Skocz do zawartości

Subaru BRZ


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, Elvisiak napisał:

Do tych dokładek teraz brakuje felg tak o 1-2 cali większych. Dokładki całkiem spoko się prezentują

 

No dokładnie, koła. Coś mi zgrzytało i nie wieszałem co. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, chojny napisał:

Wygląda naprawdę schludnie!

 

:) dziękuję - mnie też się bardzo podoba :)

2 godziny temu, Elvisiak napisał:

Do tych dokładek teraz brakuje felg tak o 1-2 cali większych

 

Tak, też to widzę - teraz przydałyby się koła o większej średnicy i przede wszystkim z mniejszym ET, żeby bardziej wypełniały nadkola. Niestety - wziąwszy pod uwagę, że mam do niego 2 kpl. ori kół Subaru które dostałem z samochodem + 3ci komplet OZ do upalania nie planuję zakupu kolejnych kół, bo to już by była zwykła rozrzutność :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę w ramach akcji 'Winter is for sissies' trochę potorowałem, dobrze się jechało w styczniowym chłodzie. Że aż hamulce chciały papieża nowego ogłaszać czy co... Zaczynam się przekonywać do tego że BRZ NA jest wstanie pojechać Zolder w okolicach 2 minut, skoro np 2:04 wyszło po takim lamerskim początku. Jest progres, jest co poprawiać. W lutym będzie część druga zimowych pętelek.

 

 

Byli chłopaczkowie z STI lanosem, takim ładnym, pomalowanym w łaty, jak śnieżni komandosi. I też mieli nawkładane spoilerów i takich różnych przyklejek, ale dzień był dla nich kiepski. Wyproszono ich z toru za zbyt głośny wydech (na Zolderze jest limit 95, kilka miejsc pomiarów, można dostać raz ostrzeżenie, za drugim razem kończy się jazdę na ten dzień - oni mieli samoróbkę przelot) i chyba mieli jakieś spotkania z 'elementami trwałymi toru', bo do domu wracali bez jednej zaślepki halogenów oraz co gorsza bez takiego czegoś co się montuje pod progiem, od strony kierowcy. Reasumując utwierdza mnie to w nie byciu fanem tego typu doklejek ;-)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pozwolę sobie na takie pytanie (bo pomimo, iż forumowa wyszukiwarka pokazała, że temat był już wałkowany to nie udało mi się znaleźć żadnych wniosków): poradźcie proszę:

Gdybym chciał BRZdącowi poprawić troszkę hamulce ale nie podwoić jego wartości to co byście polecili? Z gotowych zestawów tarcze + klocki w dobrych pieniądzach to znalazłem jedynie Zimmermany Sporty Coat Z dziurawe, komplet na obie osie + dedykowane klocki ok 1350 peelen - no ale tyle ile się naczytałem opinii o Zimmermannach, że się deformują, to strach... Poza tym widzę perforowane Brembo Xtra ale tylko na przód i właściwie nic więcej, bo potem to już tylko EBC, DBA, Black Diamond itp ale to już zupełnie inne pieniądze...

 

W Leonie Top Sport którym jeździłem wcześniej metodą prób i błędów doszedłem do takiego rozwiązania: tarcze ATE PowerDisc i do tego klocki TRW nie pamiętam symbolu, ale hamowało to całkiem sympatycznie i nie zużywały się w 5 minut - optymalny zestaw. Niestety do BRZ ATE nie oferuje PowerDisców i muszę rozkminiać temat od nowa... Podpowiecie coś fajnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, outsider napisał:

Panowie, pozwolę sobie na takie pytanie (bo pomimo, iż forumowa wyszukiwarka pokazała, że temat był już wałkowany to nie udało mi się znaleźć żadnych wniosków): poradźcie proszę:

Gdybym chciał BRZdącowi poprawić troszkę hamulce ale nie podwoić jego wartości to co byście polecili? Z gotowych zestawów tarcze + klocki w dobrych pieniądzach to znalazłem jedynie Zimmermany Sporty Coat Z dziurawe, komplet na obie osie + dedykowane klocki ok 1350 peelen - no ale tyle ile się naczytałem opinii o Zimmermannach, że się deformują, to strach... Poza tym widzę perforowane Brembo Xtra ale tylko na przód i właściwie nic więcej, bo potem to już tylko EBC, DBA, Black Diamond itp ale to już zupełnie inne pieniądze...

 

W Leonie Top Sport którym jeździłem wcześniej metodą prób i błędów doszedłem do takiego rozwiązania: tarcze ATE PowerDisc i do tego klocki TRW nie pamiętam symbolu, ale hamowało to całkiem sympatycznie i nie zużywały się w 5 minut - optymalny zestaw. Niestety do BRZ ATE nie oferuje PowerDisców i muszę rozkminiać temat od nowa... Podpowiecie coś fajnego?

 

w Tribece mialem gladkie tarcze i zwykle klocki TRW (zestaw pod Brembo z STI) i pomimo sporej wagi auta, naprawde dobrze to dzialalo... wiec zaryzykowalbym zakup tarcz TRW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, outsider napisał:

Z gotowych zestawów tarcze + klocki w dobrych pieniądzach to znalazłem jedynie Zimmermany Sporty Coat Z dziurawe, komplet na obie osie + dedykowane klocki ok 1350 peelen - no ale tyle ile się naczytałem opinii o Zimmermannach, że się deformują, to strach... Poza tym widzę perforowane Brembo Xtra ale tylko na przód i właściwie nic więcej, bo potem to już tylko EBC, DBA, Black Diamond itp ale to już zupełnie inne pieniądze...

 

Ja chwalę sobie DBA 4650S + Ferodo DS2500. 

Teraz badam temat założenia zestawu Brembo dedykowanego do GT86 (edycja Lapis Blue) (4-tloczek i 2-tloczek na felgi 17'). Gdyby komuś udało się dowiedzieć jaki jest koszt części u dealera Toyoty albo jaki to konkretnie model Brembo, byłbym wdzięczny. No i plusem jest to że (przynajmniej dla GT86) są homologowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.02.2019 o 07:20, eddie_gt4 napisał:

zaryzykowalbym zakup tarcz TRW

 

Dzięki za opinię, jest to opcja niskobudżetowa, rozważam ją - wolałbym jednak jakieś nacinane, przerobiłem w praktyce, że działają lepiej, dlatego się rozglądam jeszcze :-)

 

W dniu 1.02.2019 o 19:27, Fiji napisał:

Ja chwalę sobie DBA 4650S + Ferodo DS2500. 

 

A dlaczego nie dedykowane do tych tarcz klocki DBA? Wiem, że DS2500 są powszechnie chwalone, ale ta siła hamowania musi skądś się brać, więc w przypadku klocków działających wskutek tarcia albo zeżrą tarcze, albo same znikną w 5 minut - tak sobie myślę...

Skoro producent posiada w ofercie klocki dedykowane do danych tarcz (są sprzedawane jako komplety na oś) to co przemawia za nie skorzystaniem z tego rozwiązania?

Bardzo mi zależy na Twojej opinii, skoro używasz tych tarcz bo jest to jedna z opcji które rozważam, a moje obawy wynikają ze względu na cenę tego rozwiązania - tanio nie jest. Natomiast gdybym miał 100 % pewność, że to najlepszy wybór, to może bym się zdecydował... Napisz kilka słów o wrażeniach z użytkowania tych tarcz, ew. mankamentach, o ile występują, jak z trwałością itp. Dzięki z góry :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 3.02.2019 o 17:42, outsider napisał:

A dlaczego nie dedykowane do tych tarcz klocki DBA? Wiem, że DS2500 są powszechnie chwalone, ale ta siła hamowania musi skądś się brać, więc w przypadku klocków działających wskutek tarcia albo zeżrą tarcze, albo same znikną w 5 minut - tak sobie myślę...

Skoro producent posiada w ofercie klocki dedykowane do danych tarcz (są sprzedawane jako komplety na oś) to co przemawia za nie skorzystaniem z tego rozwiązania?

Bardzo mi zależy na Twojej opinii, skoro używasz tych tarcz bo jest to jedna z opcji które rozważam, a moje obawy wynikają ze względu na cenę tego rozwiązania - tanio nie jest. Natomiast gdybym miał 100 % pewność, że to najlepszy wybór, to może bym się zdecydował... Napisz kilka słów o wrażeniach z użytkowania tych tarcz, ew. mankamentach, o ile występują, jak z trwałością itp. Dzięki z góry :-)

 

Odczekałem z odpowiedzią do kolejnego trackday'a. No i cóż... jest dokładnie tak jak mówisz. Zeżarły tarcze i same zniknęły w 5 minut ;-)

Ogólnie jest super, ale żywotność delikatnie mówiąc niska. Chociaż może to ja nie umiem hamować... dopiero się uczę.

W poniedziałek zadzwonię do naszego ulubionego sklepu marki @carfit i podpytam czy dać temu zestawowi trzecią szansę czy coś zmienić. Może HP+.

Insza inszość że prawdopodobnie mam problem z zaciskiem, bo na jednym klocki wyparowały a na drugim coś tam jeszcze jest, ergo nie schodzą symetrycznie. Od wymiany (wrzesień) 3 niepełne trackday'e (Spa i 2x Zolder). Także cóż - zaciski prawie na pewno do przejrzenia.

Z pozytywów to pojechałem 1.5 sekundy szybciej niż w styczniu i regularnie robie czasy lepsze od moich najlepszych w zeszłym roku - poduczyłem się z trajektorii ;-) Ten wóz jednak fajnie skręca, trzeba mu tylko pozwolić.

Edytowane przez Fiji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
39 minut temu, Fiji napisał:

 

Chodzi ci o ten pomarańczowy pasek?

Bo sam kolor jest fatalny - widziałem na żywo na targach w Brukseli. Okropny, skojarzył mi się z kawą inką z mlekiem. 

 

 

O całość. Bez tego paska i nie czarnych felgach to już by nie było to samo.

 

 

Nie widziałem nigdy na żywo tego koloru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Będzie nowy model, to już pewne. Poza tym ty już "naprawiłeś" swojego, więc o co chodzi. ;)

 

Oczywiście mogli dać jakieś pakiety stylistyczne, upgrade hamulców czy zawieszenia. Obawiam się jednak, że przy tak małej sprzedaży (przynajmniej w Europie) było to nieopłacalne. 

 

Jeśli chodzi o mocniejszy silnik, to przy tej masie auta, bez grubszych modyfikacji w zawieszeniu byłoby ono IMO za szybkie i po prostu niebezpieczne. Wystarczy pojeździć na mokrym ew. wyłączyć kontrolę trakcji. ;) Mi sprawia frajdę takie jakie jest. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...