Skocz do zawartości

W obliczu rosnacych cen paliw, czy do 2.5xt MY05 na pewno 98


pcs

Rekomendowane odpowiedzi

Moj warsztat serwisowy zarzeka sie, ze przy 95okt moze stukac, ale przeciez to seryjny silnik, na wlewie napisane od 95 okt. Czy ktos mial jakies negatywne doswiadczenia ze stosowania 95? Silnik ma seryjne oprogramowanie choc mechanicznie zakuty, co wplywu raczej nie ma. Nie katowany, jezdzony glownie po Warszawie. Bede wdzieczny za rady bo zaczynam coraz wiecej jezdzic i 10% rownicy w cenie daloby spore oszczednosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 1,5 roku jeżdzę na 95 (160kkm na liczniku). Okazjonalnie zaleję 98 choć dzisiaj nie pamiętam kiedy było ostatni raz. Silnik jak pracował cichutko tak dalej pracuje, na dynamice nieodczuwalne wogóle. Autko seryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym objawia się spalanie stukowe w forku 2.5T? Przyznam, że mój stuka sobie zaworami na zimno, szczególnie przy przyspieszaniu na jedynce lub dwójce z niskich obrotów. Zwykle leję noPb95. Ale na 98 nie widzę jakichś większych różnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień warsztat. To auto jest stworzone co najmniej do 95 i tak masz na wlewie paliwa.

nich Ci jełopy pokażą logi w których puka, a jak nie puka to niech się pukną w głowę.

Testowałem różne paliwa i teraz w ramach karty biznes tankuję lotos, do drugiego auta tankuje tam gdzie najtaniej. Hamownia nigdy nie wykazała, że paliwa ze stacji hipermarketowych mają jakiś problem. sprawdzone w gdańsku: auchan, carrfour, leclerc.

 

w ramach irytacji puszczę następną tyradę:

niech te jełopy douczą się, bo to nie jest auto z lat 80 bez czujników z aparatem zapłonowym mechanicznym. Jak ecu wykrywa knocki to automatycznie cofa zapłon i tworzy alternatywne mapy w zależności od obciążenia obrotów itd

 

tutaj masz mój zrzut mapy

LearningView_SS_2011-08-22212156.jpg

jak widać, wszystko jest bardzo dobrze, cały czas jeżdzę na 95, na 120kkm miałem sprawdzenie zaworów - ideał.

 

pewnie to tacy mechanicy którzy jeżdżą pasacikami tedeikami z lat 90 bo takie są najlepsze, a to skrzypienie, wibracje, hałasy to maja być bo auto ma być męskie :twisted::evil:

 

nie daj się robić. kup kabel kkl i czytaj za pomocą learning view jak tam ecu się czuję z zalaną 95

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie sa to amatorzy, ani "jelopy", to bardzo szanowany warsztat, ich upartosc wydaje mi sie bierze sie z faktu, ze 95% robionych u nich samochodow nie jest juz seryjna. Nie mniej tez mi sie wydaje, ze auto, ktore ma jak wol napisane 95 na wlewie nie powinno stukac ani miec cofanego zaplonu przy stosowaniu tego paliwa ... Po waszych opiniach chyba sie jednak przerzuce na jakis czas na 95 i zdam relacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe zycie mojego Forka czyli jakieś 3,5 roku jeżdżę na 95 i nic się nie dzieje, wlałem kilka razy 98 i nie zauważyłem żadnych zmian na plus.

pozdr

 

Potwierdzam powyższe stwierdzenie.

 

Czy 95, czy 98 nie czuję żadnych różnic.

 

Jedynie w Austri na autostradach jakoś mi mniej pali. Spokojnie mieszczę się w 10 na 100. I wlewam tam najzwyklejsze no Pb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mam jeszcze jedno pytanie, jako ze temat sie rozpoczal ze wzgledow ekonomicznych to czesto jest tak, ze roznica ceny miedzy 95 a 98 jest minimalna na stacjach (np. Bliska) i wtedy nie ma problemu nalac 98. Czy lanie na przemian 95 i 98 wplynie negatywnie (bo komputer nie bedzie w stanie sie szybko przestawiac) czy pozytywnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mam jeszcze jedno pytanie, jako ze temat sie rozpoczal ze wzgledow ekonomicznych to czesto jest tak, ze roznica ceny miedzy 95 a 98 jest minimalna na stacjach (np. Bliska) i wtedy nie ma problemu nalac 98. Czy lanie na przemian 95 i 98 wplynie negatywnie (bo komputer nie bedzie w stanie sie szybko przestawiac) czy pozytywnie?

 

w ogóle nie wpłynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam auto zestrojone na LPG (liczba oktanowa ok. 102-104), agresywny zapłon, ale ostatnio jeżdżę na benzynie.

 

najpierw jeden zbiornik na 98. wszystko ok.

teraz przesiadłem się na 95, i pojeżdżę trochę z loggerem, posprawdzać spalanie stukowe.

 

w opinii niektórych, przy normalnej jeździe miejskiej w korkach, bez pałowania, stukać nie powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...