Jump to content
Sign in to follow this  
pcs

W obliczu rosnacych cen paliw, czy do 2.5xt MY05 na pewno 98

Recommended Posts

Moj warsztat serwisowy zarzeka sie, ze przy 95okt moze stukac, ale przeciez to seryjny silnik, na wlewie napisane od 95 okt. Czy ktos mial jakies negatywne doswiadczenia ze stosowania 95? Silnik ma seryjne oprogramowanie choc mechanicznie zakuty, co wplywu raczej nie ma. Nie katowany, jezdzony glownie po Warszawie. Bede wdzieczny za rady bo zaczynam coraz wiecej jezdzic i 10% rownicy w cenie daloby spore oszczednosci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moim zdaniem przy spokojnej jezdzie nic sie nie stanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od 1,5 roku jeżdzę na 95 (160kkm na liczniku). Okazjonalnie zaleję 98 choć dzisiaj nie pamiętam kiedy było ostatni raz. Silnik jak pracował cichutko tak dalej pracuje, na dynamice nieodczuwalne wogóle. Autko seryjne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czym objawia się spalanie stukowe w forku 2.5T? Przyznam, że mój stuka sobie zaworami na zimno, szczególnie przy przyspieszaniu na jedynce lub dwójce z niskich obrotów. Zwykle leję noPb95. Ale na 98 nie widzę jakichś większych różnic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmień warsztat. To auto jest stworzone co najmniej do 95 i tak masz na wlewie paliwa.

nich Ci jełopy pokażą logi w których puka, a jak nie puka to niech się pukną w głowę.

Testowałem różne paliwa i teraz w ramach karty biznes tankuję lotos, do drugiego auta tankuje tam gdzie najtaniej. Hamownia nigdy nie wykazała, że paliwa ze stacji hipermarketowych mają jakiś problem. sprawdzone w gdańsku: auchan, carrfour, leclerc.

 

w ramach irytacji puszczę następną tyradę:

niech te jełopy douczą się, bo to nie jest auto z lat 80 bez czujników z aparatem zapłonowym mechanicznym. Jak ecu wykrywa knocki to automatycznie cofa zapłon i tworzy alternatywne mapy w zależności od obciążenia obrotów itd

 

tutaj masz mój zrzut mapy

LearningView_SS_2011-08-22212156.jpg

jak widać, wszystko jest bardzo dobrze, cały czas jeżdzę na 95, na 120kkm miałem sprawdzenie zaworów - ideał.

 

pewnie to tacy mechanicy którzy jeżdżą pasacikami tedeikami z lat 90 bo takie są najlepsze, a to skrzypienie, wibracje, hałasy to maja być bo auto ma być męskie :twisted::evil:

 

nie daj się robić. kup kabel kkl i czytaj za pomocą learning view jak tam ecu się czuję z zalaną 95

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno nie sa to amatorzy, ani "jelopy", to bardzo szanowany warsztat, ich upartosc wydaje mi sie bierze sie z faktu, ze 95% robionych u nich samochodow nie jest juz seryjna. Nie mniej tez mi sie wydaje, ze auto, ktore ma jak wol napisane 95 na wlewie nie powinno stukac ani miec cofanego zaplonu przy stosowaniu tego paliwa ... Po waszych opiniach chyba sie jednak przerzuce na jakis czas na 95 i zdam relacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Całe zycie mojego Forka czyli jakieś 3,5 roku jeżdżę na 95 i nic się nie dzieje, wlałem kilka razy 98 i nie zauważyłem żadnych zmian na plus.

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak bedzie stukowe to poczujesz jak bedzie cofał zapłon, bedzie mulił przecież.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Całe zycie mojego Forka czyli jakieś 3,5 roku jeżdżę na 95 i nic się nie dzieje, wlałem kilka razy 98 i nie zauważyłem żadnych zmian na plus.

pozdr

 

Potwierdzam powyższe stwierdzenie.

 

Czy 95, czy 98 nie czuję żadnych różnic.

 

Jedynie w Austri na autostradach jakoś mi mniej pali. Spokojnie mieszczę się w 10 na 100. I wlewam tam najzwyklejsze no Pb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie 2 baki 95 wyjezdzone i problemow niby nie ma, tylko nie wiem czy ciut spalanie nie wzroslo, ale to jeszcze musze pojezdzic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pcs, chyba nawet jest to możliwe :roll:

 

na 98 dynamic/verwa masz minimalnie więcej koni i trochę dodatkowego momentu więc teoretycznie jest to możliwe

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na razie 2 baki 95 wyjezdzone i problemow niby nie ma, tylko nie wiem czy ciut spalanie nie wzroslo, ale to jeszcze musze pojezdzic.

 

w razie problemow miej ze soba octane booster.

 

Jestem ciekaw na jakim poziomie jest teraz spalanie stukowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to mam jeszcze jedno pytanie, jako ze temat sie rozpoczal ze wzgledow ekonomicznych to czesto jest tak, ze roznica ceny miedzy 95 a 98 jest minimalna na stacjach (np. Bliska) i wtedy nie ma problemu nalac 98. Czy lanie na przemian 95 i 98 wplynie negatywnie (bo komputer nie bedzie w stanie sie szybko przestawiac) czy pozytywnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
No to mam jeszcze jedno pytanie, jako ze temat sie rozpoczal ze wzgledow ekonomicznych to czesto jest tak, ze roznica ceny miedzy 95 a 98 jest minimalna na stacjach (np. Bliska) i wtedy nie ma problemu nalac 98. Czy lanie na przemian 95 i 98 wplynie negatywnie (bo komputer nie bedzie w stanie sie szybko przestawiac) czy pozytywnie?

 

w ogóle nie wpłynie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vasquez,

przecież to seria :shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam auto zestrojone na LPG (liczba oktanowa ok. 102-104), agresywny zapłon, ale ostatnio jeżdżę na benzynie.

 

najpierw jeden zbiornik na 98. wszystko ok.

teraz przesiadłem się na 95, i pojeżdżę trochę z loggerem, posprawdzać spalanie stukowe.

 

w opinii niektórych, przy normalnej jeździe miejskiej w korkach, bez pałowania, stukać nie powinno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
(...) w opinii niektórych, przy normalnej jeździe miejskiej w korkach, bez pałowania, stukać nie powinno.

nawet przy dynamicznej cywilnej jezdzie absolutnie nic sie nie dzieje na 95 benzynce

Share this post


Link to post
Share on other sites

eddie_gt4, ale piszę o swoim aucie, zrobionym pod wysokie oktany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tzd, a swoją drogą koledzy moli by zrobić 95 dynamic tak jak ma to shell :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
95 dynamic

a co by to miało robić?

 

albo inaczej: w czym myślisz shell vpower 95 jest lepszy od lotos 95 :?: ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tzd,

no niby coś tam myje itd :mrgreen:

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...