vince_snd Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Z tego co się orientuję to na całym świecie są puszki o takim samym nadruku. Nie twierdzę, że nie masz racji. Twierdzę, że widziałem karty bezpieczeństwa produktu, które niedawno się zmieniły i wskazują na obecność ciężkich destylatów ropy naftowej obrabianych wodorem. Czyli logicznie rozumując jeśli jest tak jak piszesz, i Motul stosując dalej ten sam wzór na puszkach oszukuje klientów na całym świecie. Szczerze to nie chcę mi się wierzyć w taki strzał sobie w kolano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Szczerze to nie chcę mi się wierzyć w taki strzał sobie w kolano. A zajrzałeś w kartę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Szczerze to nie chcę mi się wierzyć w taki strzał sobie w kolano. A zajrzałeś w kartę? Mogę zaraz taką samą kartę naszykować gdzie będzie napisane, że Motul jest z tłuszczu rekina i co z tego. ak pisze, bo nasze prawo na to pozwala. Robi tak większość producentów.HC to hydrocrack czyli wysokoprzetworzony olej mineralny. Piotr Pyrka zapewniał, że cała seria 300V jest absolutnie syntetyczna, bez HC... :roll: W odróżnieniu np. od serii 8100. Piotrze, napisz coś... Sądzę że Pan Piotr powinien coś na ten temat wiedzieć :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graft Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Co ile zmieniać Millersa 5w40 CFS ? Warunki obecne zimowe - upalanie od święta... PS. Dlaczego nikt nie polecił Lotosa? Wszystkim bana, hehehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Co ile zmieniać Millersa 5w40 CFS ?Warunki obecne zimowe - upalanie od święta... Zależy pewnie jak intensywne to upalanie od święta, i jak dużo oleju dolewasz między wymianami. Myślę że zmiana co 8tys. będzie Ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Mogę zaraz taką samą kartę naszykować gdzie będzie napisane, że Motul jest z tłuszczu rekina i co z tego. Powaliłeś mnie tym tekstem. Brak mi dalszych argumentów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Myślę że zmiana co 8000 tys. będzie Ok. 8 mln ? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Myślę że zmiana co 8000 tys. będzie Ok. 8 mln ? :shock: poprawiłem :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzibi Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 dzibi napisał(a):Inna opcja to 300v 5W40, ew. jakis inny dobry pelny sysntetyk 5W-40... Ten motul ma od 25 do 50% HC. To już nie jest pełen syntetyk... Rzeczywiscie, zwracam honor. karty bezpieczeństwa produktu, które niedawno się zmieniły i wskazują na obecność ciężkich destylatów ropy naftowej obrabianych wodorem A zajrzałeś w kartę? No wlasnie zerknalem... Faktycznie, jest to dostepne np. na oficjalnej francuskiej stronie MOTULa... Ciekawe, czy zmienil sie produkt, czy tylko SDS. Ciekawe, ze w wersji polskojezycznej sa po pierwsze bledy typu "2.5%-5%" zamiast 25%-50%, a po drugie nie jest uzyty termin "ciężkie destylaty ropy naftowej obrabiane wodorem", tylko wykretas w postaci "olej bazowy - niespecyfikowany". A w wersji np. angielskojezycznej juz pisza o zawartosci 25-50% ropopochodnych uzyskanych z rafinacji. :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 Odpowiedź od Kolegi Piotra z Motula, w sprawie wątpliwości: "WSZYSTKIE oleje MOTULK 300V to 100% SYNTETYKI. O substancjach oznaczanych wspomnianymi numerami CAS już pisałem. Sam numer substancji nie mówi nic o sposobie powstawania danego węglowodoru. W miarę możliwości będę zaglądał na forum. Z poważaniem, Piotr Pyrka" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
n-tre Opublikowano 19 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 ...dotychczasowa przebieg zimy wskazuje, że nie należy spodziewać się temperatur poniżej -10 stopni, wątek zatem okazuje się bezprzedmiotowy... ale dzięki za dygresje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybex Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 To może spytam co na lato ? Obowiązkowo zmieniać oliwe 5w40 na coś innego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek79 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 Ja mam Motul 300V 15W50 i doradzono mi tu na forum że raczej na zimę nie bardzo i pewnie zaleje 5W40 na cały sezon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 Ja mam Motul 300V 15W50 i doradzono mi tu na forum że raczej na zimę nie bardzo i pewnie zaleje 5W40 na cały sezon Ja też w lecie zostanę przy Powerze, bo nie jeżdżę aż tak "intensywnie", by zalewać Competition... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 Mnie już nikt nie namówi na żadne 15W50 i tym podobne. 5W40 jest super przez cały rok, przynajmniej dla mnie i w dwulitrówce 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 Mnie już nikt nie namówi na żadne 15W50 i tym podobne. 5W40 jest super przez cały rok, przynajmniej dla mnie i w dwulitrówce 8) no i słusznie. 15w50 10w60 zostawmy do użytku typowo sportowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamiltt126 Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 śmiechem żartem, ale znam kilka osób, które latają na 15W50 cztery pory roku i nie narzekają 8) dopisz sobie mnie jako kolejnego :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek79 Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 śmiechem żartem, ale znam kilka osób, które latają na 15W50 cztery pory roku i nie narzekają 8) dopisz sobie mnie jako kolejnego :wink: Ja też miałem ale już nie mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 śmiechem żartem, ale znam kilka osób, które latają na 15W50 cztery pory roku i nie narzekają 8) dopisz sobie mnie jako kolejnego :wink: Ale w sensie, że na co mieliby narzekać, oprócz oczywiście większego zużycia paliwa? :roll: Ewentualnego "niekorzystnego" bądź "korzystnego" oddziaływania na silnik raczej nie widać... To może się okazać dopiero po czasie... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Odpowiedź od Kolegi Piotra z Motula, w sprawie wątpliwości: "WSZYSTKIE oleje MOTULK 300V to 100% SYNTETYKI. O substancjach oznaczanych wspomnianymi numerami CAS już pisałem. Sam numer substancji nie mówi nic o sposobie powstawania danego węglowodoru. W miarę możliwości będę zaglądał na forum. Z poważaniem, Piotr Pyrka" Odpowiedź zgodna z linią partii. Skoro większość koncernów to robi... W tej odpowiedzi nie masz informacji zaprzeczającej istnieniu HC w składzie 300V. Prawo w Polsce i wielu krajach pozwala nazywać HC syntetykami i tu też podepre się pewnym cytatem z PW do mnie (mam nadzieję, że autor wybaczy): Wszystkie międzynarodowe instytucje, z API na czele i poza tym wyroki sądów mówią jasno. Można opisać produkt jako syntetyczny jeżeli jego parametry są takie jak olejów syntetycznych Autora sobie dopiszcie... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Odpowiedź od Kolegi Piotra z Motula, w sprawie wątpliwości: "WSZYSTKIE oleje MOTULK 300V to 100% SYNTETYKI. O substancjach oznaczanych wspomnianymi numerami CAS już pisałem. Sam numer substancji nie mówi nic o sposobie powstawania danego węglowodoru. W miarę możliwości będę zaglądał na forum. Z poważaniem, Piotr Pyrka" Odpowiedź zgodna z linią partii. Skoro większość koncernów to robi... W tej odpowiedzi nie masz informacji zaprzeczającej istnieniu HC w składzie 300V. Prawo w Polsce i wielu krajach pozwala nazywać HC syntetykami i tu też podepre się pewnym cytatem z PW do mnie (mam nadzieję, że autor wybaczy): Wszystkie międzynarodowe instytucje, z API na czele i poza tym wyroki sądów mówią jasno. Można opisać produkt jako syntetyczny jeżeli jego parametry są takie jak olejów syntetycznych Autora sobie dopiszcie... :wink: No właśnie... Szkoda że Piotr Pyrka od dawna tutaj nie gościł... :roll: A czy ktoś miał możliwość porównania zużycia oleju Motul 300V Power versus Millers 5W40 w WRX-ie 2.5? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 roznica gestosci w niskich temperaturach miedzy 300v 5W40 a 15W50 jest bardzo duza, jest to widoczne "golym okiem". przy mrozach jakie fundowala nam zima w tym roku nie chcialbym odpalac subaru na oleju 15W50, no chyba, ze auto byloby trzymane w garazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Ewentualnego "niekorzystnego" bądź "korzystnego" oddziaływania na silnik raczej nie widać. widać, wyślij próbki na badania. Zakładam, że na bagnecie nie chciał byś widzieć tu widać co jak pływa wg kwitów motul 300v przestaje płynąć przy -36 co widać na powyższym, że to bzdura dodatkowo, jeden z kolegów wysłał próbki 300v 5w40 ze swojego wozidełka i wyszło idealnie a tutaj filmik co się dzieje zimą z niepłynnym olejem żeby nie było, zimą jeżdzę na 0w30 Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 żeby nie było, zimą jeżdzę na 0w30 Z filmiku powyżej wynika, że 300V 5w/40 też by dawał radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi