Skocz do zawartości

olej na zimę WRX


n-tre

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co się orientuję to na całym świecie są puszki o takim samym nadruku.

 

 

Nie twierdzę, że nie masz racji.

 

Twierdzę, że widziałem karty bezpieczeństwa produktu, które niedawno się zmieniły i wskazują na obecność ciężkich destylatów ropy naftowej obrabianych wodorem.

 

Czyli logicznie rozumując jeśli jest tak jak piszesz, i Motul stosując dalej ten sam wzór na puszkach oszukuje klientów na całym świecie.

 

Szczerze to nie chcę mi się wierzyć w taki strzał sobie w kolano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Szczerze to nie chcę mi się wierzyć w taki strzał sobie w kolano.

 

 

A zajrzałeś w kartę?

 

 

Mogę zaraz taką samą kartę naszykować gdzie będzie napisane, że Motul jest z tłuszczu rekina i co z tego. :mrgreen:

 

ak pisze, bo nasze prawo na to pozwala. Robi tak większość producentów.

HC to hydrocrack czyli wysokoprzetworzony olej mineralny.

 

Piotr Pyrka zapewniał, że cała seria 300V jest absolutnie syntetyczna, bez HC... :roll: W odróżnieniu np. od serii 8100. Piotrze, napisz coś...

 

Sądzę że Pan Piotr powinien coś na ten temat wiedzieć :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzibi napisał(a):

Inna opcja to 300v 5W40, ew. jakis inny dobry pelny sysntetyk 5W-40...

 

 

Ten motul ma od 25 do 50% HC. To już nie jest pełen syntetyk... :idea:

 

Rzeczywiscie, zwracam honor.

 

karty bezpieczeństwa produktu, które niedawno się zmieniły i wskazują na obecność ciężkich destylatów ropy naftowej obrabianych wodorem

 

A zajrzałeś w kartę?

 

No wlasnie zerknalem... Faktycznie, jest to dostepne np. na oficjalnej francuskiej stronie MOTULa... Ciekawe, czy zmienil sie produkt, czy tylko SDS. Ciekawe, ze w wersji polskojezycznej sa po pierwsze bledy typu "2.5%-5%" zamiast 25%-50%, a po drugie nie jest uzyty termin "ciężkie destylaty ropy naftowej obrabiane wodorem", tylko wykretas w postaci "olej bazowy - niespecyfikowany". A w wersji np. angielskojezycznej juz pisza o zawartosci 25-50% ropopochodnych uzyskanych z rafinacji. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odpowiedź od Kolegi Piotra z Motula, w sprawie wątpliwości:

 

"WSZYSTKIE oleje MOTULK 300V to 100% SYNTETYKI.

 

O substancjach oznaczanych wspomnianymi numerami CAS już pisałem. Sam numer substancji nie mówi nic o sposobie powstawania danego węglowodoru.

 

W miarę możliwości będę zaglądał na forum.

Z poważaniem,

Piotr Pyrka"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
śmiechem żartem, ale znam kilka osób, które latają na 15W50 cztery pory roku i nie narzekają 8)

 

dopisz sobie mnie jako kolejnego :wink:

 

Ale w sensie, że na co mieliby narzekać, oprócz oczywiście większego zużycia paliwa? :roll: Ewentualnego "niekorzystnego" bądź "korzystnego" oddziaływania na silnik raczej nie widać... To może się okazać dopiero po czasie... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź od Kolegi Piotra z Motula, w sprawie wątpliwości:

 

"WSZYSTKIE oleje MOTULK 300V to 100% SYNTETYKI.

 

O substancjach oznaczanych wspomnianymi numerami CAS już pisałem. Sam numer substancji nie mówi nic o sposobie powstawania danego węglowodoru.

 

W miarę możliwości będę zaglądał na forum.

Z poważaniem,

Piotr Pyrka"

 

Odpowiedź zgodna z linią partii. Skoro większość koncernów to robi...

W tej odpowiedzi nie masz informacji zaprzeczającej istnieniu HC w składzie 300V.

Prawo w Polsce i wielu krajach pozwala nazywać HC syntetykami i tu też podepre się pewnym cytatem z PW do mnie (mam nadzieję, że autor wybaczy):

 

Wszystkie międzynarodowe instytucje, z API na czele i poza tym wyroki sądów mówią jasno. Można opisać produkt jako syntetyczny jeżeli jego parametry są takie jak olejów syntetycznych

 

Autora sobie dopiszcie... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź od Kolegi Piotra z Motula, w sprawie wątpliwości:

 

"WSZYSTKIE oleje MOTULK 300V to 100% SYNTETYKI.

 

O substancjach oznaczanych wspomnianymi numerami CAS już pisałem. Sam numer substancji nie mówi nic o sposobie powstawania danego węglowodoru.

 

W miarę możliwości będę zaglądał na forum.

Z poważaniem,

Piotr Pyrka"

 

Odpowiedź zgodna z linią partii. Skoro większość koncernów to robi...

W tej odpowiedzi nie masz informacji zaprzeczającej istnieniu HC w składzie 300V.

Prawo w Polsce i wielu krajach pozwala nazywać HC syntetykami i tu też podepre się pewnym cytatem z PW do mnie (mam nadzieję, że autor wybaczy):

 

Wszystkie międzynarodowe instytucje, z API na czele i poza tym wyroki sądów mówią jasno. Można opisać produkt jako syntetyczny jeżeli jego parametry są takie jak olejów syntetycznych

 

Autora sobie dopiszcie... :wink:

 

No właśnie... Szkoda że Piotr Pyrka od dawna tutaj nie gościł... :roll:

 

A czy ktoś miał możliwość porównania zużycia oleju Motul 300V Power versus Millers 5W40 w WRX-ie 2.5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roznica gestosci w niskich temperaturach miedzy 300v 5W40 a 15W50 jest bardzo duza, jest to widoczne "golym okiem". przy mrozach jakie fundowala nam zima w tym roku nie chcialbym odpalac subaru na oleju 15W50, no chyba, ze auto byloby trzymane w garazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnego "niekorzystnego" bądź "korzystnego" oddziaływania na silnik raczej nie widać.

 

widać, wyślij próbki na badania. Zakładam, że na bagnecie nie chciał byś widzieć :mrgreen:

 

tu widać co jak pływa

wg kwitów motul 300v przestaje płynąć przy -36 co widać na powyższym, że to bzdura

 

dodatkowo, jeden z kolegów wysłał próbki 300v 5w40 ze swojego wozidełka i wyszło idealnie

 

a tutaj filmik co się dzieje zimą z niepłynnym olejem

 

żeby nie było, zimą jeżdzę na 0w30 :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...