Skocz do zawartości

Subaru BRZ


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli kogoś to interesuje, to ja widzę moc/masa w RWD w sposób następujący, przy czym zaznaczam że jest to moje subiektywne wrażenie, a BRZ nie jezdzilem. Miałem przez 3 lata WRX-a, którego zamieniłem na stare BMW 318is jakieś 4 lata temu i weekendowo nim upalam. Dorywczo jeździłem też innymi tylnopędami (opel speedster 2.2, e36 M3).

 

Mamy napęd na jedną oś i to na tylną (czyli samochód zachowuje się trochę jak lotka badmingtonowa). Samochód ma służyć do zabawy = kiedy chcemy ma bez problemu pojechać slajdem, po to jest rwd.

 

Stare BMW 318is, <1100kg i 138KM, szpera 25% z bardzo krótkim dyfrem (Vmax 165km/h). Na suchym asfalcie niewiele się dzieje, na powerslajdzie to tylko na 2 biegu, na 3 w końcu zdechnie. Na mokrym asfalcie jest już trochę fun-u, na sniegu żeby jechać szybciej to już trzeba mieć spore umiejętności, lata bokami na długim kolcu na 3 biegu bez problemu. Przy tej masie i krótkim napędzie myślę, że 190-200KM to byłoby to, co pozwalałoby poszaleć nawet na suchym asfalcie.

 

Moc 200KM z niedużym momentem jak w BRZ przy masie ~1250kg i fabrycznych przełożeniach - na mokrym asfalcie będzie siódme niebo, powinien bez problemów latać bokami na 3 biegu juz od sredniego zakresu obrotow. Na suchym asfalcie ...raczej będzie lekki niedobór mocy, na 3 biegu trzeba będzie kręcić wysoko zeby ładnie na powerslajdzie pojechać. Na śniegu duża nadwyżka mocy, będzie tracił przyczepność nawet na 4 biegu.

 

Moc 300KM w tylnym napędzie przy masie 1200-1300kg - na mokrym robi się niebezpiecznie i trzeba już sporych umiejętności, na śniegu to już rozrywka dla tych o bardzo mocnych nerwach. Na suchym asfalcie jest wystarczająca nadwyżka mocy.

 

Wydaje mi się, że ten BRZ dla początkujących w tylnym napędzie jest w sam raz, szybko się nie znudzi, bo 200KM na tylnej osi to jest dużo. Dla upalaczy przydałoby się choćby z 60KM więcej.

 

piter_s

 

-- 23 sie 2012, o 15:35 --

wtrącę się w długo obserwowaną przeze mnie dyskusję :)

 

Na mokrym GT86/BRZ rzeczywiście ślizga się na każdym możliwym biegu przy praktycznie każdych obrotach.

Na suchym wystarczy fajnie go nadrzucić, dohamować, ewentualnie strzelić ze sprzęgła i idzie bokiem na 1, 2 i tak jak pisałeś - na 3 przy wysokich obrotach, a że kręci się 7400 także spokojnie do wystarczy. Wyższe biegi to już naprawdę grube prędkości, więc na razie nie próbowałem ;)

Ale jest jedna rzecz o której nie napisałeś - wyważenie + środek ciężkości - miałem doświadczenie z paroma sportowymi autami, ale nie jeździłem jeszcze autem które jest tak przewidywalne, łatwe do kontroli i dające taką frajdę z latania bokiem :) Bardzo jestem ciekaw porównania innego auta 200KM/1250kg rwd z innym rozkładem masy, środkiem ciężkości żeby zobaczyć ile wklei GT86/BRZ na okrążeniu...

Z jednym się nie zgodzę - myślę, że dodatkowe 30-40 KM dla "upalaczy" byłoby wystarczające, aby auto nadal było n/a i nie musiało tracić na elastyczności :) A to jest do zrobienia niezbyt wielkimi kosztami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedz na to pytanie daje test porownawczy Chrisa Harrisa :)

 

 

 

odpowiedz na to pytanie daje test porownawczy Chrisa Harrisa :)

 

 

 

Dzieki za linka, nie widzialem tego filmu wczesniej. Obejrzalem to 3x :)

W sumie to utwierdzilem sie w swoim przekonaniu, czyli ze BRZ jest niemal tak dobry jak Cayman S, który ponoc jest bardzo, ale to bardzo dobry :P

Nie wiem, nie jeździłem ale narobiłem sobie smaka na BRZ...

 

Musze przyznac racje temu gosciowi w kilku kwestiach. Fun nie wynika z mocy.

Podam przykład. Niska masa to jest jeden z tych czynników, który w mojej opinii najbardziej wpływa na fun. W połączeniu z krótkim maglem robi cuda. Dodatkowo mamy wyższą predkosc w zakretach. Miałem okazję pojezdzic Caterhamem Superlight (w jakiejś wersji Cup, nie pamietam dokladnie jakiej) na torze Pole Mechanique w Alles we Francji. Motor Forda 1.6 16V ledwo 125KM, całość ważyła 435kg (!!) do tego krótki magiel - w zakrętach szatan, podsterowny na wejsciu - trzeba hamulcem zmusić go do skrętu, a potem płynnie gazem wyprowadzamy tył aż zakurzy się z pobocza. Mniam, braku mocy nie zauważyłem :) Dodam że na prawym siedział jeszcze jeden człek, w sumie ważyliśmy ze 150kg co daje z samochodem trochę ponad 200HP/tonę.

Inny przykład to Opel Speedster / Lotus Elise z masą <900kg i niedużą mocą daje olbrzymie ilości fun-u.

 

Dobrym pomyslem bylo założenie do BRZ takich sobie opon - mniej przyczepnosci = łatwiej latać bokami. Poza tym przy mniejszej przyczepności szybciej przychodzi tzw feeling. Bez sensu jest miec super przyczepne opony i bać się zbliżyć do granicy przyczepności, cała frajda to jazda na granicy. Jak ktos chce krecic czasy na torze - w bagażnik zmieszcza sie 4 dodatkowe koła.

 

Inne plusy o których sie mało mówi:

- motor wolnossący - bardziej precyzyjny niż turbo

- szpera w serii, dodatkowy plus za mechanizm torsena, który się nie zużywa w odróżnieniu od szpery płytkowej, a to że nie działa jak podniesiemy jedno koło nie wydaje mi się dużą wadą, samochód ten jest i tak za niski na latanie po szutrach :)

 

Gdyby jeszcze w Polska sprzedawali tę wersję odchudzoną za 80tys PLN to zapisałbym się w kolejkę ;P

 

piter_s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby jeszcze w Polska sprzedawali tę wersję odchudzoną za 80tys PLN to zapisałbym się w kolejkę ;P

no niestety wersji RC nie ma, ale jest to:

http://www.toyota-motorsport.com/en/latest-information-archive-en/269-tmg-unveils-gt86csv3

 

czy wiadomo jaka jest dostępność brz na 2013 rok w Polsce / Europie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy wiadomo jaka jest dostępność brz na 2013 rok w Polsce / Europie ?

 

mala...

 

-- 24 sie 2012, o 16:29 --

 

MotorTrend w rakingu "Best Driver's Car 2012" ulokowal BRZ na 4. miejscu, przed takimi samochodami jak:

 

- Lamborghini Aventador

- Jaguar XKR-S

- Shelby GT500

- Chevy Camaro ZL1

- McLaren MP4-12C :!:

 

A przed nim "jedynie": Porsche 911, Nissan GTR, Benz C63 AMG...

 

http://www.motortrend.com/features/perf ... u_brz.html

 

Co ciekawe, pisza o przyszlej wersji z turbodoladowaniem i mocy 270KM... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w bagażnik zmieszcza sie 4 dodatkowe koła

 

Hmmm... chyba bedzie ciezko :P

 

Poza tym, wszystko sie zgadza :wink:

 

GT86pl +1

 

Ygrek, no to sie poslinilem - chce takie felgi!

 

wiem kto sprzedaje.. :twisted:

niestety trza sciągać z USA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby jeszcze w Polska sprzedawali tę wersję odchudzoną za 80tys PLN to zapisałbym się w kolejkę ;P

no niestety wersji RC nie ma, ale jest to:

http://www.toyota-motorsport.com/en/lat ... s-gt86csv3

 

czy wiadomo jaka jest dostępność brz na 2013 rok w Polsce / Europie ?

 

Nie wiem jak w innych krajach, ale w Szwajcarii mamy BRZ w każdym salonie subaru na jeździe próbnej. Jest tego sporo, tylko cena trochę inna przy tym kursie franka, 41kchf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, o cudze dbam, swoje cisne ile fabryka dala ;)

 

Jest naprawde swietny, jakby jeszcze mial turbo, to naprawde poszedlbym jutro do salonu ustawic sie w kolejke i sprzedal swoje fuuuu... bmw :P (forka nie sprzedam, na razie ma dozywocie ;) ) a tak poczekam na STI, albo kupie N/A i sam wsadze tam turbo, szczegolnie, ze miejsce jest przygotowane ;) no i on sie naprawde swietnie klei w gorskich zakretach - nie widac, ze to RWD (ani razu dupa nie uciekla, jak w porzadnym S-AWD). Polecam i zazdroszcze, ze masz takie na codzien ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na torze Pole Mechanique w Alles we Francji
catheram superlight raczej 175 kucy
Lotus Elise z masą <900kg i niedużą mocą
to chyba 150 kucy ma
umówić na jazdę próbną... Chyba podskoczę w przyszłym tygodniu
pokaz im ze sie zmiescisz :wink:
czy wiadomo jaka jest dostępność brz na 2013 rok w Polsce / Europie ?
francja BRZ 27 sztuk Toy 250 sztuk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe, pisza o przyszlej wersji z turbodoladowaniem i mocy 270KM...

moim zdaniem 270 km w tym aucie zniszczy jego prowadzenie :/ będzie nie do opanowania...

czy ja wiem :idea: myślę, że gdyby to był kompresor ze swoją bardziej liniową charakterystyką to przy nowych nastawach zawiasu i bardziej przyczepnych gumach byłoby ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie kilka groszy. Miałem dziś niezwykła okazje poprowadzić Subaru BRZ.

 

Hmm... przeczytałem kilka ostatni stron tego wątku i ciężko się nie zgodzić z większością opinii forumowiczów. Auto przy tak niskiej masie aż prowokuje do pokonywania każdego km bardziej bokiem :mrgreen: Jest bardzo przewidywalne. Im większy poślizg tym większa satysfakcja. Prowadząc nie pierwsze już auto o tylnym napędzie uważam ten samochód jest idealny dla początkujących.. pozwala na bardzo wiele z niewielkim wysileniem kierowcy reagując na każdy ruch kierownicy. Brz nie przechyla się zbyt mocno i spokojnie na 2 biegu na suchym asfalcie sam prowokuje do poślizgu.

 

Co do porównania z moim autem... Nie czułem się w brz jak w subaru. Nie ma tego ducha. Nie wzbudzało emocji silnik jakby nie bulgotał a i spodziewałem się lepszych osiągów. Aż łezka się kręci że zabrakło turbo. Dość prosta deska rozdzielcza mega mało miejsca dla pasażerów na tylniej kanapie. Przednie fotele za to są bardzo wygodne świetnie trzymają ciało ale wydawały się ciut przy ciasne.

 

Design robił na mnie spore wrażenie. Auto bardzo niskie zadziorne zwracające uwagę oczu przechodniów.

 

Ogólnie wydając te 100 klika tyś nie wiem czy bym się zdecydował...

 

Na koniec parę fotek z testowania BRZ:

81099880.jpg

 

52938125.jpg

 

74833407.jpg

 

24970887.jpg

 

43082244.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...