Skocz do zawartości

Wydech Proex w N/A ----kto posiada?


luksp

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Chętnie odwołam Cię do pliku dźwiękowego użytkownika gathorus:

http://w359.wrzuta.pl/audio/1MZwqvFSysY/subaru_forester_2.5_xt_wydech_proex

 

Odpowaida sam za siebie ;)

 

Zobacz również temat, gdzie przewinęła się sprawa tego produktu: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=22&t=114129&start=450

 

Jesteśmy w stanie wyprodukować taki sam tłumik jak ten, którego pracę słyszysz w pliku dźwiękowym, wszelkie info zapraszam na PW ;)

 

Pozdrawiam, Mariusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Chętnie odwołam Cię do pliku dźwiękowego użytkownika gathorus:

http://w359.wrzuta.pl/audio/1MZwqvFSysY ... dech_proex

 

Odpowaida sam za siebie ;)

 

Zobacz również temat, gdzie przewinęła się sprawa tego produktu: viewtopic.php?f=22&t=114129&start=450

 

Jesteśmy w stanie wyprodukować taki sam tłumik jak ten, którego pracę słyszysz w pliku dźwiękowym, wszelkie info zapraszam na PW ;)

 

Pozdrawiam, Mariusz.

 

W turbo wydech zrobić to nie taki problem,ale w wolnym ssaku z równym kolektorem żeby wyszedł boxer to trzeba być pewnym swojej roboty. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rację ale opinie na różnych forach mówią same za siebie. Jak się kontaktowałem z nimi to widać było że wiedzą o czym mówią i są świadomi co można a co nie można zrobić. Poza tym chętnie doradzają i to mi się najbardziej podobało.

 

I bądźmy realistami nikt nie zrobi bulgotu bez różnoodległościowego kolektora - jego zadaniem jest "rozpieprzenie" przepływu co właśnie daje ten bulgot, a zrobić bulgot jak jest ten kolek to żadna filozofia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam od tygodnia zamontowany końcowy tłumik przelotowy PROEX, zrobiony na zamówienie wg moich wytycznych.

Powiem tyle: dostałem to co chciałem :D

 

Oczywiście nie ma się co łudzić w kwestii bulgotu w stylu uturbionych Imprezek i starych Legasiów, bo do tego jeszcze długa droga, w którą miałem brnąć, ale zrezygnowałem. Zbyt często śmigam w długą trasę z żoną i dzieckiem żeby ich męczyć moim kochanym bulgotem.

 

Krótko: tłumik zdecydowanie podkreślił dźwięk bokserka, dodał dolnego pasma basu i teraz bryka brzmi potężniej - tak jak chciałem. Dla mnie głównym atutem jest to, że przy dodawaniu gazu i ogólnie wysokich obrotach tłumik nie zaczyna nagle prykać jak w skuterze...... Ładnie tłumi niemiły hałas przy wys. obrotach i wciąż zostawia grube brzmienie. Brzmi po prostu ELEGANCKO. Koszta śmieszne.... a efekt taki jaki sobie wyobrażałem po ewentualnym zainwestowaniu prawie 2 tys. w końcowy H&S... już byłem blisko....

 

Myślę, że po usunięciu katów i środkowego tłumika z taką końcówką można być prawie w domu. A jak się chce być totalnie w "domu" w tym temacie (BULGOT 8) ) to zmieniać furę na turbo i się nie łudzić na siłę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam od tygodnia zamontowany końcowy tłumik przelotowy PROEX, zrobiony na zamówienie wg moich wytycznych.

Powiem tyle: dostałem to co chciałem :D

 

Oczywiście nie ma się co łudzić w kwestii bulgotu w stylu uturbionych Imprezek i starych Legasiów, bo do tego jeszcze długa droga, w którą miałem brnąć, ale zrezygnowałem. Zbyt często śmigam w długą trasę z żoną i dzieckiem żeby ich męczyć moim kochanym bulgotem.

 

Krótko: tłumik zdecydowanie podkreślił dźwięk bokserka, dodał dolnego pasma basu i teraz bryka brzmi potężniej - tak jak chciałem. Dla mnie głównym atutem jest to, że przy dodawaniu gazu i ogólnie wysokich obrotach tłumik nie zaczyna nagle prykać jak w skuterze...... Ładnie tłumi niemiły hałas przy wys. obrotach i wciąż zostawia grube brzmienie. Brzmi po prostu ELEGANCKO. Koszta śmieszne.... a efekt taki jaki sobie wyobrażałem po ewentualnym zainwestowaniu prawie 2 tys. w końcowy H&S... już byłem blisko....

 

Myślę, że po usunięciu katów i środkowego tłumika z taką końcówką można być prawie w domu. A jak się chce być totalnie w "domu" w tym temacie (BULGOT 8) ) to zmieniać furę na turbo i się nie łudzić na siłę.

 

Może wrzucisz na YT jak to bangla??

Właśnie chodzi mi raczej o cichszy ale basowy "bulgot" niż o rezonansowe ryczenie jak to niektórym (niestety) wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W turbo wydech zrobić to nie taki problem,ale w wolnym ssaku z równym kolektorem żeby wyszedł boxer to trzeba być pewnym swojej roboty. :wink:

 

 

Oj, najmocniej przepraszam, miałem w głowie turbo, a przed oczami Naturally Aspirated ;) Mój błąd, to już tylko/AŻ możemy budować rasowość dźwięku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej nagranie z nowym tłumikiem końcowym PROEX. Żadnych modyfikacji w reszcie układu, kolektor standardowy - równo odległościowy.

Nie udało się załatwić na teraz kamerki PRO, więc nagranie zrobione telefonem, odsłuch wskazany: słuchawki, lub większe głośniki... generalnie odsłuchiwanie wydechów z bzyczków daje g.... a nie pogląd.

 

http://www.youtube.com/watch?v=XbdzPJ-Ms1A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gada dobrze ale myslalem ze troche bedzie jeszcze bardziej bulgotalo-dzieki za umieszczenie nagrania

 

Nie nie, do bulgotu to jeszcze daleko. Ale sama końcowa pucha tego nie załatwi. Od tego jest wątek z FAQ.

To w pierwszej kolejności ma być słyszalne z/spod silnika a tu się zaczyna zabawa z kolektorami na którą ja sobie nie mogę pozwolić, bo jakieś :belki spod silnika uniemożliwiają przeprowadzenia kolektora "starej generacji legacy". Ponoć jak w Outbacku.

Jakoś nie widziałem nigdy bulgoczącego Outbacka..

 

Jeśli chodzi o PODKREŚLENIE, na grubo, brzmienia takiego jakie się seryjnie ma - to jest wystarczające żeby usłyszeć w że to jednak BOXER w ładnie ocieplonym brzmieniu

A jakby ktoś chciał głośniej, to niech tak zamówi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
No coraz bardziej mnie ta pucha przekonuje. Jakie modyfikacje robiłeś. Bo w nowym roku obowiązkowo już Proex musi być :)

P.S.

Fajnie gada :)

 

Cichaczu, Ty masz pewnie silnik idento jak w moim forku EJ20 N/A 158PS. Jak zamontujesz puchę to daj znać, chętnie posłucham i może sobie też taki zamontuje.... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Też jeżdżę na PROEX'ie i bardzo sobie chwalę. Dosyć cicho w środku i nie męczy, na zewnątrz łba nie urywa ale słychać z daleka co to jedzie 8) Dodatkowo mam kolektor różnoodległościowy, dzięki czemu bulgot jest wyraźny i najładniejszy dźwięk ma przy redukcjach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jeżdżę na PROEX'ie i bardzo sobie chwalę. Dosyć cicho w środku i nie męczy, na zewnątrz łba nie urywa ale słychać z daleka co to jedzie 8) Dodatkowo mam kolektor różnoodległościowy, dzięki czemu bulgot jest wyraźny i najładniejszy dźwięk ma przy redukcjach :D

 

Czy możesz nagrać filmik i zapodać tutaj, z miłą chęcią usłyszę jak pracuje ten PROEX z różnoodległościowym kolektorem.

 

Bardzo proszę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz kolego roznoległościowy kolektor ze starego legacy i tlumnik Proex. Tlumnik byl "zaprojektowany" tak zeby miescil sie w granicy legalnej glosnosci zakladajac ze nie bedzie kolektora ktory jednak jest:D ale rozmawiac w srodku mozna wiec chyba jest legal ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Poczytałem, popytałem, kupiłem i kicha. Owszem Bulgot przepiękny na proex z przerobionym kolektorem. Ale jak dla mnie stanowczo za głośno po 5 min. jazy pod góre łeb pęka, a do tego jakiś nieproszony dzwięk poloneza zaczyna się mieszać z bulgotem nawet na postoju przy ostrym dodaniu gazu, już nie mówiąc co się dzieje pod obciążeniem - przy otwartej szybie fso sport słychać, przy zamkniętej subaru wrx a z tyłu jak by jechał subaru a obok niego jakiś dwusów i teraz mam pytanie koledzy jak wyciszyć ten wydech o jakieś 60 % ? i pozbyć się tego poloneza. Zdjąłem proex i przejechałem się bez tłumika, owszem głos beznadziejny ale nie było wiele głośniej. Doradźcie jak wyciszyć ten proex a żebu bulgocik pozostał. Katy wycięte, strumiennica wstawiona, orginalny środkowy przelot i końcowy proex. Dodam, że bez strumiennicy jest jeszcze głośniejszy i bardziej słychać poloneza.

 

Forester 2.0 N/A 122km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...