Skocz do zawartości

Subaru BRZ


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Najlepiej (AWD) > Wyśmienicie (RWD) > Dobrze (FWD). Ależ Wy zgodni jesteście, chyba każdy ma rację :lol:.
zatem znaczy to że Subaru prowadzi się lepiej niż jakiekolwiek Ferrari?

Tak, AWD jest najlepszym napędem, uzasadniałem to tutaj.

 

A porównywanie Subaru z Ferrari...to jak porównywanie trekkingu w Gruzji z wakacjami w Abu Dhabi ;)

 

Jak dla mnie sam rodzaj zastosowanego napędu nie decyduje sposobie prowadzenia się, bądź nie samochodu
Z tym się jak najbardziej zgodzę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FF i tyle w temacie Ferari :) a serio to nie ma co porównywać brz i jakiegokolwiek ferrari. zresztą już lambo prawie wyłącznie awd z kolei, i czego to dowodzi?

 

miałem i mam też bmw znam zalety rwd, zwłaszcza w sporcie motorowym, gdzie regulamin okresla wagę minimalną, nie przeczę że dla małego sportowego autka to jest dobre rozwiązanie, z silnikiem 2.0 200 koni, pewnie z momentem poniżej 200Nm to pewnie najbadziej rozsądne rozwiązanie, ale coś mi sie przewraca jak ktoś z subaru pisze że rezygnacja z awd to sprawa drugorzędna.

 

A i tak jak zajrzałem na ceny konkurencji, mx5, z4 czy slk, czy choćby o zgrozo hyundaia cośtamcośtam, to nie widze szans dla tego modelu jeśli będzie kosztował, jak plotka niesie około 200 tys zł, i od tego czynnika będzie zależeć czy to jest udane wejście czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, AWD jest najlepszym napędem, uzasadniałem to tutaj.
według Ciebie zjawisko nad czy pod sterowność jest uzależnione wyłącznie zastosowanym napędem? Czyli samochód z napędem na 4 koła nie wykazuje tendencji do pod czy nad sterowności?

 

A porównywanie Subaru z Ferrari...to jak porównywanie trekkingu w Gruzji z wakacjami w Abu Dhabi ;)
gdzie ja porównuję? Piszę że zatem samochody które kosztują równowartość kilku Subaru są z założenia kiepskie i muszą się gorzej prowadzić bo mają napęd na 1 oś.

 

Skąd zrestą wiesz że Subaru nie ma ambicji konkurowania z takimi markami i za jakiś czas wypuścić konkurenta, a z tego co tu czytam to gdybyście mogli to najchętniej byście zabronili Subaru zrobić coś innego niż dotychczas :mrgreen:

 

Jak dla mnie sam rodzaj zastosowanego napędu nie decyduje sposobie prowadzenia się, bądź nie samochodu
Z tym się jak najbardziej zgodzę.

 

zresztą już lambo prawie wyłącznie awd z kolei, i czego to dowodzi?
tego że stosuje napęd na koła i można powiedzieć, że tyle :P

 

ale coś mi sie przewraca jak ktoś z subaru pisze że rezygnacja z awd to sprawa drugorzędna
:lol: pytam oni mają jakiś zapis że muszą produkować tylko samochody z napędem na obie osie? Rozumiem jeszcze gdyby ktoś się czepiał, że nagle rezygnują z tego napędu w dotychczasowych modelach.

To tak jakbyś zabronił, nie wiem synowi/kumplowi spotykania się z blondynką, bo do tej pory tylko spotykał się z brunetkami, więc jak może nagle zmieniać :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie widze szans dla tego modelu jeśli będzie kosztował, jak plotka niesie około 200 tys zł

A skąd takie przypuszczenia? Silnik prawie jak w wolnossącej imprezie (dostał wtrysk bezpośredni), buda nawet mniejsza, napęd prostszy. Auto powinno cenowo plasować się w okolicach imprezy 2.0. Żądanie za takiego bączka ceny jak za STi czy H6 to chyba raczej tylko plotki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, AWD jest najlepszym napędem, uzasadniałem to tutaj.
według Ciebie zjawisko nad czy pod sterowność jest uzależnione wyłącznie zastosowanym napędem? Czyli samochód z napędem na 4 koła nie wykazuje tendencji do pod czy nad sterowności?

Przytoczę cytat z załączonego odnośnika, więc proszę czytać ze zrozumieniem :)

 

W bardzo dużym uproszczeniu: poruszający się samochód jest obiektem dynamicznym, który podlega sterowaniu. Sterowanie realizuje kierowca, obecnie dość często ze znacznym wspomaganiem systemów bezpieczeństwa. W takim, dynamicznym systemie, głównym celem sterowania jest minimalizacja błędu (co chcę osiągnąć, a co uzyskuję). System idealny, to taki, który nie wprowadza żadnych błędów sterowania, obiekt (pojazd) realizuje dokładnie polecenia (sterowanie) kierowcy.

 

Pierwszym powszechnym przykładem który dobrze obrazuje występowanie błędu sterowania w praktyce jest zjawisko nad- (RWD) oraz pod-sterowności (FWD). Wystąpienie obu tych sytuacji oznacza, że pojazd (obiekt dynamiczny) nie realizuje zadanego przez kierowcę sterowania! W takich układach mamy zatem do czynienia z bardzo dużym błędem. W systemach AWD ten błąd jest dużo, dużo mniejszy (odsyłam do pierwszej z brzegu publikacji, która problem różnic sterowania rozważa).

A porównywanie Subaru z Ferrari...to jak porównywanie trekkingu w Gruzji z wakacjami w Abu Dhabi ;)
gdzie ja porównuję? Piszę że zatem samochody które kosztują równowartość kilku Subaru są z założenia kiepskie i muszą się gorzej prowadzić bo mają napęd na 1 oś.

Skąd zrestą wiesz że Subaru nie ma ambicji konkurowania z takimi markami i za jakiś czas wypuścić konkurenta, a z tego co tu czytam to gdybyście mogli to najchętniej byście zabronili Subaru zrobić coś innego niż dotychczas :mrgreen:

Jeden lubi gruszki inny...zapach spalanego etanolu :wink:

 

Nikt FHI prawa do produkcji pojazdu RWD nie odbiera. Przypomnę od czego naszą dyskusję zaczęliśmy:

Najlepiej (AWD) > Wyśmienicie (RWD) > Dobrze (FWD). Ależ Wy zgodni jesteście, chyba każdy ma rację :lol:.
zatem znaczy to że Subaru prowadzi się lepiej niż jakiekolwiek Ferrari?

Z wpisu wnioskuję, że nie zgadzasz się z moją nierównością i o to się toczy dyskusja a nie oto czy FHI ma prawo produkować pojazd RWD. Dla mnie może produkować nawet kondonierki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krist, nie zrozumiales mnie. Albo byc moze ja sie niedokladnie wyrazilem. Chodzilo o to, ze rezygnacja z napedu na cztery kola w przypadku tego modelu nie byla absolutnie celem. Inaczej: nie zakladano z gory, ze bedzie to RWD. Jedyne zalozenie bylo takie, ze ma to byc najlepiej prowadzacy sie maly samochod sportowy. Z tego dopiero wynikalo w kolejnosci: zastosowanie boxera -> dalsze obnizenie srodka ciezkosci i zoptymalizowanie rozlozenia masy -> rezygnacja z AWD ze wzgledu na polozenie silnika.

 

Widocznie doszli do wniosku, ze gdyby mial S-AWD to mialby ciezszy przod, masa calkowita by tez wzrosla, a silnik musialby byc polozony wyzej i cale zalozenie pierwotne diabli by wzieli.

 

I wcale nie jest to sprzeczne z filozofia towarzyszaca pozostalym modelom! Przeciez haslo przewodnie Subaru, to "Confidence in Motion", ktore tez oznacza ze te auta maja sie prowadzic PEWNIE we wszystkich warunkach. I to da sie osiagnac tylko dzieki S-AWD. BRZem, rzecz jasna, w sniezycy nie pojedziesz tak szybko jak nawet Foresterem, a juz na pewno nie tak pewnie.

 

BRZ zas niesie idee "Proud of Boxer" i ma calkowicie inny zamiar: rezygnujac z kompromisow, ma udowodnic, ze to wlasnie ten typ silnika daje ten "plus", ta przewage nad innymi rozwiazaniami. To nie ma byc SUV, ktory wszedzie wjedzie, tylko sportowa zabawka, w ktorej wlasnie najbardziej odczuwalne sa zalety tego typu silnika. Jak juz pisalem w sasiednim watku, on spelnia role konia pociagowego dla boxera.

 

Ale musze zaznaczyc, ze od drugiego akapitu tego posta to wylacznie moja interpretacja, nie podparta wypowiedziami zadnego z ludzi zwiazanych z FHI...

 

 

PS nie jestem przedstawicielem Subaru, jestem przedstawicielem BMW 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzilo o to, ze rezygnacja z napedu na cztery kola w przypadku tego modelu nie byla absolutnie celem. Inaczej: nie zakladano z gory, ze bedzie to RWD. Jedyne zalozenie bylo takie, ze ma to byc najlepiej prowadzacy sie maly samochod sportowy. Z tego dopiero wynikalo w kolejnosci: zastosowanie boxera -> dalsze obnizenie srodka ciezkosci i zoptymalizowanie rozlozenia masy -> rezygnacja z AWD ze wzgledu na polozenie silnika.

 

Widocznie doszli do wniosku, ze gdyby mial S-AWD to mialby ciezszy przod, masa calkowita by tez wzrosla, a silnik musialby byc polozony wyzej i cale zalozenie pierwotne diabli by wzieli.

 

I wcale nie jest to sprzeczne z filozofia towarzyszaca pozostalym modelom! Przeciez haslo przewodnie Subaru, to "Confidence in Motion", ktore tez oznacza ze te auta maja sie prowadzic PEWNIE we wszystkich warunkach. I to da sie osiagnac tylko dzieki S-AWD. BRZem, rzecz jasna, w sniezycy nie pojedziesz tak szybko jak nawet Foresterem, a juz na pewno nie tak pewnie.

 

BRZ zas niesie idee "Proud of Boxer" i ma calkowicie inny zamiar: rezygnujac z kompromisow, ma udowodnic, ze to wlasnie ten typ silnika daje ten "plus", ta przewage nad innymi rozwiazaniami. To nie ma byc SUV, ktory wszedzie wjedzie, tylko sportowa zabawka, w ktorej wlasnie najbardziej odczuwalne sa zalety tego typu silnika. Jak juz pisalem w sasiednim watku, on spelnia role konia pociagowego dla boxera.

 

 

az sie podniecilem na sama mysl o tym aucie... o jego swietnych wlasciwosciach jezdnych ale wtedy zobaczylem jego zdjecie :?

 

 

dlaczego jest taki brzydki :!: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na potwierdzenie tego co mówi TJ:

http://www.ft86club.com/forums/attachme ... 1320902270

WRC fan, chyba nie ładuje się coś do końca, bo jeżeli nie to po co to wrzucileś?

Intercooler może się zmieścić.

Wszyscy paplają o tym AWD i się zasugerowałem, że twierdzisz że jest dość miejsca na napęd na cztery koła :mrgreen: Mój bład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze? To bez szaleństwa.

 

Nie wiem, na czym to polega, ale subaru ostatnio przekracza własne, dość wyśrubowane, normy nijakości i brzydoty :roll:.

 

Bardzo liczyłem na BRZ, po cichu myślałem o nim jako o letnim samochodzie-zabawce RWD, ale chyba przestanę :roll:.

 

Jeśli chcesz ładną zabawkę RWD to polecam

 

4c-live14.jpg

 

Konkurencja nie śpi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zastanowić się dlaczego Mazda MX-5 jest najlepiej sprzedającym się roadsterem mimo swych 160 KM :?:

 

wskaz prosze konkurencje dla tej mazdy

 

Jeżeli chciałbyś mieć w czymś takim jak BRZ >300 KM to może warto się od razu bolidem jakimś zainteresować :wink:

 

ale ja wlasnie nie chce bolidu, tylko wlasnie dobrze prowadzace sie rwd >300KM

taki nowszy odpowiednik s13 z rozsadnie pomodzonym sr20det

 

Czytajac te skargi, ze ma za malo koni, czuje sie znowu jak na szkolnym podworku: "eeee powinien miec pincet!" :mrgreen:

 

Serio, ludzie: przede wszystkim 90% kierowcow bedzie tego auta uzywalo w normalnym ruchu, na codzien, cieszac sie, ze ma male coupe o zadziornym wygladzie, w ktorymi moga tez zlozyc tylna kanape i przewiezc skrzynke piwa. A dla tych, ktorzy beda brali je na tor, ten samochod bedzie dawal mozliwosc szlifowania wlasnych umiejetnosci, na co by nadwyzka mocy po prostu nie pozwalala. To nie jest blad konstrukcyjny BRZ, to jest jego ZALOZENIE. Wiec byc moze 20, 30KM wiecej byloby ok, ale na pewno nie 100.

 

kumam i nie neguje. nie twierdze nigdzie ze to blad konstrukcyjny.

widac znajduje sie w tych 10% + w PL marny dostep do torow + lubie polatac bokiem po placu/lotnisku na wyznaczonej trasie ew czasem po ulicy.

i do tego 200 moze byc malo :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieli zrobic po prostu wszystko, zeby ten samochod wysmienicie sie prowadzil. I stad dwa techniczne zalozenia: po pierwsze - musial to byc oczywiscie silnik boxer, bo juz sama jego konstrukcja pozwala na obnizenie srodka ciezkosci, a wiec i zoptymalizowanie zachowania. Po drugie - polozenie tegoz silnika mialo byc jak najlepsze. Czyli jak najnizej i jak najdalej z tylu. Cala reszta zostala opracowana wokol tych dwoch celow. Czyli zarowno decyzja odnosnie rezygnacji z napedu na wszystkie kola, jak i wyglad samochodu i wszystkie inne czynniki, to sprawy zdecydowanie drugorzedne...

 

Than_Junior podam ci przyklad pierwszy z brzegu , samochodu opartego na tej samej koncepcji

 

2011-mazda-RX-8-passenger-three-quarters.jpg

 

da sie widac zrobic zeby tez wygladal :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No tak tylko że ReXa już nie ma dzięki ekologom :( Wielu potencjalnych chętnych zakupem tego cacka panicznie bało się Wankla i kupowało np. Nissan 350z . Kiedyś pan na stacji mnie zaczepił i uświadomił że jak ten Wankiel klęknie to trza do Berlina :lol: Jeśli już o samym wyglądzie to dla mnie jak i wielu jest po prostu designerskim majstersztykiem ale... spotkałem też takich co mówili że wygląda jak zabawka :wink:

 

BRZ to faktycznie podobna koncepcja do ReXa ... może Subaru pozazdrościło Maździe :?: :roll: Niemniej wg mnie BRZ wygląda bardzo dobrze(przynajmniej na zdjęciach) a z tego co już wiadomo jeździ wyśmienicie :) Przewiduję że na brak klientów nie będzie narzekał :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turdziGT,

da sie widac zrobic zeby tez wygladal

 

To ja tez wcale nie twierdze, ze "BRZ jest brzydkie, bo nie mialo byc ladne". A to dlatego, ze uwazam, ze RX8ce akurat w tej kwestii wcale nie ustepuje ;-)

 

aflinta, zostaje aktualne Z4 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wskaz prosze konkurencje dla tej mazdy

 

BMW Z3, Fiat Barchetta czy Honda S2000...

Żaden z nich nie jest już produkowany, fiat ma napęd na przód :?

 

Był też MG . Jest Misiek SLK cabrio , OOOO TT roadster.

MX-5 ma się nadal świetnie a wersje jubileuszowe są rewelacyjne :!:

 

Nissan niebawem planuje produkcję bezpośredniego konkurenta . Czy im się uda zagrozić bestsellerowej i nieśmiertelnej MX-5 :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po upływie jakiego czasu będzie można zamienić turbodziadka w ekstra stanie na BRZ? :mrgreen:

...ale mi się ten samochód podoba...

 

Żaden z nich nie jest już produkowany, fiat ma napęd na przód

Zrobiona mocniej MX-5 daje mega frajdę w zakręcie.

Na Barchettę też nie dam złego słowa powiedzieć - jedzie jak po szynach, moim zdaniem lepiej od MX-5 o ile ma dobre amory, mocy ma "akuracik" (i nie więcej), kabina też OK. Rybi look też mi sie podoba.

 

 

 

Ale - BRZ rules!!! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...