecą przyciemnione światła mijania ( miałem tak w poprzednim outbacku z USA). W imrezie z US jest to samo - świecą przyciemnione mijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim OBK'05 US, też poruszam się na dziennych (czyli przyciemnione mijania włączane automatycznie po odpaleniu). Nigdy nie zagłębiałem się w to czy to jest legalne czy nie. Jeżdżę tak od ponad 2 lat w dzień (przygaszone mijania i brak tylnych) i jak do tej pory nie miałem problemów, bo raczej żaden policjant nie stwierdzi żeby sprawdzić jakie ma się lampy, skoro na pierwszy rzut oka świecą jak normalne mijania w innych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim OBK'05 US, też poruszam się na dziennych (czyli przyciemnione mijania włączane automatycznie po odpaleniu).

 

Coś mi tu nie gra, bo z tego co do tej pory wyczytałem to moduł świateł dziennych powoduje świecenie ze zmniejszoną mocą świateł drogowych, a nie mijania. Ma to jakieś uzasadnienie bo typowe światła dzienne świecą na wprost czyli lekko "po oczach" i tak właśnie będą świecić przyciemnione światła halogenowe (długie). Nie wiem natomiast czy w samochodach posiadających jako światła mijania - ksenony, przyciemnienie ich byłoby możliwe.

 

W swoim pierwszym poście napisałem: "Dowiedziałem się, że w OBK do 2010r. nie było tzw. magistrali CAN, która umożliwia założenie tzw. modułu świateł dziennych, powodujący między innymi przygasanie świateł drogowych (wykorzystywanych jako światła dzienne)." Jeden z kolegów zwrócił mi uwagę, że: "magistrala CAN jest w Legacy/OBK od MY04,a od MY07 jest jeszcze bardziej rozbudowana" i jest to prawda ale niestety do tych modeli brak jest oprogramowania do modułu świateł dziennych.

W tej sprawie zapytałem bezpośrednio w firmie quasar electronics o możliwości założenia tego modułu w moim OBK i otrzymałem taką odpowiedź: cytuję

"Z informacji posiadanych obecnie wynika, że nie będzie możliwości podłączenia. Będziemy jeszcze zastanawiać się nad możliwością realizacji samych świateł do jazdy dziennej, niemniej wymagałoby to zmian w technologii podłączenia."

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła mijania w wersjach US są tylko delikatnie przyciemnione( mało zauważalnie) no i nie świecą się wtedy żadne inne światła, natomiast moduł w w subaru 2010 przyciemnia drogowe , bodajże do 30% ich normalnej jasności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła mijania w wersjach US są tylko delikatnie przyciemnione( mało zauważalnie) no i nie świecą się wtedy żadne inne światła, natomiast moduł w w subaru 2010 przyciemnia drogowe , bodajże do 30% ich normalnej jasności.

 

byc moze mial cos kombinowane, kiedys na forach Us widzialem watki z ktorych wynikalo, ze duzo ludzi odlacza te moduly. Tak czy inaczej IMO wg uwarunkowan prawnych w UE oba rozwiazani nie sa legalne (chyba ze w wersji Us jest owe oznaczenie RL). To, ze nie zapalaja sie inne swiatla to jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła mijania w wersjach US są tylko delikatnie przyciemnione( mało zauważalnie) no i nie świecą się wtedy żadne inne światła, natomiast moduł w w subaru 2010 przyciemnia drogowe , bodajże do 30% ich normalnej jasności.

 

byc moze mial cos kombinowane, kiedys na forach Us widzialem watki z ktorych wynikalo, ze duzo ludzi odlacza te moduly. Tak czy inaczej IMO wg uwarunkowan prawnych w UE oba rozwiazani nie sa legalne (chyba ze w wersji Us jest owe oznaczenie RL). To, ze nie zapalaja sie inne swiatla to jest ok.

 

Jeżeli w wersji US świecą światła mijania(a wszystkie inne nie) to jest to na pewno legalne a że świecą troszkę ciemniej, to chyba dobrze. W dzień nie potrzeba oświetlać drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim OBK mam tak samo. Światła dzienne startują automatycznie wraz z włączeniem silnika. Są to przyciemniane światła mijania. Ciekawostką jest to, że gasną po zaciągnięciu hamulca ręcznego - ale w pełni uzasadnione. Jedyny minus tego rozwiązania to jazda w nocy. Kilka razy mi się zdarzyło, że jechałem na dziennych i to one oświetlały mi drogę, a zapomniałem, że nie miałem świateł z tyłu!!! Sygnalizacja w kabinie, że tak jest - to kolor podświetlenia deski rozdzielczej - ale można o tym zapomnieć sugerując się oświetloną drogą. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła mijania w wersjach US są tylko delikatnie przyciemnione( mało zauważalnie) no i nie świecą się wtedy żadne inne światła, natomiast moduł w w subaru 2010 przyciemnia drogowe , bodajże do 30% ich normalnej jasności.

 

byc moze mial cos kombinowane, kiedys na forach Us widzialem watki z ktorych wynikalo, ze duzo ludzi odlacza te moduly. Tak czy inaczej IMO wg uwarunkowan prawnych w UE oba rozwiazani nie sa legalne (chyba ze w wersji Us jest owe oznaczenie RL). To, ze nie zapalaja sie inne swiatla to jest ok.

 

Jeżeli w wersji US świecą światła mijania(a wszystkie inne nie) to jest to na pewno legalne a że świecą troszkę ciemniej, to chyba dobrze. W dzień nie potrzeba oświetlać drogi.

 

No wlasnie problem w tym, ze jezeli nie maja tego glupiego oznaczenia to legalne nie sa :|

 

-- 22 sty 2012, o 13:09 --

 

Ja w swoim OBK mam tak samo. Światła dzienne startują automatycznie wraz z włączeniem silnika. Są to przyciemniane światła mijania. Ciekawostką jest to, że gasną po zaciągnięciu hamulca ręcznego - ale w pełni uzasadnione. Jedyny minus tego rozwiązania to jazda w nocy. Kilka razy mi się zdarzyło, że jechałem na dziennych i to one oświetlały mi drogę, a zapomniałem, że nie miałem świateł z tyłu!!! Sygnalizacja w kabinie, że tak jest - to kolor podświetlenia deski rozdzielczej - ale można o tym zapomnieć sugerując się oświetloną drogą. :lol:

 

dlatego na forach US ludzie odlaczaja te moduly, bo im sie swiatla myla i jezdza tak w nocy :lol: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...