Ygrek Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 można się ślinić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GT86pl Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Jeśli kogoś to interesuje, to ja widzę moc/masa w RWD w sposób następujący, przy czym zaznaczam że jest to moje subiektywne wrażenie, a BRZ nie jezdzilem. Miałem przez 3 lata WRX-a, którego zamieniłem na stare BMW 318is jakieś 4 lata temu i weekendowo nim upalam. Dorywczo jeździłem też innymi tylnopędami (opel speedster 2.2, e36 M3). Mamy napęd na jedną oś i to na tylną (czyli samochód zachowuje się trochę jak lotka badmingtonowa). Samochód ma służyć do zabawy = kiedy chcemy ma bez problemu pojechać slajdem, po to jest rwd. Stare BMW 318is, <1100kg i 138KM, szpera 25% z bardzo krótkim dyfrem (Vmax 165km/h). Na suchym asfalcie niewiele się dzieje, na powerslajdzie to tylko na 2 biegu, na 3 w końcu zdechnie. Na mokrym asfalcie jest już trochę fun-u, na sniegu żeby jechać szybciej to już trzeba mieć spore umiejętności, lata bokami na długim kolcu na 3 biegu bez problemu. Przy tej masie i krótkim napędzie myślę, że 190-200KM to byłoby to, co pozwalałoby poszaleć nawet na suchym asfalcie. Moc 200KM z niedużym momentem jak w BRZ przy masie ~1250kg i fabrycznych przełożeniach - na mokrym asfalcie będzie siódme niebo, powinien bez problemów latać bokami na 3 biegu juz od sredniego zakresu obrotow. Na suchym asfalcie ...raczej będzie lekki niedobór mocy, na 3 biegu trzeba będzie kręcić wysoko zeby ładnie na powerslajdzie pojechać. Na śniegu duża nadwyżka mocy, będzie tracił przyczepność nawet na 4 biegu. Moc 300KM w tylnym napędzie przy masie 1200-1300kg - na mokrym robi się niebezpiecznie i trzeba już sporych umiejętności, na śniegu to już rozrywka dla tych o bardzo mocnych nerwach. Na suchym asfalcie jest wystarczająca nadwyżka mocy. Wydaje mi się, że ten BRZ dla początkujących w tylnym napędzie jest w sam raz, szybko się nie znudzi, bo 200KM na tylnej osi to jest dużo. Dla upalaczy przydałoby się choćby z 60KM więcej. piter_s -- 23 sie 2012, o 15:35 -- wtrącę się w długo obserwowaną przeze mnie dyskusję Na mokrym GT86/BRZ rzeczywiście ślizga się na każdym możliwym biegu przy praktycznie każdych obrotach. Na suchym wystarczy fajnie go nadrzucić, dohamować, ewentualnie strzelić ze sprzęgła i idzie bokiem na 1, 2 i tak jak pisałeś - na 3 przy wysokich obrotach, a że kręci się 7400 także spokojnie do wystarczy. Wyższe biegi to już naprawdę grube prędkości, więc na razie nie próbowałem Ale jest jedna rzecz o której nie napisałeś - wyważenie + środek ciężkości - miałem doświadczenie z paroma sportowymi autami, ale nie jeździłem jeszcze autem które jest tak przewidywalne, łatwe do kontroli i dające taką frajdę z latania bokiem Bardzo jestem ciekaw porównania innego auta 200KM/1250kg rwd z innym rozkładem masy, środkiem ciężkości żeby zobaczyć ile wklei GT86/BRZ na okrążeniu... Z jednym się nie zgodzę - myślę, że dodatkowe 30-40 KM dla "upalaczy" byłoby wystarczające, aby auto nadal było n/a i nie musiało tracić na elastyczności A to jest do zrobienia niezbyt wielkimi kosztami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter_s Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 odpowiedz na to pytanie daje test porownawczy Chrisa Harrisa odpowiedz na to pytanie daje test porownawczy Chrisa Harrisa Dzieki za linka, nie widzialem tego filmu wczesniej. Obejrzalem to 3x W sumie to utwierdzilem sie w swoim przekonaniu, czyli ze BRZ jest niemal tak dobry jak Cayman S, który ponoc jest bardzo, ale to bardzo dobry Nie wiem, nie jeździłem ale narobiłem sobie smaka na BRZ... Musze przyznac racje temu gosciowi w kilku kwestiach. Fun nie wynika z mocy. Podam przykład. Niska masa to jest jeden z tych czynników, który w mojej opinii najbardziej wpływa na fun. W połączeniu z krótkim maglem robi cuda. Dodatkowo mamy wyższą predkosc w zakretach. Miałem okazję pojezdzic Caterhamem Superlight (w jakiejś wersji Cup, nie pamietam dokladnie jakiej) na torze Pole Mechanique w Alles we Francji. Motor Forda 1.6 16V ledwo 125KM, całość ważyła 435kg (!!) do tego krótki magiel - w zakrętach szatan, podsterowny na wejsciu - trzeba hamulcem zmusić go do skrętu, a potem płynnie gazem wyprowadzamy tył aż zakurzy się z pobocza. Mniam, braku mocy nie zauważyłem Dodam że na prawym siedział jeszcze jeden człek, w sumie ważyliśmy ze 150kg co daje z samochodem trochę ponad 200HP/tonę. Inny przykład to Opel Speedster / Lotus Elise z masą <900kg i niedużą mocą daje olbrzymie ilości fun-u. Dobrym pomyslem bylo założenie do BRZ takich sobie opon - mniej przyczepnosci = łatwiej latać bokami. Poza tym przy mniejszej przyczepności szybciej przychodzi tzw feeling. Bez sensu jest miec super przyczepne opony i bać się zbliżyć do granicy przyczepności, cała frajda to jazda na granicy. Jak ktos chce krecic czasy na torze - w bagażnik zmieszcza sie 4 dodatkowe koła. Inne plusy o których sie mało mówi: - motor wolnossący - bardziej precyzyjny niż turbo - szpera w serii, dodatkowy plus za mechanizm torsena, który się nie zużywa w odróżnieniu od szpery płytkowej, a to że nie działa jak podniesiemy jedno koło nie wydaje mi się dużą wadą, samochód ten jest i tak za niski na latanie po szutrach Gdyby jeszcze w Polska sprzedawali tę wersję odchudzoną za 80tys PLN to zapisałbym się w kolejkę ;P piter_s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T8LEK Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 w bagażnik zmieszcza sie 4 dodatkowe koła Hmmm... chyba bedzie ciezko Poza tym, wszystko sie zgadza :wink: GT86pl +1 Ygrek, no to sie poslinilem - chce takie felgi! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 W Zielonej w salonie Toyoty stoją dwie gt, podobno można się spokojnie umówić na jazdę próbną... Chyba podskoczę w przyszłym tygodniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GT86pl Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Gdyby jeszcze w Polska sprzedawali tę wersję odchudzoną za 80tys PLN to zapisałbym się w kolejkę ;P no niestety wersji RC nie ma, ale jest to: http://www.toyota-motorsport.com/en/latest-information-archive-en/269-tmg-unveils-gt86csv3 czy wiadomo jaka jest dostępność brz na 2013 rok w Polsce / Europie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 czy wiadomo jaka jest dostępność brz na 2013 rok w Polsce / Europie ? mala... -- 24 sie 2012, o 16:29 -- MotorTrend w rakingu "Best Driver's Car 2012" ulokowal BRZ na 4. miejscu, przed takimi samochodami jak: - Lamborghini Aventador - Jaguar XKR-S - Shelby GT500 - Chevy Camaro ZL1 - McLaren MP4-12C :!: A przed nim "jedynie": Porsche 911, Nissan GTR, Benz C63 AMG... http://www.motortrend.com/features/perf ... u_brz.html Co ciekawe, pisza o przyszlej wersji z turbodoladowaniem i mocy 270KM... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Wszystko fajnie tylko co z tego skoro to Toyota ma wszędzie reklamy FT86. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ygrek Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 w bagażnik zmieszcza sie 4 dodatkowe koła Hmmm... chyba bedzie ciezko Poza tym, wszystko sie zgadza :wink: GT86pl +1 Ygrek, no to sie poslinilem - chce takie felgi! wiem kto sprzedaje.. niestety trza sciągać z USA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 BRZ z akcesoriami STI 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KASIAiMIŚ Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Gdyby jeszcze w Polska sprzedawali tę wersję odchudzoną za 80tys PLN to zapisałbym się w kolejkę ;P no niestety wersji RC nie ma, ale jest to: http://www.toyota-motorsport.com/en/lat ... s-gt86csv3 czy wiadomo jaka jest dostępność brz na 2013 rok w Polsce / Europie ? Nie wiem jak w innych krajach, ale w Szwajcarii mamy BRZ w każdym salonie subaru na jeździe próbnej. Jest tego sporo, tylko cena trochę inna przy tym kursie franka, 41kchf. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herrkam Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 w ostatnim Top Gear (gazetaPL) GT86 zmiotła wszystko i wygrała ich testy :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Palladinum Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Ustawiam sie w kolejke, po tym jak go przetestowalem 8) ten samochod jest naprawde zaje... swietny! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Palladinum, mam nadzieje ze mi go za bardzo nie skatowales Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Palladinum Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Nie, o cudze dbam, swoje cisne ile fabryka dala Jest naprawde swietny, jakby jeszcze mial turbo, to naprawde poszedlbym jutro do salonu ustawic sie w kolejke i sprzedal swoje fuuuu... bmw (forka nie sprzedam, na razie ma dozywocie ) a tak poczekam na STI, albo kupie N/A i sam wsadze tam turbo, szczegolnie, ze miejsce jest przygotowane no i on sie naprawde swietnie klei w gorskich zakretach - nie widac, ze to RWD (ani razu dupa nie uciekla, jak w porzadnym S-AWD). Polecam i zazdroszcze, ze masz takie na codzien Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Palladinum, JESZCZE nie mam ;-) ale chciałbym chciał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielony Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 W zeszłą sobobote jak wracałem z Wrocławia, ku mojemu zdziwieniu na autostradzie wyprzedziło mnie owe BRZ na tablicach KR XXXXX nawet chwile je scigałem zeby sobie po ogladac ale niestety za ciemno było... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GT86pl Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Co ciekawe, pisza o przyszlej wersji z turbodoladowaniem i mocy 270KM... moim zdaniem 270 km w tym aucie zniszczy jego prowadzenie :/ będzie nie do opanowania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 no wiec to chyba byly tylko ich pobozne zyczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 na torze Pole Mechanique w Alles we Francji catheram superlight raczej 175 kucyLotus Elise z masą <900kg i niedużą mocą to chyba 150 kucy maumówić na jazdę próbną... Chyba podskoczę w przyszłym tygodniu pokaz im ze sie zmiescisz :wink: czy wiadomo jaka jest dostępność brz na 2013 rok w Polsce / Europie ? francja BRZ 27 sztuk Toy 250 sztuk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Durbos Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Co ciekawe, pisza o przyszlej wersji z turbodoladowaniem i mocy 270KM... moim zdaniem 270 km w tym aucie zniszczy jego prowadzenie :/ będzie nie do opanowania... czy ja wiem myślę, że gdyby to był kompresor ze swoją bardziej liniową charakterystyką to przy nowych nastawach zawiasu i bardziej przyczepnych gumach byłoby ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T8LEK Opublikowano 1 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 juz wiem jaki bedzie moj pierwszy mod :wink: http://www.litchfieldblog.co.uk/?p=1833#more-1833 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x_maly_x Opublikowano 1 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 Można pooglądać No chyba że było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lkurach Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 Dodam od siebie kilka groszy. Miałem dziś niezwykła okazje poprowadzić Subaru BRZ. Hmm... przeczytałem kilka ostatni stron tego wątku i ciężko się nie zgodzić z większością opinii forumowiczów. Auto przy tak niskiej masie aż prowokuje do pokonywania każdego km bardziej bokiem Jest bardzo przewidywalne. Im większy poślizg tym większa satysfakcja. Prowadząc nie pierwsze już auto o tylnym napędzie uważam ten samochód jest idealny dla początkujących.. pozwala na bardzo wiele z niewielkim wysileniem kierowcy reagując na każdy ruch kierownicy. Brz nie przechyla się zbyt mocno i spokojnie na 2 biegu na suchym asfalcie sam prowokuje do poślizgu. Co do porównania z moim autem... Nie czułem się w brz jak w subaru. Nie ma tego ducha. Nie wzbudzało emocji silnik jakby nie bulgotał a i spodziewałem się lepszych osiągów. Aż łezka się kręci że zabrakło turbo. Dość prosta deska rozdzielcza mega mało miejsca dla pasażerów na tylniej kanapie. Przednie fotele za to są bardzo wygodne świetnie trzymają ciało ale wydawały się ciut przy ciasne. Design robił na mnie spore wrażenie. Auto bardzo niskie zadziorne zwracające uwagę oczu przechodniów. Ogólnie wydając te 100 klika tyś nie wiem czy bym się zdecydował... Na koniec parę fotek z testowania BRZ: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 3 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 T8LEK, a kiedy najwazniejsze to przeciez SAUND, a tu nie widac/slychac jak chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się