Jump to content

olej na zimę WRX


Recommended Posts

Z tego co się orientuję to na całym świecie są puszki o takim samym nadruku.

 

 

Nie twierdzę, że nie masz racji.

 

Twierdzę, że widziałem karty bezpieczeństwa produktu, które niedawno się zmieniły i wskazują na obecność ciężkich destylatów ropy naftowej obrabianych wodorem.

 

Czyli logicznie rozumując jeśli jest tak jak piszesz, i Motul stosując dalej ten sam wzór na puszkach oszukuje klientów na całym świecie.

 

Szczerze to nie chcę mi się wierzyć w taki strzał sobie w kolano.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Szczerze to nie chcę mi się wierzyć w taki strzał sobie w kolano.

 

 

A zajrzałeś w kartę?

 

 

Mogę zaraz taką samą kartę naszykować gdzie będzie napisane, że Motul jest z tłuszczu rekina i co z tego. :mrgreen:

 

ak pisze, bo nasze prawo na to pozwala. Robi tak większość producentów.

HC to hydrocrack czyli wysokoprzetworzony olej mineralny.

 

Piotr Pyrka zapewniał, że cała seria 300V jest absolutnie syntetyczna, bez HC... :roll: W odróżnieniu np. od serii 8100. Piotrze, napisz coś...

 

Sądzę że Pan Piotr powinien coś na ten temat wiedzieć :wink:

Link to post
Share on other sites

Co ile zmieniać Millersa 5w40 CFS ?

Warunki obecne zimowe - upalanie od święta...

 

 

PS. Dlaczego nikt nie polecił Lotosa? :D

Wszystkim bana, hehehe

Link to post
Share on other sites
Co ile zmieniać Millersa 5w40 CFS ?

Warunki obecne zimowe - upalanie od święta...

 

Zależy pewnie jak intensywne to upalanie od święta, i jak dużo oleju dolewasz między wymianami.

Myślę że zmiana co 8tys. będzie Ok.

Link to post
Share on other sites
Mogę zaraz taką samą kartę naszykować gdzie będzie napisane, że Motul jest z tłuszczu rekina i co z tego. :mrgreen:

 

 

Powaliłeś mnie tym tekstem. Brak mi dalszych argumentów. :mrgreen:

Link to post
Share on other sites
dzibi napisał(a):

Inna opcja to 300v 5W40, ew. jakis inny dobry pelny sysntetyk 5W-40...

 

 

Ten motul ma od 25 do 50% HC. To już nie jest pełen syntetyk... :idea:

 

Rzeczywiscie, zwracam honor.

 

karty bezpieczeństwa produktu, które niedawno się zmieniły i wskazują na obecność ciężkich destylatów ropy naftowej obrabianych wodorem

 

A zajrzałeś w kartę?

 

No wlasnie zerknalem... Faktycznie, jest to dostepne np. na oficjalnej francuskiej stronie MOTULa... Ciekawe, czy zmienil sie produkt, czy tylko SDS. Ciekawe, ze w wersji polskojezycznej sa po pierwsze bledy typu "2.5%-5%" zamiast 25%-50%, a po drugie nie jest uzyty termin "ciężkie destylaty ropy naftowej obrabiane wodorem", tylko wykretas w postaci "olej bazowy - niespecyfikowany". A w wersji np. angielskojezycznej juz pisza o zawartosci 25-50% ropopochodnych uzyskanych z rafinacji. :roll:

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Odpowiedź od Kolegi Piotra z Motula, w sprawie wątpliwości:

 

"WSZYSTKIE oleje MOTULK 300V to 100% SYNTETYKI.

 

O substancjach oznaczanych wspomnianymi numerami CAS już pisałem. Sam numer substancji nie mówi nic o sposobie powstawania danego węglowodoru.

 

W miarę możliwości będę zaglądał na forum.

Z poważaniem,

Piotr Pyrka"

Link to post
Share on other sites

...dotychczasowa przebieg zimy wskazuje, że nie należy spodziewać się temperatur poniżej -10 stopni, wątek zatem okazuje się bezprzedmiotowy... :D

ale dzięki za dygresje...

Link to post
Share on other sites
Ja mam Motul 300V 15W50 i doradzono mi tu na forum że raczej na zimę nie bardzo i pewnie zaleje 5W40 na cały sezon

 

Ja też w lecie zostanę przy Powerze, bo nie jeżdżę aż tak "intensywnie", by zalewać Competition...

Link to post
Share on other sites
Mnie już nikt nie namówi na żadne 15W50 i tym podobne. 5W40 jest super przez cały rok, przynajmniej dla mnie i w dwulitrówce 8)

no i słusznie. 15w50 10w60 zostawmy do użytku typowo sportowego

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
śmiechem żartem, ale znam kilka osób, które latają na 15W50 cztery pory roku i nie narzekają 8)

 

dopisz sobie mnie jako kolejnego :wink:

 

Ja też miałem ale już nie mam :)

Link to post
Share on other sites
śmiechem żartem, ale znam kilka osób, które latają na 15W50 cztery pory roku i nie narzekają 8)

 

dopisz sobie mnie jako kolejnego :wink:

 

Ale w sensie, że na co mieliby narzekać, oprócz oczywiście większego zużycia paliwa? :roll: Ewentualnego "niekorzystnego" bądź "korzystnego" oddziaływania na silnik raczej nie widać... To może się okazać dopiero po czasie... :wink:

Link to post
Share on other sites
Odpowiedź od Kolegi Piotra z Motula, w sprawie wątpliwości:

 

"WSZYSTKIE oleje MOTULK 300V to 100% SYNTETYKI.

 

O substancjach oznaczanych wspomnianymi numerami CAS już pisałem. Sam numer substancji nie mówi nic o sposobie powstawania danego węglowodoru.

 

W miarę możliwości będę zaglądał na forum.

Z poważaniem,

Piotr Pyrka"

 

Odpowiedź zgodna z linią partii. Skoro większość koncernów to robi...

W tej odpowiedzi nie masz informacji zaprzeczającej istnieniu HC w składzie 300V.

Prawo w Polsce i wielu krajach pozwala nazywać HC syntetykami i tu też podepre się pewnym cytatem z PW do mnie (mam nadzieję, że autor wybaczy):

 

Wszystkie międzynarodowe instytucje, z API na czele i poza tym wyroki sądów mówią jasno. Można opisać produkt jako syntetyczny jeżeli jego parametry są takie jak olejów syntetycznych

 

Autora sobie dopiszcie... :wink:

Link to post
Share on other sites
Odpowiedź od Kolegi Piotra z Motula, w sprawie wątpliwości:

 

"WSZYSTKIE oleje MOTULK 300V to 100% SYNTETYKI.

 

O substancjach oznaczanych wspomnianymi numerami CAS już pisałem. Sam numer substancji nie mówi nic o sposobie powstawania danego węglowodoru.

 

W miarę możliwości będę zaglądał na forum.

Z poważaniem,

Piotr Pyrka"

 

Odpowiedź zgodna z linią partii. Skoro większość koncernów to robi...

W tej odpowiedzi nie masz informacji zaprzeczającej istnieniu HC w składzie 300V.

Prawo w Polsce i wielu krajach pozwala nazywać HC syntetykami i tu też podepre się pewnym cytatem z PW do mnie (mam nadzieję, że autor wybaczy):

 

Wszystkie międzynarodowe instytucje, z API na czele i poza tym wyroki sądów mówią jasno. Można opisać produkt jako syntetyczny jeżeli jego parametry są takie jak olejów syntetycznych

 

Autora sobie dopiszcie... :wink:

 

No właśnie... Szkoda że Piotr Pyrka od dawna tutaj nie gościł... :roll:

 

A czy ktoś miał możliwość porównania zużycia oleju Motul 300V Power versus Millers 5W40 w WRX-ie 2.5?

Link to post
Share on other sites

roznica gestosci w niskich temperaturach miedzy 300v 5W40 a 15W50 jest bardzo duza, jest to widoczne "golym okiem". przy mrozach jakie fundowala nam zima w tym roku nie chcialbym odpalac subaru na oleju 15W50, no chyba, ze auto byloby trzymane w garazu.

Link to post
Share on other sites
Ewentualnego "niekorzystnego" bądź "korzystnego" oddziaływania na silnik raczej nie widać.

 

widać, wyślij próbki na badania. Zakładam, że na bagnecie nie chciał byś widzieć :mrgreen:

 

tu widać co jak pływa

wg kwitów motul 300v przestaje płynąć przy -36 co widać na powyższym, że to bzdura

 

dodatkowo, jeden z kolegów wysłał próbki 300v 5w40 ze swojego wozidełka i wyszło idealnie

 

a tutaj filmik co się dzieje zimą z niepłynnym olejem

 

żeby nie było, zimą jeżdzę na 0w30 :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
żeby nie było, zimą jeżdzę na 0w30 :mrgreen:

 

Z filmiku powyżej wynika, że 300V 5w/40 też by dawał radę.

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...