Jump to content

Subaru BRZ


Than_Junior

Recommended Posts

No cóż, kupując BRZ wiedziałem, co to za auto, poczytałem dużo jakie są jego mocne i słabe strony więc nie spodziewałem się, że będzie mistrzem prostej. Natomiast muszę przyznać, że przyspieszenie jest rozczarowujące - przesiadłem się z klasycznego 1,9 tdi bez żadnego tuningu mechanicznego, tylko bezpiecznie podkęconego na programie i muszę z żalem wyznać, że tamten wyprzedzał, a BRZ nie chce...

Oczywiście, żeby było jasne - jestem tym autem zachwycony, sposobem w jaki skręca, prowadzi się na drodze i w ogóle jest cały super - tyle tylko, że kilka(dziesiąt) KM więcej by mu nie zaszkodziło, skoro już nie ma niutów...

Godzinę temu, Sebastian32 napisał:

A tak btw. Czy montaz kompresora mozna podpiac jako naprawa jednostki napedowej na fv?

 

Nikt Ci nie ma prawa zabronić modernizować i udoskonalać samochodu firmowego - spokojnie wrzucasz w koszty. Robię w transporcie, wiem co mówię.

Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, outsider napisał:

No cóż, kupując BRZ wiedziałem, co to za auto, poczytałem dużo jakie są jego mocne i słabe strony więc nie spodziewałem się, że będzie mistrzem prostej. Natomiast muszę przyznać, że przyspieszenie jest rozczarowujące - przesiadłem się z klasycznego 1,9 tdi bez żadnego tuningu mechanicznego, tylko bezpiecznie podkęconego na programie i muszę z żalem wyznać, że tamten wyprzedzał, a BRZ nie chce...

 

Bo wiesz tu trochę inaczej niż w tdi,  jeździmy powyżej  4 tys obrotów, nie poniżej.  ;)

Spróbuj wyprzedzania na trójce do odcinki :)

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, Jaca68 napisał:

Bo wiesz tu trochę inaczej niż w tdi,  jeździmy powyżej  4 tys obrotów, nie poniżej.  ;)

Spróbuj wyprzedzania na trójce do odcinki :)

 

Hehehe... Szyderca :biglol: spokojnie, potrafię użytkować benzyniaka - jeżdżę także motocyklem który się kręci do 12 k rpm - na każdym biegu do odcinki :rolleyes:

Poprzedni bike (ten z awatara, na lewo patrz :-P ) odcinał przy 15... :yahoo:

Edited by outsider
Link to comment
Share on other sites

Napisze tak, bo nie wiem czy się rozumiemy. Nie jestem rajdowcem i nigdy nie będę. Nie będę też jeździł na takim poziomie aby na drogach publicznych wchodził bokiem w zakręt bez obawy o auto. Do swojego BRZ mam podejście raczej "kolekcjonerskie". Nie jest to mój DD. Za miesiąc pewnie pójdzie na stałe do garażu. Pop prostu chciałbym mieć w nim kompresor, dla samego posiadania i tyle. Taki kaprys. Na razie wyżywam się tu:

Nie wiem jak wstawić filmik więc fotki toru:

 

 

 

 

 

 

tor1.jpg

tor4.jpg

tor2.jpg

tor3.jpg

Edited by Sebastian32
Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, outsider napisał:

 

Hehehe... Szyderca :biglol: spokojnie, potrafię użytkować benzyniaka - jeżdżę także motocyklem który się kręci do 12 k rpm - na każdym biegu do odcinki :rolleyes:

Poprzedni bike (ten z awatara, na lewo patrz :-P ) odcinał przy 15... :yahoo:

No patch, a moje moto odcina przy 8 tys, a ja rzadko przekraczam nim 6 tys, a wrażenia i tak nieporównywalne :yahoo:

 

Wracając do BRZ - trochę nie rozumiem narzekań. Przed zakupem można obejrzeć filmiki na youtube, odbyć jazdę próbną i wiadomo czego się spodziewać.

Ja przed Gutkiem miałem Alfę Julkę  1.4 MA 170 KM, całkiem żwawe auto, ale marzyło się więcej i robiłem przymiarki do wersji QV 1.8, 240 KM.

A potem obejrzałem na youtube, że ten "słaby" BRZ wcale nie jest wolniejszy do 200 km/h niż QV.  

Ja wiem że auto wygląda jak milion dolców i powinno odjeżdżać jak lambo, ale bez przesady, to tani małolitrażowy samochód jest.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Jaca68 napisał:

trochę nie rozumiem narzekań

 

A to narzeka? :)

 

Pisze przecież, że 

 

2 godziny temu, outsider napisał:

kupując BRZ wiedziałem, co to za auto, poczytałem dużo jakie są jego mocne i słabe strony więc nie spodziewałem się, że będzie mistrzem prostej.

 

oraz, że

 

2 godziny temu, outsider napisał:

Oczywiście, żeby było jasne - jestem tym autem zachwycony, sposobem w jaki skręca, prowadzi się na drodze i w ogóle jest cały super

 

Stwierdziłem tylko, że

 

2 godziny temu, outsider napisał:

kilka(dziesiąt) KM więcej by mu nie zaszkodziło, skoro już nie ma niutów...

 

- taka po prostu obserwacja.  Kucy nigdy za dużo, poza tym mocny samochód to bezpieczny samochód - w autostrady póki co u nas nie obrodziło, a wyprzedzanie na zwykłej drodze rzędu ciężarówek pomiędzy którymi czają się jeszcze inni maruderzy lepiej robić szybko i sprawnie.

 

Tak czy owak, żeby nie było niedomówień - nie narzekam, Boże broń. Subaraczek daje masę frajdy z prowadzenia, paradoksalnie - postrzegam to jako zaletę tego pojazdu, że pozwala cieszyć się jazdą i dostarcza całej masy doznań pomimo niewygórowanych osiągów. Prawo jazdy stracić ostatnio coraz łatwiej, a to auto pozwala się cieszyć jazdą pomimo tego, że nie jeździ jakoś nieprzyzwoicie szybko - i chwała mu za to :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Tylko narzekacie, że mocy, za mało, że moment nie taki !
A samochód jest taki, jakim go zaprojektowali i jaki kupiliście. Samochód jest niepowtarzalny i chwała mu za to. Prowadzi się rewelacyjnie.
A to że jest bardzo dobry może potwierdzić kuna która ostatnio wyżarła mi kawał wygłuszenia pod maską - ufajmy naturze ona się nie myli :D 

 

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Sebastian32 napisał:

Po prostu chciałbym mieć w nim kompresor, dla samego posiadania i tyle.

 

Fajnie. Prawie uwierzyłem: mieć 80 KM i 100 Nm w plusie tylko po to aby... mieć je w aucie "kolekcjonerskim". Tak jakby to nie miało żadnego znaczenie przy jeździe na co dzień.  Homologuj je. Wtedy zyskasz więcej.

Edited by Izotom
Link to comment
Share on other sites

Jeśli to jest prawdziwe zdjęcie to chyba pokazuje sedno sprawy i ładnie podsumowuje cała ostatnią dyskusję. 

BRZ to jest jedno z nielicznych modeli Subaru, które poprawiając można zepsuć albo przeinwestować.

Nie da się jednak ukryć, że głównym założeniem przy projektowaniu tego auta to było jednak danie użytkownikowi frajdy z jazdy i to niekoniecznie przodem do przodu. I to czuje się raz po zrobieniu 100 metrów.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Sebastian32 napisał:

Cars 11/2017

 

,, BRZ - samochod ktorego nikt nie chce kupowac"

 

OMG

No głęboka nisza, dziwi Cię to? Szacunek dla koncernów Toyota i Subaru, że odważyli się takie coś zaprojektować i sprzedawać. Taki trochę samochód dla koneserów (sam zastanawiałem się czy takiego nie kupić do zabaw na tor, ale wystarczyło porównanie z przejażdżkami z Sti i Evo i mi przeszło). Mało praktyczny na co dzień, skoda w dieslu odjeżdża na światłach, głośno na autostradach, ani to do końca auto sportowe (7,6 do setki...?) ani daily driver... Dlatego też, pomimo niewątpliwie wielkiego uroku tego auta i fantastycznego prowadzenia, jest ich tak mało, a tak wiele osób pisze, że "brakuje mocy". 

Link to comment
Share on other sites

No to podobnie jak Ferrari :D ale za 1/15 ceny więc jakość przeboleję to 4 sekundy więcej do setki B) Za to ubezpieczenie tańsze, mniej pali, nie szkoda upalać na torze, części tańsze itd.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Izotom napisał:

No to podobnie jak Ferrari :D ale za 1/15 ceny więc jakość przeboleję to 4 sekundy więcej do setki B) Za to ubezpieczenie tańsze, mniej pali, nie szkoda upalać na torze, części tańsze itd.

Ferrari to chyba tylko za "pussy magnet" robi, jak się jest bogatym piłkarzem to jedno trzeba mieć, tak wypada ;)

Trudno porównać do BRZ, chocby z powodów powyższych i ceny. Nie twierdze, ze BRZ to auto "bez sensu", a jedynie, ze jest dedykowane do dość wąskiej grupy odbiorców, własnie ze względu na to, ze jest na swój sposób "one of a kind". i za stworzenie takiej wyjątkowej maszyny chwała dla T i S, na pewno nie liczyli na sprzedaż na poziomie Aurisa :) 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Jaca68 napisał:

Polemizowałbym

To takie trochę "przerysowanie", bez obrazy. Przyznasz, ze to nie auto do wyścigów na 1/4. Nie chce nikogo urazić, rozumiem koncepcje BRZa, ale rozumiem tez, ze dla znakomitej większości ludzi to auto nie ma sensu, stad znikoma sprzedaż. Tym bardziej cieszę się, jesli zobaczę jakiegoś BRZ na ulicy, a i choćby GT 86 :)

Edited by Tsunetomo
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Tsunetomo napisał:

sam zastanawiałem się czy takiego nie kupić do zabaw na tor, ale wystarczyło porównanie z przejażdżkami z Sti i Evo i mi przeszło

U mnie na odwrót, od zawsze STI to było "to" Subaru, ale BRZ zmienił zasady gry - teraz mam tylko nadzieję, że zaczną robić wersję RWD swojego flagowego Subaraka.

 

 

W dniu 13.10.2017 o 09:27, Fiji napisał:

finansowa_pomylka.jpg

Zdajecie sobie sprawę, że licząc 1:1 on ciągle dał pewnie połowę tego, ile my w samym salonie za BRZta? Owszem, może mógł mieć Hellcata za to, ale IMO porównywanie tego z EU trochę nie ma sensu.

Pomijając fakt, że część zmian, których dokonał to porażka (wizualna i nie tylko :P).

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Jaca68 napisał:

Polemizowałbym

 

8 godzin temu, Tsunetomo napisał:

To takie trochę "przerysowanie", 

 

Żadne przerysowanie i nie ma z czym polemizować - wybrałem się dziś na Vervę do Płocka i na autostradzie najpierw objechało mnie sromotnie 20-letnie audi 200 w stanie wskazującym na to, że był w swojej ostatniej drodze do punktu złomowania pojazdów, a potem przez kilka kilometrów nie mogłem nie mogłem uciec Skodzie Fabii RS która usiadła mi na ogonie. Żeby zachować resztki honoru zjechałem na stację... :wacko:

 

Pewnie, że można sobie tłumaczyć, że BRZ to driftowóz a nie mistrz prostej, że fenomenalnie skręca, prowadzi się i hamuje - OK. Nadal go bardzo lubię, ale Fabia RS kosztuje połowę mniej, o połowę mniejszych kosztach eksploatacji już nie wspominam. Trochę mam ciśnienie, szczerze mówiąc...

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, outsider napisał:

ale Fabia RS kosztuje połowę mniej, o połowę mniejszych kosztach eksploatacji już nie wspominam

Jesteś pewien? W każdym bądź razie parę osób na tym Forum łyknie BRZ'17 w dobrej cenie.

Ja nie mam problemu jechać 140 km/h na autostradzie BRZetem :biglol:;) A na niemieckiej 200 km/h na liczniku to w zasadzie gdzie można i jak jest miejsce i raczej nie stanowi problemu.

Edited by Izotom
Link to comment
Share on other sites

46 minut temu, Izotom napisał:

w dobrej cenie.

 

Hehehe... słowo - klucz? To juz raczej dołożę tego Cosworth'a i po problemie :yahoo:

 

A tak serio - to fantastyczne auto i uwielbiam go z każdym kilometrem coraz bardziej. Stwierdzam po prostu fakt, że szybki i wyrywny to on nie jest, ale ma za to całą masę innych zalet. Jest OK, żeby nie było, że narzekam - nie narzekam, jest świetny. A jak mi będzie za wolno do podłubię. Póki co spróbuję najpierw ogarnąć to, co fabryka dała :biglol:

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Izotom napisał:

Ja nie mam problemu jechać 140 km/h na

 

No ja nie daje rady ...

no i pali wiecej niz legacy.

 

A tak w temacie tej skody rs to całe szczescie ze 99% kierowcow nie zdaje sobie sprawy co widzi w lusterku i ucieka na prawy pas wiec mozna troche poudawac.

 

BTW jakies zmiany w MY18?

Edited by Sebastian32
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...