n-tre Opublikowano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 Koledzy doradźcie, czy jest sens zmieniać oliwę z motula 300V 15W50 na rzadszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 Ja się czuję lepiej, jak na mrozie odpalam auto na czymś rzadszym. Teraz mam zalanego 300v 10W40. Jak ci auto służy raczej do jazdy niż do upalania, to spokojnie możesz i jeszcze rzadszy zalać. Mi na zimę nawet polecano w pewnym raczej renomowanym warsztacie 300v 5W40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 na 15W50 tez da radę, trzeba tylko trochę bardziej uważać na temp. oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanekS Opublikowano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 Ja się czuję lepiej, jak na mrozie odpalam auto na czymś rzadszym. silnik tez sie lepiej czuje na 15W50 tez da radę, trzeba tylko trochę bardziej uważać na temp. oleju. jasne, w tym celu przed przekreceniem kluczyka w stacyjce dobrze jest rozpalic ognisko pod samochodem. stary sprawdzony sposob Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 jasne, w tym celu przed przekreceniem kluczyka w stacyjce dobrze jest rozpalic ognisko pod samochodem. stary sprawdzony sposob ale to metoda stosowana w Ziłach, Subaru to jednak nowocześniejsza konstrukcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 jasne, w tym celu przed przekreceniem kluczyka w stacyjce dobrze jest rozpalic ognisko pod samochodem. stary sprawdzony sposob ale to metoda stosowana w Ziłach, Subaru to jednak nowocześniejsza konstrukcja Nowsza konstrukcja ,to może grzałkę do bloku wkręcić zamiast ogniska ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 śmiechem żartem, ale znam kilka osób, które latają na 15W50 cztery pory roku i nie narzekają 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
designer Opublikowano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 Ja wczoraj zalałem to: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzibi Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 designer, i bardzo dobrze. Jezeli planujesz zmiany czestsze, niz zalecane co 15tys.km. Inna opcja to 300v 5W40, ew. jakis inny dobry pelny sysntetyk 5W-40... ...jak juz pisano wielokrotnie w watku olejowym. Ale nie ganie absolutnie, bo sie on tak rozwlekl, ze rozumiem, ze czasami niektorym brakuje cierpliwosci, zeby go czytac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 i bardzo dobrze. Jezeli planujesz zmiany czestsze, niz zalecane co 15tys.km. Tego Valvolina trzeba częściej zmieniać? ...jak juz pisano wielokrotnie w watku olejowym. Ale nie ganie absolutnie, bo sie on tak rozwlekl, ze rozumiem, ze czasami niektorym brakuje cierpliwosci, zeby go czytac. Ja już dawno straciłem watek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 i bardzo dobrze. Jezeli planujesz zmiany czestsze, niz zalecane co 15tys.km. Tego Valvolina trzeba częściej zmieniać? ...jak juz pisano wielokrotnie w watku olejowym. Ale nie ganie absolutnie, bo sie on tak rozwlekl, ze rozumiem, ze czasami niektorym brakuje cierpliwosci, zeby go czytac. Ja już dawno straciłem watek... W wątku olejowym tematem przewodnim jest płukanka a później AMSOil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
n-tre Opublikowano 21 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 dzięki wszystkim za wyczerpujące rady! zostawiam olej a przy -20 będe rozpalał ogień pod michą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 dzięki wszystkim za wyczerpujące rady!zostawiam olej a przy -20 będe rozpalał ogień pod michą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Inna opcja to 300v 5W40, ew. jakis inny dobry pelny sysntetyk 5W-40... Ten motul ma od 25 do 50% HC. To już nie jest pełen syntetyk... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Ten motul ma od 25 do 50% HC. To już nie jest pełen syntetyk... Co to za parametr i po czym poznać, czy olej jest syntetykiem czy nie? Motul o nim pisze 100% Synthetic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Ten motul ma od 25 do 50% HC. To już nie jest pełen syntetyk... Co to za parametr i po czym poznać, czy olej jest syntetykiem czy nie? Motul o nim pisze 100% Synthetic. Tak pisze, bo nasze prawo na to pozwala. Robi tak większość producentów. HC to hydrocrack czyli wysokoprzetworzony olej mineralny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 n-tre, Ja bym Ci jednak polecał wlać coś bardziej płynnego jak 5w40 od np Millersa (cfs) - nie strach na nim odpalać na mrozie a i poupalasz bez strachu. Trochę częściej go wymienisz niż zaleca producent i Twój silnik będzie Ci wdzięczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Ten motul ma od 25 do 50% HC. To już nie jest pełen syntetyk... Co to za parametr i po czym poznać, czy olej jest syntetykiem czy nie? Motul o nim pisze 100% Synthetic. Tak pisze, bo nasze prawo na to pozwala. Robi tak większość producentów. HC to hydrocrack czyli wysokoprzetworzony olej mineralny. No i rozumiem że prawo w innych państwach na świecie do których jest importowany też na to pozwala, bo opakowania są takie same Eh, biedni Ci wszyscy użytkownicy we wszystkich krajach, są oszukiwani przez Motula i leją jakiś hydrocrack do swoich silników zamiast obiecanego na opakowaniu syntetyka.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 ak pisze, bo nasze prawo na to pozwala. Robi tak większość producentów.HC to hydrocrack czyli wysokoprzetworzony olej mineralny. Piotr Pyrka zapewniał, że cała seria 300V jest absolutnie syntetyczna, bez HC... :roll: W odróżnieniu np. od serii 8100. Piotrze, napisz coś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 http://www.quickfds.com/out/16061-62459 ... 013829.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 prawo w innych państwach na świecie do których jest importowany też na to pozwala, bo opakowania są takie same Tu: http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/382191_315583225119569_296223330388892_1376067_1747655749_n.jpg masz ten sam olej z różnych rynków, zgadnij który z PL. 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 prawo w innych państwach na świecie do których jest importowany też na to pozwala, bo opakowania są takie same Tu: http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/382191_315583225119569_296223330388892_1376067_1747655749_n.jpg masz ten sam olej z różnych rynków, zgadnij który z PL. 8) Chodzi o Motul a nie Mobil. Pokaż mi różnicę między puszkami Motula z różnych rynków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 prawo w innych państwach na świecie do których jest importowany też na to pozwala, bo opakowania są takie same Tu: http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/382191_315583225119569_296223330388892_1376067_1747655749_n.jpg masz ten sam olej z różnych rynków, zgadnij który z PL. 8) Chodzi o Motul a nie Mobil. Pokaż mi różnicę między puszkami Motula z różnych rynków. Wiem, że rozmawialiśmy o Motulu. Fotki Mobila mam pod ręką w ramach rozluźnienia atmosfery. A czy Motul różnie nazywa na różne rynki - nie wiem. Nie jestem fanem tej marki. Jestem antyfanem HC. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 prawo w innych państwach na świecie do których jest importowany też na to pozwala, bo opakowania są takie same Tu: http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/382191_315583225119569_296223330388892_1376067_1747655749_n.jpg masz ten sam olej z różnych rynków, zgadnij który z PL. 8) Chodzi o Motul a nie Mobil. Pokaż mi różnicę między puszkami Motula z różnych rynków. Wiem, że rozmawialiśmy o Motulu. Fotki Mobila mam pod ręką w ramach rozluźnienia atmosfery. A czy Motul różnie nazywa na różne rynki - nie wiem. Nie jestem fanem tej marki. Jestem antyfanem HC. :wink: Wiemy wiemy, jesteś fanem Millersa z MTS to zrozumiałe Jednak trzymając się dyskusji, ciekawie by było jeśli byś jednak pokazał te różne puszki serii 300V na te "różne" rynki. To jak ten olej powinien się nazywać na rynek inny niż Polski? "Motul 300V 5W40 SHC Synthese Technology"? A może "Motul hydrocrack 300V 5W40"? Z tego co się orientuję to na całym świecie są puszki o takim samym nadruku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Z tego co się orientuję to na całym świecie są puszki o takim samym nadruku. Nie twierdzę, że nie masz racji. Twierdzę, że widziałem karty bezpieczeństwa produktu, które niedawno się zmieniły i wskazują na obecność ciężkich destylatów ropy naftowej obrabianych wodorem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi