Skocz do zawartości

Wymiana kierownicy XT 2004


Herostrates

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Nie znalazłem oddzielnego wątku, chciałbym spytać czy istnieje możliwość zainstalowania kierownicy momo z forestera 05-07 w foresterze z 2004 roku? Obecnie mam standardową dużą kierownicę bez sterowania radiem. Co ze sterowaniem tempomatem, bo te nowsze kierownice miały chyba włącznik tempomatu chyba już przy kierownicy? Mam też pytanie odnośnie sterowania radiem z kierownicy, jakiego rodzaju zabiegi niezbędne byłyby aby spiąć kierownicę momo ze standardowym radiem 2 din?

Będę zobowiązany za jakiekolwiek informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Herostrates,

 

Co do forka to na 100% nie wiem. Moze ktos jeszcze podpowie. Ale po pewnych doswiadczeniach z kierownica w WRXie powiem Ci, ze tak...

 

1) skoro Twoje oryginalne radio w MY04 nie jest sterowane z kierownicy, to powinienes rozeznac temat, czy w ogole ma taka mozliwosc... chyba, ze juz wymieniles na nowsze radio z taka opcja, albo masz taki plan

 

2) z tego co sie orientuje, to wszystko co jest zamontowane w kole kierownicy musi isc przez zwijak (slimak, czy jak to sie tam zwie) - wiec dochodzi drugi problem, ktory musisz rozgryzc, czyli czy da sie zamontowac zwijak z 05-07 do Twojej kolumny (czy np. airbag ma taka sama wtyczke?) Moze sie okazac, ze tego w ogole nie idzie ruszyc, albo jest nieoplacalne, albo druciartswo jest jedyna opcja :-) A tego nie polecalbym, bo pamietaj, ze w kierze masz air bag, a to w koncu element odpowiedzialny za bezpieczenstwo. Sama kierownica to tez pewnie spory koszt, ale mysle, ze na tym sie wydatki nie skoncza.

 

 

Sprobuj odkrecic kierownice w swoim aucie, zerknij do srodka, ew. poszukaj w sieci zdjec "wnetrza" kiery forysia 05-07, zeby porownac i chociaz wiedziec, czy temat jest do ugryzienia. Kiedys w necie byla gdzies wyszukiwarka (chyba na opposed forces.com czy cos takiego) czesci do subaru - mozna bylo zerknac na rysunki i porownac sobie kody czesci z poszczegolnych modeli - moze cos takiego znajdziesz gdzies. Albo zapytaj na forum o instrukcje serwisowe do obu modeli, to bedziesz mial pewniejszy obraz sytuacji. Moze byc, ze ogolnie konstrukcja kolumny i zwijaki sa w obu modelach takie same i po prostu nie uzywasz teraz niektorych zlacz - no to wtedy bajka, bo sprawa bedzie pewnie prosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak istnieje

 

niewykluczone ze potrzebna CI bedzie takze tzw. tasma pod keirownice od airbagu z kostkami.

 

nie wszyskie kierownice mialy sterowanie radiem i tempomatem, wiec mozesz znalezc taka bez sterowania. Jak masz obecnie sterowany tempomat ? Jezeli dzwigienka przy kierownicy - to kupujac kierownice zobacz czy jest zaslepka w tym miejscu - w wiekszosci modeli jest - ktora mozna usunac i zamontowac dzwigienke od tempomatu "starszego typu"

 

Mozesz tez rozszerzyc szukanie o kierownice z legacy - byly takie jak w forku.

 

Co do sterowania radiem - potrzebna Ci bedzie przelotka - popytaj o nia w serwisie car audio - doradzą na pewno.

 

PS. Zmianę kierownicy proponuję robić na odpiętym akumulatorze /airbag/. Potrzrebny Ci bedzie wiekszy torx - do odkrecenia poduszki po bokach i klucz nasadowy do odkrecenia samej kierownicy. Tasma montowana jest na srubach typu phillips./krzyżak/.

 

i wizualnie wyglada to tak

Kierownica legacy, forek /poszukiwana przez Ciebie/

kiera05.th.gif

 

Twoja obecna

kiera04.th.gif

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • 10 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Powiem, tak. Ja wymieniłem w swoim forku 2006 kierownice na momo ze sterowaniem, po podłączeniu kostek jest podświetlenie przycisków na kierownicy ale żeby działały to juz inna bajka, może jak masz oto radio 2din to pójdzie, ja mam alpine i do niej nawet dedykowane przystawki nie podchodzą dopiero od 2008 roku podobno, ale chciałbym się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Odgrzebię stary temat, bo nie znalazłem nigdzie odpowiedzi. Jako, że planuję upgrade audio pomyślałem, że miło by było mieć sterowanie z kierownicy. Pacjent to Forester SG przedlift, z poliftową konsolą klimy i radiem 2 DIN. Kierownica trójramienna, bez sterowania.

 

Pytanie: Czy wystarczy wymienić kierownicę, czy zwijak airbagu również wymaga wymiany? Czy jest tam jakaś wiązka do sterowania? Jak to wygląda?

 

Mam taką, z tempomatem:

 

 

 

2005-subaru-forester-natl-4dr-2-5-auto-w

 

Chcę taką - bogatszą o sterowanie radiem. Airbag chętnie zostawię swój.

 

21090d1262835503-interior-pic-07-xt-stee

 

Edytowane przez dr.elich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja miałem sztukowaną, zakup używki ze znanego portalu graniczył z cudem i ceny były nie adekwatne do wartości drutu.

Od razu radio wymieniłem na panasonic chyba 7500 z bluetooth co by za zestaw głośnomówiący robiło.

Do radia nie OEM potrzebujesz ustrojstwo co pozmienia sygnały czytelne dla innego radia, moje kupiłem od magika Caraudio który odpowiednio to cudo zaprogramował, koszt usługi z częścią ok 250 zł i 3 h zabawy.

Nie wiem jak w przypadku "zestawu OEM" ale mogę obsługiwać tel z przycisków na kierownicy, funkcje wyświetlają się na radiu.

Coś mi się kołacze że chyba do zestawu OEM także potrzebne jest ustrojstwo do sygnałów, gdzieś forum było, ktoś już to robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam ten sam problem, czyli chcę podpiąć sterowanie z wymienionej kierownicy do radia 2 DIN (Kenwood). Z tego co doczytałem, to potrzebuję zwijak (kierownica z przyciskami już jest) i wiązkę od kierownicy do radia. Teraz pytanie, czy zwijak w polifcie jest taki sam jak w przedlifcie i czy wie ktoś ile kostek ma zwijak z obsługą przycisków? Pytam, bo zwijaków jest trochę, ale opisy do nich tak słabe, że tylko po zdjęciach można coś wywnioskować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Z racji, że u mnie jest zwijak z modelu poliftowego to u mnie była kwestia dociągnięcia 3 kabli do tego zwijak, a od niego przez adapter sterowania kierownicy i do radia. @LosioDriver zrobił szacher macher z kabelkami i wszystko działa elegancko, tylko jeszcze masę trzeba poprawić, bo przy skręcaniu światełka na kierownicy migają, ale chyba zrobię tak, że konektorkiem połączę z masą od klaksonu i powinno być git :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Teraz ja odgrzewam kotleta:)

Włożył ktoś z Was do Forka przedliftowego zwijak polifotwy i kierę multifunkcujną??

Jak przejść z czarnej kostki B236 (5 pin) na tą nowocześniejsza, białą 8 pin.acor może jakieś schematy??ce2c3519b527f2186a3c85736dd59342.jpg

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, remuch napisał:

Teraz ja odgrzewam kotleta:)

Włożył ktoś z Was do Forka przedliftowego zwijak polifotwy i kierę multifunkcujną??

Jak przejść z czarnej kostki B236 (5 pin) na tą nowocześniejsza, białą 8 pin.acor może jakieś schematy??ce2c3519b527f2186a3c85736dd59342.jpg

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 

Tu będzie na zasadzie wymiany kostek i przełożenia pinów do nowych kostek. Następnie z wtyczki 8 pin będziesz musiał osobno poprowadzić kabelki do sterowania i podświetlenia kierownicy. Zostaje jeszcze sprawa manetki tempomatu. Możesz starą przełożyć do nowej kierownicy, albo nową manetkę, w której nie będzie Ci dzisiaj włącznik tempomatu, bo ten masz osobno jako przycisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

Tu będzie na zasadzie wymiany kostek i przełożenia pinów do nowych kostek. Następnie z wtyczki 8 pin będziesz musiał osobno poprowadzić kabelki do sterowania i podświetlenia kierownicy. Zostaje jeszcze sprawa manetki tempomatu. Możesz starą przełożyć do nowej kierownicy, albo nową manetkę, w której nie będzie Ci dzisiaj włącznik tempomatu, bo ten masz osobno jako przycisk.

 

 

Tak żeby nie ciąć instalacji planuje kupić zwijak, który będzie miał wtyczkę białą męska i żeńska.

Wtedy te strzępy kabli które zostały podpiąć konektorami pod oryginalna czarna wtyczkę. Tam idą 2 kable od tempomatu, jeden od klaksonu i w moim przypadki idzie jeszcze jeden, nie wiem od czego ???

 

Masz może jakieś pomocne schematy??

 

Resztę instalacji, kttóa obsługuje sterowanie z kiery powinienem sobie już ogarnąć, robiłem to kiedyś w Legacy

 

Manetkę tempomatu raczej zostawiłbym swoja, ale moja ma inna wtyczkę w zwijak niż te poliftowe

 

A tak w sumie....to po co mi tempomat?????

kabel.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, remuch napisał:

A tak w sumie....to po co mi tempomat?????

Lepiej cieszyć się że jest i można z niego korzystać  (wkurzając sie że nie da rady korzystać z niego, bo na ekspresowych i autostradach ciągle ktoś spycha) niż wkurzać się ze nie ma i myśleć jak fajnie by było go mieć :biglol:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Tu będzie na zasadzie wymiany kostek i przełożenia pinów do nowych kostek. Następnie z wtyczki 8 pin będziesz musiał osobno poprowadzić kabelki do sterowania i podświetlenia kierownicy. Zostaje jeszcze sprawa manetki tempomatu. Możesz starą przełożyć do nowej kierownicy, albo nową manetkę, w której nie będzie Ci dzisiaj włącznik tempomatu, bo ten masz osobno jako przycisk.
Masz jakiś schemat podłączenia poliftowego tempomatu do przedliftowego Forka??
Podłączyłem wg swoich domysłów ale cos nie bangla:)

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, remuch napisał:

Masz jakiś schemat podłączenia poliftowego tempomatu do przedliftowego Forka??
Podłączyłem wg swoich domysłów ale cos nie bangla:)

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 

Z tempomatem nie pomogę, bo mam forka 2005 i już był tempomat z manetki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...