Jump to content

Zbieżność, a zmiana kół


Recommended Posts

Oglądając dziś odcinek "Fani czterech kółek" z Mazdą MX-5 w roli głównej usłyszałem radę, że zmieniając koła należy ustawić zbieżność, aby uniknąć nadmiernego zużywania opon... Oni akurat zmieniali koła z 15" na 16", opony zapewne szersze.

Czy wg. Was to jest uzasadnione?

Czy w moim przypadku, gdy opony letnie są 215/40/17, a zimowe 175/65/15, powinienem ustawiać zbieżność przy każdej zmianie kół?

 

-- Cz gru 15, 2011 3:58 pm --

 

zapraszam do dyskusji

Link to post
Share on other sites
Oglądając dziś odcinek "Fani czterech kółek" z Mazdą MX-5 w roli głównej usłyszałem radę, że zmieniając koła należy ustawić zbieżność, aby uniknąć nadmiernego zużywania opon... Oni akurat zmieniali koła z 15" na 16", opony zapewne szersze.

Czy wg. Was to jest uzasadnione?

Czy w moim przypadku, gdy opony letnie są 215/40/17, a zimowe 175/65/15, powinienem ustawiać zbieżność przy każdej zmianie kół?

 

-- Cz gru 15, 2011 3:58 pm --

 

zapraszam do dyskusji

 

Dla mnie , nie ma żadnego uzasadnienia , możesz powiedzieć czym sie kierowali :?:

Link to post
Share on other sites
Oglądając dziś odcinek "Fani czterech kółek" z Mazdą MX-5 w roli głównej usłyszałem radę, że zmieniając koła należy ustawić zbieżność, aby uniknąć nadmiernego zużywania opon... Oni akurat zmieniali koła z 15" na 16", opony zapewne szersze.

Czy wg. Was to jest uzasadnione?

Czy w moim przypadku, gdy opony letnie są 215/40/17, a zimowe 175/65/15, powinienem ustawiać zbieżność przy każdej zmianie kół?

 

-- Cz gru 15, 2011 3:58 pm --

 

zapraszam do dyskusji

 

teoretycznie przy zmianie kół na szersze i z ewentualnie innym ET zmienia się kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, ale jest to tak niedostrzegalne i bez znaczenia, że nie widzę sensu robienia geometrii, po prostu pan mechanik chciał byc ważny i pokazac, że się zna... :twisted::lol:

Link to post
Share on other sites

jakim cudem może zmienić się wartość któregokolwiek z kątów. Coś musiało by być krzywe...Czy koło ma 13" czy 30"to kąt się nie zmienia, bo jak by miał się zmienić?

Link to post
Share on other sites

Gość truje jakieś farmazony :?

emotorsport, kąt wyprzedzenia sworznia nie zmienia się, bo jest stały , istnieje też po zdjęciu koła i jest przywiązany do auta :) . jak założysz szerszą felgę przy takim samym ET i średnicy to nie zmienia się nic.

Czy koło ma 13" czy 30"to kąt się nie zmienia, bo jak by miał się zmienić?

prawda. Zmienia się tylko promień zataczania ,jeśli koła są pochylone -obojętne czy negatyw. czy pozytyw,ale to są tak małe różnice że chyba nikt nie potrafi wyczuć.

(tzn odległość pozioma między dwoma punktami na drodze: teoretycznym stykiem koła i miejscem ,gdzie przedłużona oś sworznia zwrotnicy przebija nawierzchnię) :)I wpływa na siłę reakcji kiery gdy jednym kołem trafisz na opór-śnieg,nierówność.....

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...