Skocz do zawartości

Projekt: rozpórka tył do FXT i pasujących


AdaSch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich nie mających rozpórek tył/góra w foresterach albo chcących swoje dziadostwa zmienić na coś lepszego.

 

Mikołaj przyniósł mi rozpórkę tył "chińską różową" ale moja wewnętrzna ocena estetyki zakazuje mi ciąć plastików itp.

 

rozpórka z imprezy będzie dawcą danych do zbudowania własnej rozpórki. Współpracuję z firmami które robią różne elementy metalowe i okazje się, że to co potrzebuje to jest pikuś.

 

Plan jest prosty,

 

Skopiować wymiary z różowej, wyciąć laserem nowe uszy, zrobić mocowanie tak aby ładnie wychodziło pod pokrywą plastikową oraz wykonać profil aluminiowy z uszami. Efekt końcowy: ma być ładnie i estetycznie. Mocowanie coś ala szybko zapinacze jak w kołach rowerowych aby w razie "rodzinnej" potrzeby można ją było szybko i łatwo zdemontować.

 

Projekt będę rozwijać w tym poście. Cena wykonania 2 elementów jest podobna jak 10 (na pewno uszy) więc będę robić od razu w optymalnych ilościach. Nie wiem jak z dostępnością profili aluminiowych ale jak już będę wiedział to dam znać.

 

Target: wykazać, że cena za WL to fanaberia, zrobić podobną do tej OEM - a nawet lepszą :mrgreen: w cenie... hmm... ile wyjdzie byle nie więcej niż 200pln brutto.

 

planuję, że tak będzie wyglądać wyjście z kielicha (oem STI) ale od wewnątrz mocowanie na śruby aby nie ciąć mocno tapicerki. śruby coś ala szpilki kół ale krótkie. Wszystkie śruby z super wytrzymałego materiału 12.9

IMG_6344.jpg

grubość blachy na kielichy odczytam z mojej przedniej rozpórki gtspec (superowa jakość i mega sztywność)

1733526263.jpg

przy okazji skoncentruje się na zrobieniu dolnej rozpórki

chociaż nie mam wzoru i nawet nie wiem z czego ona jest :oops:

IMG_7272.jpg

i jak będzie to możliwe dolną tylną (uśmiecham się do Ciebie Eddy)

nawet nie mam foto :|

W raz z upływem czasu będę coraz bardziej wiedział co ile kosztuje więc będę mógł przybliżyć cenę końcową mam nadzieję, że niższą niż target.

 

jacyś chętni? planuję zrobić po 10 sztuk ale życie może być bogatsze (spawanie aluminium, itp)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam wszystkich nie mających rozpórek tył w foresterach albo chcących swoje dziadostwa zmienić na coś lepszego.

 

Mikołaj przyniósł mi rozpórkę tył "chińską różową" ale moja wewnętrzna ocena estetyki zakazuje mi ciąć plastików itp.

 

rozpórka z imprezy będzie dawcą danych do zbudowania własnej rozpórki. Współpracuję z firmami które robią różne elementy metalowe i okazje się, ze to co potrzebuje to jest pikuś.

 

Plan jest prosty,

 

Skopiować wymiary z różowej, wyciąć laserem nowe uszy, zrobić mocowanie tak aby ładnie wychodziło pod pokrywą plastikową oraz wykonać profil aluminiowy z uszami. Efekt końcowy: ma być ładnie i estetycznie. Mocowanie coś ala szybko zapinacze jak w kołach rowerowych aby w razie "rodzinnej" potrzeby można ją było szubko zdemontować.

 

Projekt będę rozwijać w tym poście. Cena wykonania 2 elementów jest podobna jak 10 (na pewno uszy) więc będę robić od razu w optymalnych ilościach. Nie wiem jak z dostępnością profili aluminiowych ale jak już będę wiedział to dam znać.

 

Target: wykazać, że cena za WL to fanaberia, zrobić podobną do tej OEM - a nawet lepszą :mrgreen: w cenie... hmm... ile wyjdzie byle nie więcej niż 200pln brutto.

 

planuję, że tak będzie wyglądać wyjście z kielicha (oem STI) ale od wewnątrz mocowanie na śruby aby nie ciąć mocno tapicerki. śruby coś ala szpilki kół ale krótkie. Wszystkie śruby z super wytrzymałego materiału 12.9

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/IMG_6344.jpg ]

grubość blachy na kielichy odczytam z mojej przedniej rozpórki gtspec (superowa jakość i mega sztywność)

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/1733526263.jpg ]

przy okazji skoncentruje się na zrobieniu dolnej rozpórki

chociaż nie mam wzoru i nawet nie wiem z czego ona jest :oops:

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/IMG_7272.jpg ]

i jak będzie to możliwe dolną tylną (uśmiecham się do Ciebie Eddy)

nawet nie mam foto :|

W raz z upływem czasu będę coraz bardziej wiedział co ile kosztuje więc będę mógł przybliżyć cenę końcową mam nadzieję, że niższą niż target.

 

jacyś chętni? planuję zrobić po 10 sztuk ale życie może być bogatsze (spawanie aluminium, itp)

 

Pozdrawiam

 

będę śledził :)

powodzonka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odrysowałem już same uchwyty na kielichy

mocowanianakielichy.jpg

 

muszę złapać punkt jak idą śruby w oryginalnym mocowaniu. Wg moich pomiarów 2/4 śruby idą równolegle co zdecydowanie upraszcza projekt (otwory przy dłuższej krawędzi kartki)

 

Muszę to teraz przenieść do CAD (zobaczymy jak mi pójdzie)

dane CAD zasilają automat wycinający. Oczywiście uszy będą zmodyfikowane o odpowiedni "języczek"

 

Pozdrawiam

 

edit:

 

w moim przypadku szerokość 'języka" będzie wynosić 31mm. na jego końcu będzie przyspawana tulejka z otworem fi 10. Średnica tulejki to około 26mm daje to część roboczą około 8mm i całkowicie będzie się chować w "uchu" rozpórki. Do tego muszę znaleźć odpowiednie śrubu i nakrętki z "kołnierzami" - nie wiem jak się one dokładnie nazywają, ale takowe są wykorzystywane chyba wszystkie w subaru.

 

co do materiałów, to "chińska" rozpórka jest zrobiona z materiału o blachy 2,5mm. GTspec 4,88 mm :shock: ale jak pisałem wyżej, nie ma opcji aby drgnęła jest tak potężnie zbudowana. Grubość (raczej) w rozpórce na tył raczej nie ma super kluczowego znaczenia, ponieważ nie będzie sił "wyginających", co najwyżej niewielkie związane z ew naciskami z obu stron, na rozciąganie będzie odporna. Porozmawiam ze specem i spróbuje z nim ustalić odpowiednią grubość. Pewnie na 2,5mm do 3,5mm się skończy. Na materiałach się nie znam więc będę musiał uzupełnić wiedzę.

 

Pozdrawiam

p.s.

ktoś ogarnia cad-a? ew jest jakiś darmowy prosty soft?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek_W,

tutaj szkic z językiem

mocowanianakielichy-jzyk.jpg

w wersji docelowej język będzie miał około 6cm razem z tulejką. Dokładnie napiszę jak pomierzę na aucie.

Generalnie z tapicerki ma wystawać tulejka. Sama tulejka z kawałkiem blaszki ma być przykręcana 2 śrubami aby montować ją od strony bagażnika czyli nie niszczyć za bardzo tapicerki. Nacięcie, wetknąć tulejkę, dokręcić 2 śruby wewnątrz.

Jutro robię szablon z kartonu :mrgreen:

 

dzięki chłopaki za wsparcie :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich nie mających rozpórek tył w foresterach albo chcących swoje dziadostwa zmienić na coś lepszego.

 

Mikołaj przyniósł mi rozpórkę tył "chińską różową" ale moja wewnętrzna ocena estetyki zakazuje mi ciąć plastików itp.

 

rozpórka z imprezy będzie dawcą danych do zbudowania własnej rozpórki. Współpracuję z firmami które robią różne elementy metalowe i okazje się, ze to co potrzebuje to jest pikuś.

 

Plan jest prosty,

 

Skopiować wymiary z różowej, wyciąć laserem nowe uszy, zrobić mocowanie tak aby ładnie wychodziło pod pokrywą plastikową oraz wykonać profil aluminiowy z uszami. Efekt końcowy: ma być ładnie i estetycznie. Mocowanie coś ala szybko zapinacze jak w kołach rowerowych aby w razie "rodzinnej" potrzeby można ją było szubko zdemontować.

 

Projekt będę rozwijać w tym poście. Cena wykonania 2 elementów jest podobna jak 10 (na pewno uszy) więc będę robić od razu w optymalnych ilościach. Nie wiem jak z dostępnością profili aluminiowych ale jak już będę wiedział to dam znać.

 

Target: wykazać, że cena za WL to fanaberia, zrobić podobną do tej OEM - a nawet lepszą :mrgreen: w cenie... hmm... ile wyjdzie byle nie więcej niż 200pln brutto.

 

planuję, że tak będzie wyglądać wyjście z kielicha (oem STI) ale od wewnątrz mocowanie na śruby aby nie ciąć mocno tapicerki. śruby coś ala szpilki kół ale krótkie. Wszystkie śruby z super wytrzymałego materiału 12.9

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/IMG_6344.jpg ]

grubość blachy na kielichy odczytam z mojej przedniej rozpórki gtspec (superowa jakość i mega sztywność)

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/1733526263.jpg ]

przy okazji skoncentruje się na zrobieniu dolnej rozpórki

chociaż nie mam wzoru i nawet nie wiem z czego ona jest :oops:

[ http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/IMG_7272.jpg ]

i jak będzie to możliwe dolną tylną (uśmiecham się do Ciebie Eddy)

nawet nie mam foto :|

W raz z upływem czasu będę coraz bardziej wiedział co ile kosztuje więc będę mógł przybliżyć cenę końcową mam nadzieję, że niższą niż target.

 

jacyś chętni? planuję zrobić po 10 sztuk ale życie może być bogatsze (spawanie aluminium, itp)

 

Pozdrawiam

 

Też byłbym zainteresowany takim produktem ;) więc jak już coś stworzysz (i opatentujesz) to pewnie się do Ciebie zgłoszę!

 

Czy produkcja będzie dotyczyć jedynie tylnej rozpórki czy przednia też wchodzi w grę ;) ?

Chyba że ktoś już coś takiego zrobił i ma w swojej ofercie taniej niż promocyjne 150 ojro (najchętniej w cenie tyle ile waży taki kawałek metalu :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy przednia też wchodzi w grę

Przednia raczej nie. Przednia musi być profilowana. Być może zapytam jak już będę się bawił aluminum ale wątpię.

 

generalnie będę starał się zrobić 10 rozpórek.

 

do ustalenia kolor :mrgreen: o ile aluminum wygląda całkiem całkiem to kielichy już nie. Jaki numer koloru ma róż sti? :twisted: jaki to typ koloru?

 

Pozdrawiam

p.s.

Generalnie nie mogę złapać logiki wpisów na forum dot przedniej rozpórki górnej. Ludzi wpisują, że założyć i lekko rozeprzeć. Jak dla mnie to jest ogromny błąd! Podczas wchodznia w zakręty zewnętrzne koło mocno pracuje i powinno nam zależeć na jak największych negatywach, czyli jeżeli już coś z rozpórką robić to właśnie delikatnie ściągnąć. Bardzo ważna jest też dolna, bo tam są największe odchylenia. Czyli dolna musi bardzo ciasno się trzymać a górna musi jeszcze kielich ściągać. Wtedy jesteśmy w stanie utrzymywać negatywy. Moja rozpórka górna spowodowało to, że aut jeździ zupełnie inaczej, zdecydowanie mniej wypluwa przodem na fabrycznych negatywach -0.55

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddie_gt4,

fajnie, że jesteś 8)

Twoje dolne są z alu czy stal?

 

Co do ceny, to robię to tylko dlatego, że cena na WL jest idiotyczna to jako pierwsze.

po drugie moje rozwiązanie będzie o wiele ładniejsze i mniej destrukcyjne dla samochodu.

 

eddie_gt4, masz fotę rozpórki 3 punktowej? w sumie to żaden problem

 

zderzam się z pierwszym problemem czyli profilem alu :roll: większość ma przekrój kwadratowy a ja potrzebuję czegoś bardziej estetycznego

 

moja chińska ma podobny profil i uważam, że jest ok

profil.png

Pozdrawiam

 

p.s.

co do spawania to się nie obawiam, mój teść nie jeden statek składał 8) :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupcie CUSCO

nie każdemu chce się wydać 700 zł za kawał żelastwa/aluminium.

 

szczególnie, jeśli można taniej.

 

Eddie, ja podobną do Twojej tylnej rozpórkę (Twoja cusco, moja noname) kupiłem za 200 PLN, a Ty za swoją Cusco dałeś ile... 500? 700?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

btw ile osób się uzbierało? nie do końca mogę odczytać ew deklaracje zakupu. Nie planuję zrobić więcej niż 10 sztuk o ile nie natrafię na ścianę :evil:

 

dolną/przód zrobię co najmniej dla siebie i tzd i chyba będzie 3 punktowa :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolną/przód zrobię co najmniej dla siebie i tzd

IMG_7272.jpg

 

Taką lub podobną rozpórkę zrób tak aby była możliwie wysoko, gdyż z ewentualnym założeniem płyty pod silnik może okazać się, że rozpórka jest poniżej płyty a to nie jest najlepsze rozwiązanie. Do takiej rozpórki można byłoby też przykręcić osłonę pod silnik.

 

AdaSch, powodzenia w wykonaniu rozpórek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzegorzp,

 

Dzięki za info. Zbadam jakie są możliwości aby ją mocować od góry. Osłonę pod silnik też planuję z aluminium. W płycie będą ew otwory z których będa ew wystawać nakretki

 

Dzięki uprzejmości kolegi tzd będę testował springi pink z STI i podczas rozmowy padł wałśnie ten argument - obniżasz to zabezpieczaj silnik i tak zrobię.

 

aha

 

tak wygląda szablon

IMAG0642.jpg

btw, nie da się zastosować mocowania śrubami. Musi to być jeden element z tulejką więc będę musiał przemyśleć średnicę tulejki.

 

Pozdrawiam

p.s.

Z tym obniżeniem to się jeszcze okaże, bo jak się koła będą się chować w nadkolach (ultra wieśniactwo :oops: ) to nie wchodzę w ten układ. Przy czym u mnie może być zupełnie inaczej, bo ja nie zrezygnuję z sls-ów które trzymają auto. Tolerancja pracy sls-ów wg mnie zezwala na obniżenie auta o 2,5cm na tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...