Jump to content

Wymiana kierownicy XT 2004


Recommended Posts

Witajcie

Nie znalazłem oddzielnego wątku, chciałbym spytać czy istnieje możliwość zainstalowania kierownicy momo z forestera 05-07 w foresterze z 2004 roku? Obecnie mam standardową dużą kierownicę bez sterowania radiem. Co ze sterowaniem tempomatem, bo te nowsze kierownice miały chyba włącznik tempomatu chyba już przy kierownicy? Mam też pytanie odnośnie sterowania radiem z kierownicy, jakiego rodzaju zabiegi niezbędne byłyby aby spiąć kierownicę momo ze standardowym radiem 2 din?

Będę zobowiązany za jakiekolwiek informacje.

Link to post
Share on other sites

Herostrates,

 

Co do forka to na 100% nie wiem. Moze ktos jeszcze podpowie. Ale po pewnych doswiadczeniach z kierownica w WRXie powiem Ci, ze tak...

 

1) skoro Twoje oryginalne radio w MY04 nie jest sterowane z kierownicy, to powinienes rozeznac temat, czy w ogole ma taka mozliwosc... chyba, ze juz wymieniles na nowsze radio z taka opcja, albo masz taki plan

 

2) z tego co sie orientuje, to wszystko co jest zamontowane w kole kierownicy musi isc przez zwijak (slimak, czy jak to sie tam zwie) - wiec dochodzi drugi problem, ktory musisz rozgryzc, czyli czy da sie zamontowac zwijak z 05-07 do Twojej kolumny (czy np. airbag ma taka sama wtyczke?) Moze sie okazac, ze tego w ogole nie idzie ruszyc, albo jest nieoplacalne, albo druciartswo jest jedyna opcja :-) A tego nie polecalbym, bo pamietaj, ze w kierze masz air bag, a to w koncu element odpowiedzialny za bezpieczenstwo. Sama kierownica to tez pewnie spory koszt, ale mysle, ze na tym sie wydatki nie skoncza.

 

 

Sprobuj odkrecic kierownice w swoim aucie, zerknij do srodka, ew. poszukaj w sieci zdjec "wnetrza" kiery forysia 05-07, zeby porownac i chociaz wiedziec, czy temat jest do ugryzienia. Kiedys w necie byla gdzies wyszukiwarka (chyba na opposed forces.com czy cos takiego) czesci do subaru - mozna bylo zerknac na rysunki i porownac sobie kody czesci z poszczegolnych modeli - moze cos takiego znajdziesz gdzies. Albo zapytaj na forum o instrukcje serwisowe do obu modeli, to bedziesz mial pewniejszy obraz sytuacji. Moze byc, ze ogolnie konstrukcja kolumny i zwijaki sa w obu modelach takie same i po prostu nie uzywasz teraz niektorych zlacz - no to wtedy bajka, bo sprawa bedzie pewnie prosta.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Tak istnieje

 

niewykluczone ze potrzebna CI bedzie takze tzw. tasma pod keirownice od airbagu z kostkami.

 

nie wszyskie kierownice mialy sterowanie radiem i tempomatem, wiec mozesz znalezc taka bez sterowania. Jak masz obecnie sterowany tempomat ? Jezeli dzwigienka przy kierownicy - to kupujac kierownice zobacz czy jest zaslepka w tym miejscu - w wiekszosci modeli jest - ktora mozna usunac i zamontowac dzwigienke od tempomatu "starszego typu"

 

Mozesz tez rozszerzyc szukanie o kierownice z legacy - byly takie jak w forku.

 

Co do sterowania radiem - potrzebna Ci bedzie przelotka - popytaj o nia w serwisie car audio - doradzą na pewno.

 

PS. Zmianę kierownicy proponuję robić na odpiętym akumulatorze /airbag/. Potrzrebny Ci bedzie wiekszy torx - do odkrecenia poduszki po bokach i klucz nasadowy do odkrecenia samej kierownicy. Tasma montowana jest na srubach typu phillips./krzyżak/.

 

i wizualnie wyglada to tak

Kierownica legacy, forek /poszukiwana przez Ciebie/

kiera05.th.gif

 

Twoja obecna

kiera04.th.gif

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 10 months later...
  • 1 month later...

Herostrates widziałem, że pytałeś tROZ'a o kierownicę. U siebie w Forku chcesz wyminić na taką 3-ramienną jak ma tROZ?? Nie wiesz ile w serwisie za taką przyjemność sobie rzyczą?

Link to post
Share on other sites

Możesz szukać używanej, ale strasznie ciężko znaleźć w dobrym stanie, cena z airbagiem ok 1 tys, nowa z salonu kosztuje grubo wiecej. Sam czaje się na używana od roku i nic znaleźć nie mogę

Link to post
Share on other sites

Powiem, tak. Ja wymieniłem w swoim forku 2006 kierownice na momo ze sterowaniem, po podłączeniu kostek jest podświetlenie przycisków na kierownicy ale żeby działały to juz inna bajka, może jak masz oto radio 2din to pójdzie, ja mam alpine i do niej nawet dedykowane przystawki nie podchodzą dopiero od 2008 roku podobno, ale chciałbym się mylić.

Link to post
Share on other sites
  • 4 years later...

Odgrzebię stary temat, bo nie znalazłem nigdzie odpowiedzi. Jako, że planuję upgrade audio pomyślałem, że miło by było mieć sterowanie z kierownicy. Pacjent to Forester SG przedlift, z poliftową konsolą klimy i radiem 2 DIN. Kierownica trójramienna, bez sterowania.

 

Pytanie: Czy wystarczy wymienić kierownicę, czy zwijak airbagu również wymaga wymiany? Czy jest tam jakaś wiązka do sterowania? Jak to wygląda?

 

Mam taką, z tempomatem:

 

 

 

2005-subaru-forester-natl-4dr-2-5-auto-w

 

Chcę taką - bogatszą o sterowanie radiem. Airbag chętnie zostawię swój.

 

21090d1262835503-interior-pic-07-xt-stee

 

Edited by dr.elich
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ja miałem przedkładaną kierownice multi do 03 i potrzebowałem kierownicę, przyciski, zwijak (musi być taki ze sterowaniem, są też bez), poduchę, ostanie w twym przypadku odpada

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

CZyli kierownica z przyciskami i zwijak. Pozostaje jeszcze temat wiązki do radia - ona idzie od zwijaka, czy trzeba ją osobno dokupić?

Link to post
Share on other sites

ja miałem sztukowaną, zakup używki ze znanego portalu graniczył z cudem i ceny były nie adekwatne do wartości drutu.

Od razu radio wymieniłem na panasonic chyba 7500 z bluetooth co by za zestaw głośnomówiący robiło.

Do radia nie OEM potrzebujesz ustrojstwo co pozmienia sygnały czytelne dla innego radia, moje kupiłem od magika Caraudio który odpowiednio to cudo zaprogramował, koszt usługi z częścią ok 250 zł i 3 h zabawy.

Nie wiem jak w przypadku "zestawu OEM" ale mogę obsługiwać tel z przycisków na kierownicy, funkcje wyświetlają się na radiu.

Coś mi się kołacze że chyba do zestawu OEM także potrzebne jest ustrojstwo do sygnałów, gdzieś forum było, ktoś już to robił.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Mam ten sam problem, czyli chcę podpiąć sterowanie z wymienionej kierownicy do radia 2 DIN (Kenwood). Z tego co doczytałem, to potrzebuję zwijak (kierownica z przyciskami już jest) i wiązkę od kierownicy do radia. Teraz pytanie, czy zwijak w polifcie jest taki sam jak w przedlifcie i czy wie ktoś ile kostek ma zwijak z obsługą przycisków? Pytam, bo zwijaków jest trochę, ale opisy do nich tak słabe, że tylko po zdjęciach można coś wywnioskować. 

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Witam

Odkopie znów temat. Mam już kierownice założoną, radio 2DIN  także założone, adapter dobrany i założony, brakuje mi w małej czarnej kostce 2 przewodów. czy pomoże ktoś skąd je poprowadzić?

Trochę głupio teraz się poddać.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • 8 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...