Jump to content

olej na zimę WRX


Recommended Posts

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja się czuję lepiej, jak na mrozie odpalam auto na czymś rzadszym. Teraz mam zalanego 300v 10W40. Jak ci auto służy raczej do jazdy niż do upalania, to spokojnie możesz i jeszcze rzadszy zalać. Mi na zimę nawet polecano w pewnym raczej renomowanym warsztacie 300v 5W40.

Link to post
Share on other sites
Ja się czuję lepiej, jak na mrozie odpalam auto na czymś rzadszym.

silnik tez sie lepiej czuje :mrgreen:

 

na 15W50 tez da radę, trzeba tylko trochę bardziej uważać na temp. oleju.

jasne, w tym celu przed przekreceniem kluczyka w stacyjce dobrze jest rozpalic ognisko pod samochodem. stary sprawdzony sposob :mrgreen:

Link to post
Share on other sites

jasne, w tym celu przed przekreceniem kluczyka w stacyjce dobrze jest rozpalic ognisko pod samochodem. stary sprawdzony sposob :mrgreen:

 

ale to metoda stosowana w Ziłach, Subaru to jednak nowocześniejsza konstrukcja :mrgreen:

Link to post
Share on other sites

jasne, w tym celu przed przekreceniem kluczyka w stacyjce dobrze jest rozpalic ognisko pod samochodem. stary sprawdzony sposob :mrgreen:

 

ale to metoda stosowana w Ziłach, Subaru to jednak nowocześniejsza konstrukcja :mrgreen:

Nowsza konstrukcja ,to może grzałkę do bloku wkręcić zamiast ogniska ?

Link to post
Share on other sites

designer,

 

i bardzo dobrze. Jezeli planujesz zmiany czestsze, niz zalecane co 15tys.km.

 

Inna opcja to 300v 5W40, ew. jakis inny dobry pelny sysntetyk 5W-40...

 

 

 

 

 

...jak juz pisano wielokrotnie w watku olejowym. Ale nie ganie absolutnie, bo sie on tak rozwlekl, ze rozumiem, ze czasami niektorym brakuje cierpliwosci, zeby go czytac.

Link to post
Share on other sites

i bardzo dobrze. Jezeli planujesz zmiany czestsze, niz zalecane co 15tys.km.

Tego Valvolina trzeba częściej zmieniać?

...jak juz pisano wielokrotnie w watku olejowym. Ale nie ganie absolutnie, bo sie on tak rozwlekl, ze rozumiem, ze czasami niektorym brakuje cierpliwosci, zeby go czytac.

Ja już dawno straciłem watek...

Link to post
Share on other sites

i bardzo dobrze. Jezeli planujesz zmiany czestsze, niz zalecane co 15tys.km.

Tego Valvolina trzeba częściej zmieniać?

...jak juz pisano wielokrotnie w watku olejowym. Ale nie ganie absolutnie, bo sie on tak rozwlekl, ze rozumiem, ze czasami niektorym brakuje cierpliwosci, zeby go czytac.

Ja już dawno straciłem watek...

 

W wątku olejowym tematem przewodnim jest płukanka :mrgreen: a później AMSOil.

Link to post
Share on other sites
Ten motul ma od 25 do 50% HC. To już nie jest pełen syntetyk... :idea:

Co to za parametr i po czym poznać, czy olej jest syntetykiem czy nie?

Motul o nim pisze 100% Synthetic.

 

Tak pisze, bo nasze prawo na to pozwala. Robi tak większość producentów.

HC to hydrocrack czyli wysokoprzetworzony olej mineralny.

Link to post
Share on other sites

n-tre, Ja bym Ci jednak polecał wlać coś bardziej płynnego jak 5w40 od np Millersa (cfs) - nie strach na nim odpalać na mrozie a i poupalasz bez strachu. Trochę częściej go wymienisz niż zaleca producent i Twój silnik będzie Ci wdzięczny

Link to post
Share on other sites
Ten motul ma od 25 do 50% HC. To już nie jest pełen syntetyk... :idea:

Co to za parametr i po czym poznać, czy olej jest syntetykiem czy nie?

Motul o nim pisze 100% Synthetic.

 

Tak pisze, bo nasze prawo na to pozwala. Robi tak większość producentów.

HC to hydrocrack czyli wysokoprzetworzony olej mineralny.

 

No i rozumiem że prawo w innych państwach na świecie do których jest importowany też na to pozwala, bo opakowania są takie same :lol:

Eh, biedni Ci wszyscy użytkownicy we wszystkich krajach, są oszukiwani przez Motula i leją jakiś hydrocrack do swoich silników zamiast obiecanego na opakowaniu syntetyka..

Link to post
Share on other sites
ak pisze, bo nasze prawo na to pozwala. Robi tak większość producentów.

HC to hydrocrack czyli wysokoprzetworzony olej mineralny.

 

Piotr Pyrka zapewniał, że cała seria 300V jest absolutnie syntetyczna, bez HC... :roll: W odróżnieniu np. od serii 8100. Piotrze, napisz coś...

Link to post
Share on other sites
prawo w innych państwach na świecie do których jest importowany też na to pozwala, bo opakowania są takie same

 

 

Tu: http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/382191_315583225119569_296223330388892_1376067_1747655749_n.jpg

 

masz ten sam olej z różnych rynków, zgadnij który z PL. 8)

Link to post
Share on other sites
prawo w innych państwach na świecie do których jest importowany też na to pozwala, bo opakowania są takie same

 

 

Tu: http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/382191_315583225119569_296223330388892_1376067_1747655749_n.jpg

 

masz ten sam olej z różnych rynków, zgadnij który z PL. 8)

 

Chodzi o Motul a nie Mobil.

Pokaż mi różnicę między puszkami Motula z różnych rynków.

Link to post
Share on other sites
prawo w innych państwach na świecie do których jest importowany też na to pozwala, bo opakowania są takie same

 

 

Tu: http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/382191_315583225119569_296223330388892_1376067_1747655749_n.jpg

 

masz ten sam olej z różnych rynków, zgadnij który z PL. 8)

 

Chodzi o Motul a nie Mobil.

Pokaż mi różnicę między puszkami Motula z różnych rynków.

 

Wiem, że rozmawialiśmy o Motulu.

Fotki Mobila mam pod ręką w ramach rozluźnienia atmosfery.

A czy Motul różnie nazywa na różne rynki - nie wiem.

Nie jestem fanem tej marki. Jestem antyfanem HC. :wink:

Link to post
Share on other sites
prawo w innych państwach na świecie do których jest importowany też na to pozwala, bo opakowania są takie same

 

 

Tu: http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/382191_315583225119569_296223330388892_1376067_1747655749_n.jpg

 

masz ten sam olej z różnych rynków, zgadnij który z PL. 8)

 

Chodzi o Motul a nie Mobil.

Pokaż mi różnicę między puszkami Motula z różnych rynków.

 

Wiem, że rozmawialiśmy o Motulu.

Fotki Mobila mam pod ręką w ramach rozluźnienia atmosfery.

A czy Motul różnie nazywa na różne rynki - nie wiem.

Nie jestem fanem tej marki. Jestem antyfanem HC. :wink:

 

Wiemy wiemy, jesteś fanem Millersa z MTS to zrozumiałe :mrgreen:

Jednak trzymając się dyskusji, ciekawie by było jeśli byś jednak pokazał te różne puszki serii 300V na te "różne" rynki.

To jak ten olej powinien się nazywać na rynek inny niż Polski?

"Motul 300V 5W40 SHC Synthese Technology"? :mrgreen:

A może "Motul hydrocrack 300V 5W40"?

 

Z tego co się orientuję to na całym świecie są puszki o takim samym nadruku.

Link to post
Share on other sites
Z tego co się orientuję to na całym świecie są puszki o takim samym nadruku.

 

 

Nie twierdzę, że nie masz racji.

 

Twierdzę, że widziałem karty bezpieczeństwa produktu, które niedawno się zmieniły i wskazują na obecność ciężkich destylatów ropy naftowej obrabianych wodorem.

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...