Skocz do zawartości

ZUŻYCIE OLEJU !!!


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś sprawdziełem poziom oleju po przejechaniu od wymiany 4 tys. km, i się troche przeraziłem stan poniżej minimum. Dolałem 1 litr i stan jest ok. Zanaczam że używałem go dość mocno, ale.... moim zdaniem trochę dużo, w innych moich samochodach nie wiem co to sprawdzanie oleju. Czy te typy tak maja czy poprostu turbina pomału sie kończy. Przebieg auta 24 000, turbina 14 000 km. Olej MOTUL 5W40 ( ESTRY)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się z silniczka wykrzesało dwieście kilkadziesiąt koników to niestety czymś się muszą smarować :)

Aflinta chyba masz rację, tylko jeżeli wymienia się olej tak jak pisze w książce co 15 000 to wychodzi że musze dolac conajmnniej 3 l oleju na każdą wymianę, troche dużo. Choc tyle tylko że ja robie wymianę co 7500 km więc może nie ma tragedii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aflinta chyba masz rację, tylko jeżeli wymienia się olej tak jak pisze w książce co 15 000 to wychodzi że musze dolac conajmnniej 3 l oleju na każdą wymianę, troche dużo.

No ale jak się upala to niestety musi brać :) Zresztą wymiana oleju objemuje też filtr, który po tych 15 tys za czysty nie jest, w książce serwisowej nie piszą, że olej wystarczy na okres między przeglądami :) Jak słusznie krzysiom zauważył fiat bardzo lubił ten 1l/1000km :) Normalnie co drugie tnakowanie można lać butelkę oleju i tak ma być :) Jak w dwusuwach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skodzianki w książce obsługi mają wpisane że zuzycie 1l/1000km oleju jest w normie.

Generalnie chyba wszyscy zaczęli robić silniki biorące olej bo słychać o tym coraz częściej.

Miałem w życiu 18 modeli różnych samochodów w tej chwili mam 4 samochody i oprócz MATIZA który bierze olej jak by miał założone biturbo :D i w żadnym, nie dolewałem oleju pomiędzy wymianami, więc chyba nie do końca tak jest z tymi jak mówisz silnikami, owszem firmy motoryzacujne pisza takie zapiski w ksiązkach ale chyba tylko po to żeby mieć " haka" na skarżących się klientów, że tak ma być. Wiem że sa modele które regularrnie biora olej np. OPEL silniki 1,6 , 1.8 , 2.0 ECOTEC ale co do Subaru nie wiem, nie miałem wcześniej doświadczenia więc z tąd moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit u mnie jest to samo, moze nie az w takiej ilosci bo litr wychodzi na jakies 6000km

ale ja az tak bardzo nie upalam jak Ty 8)

Ale olej trzeba regularnie sprawdzac w subaru...

Ja rowniez jezdze na motulu z tym ze chrono 10w40

BARTH troche mnie uspokoiłes, ale radziłbym Ci przejśc na MOTUL 5W40 300V POWER. Rozmawiałem z Dystrybutorem na Polskę Motula ( bo ja tez tym handluję ) i wysłałem im specyfikację mojego samochodu, a zracji tego że z nimi współpracuję to wysłali zapytanie do Francji i odpowiedzieli mi jakie oleje i płyny powinienem stosowac, mogę Ci przesłać na maila informację, którą dostałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOŻE TA INFORMACJA SPRZYDA SIĘ WSZYSTKIM ( ODPOWIEDŻ DYSTRUBUTORA MOTULA NA POLSKĘ)

 

 

 

Do tego modelu SUBARU proponowałbym zastosowanie:

 

- MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 - w 100% syntetyczny olej, z gamy olejów do samochodów "cywilnych", stosowanych na co dzień. Gwarantuje doskonałą ochronę silnika nawet podczas szybszej i bardziej dynamicznej jazdy. Doskonale sprawdza się w jeździe ulicznej, codziennej, nawet gdy kierowca ma "prawą nogę cięższą".

 

- MOTUL 300V POWER 5W-40 - olej z gamy olejów sportowych, w 100% syntetyczny, estrowy, stosowany w rajdach przez zespół fabryczny SUBARU i inne zespoły jeżdżące na SUBARU. Doskonale chroni w czasie jazdy ostrej, dynamicznej, można bez obaw i problemów stosować go także podczas normalnego codziennego użytkowania samochodu.

 

Należy jednak pamiętać, że oleje z gamy 300V należy wymieniać częściej niż oleje typowo przeznaczone do stosowania w jeździe codziennej. Jest to maksymalnie ok. 8.000 - 10.000km. Ponieważ są to oleje przeznaczone do sportu, muszą one spełniać swoje bardzo wysokie standardy, przekraczające właściwości olejów typowych, w krótszym okresie czasu niż oleje przeznaczone do stosowania na co dzień.

 

Do skrzyni proponuję olej w 100% syntetyczny, estrowy MOTUL GEAR 300 75W-90. Do mostów proponuję także MOTUL GEAR 300 75W-90, chyba że samochód posiada blokadę mechanizmu różnicowego, wtedy do mostów proponuję olej MOTUL 90 PA.

 

Do układu hamulcowego proponuję płyn MOTUL DOT 5.1, doskonałej jakości płyn hamulcowy z bardzo wysoką temperaturą wrzenia na sucho i na mokro (odpowiednio 270/185 st. C) lub płyn hamulcowy typowo sportowy MOTUL RBF 600 o o wyższych parametrach, który jednak taknależy zmieniać częściej niż "zwykły" płyn (ok. 2 razy w ciągu roku). Warto również pamiętać przy zmianie oleju silnikowego o zastosowaniu w czasie wymiany środka czyszczącego silnik MOTUL ENGINE CLEAN. W przypadku wszelkich dodatkowych pytań proszę o kontakt, z przyjemnością udzielę dodatkowych informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest on trochę za rzadki? No może teraz podczas mrozów i ujdzie, ale normalnie nie lepiej byłoby coś w okolicy 50/60 wlać? Tym bardziej, silnik masz dłubnięty, a i sam mówisz, że używasz go raczej dość ostro.

Na " oko" tak się wydaje że może żadki ale wole zaufac tym którzy się na tym znaja, w końcu zespół rajdowy Subaru raczej nie jeździ po pączki do sklepu :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie i czasem po pączki też zdarza im się pojechać.... :wink:

Ja tam się nie upieram, ale osobiście znacznie słabszym samochodem jeżdżę na 60 i chyba przy tym pozostanę.

Tak serio, to może zrób próbę, zalej raz gęstrzym i zobacz, czy weźmie tyle samo. I tak jak piszesz, dość często olej zmieniasz, więc co Ci szkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, naprawdę sie nie przejmuj. Warto zajrzeć powiedzmy co dwa-trzy tankowania i sprawdzić i na bieżąco dolewać. Aha nie wiem czy SUbaryna tak ma ale wiele aut ma tak że szybciej spala to co jest powyżej połowy stanu oleju. Także najlepiej utrzymywać go gdzieś w połowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy silnik bierze olej, jeden wiecej inny mniej. jeśli jeździsz samochodem spokojnie bierze mało, ale wskocz na autostrade i pogrzej ostro to zobaczysz każdy jeden silnik weźmie, im więcej z silnika wyciskasz im wyżej go kręcisz tym więcej oleju skonsumuje. Nie mówiąc już o turbo z dużą mocą. Posłuchaj azraela i nie przejmój sie na zapas :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś sprawdziełem poziom oleju po przejechaniu od wymiany 4 tys. km, i się troche przeraziłem stan poniżej minimum. Dolałem 1 litr i stan jest ok. Zanaczam że używałem go dość mocno, ale.... moim zdaniem trochę dużo, w innych moich samochodach nie wiem co to sprawdzanie oleju. Czy te typy tak maja czy poprostu turbina pomału sie kończy. Przebieg auta 24 000, turbina 14 000 km. Olej MOTUL 5W40 ( ESTRY)

Bo w zimę tak jakoś więdzej się tego oleju spala. Już to pisałem w wątku u Przemqa, ale to mniej więcej wyląda tak, że jak upalasz na śniegu, to najczęściej jeździsz to utrzymujesz auto na wysokich obrotach. Czyli może ci skonsumować trochę oleju. Przy okazji tego, nowy olej zalany np. 1000km temu, po 30min upalaniu ma takie właściwości, jak by się przejechało na nim z 5-6tys. Widać to dobrze na wskaźniku ciśnienia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...