Skocz do zawartości

Subaru BRZ


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Jak auto nie ma za wiele KM/Nm względem oczekiwań, to dokładanie większych felg i opon może je mocno zmulić.

Przetestowane wielokrotnie na BMW 318Is na przeróżnych zestawach. Na 195/50/15 rwie jak szatan, a na 205/50/16 już muli. 17tek nawet nie próbowałem, a o szutrówkach (13-14kg/sztuka) nawet nie wspominam.

Jak trzeba te dodatkową masę rozmieszczoną na obwodzie 4 kół napędzić, to sporo mocy to zabiera. Do tego większe opory przez większą szerokość i wydłużone efektywne przełożenie, bo większy obwód koła.

Zastanowiłbym się kilka razy przed wpakowaniem 18 do BRZ, jeśli seryjnie wychodzi na 16, chyba że priorytetem jest wyłącznie wygląd i trzymanie na suchym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Sebastian32 napisał:

No to dobrze ze Wam sie nie podoba, ale kociaz szkoda ze mnie tak.

 

No cóż, takie życiowe wybory.

 

Kupiłeś sportowy, piękny, rasowy i fantastycznie prowadzący się samochód, więc musisz nauczyć się z tym jakoś żyć. 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, chojny napisał:

 

No cóż, takie życiowe wybory.

 

Kupiłeś sportowy, piękny, rasowy i fantastycznie prowadzący się samochód, więc musisz nauczyć się z tym jakoś żyć. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

m15QN7m.gif

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
1 godzinę temu, Jaca68 napisał:

 

Jezus, Maria, Sw. Józefie i osiołku, gdzie takie znaczki sprzedaja. Chce dwa. 250 KM !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, AdrianR napisał:

Turbo kit? :)
 

 

Z tego co do tej pory wyczytałem, to jedynie Cosworth - ale kompletny Stage 2 ze sprężarką śrubową to wydatek ponad 50 k pln - nierealne, nie warto. Koszt niewspółmierny do korzyści. Niby 280 kucy i 308 niutów, ale nie za tą kasę. Co prawda przebieg momentu wzorowy...

 

 

pol_pl_Pakiet-Cosworth-stage-2-0-z-kompresorem-Subaru-BRZ-Toyota-GT86-FA20-2458_6.png

3 minuty temu, Sebastian32 napisał:

 

Ale nadrabia wygladem i na autostradzie wystarczy pojawic sie w lusterku i lewa wolna...

 

A to akurat prawda - no i (takie pierwsze odczucia) daje całą masę frajdy z prowadzenia mimo niepowalających osiągów. Cały czas się czuję, jakbym jeździł gokartem po ulicy :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, outsider napisał:

ego co do tej pory wyczytałem, to jedynie Cosworth - ale kompletny Stage 2 ze sprężarką śrubową to wydatek ponad 50 k pln - nierealne, nie warto. Koszt niewspółmierny

 

W Polsce niecale 32k. Montaz wiadomo kosztuje ekstra ale na pewno nie 20k. Ponadto to najdrozszy zestaw. Sa po ok 22-24 k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sebastian32 napisał:

 

W Polsce niecale 32k. 

 

Zgadza się, kompresor Cosworth'a czyli ostatni stage 2 kosztuje 31688, ale wg tego co widzę na stronie Tomson'a przedtem trzeba jeszcze założyć stage 1 za 1978, 0.1 za 7168, 0.2 za 4638 i 0.3 za 8288, czyli w sumie 22 k - a więc łącznie ponad 53 k zeta.

Te wcześniejsze etapy to układ wydechowy typu Cat back, przedni odcinek układu wydechowego oraz sportowy kolektor wydechowy pokryty powłoką termiczną, filtr powietrza, sportowy termostat i remap seryjnego sterownika - w sumie daje to 230 kucy (to te inne kolory na wykresie) i dopiero po dołożeniu na koniec kompresora mamy efekt końcowy w postaci 280 KM i ponad 300 Nm.

Tu link do ich strony: https://tomson.com.pl/product-pol-2458-Pakiet-Cosworth-stage-2-0-z-kompresorem-Subaru-BRZ-Toyota-GT86-FA20.html 

Zaznaczam, iż nie mam żadnej wiedzy na ten temat - cytuję tylko to, co udało mi się wygooglać, czyli właśnie wspomnianą wyżej stronę Tomson Motorsports. A co to za inne zestawy za 20 k, o których wspominałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, outsider napisał:

ale wg tego co widzę na stronie Tomson'a przedtem trzeba jeszcze założyć stage 1 za 1978, 0.1 za 7168, 0.2 za 4638 i 0.3 za 8288, czyli w sumie 22 k - a więc łącznie ponad 53 k zeta.

 

A gdzie tak pisze?  Wkładkę filtra, termostat z niższych zestawów możesz dokupić za kilkaset złotych. Soft masz w zestawie z 2.0. Zmiana wydechu jest opcjonalna.

 

Ponadto są inne zestawy: HKS, Sprintex, turbo u dealera toyoty z gwarancją - wszystko ponizej 25k

 

Jest jeszcze z 5 innych setupów ale trzeba sprowadzac z usa.

 

Edytowane przez Sebastian32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, chojny napisał:

 

Jak idziesz w turbo to zmiana wydechu to raczej podstawa. 

 

Cosworth to kompresor. Na oficjalnej stronie coswortha jest wyraźnie napisane , że zestaw jest opracowny do seryjnego układu i uzyskuje się moc 260KM. Z opcjonalnym wydechem jest 280 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...