Skocz do zawartości

Subaru BRZ


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Ha! Eureka! Juz od dlugiego czasu zastanawial mnie odglos dobiegajacy z tylu samochodu, pojawiajacy sie od ok 140kmh, o amplitudzie narastajacej wraz ze wzrostem predkosci. Niespecjalnie sie tym przejmowalem, dlatego tez nie raportowalem o tym na forum, bo prawde mowiac zapominalem o tym gdy tylko wysiadalem z auta...

 

Myslalem, ze byc moze jest to sznurek od wlewu paliwa, ale on jest zbyt delikatny, zeby wywolywac takie "fururururururu..." slyszalne przy tych predkosciach. W koncu kolega jadacy ze mna powiedzial, ze to dobiega dosc centralnie z tylu, a nie z prawej i ze pewnie jest to ped powietrza wbijajacy sie gdzies miedzy uszczelke lub szczeline.

 

W koncu na postoju obadalismy sprawe: okazuje sie, ze gdy poruszac tylna klapa trzymajac za krawedz miedzy nia a tylna szyba, nastepuja stuki, ktore by prawodpodobnie odpowiadaly zaobserowowanym dzwiekom! :) Teraz pytanie, czy to moze polegac na tym, ze zamontowalem te listwe STI na spojler.... czyli:

 

czy ktos jeszzce zaobserowowal cos podobnego?

 

 

PS jednostajna jazda 180 licznikowe (oczywiscie plus zwalnianie na ograniczeniach) daje srednie spalanie rzedu 10,5 do 11l :)

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zdejmij tą nakładkę ze spojlera i sprawdź. Czy chodzi o taką czarną gumkę na krawędzi fabrycznego spojlera?

 

Jest coś takiego jak TRD Aero stabilizing cover , co zmniejsza szczelinę między tylną szybą a klapą bagażnika. 

 

http://www.fensport.co.uk/Parts/Model_109/Category_13/4758

 

 

BTW. U mnie się już zaczęło. Pierwsze zamówienie na graty poszło, porządkowanie garażu, przegląd kosmetyków samochodowych, dodawanie zakładek w safari do fajnych stron, sklepów itd… A tu jeszcze pół roku. Ciężko będzie … 

 

 

Seb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha! Eureka! Juz od dlugiego czasu zastanawial mnie odglos dobiegajacy z tylu samochodu, pojawiajacy sie od ok 140kmh, o amplitudzie narastajacej wraz ze wzrostem predkosci. Niespecjalnie sie tym przejmowalem, dlatego tez nie raportowalem o tym na forum, bo prawde mowiac zapominalem o tym gdy tylko wysiadalem z auta...

 

Myslalem, ze byc moze jest to sznurek od wlewu paliwa, ale on jest zbyt delikatny, zeby wywolywac takie "fururururururu..." slyszalne przy tych predkosciach. W koncu kolega jadacy ze mna powiedzial, ze to dobiega dosc centralnie z tylu, a nie z prawej i ze pewnie jest to ped powietrza wbijajacy sie gdzies miedzy uszczelke lub szczeline.

 

W koncu na postoju obadalismy sprawe: okazuje sie, ze gdy poruszac tylna klapa trzymajac za krawedz miedzy nia a tylna szyba, nastepuja stuki, ktore by prawodpodobnie odpowiadaly zaobserowowanym dzwiekom! :) Teraz pytanie, czy to moze polegac na tym, ze zamontowalem te listwe STI na spojler.... czyli:

 

czy ktos jeszzce zaobserowowal cos podobnego?

 

 

PS jednostajna jazda 180 licznikowe (oczywiscie plus zwalnianie na ograniczeniach) daje srednie spalanie rzedu 10,5 do 11l :)

Chojny zasugerowal ze to tablica rejestracyjna. Pkocial stwierdził: A nie masz innych zmartwień albo co innego do robienia tym autem? Tak czy siak, dałem sobie z tym spokój ;)

No to zdejmij tą nakładkę ze spojlera i sprawdź. Czy chodzi o taką czarną gumkę na krawędzi fabrycznego spojlera?

 

Jest coś takiego jak TRD Aero stabilizing cover , co zmniejsza szczelinę między tylną szybą a klapą bagażnika. 

 

http://www.fensport.co.uk/Parts/Model_109/Category_13/4758

 

 

BTW. U mnie się już zaczęło. Pierwsze zamówienie na graty poszło, porządkowanie garażu, przegląd kosmetyków samochodowych, dodawanie zakładek w safari do fajnych stron, sklepów itd… A tu jeszcze pół roku. Ciężko będzie … 

 

 

Seb

Pól roku kupowania gratów? Bedzie hurtownia albo przychodnia psychiatryczna ;) Ja sledziłem statek, którym płynął mój BRZet. Tak więc od początku przygody z BRZetem grozi mi psychiatryk.

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W koncu na postoju obadalismy sprawe: okazuje sie, ze gdy poruszac tylna klapa trzymajac za krawedz miedzy nia a tylna szyba, nastepuja stuki, ktore by prawodpodobnie odpowiadaly zaobserowowanym dzwiekom!

 

Może masz jakiś niewielki  luz na zamku klapy bagażnika. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za liczne sugestie :)

 

 

 

No to zdejmij tą nakładkę ze spojlera i sprawdź. Czy chodzi o taką czarną gumkę na krawędzi fabrycznego spojlera?

 

To jest ta i jest przyklejona i przywiercona wiec zdejmowac nie bede ;) Przy duzych predkosciach swoja role spelnia, bo czuje delikatna roznice w zakretach.

 

IMAGE_4.jpg 

IMAGE_3.jpg

 

 

 

Jest coś takiego jak TRD Aero stabilizing cover , co zmniejsza szczelinę między tylną szybą a klapą bagażnika. 

 

To by moglo rozwiazac sprawe, ale nie wiem czy mi sie podoba i troche drogie jak na kawalek plastiku ;)

 

 

 

Chojny zasugerowal ze to tablica rejestracyjna.

 

Chojny sie nie zna :P  Zebys Ty wiedzial co on z tym swoim BMW kombinuje...  :rolleyes:  

:mrgreen:

Nie, ale serio to tablica by drzala na nierownosciach, a to jest ewidentnie zwiazane z aerodynamika. Poza tym sprawdzalem i tablica jest betonowo ;)

 

 

 

Może masz jakiś niewielki  luz na zamku klapy bagażnika.

 

Jak poruszam klapa to stuka przy szybie, nie na zamku. Tam sa gumowe odbojniki, ktore pewnie sie po prostu podnosza i uderzaja w podporki. Mysle, ze sprobuje podkleic czyms miekkim w miejscu styku :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izotom.... musimy się zgadac w jakiś deszczowy weekend ;)

Na mokrym odpada: mój ma zbyt twardy zawias z tyłu i cały tył bardzo mocno wibruje ma mokrym - tak jakby chciał wyrwać dyfer z mocowań. Lepiej na suchym - np. beton albo kostka betonowa, w bardzo zimny dzień  B)

Acha, ruszyły zapisy na drugą rundę PSB II. Zapisujcie i przyjeżdżajcie: fajna zabawa i stworzona wręcz pod BRZeta. Nie ukrywam, że nie mogłem się doczekać tej rundy tak samo, jak nie mogę doczekać się kolejnych Plejad  :rolleyes:  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Izotom.... musimy się zgadac w jakiś deszczowy weekend ;)

Na mokrym odpada: mój ma zbyt twardy zawias z tyłu i cały tył bardzo mocno wibruje ma mokrym - tak jakby chciał wyrwać dyfer z mocowań. Lepiej na suchym - np. beton albo kostka betonowa, w bardzo zimny dzień  B)

Wydaje mi sie, ze takie zachowanie to nie wina twardego zawiasu, mialem podobne efekty w FWD z betonowym zawiasem, z seryjnym itp - zalezy to albo/i od opon, stanu/luzow zawieszenia, nawierzchni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Izotom.... musimy się zgadac w jakiś deszczowy weekend ;)

Na mokrym odpada: mój ma zbyt twardy zawias z tyłu i cały tył bardzo mocno wibruje ma mokrym - tak jakby chciał wyrwać dyfer z mocowań. Lepiej na suchym - np. beton albo kostka betonowa, w bardzo zimny dzień  B)

Acha, ruszyły zapisy na drugą rundę PSB II. Zapisujcie i przyjeżdżajcie: fajna zabawa i stworzona wręcz pod BRZeta. Nie ukrywam, że nie mogłem się doczekać tej rundy tak samo, jak nie mogę doczekać się kolejnych Plejad  :rolleyes:  :D

 

 

 

Nie wiem czy czasem w tym terminie nie będziemy musieli pojechać innej imprezy ale to jeszcze wyjaśniam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Izotom.... musimy się zgadac w jakiś deszczowy weekend ;)

Na mokrym odpada: mój ma zbyt twardy zawias z tyłu i cały tył bardzo mocno wibruje ma mokrym - tak jakby chciał wyrwać dyfer z mocowań. Lepiej na suchym - np. beton albo kostka betonowa, w bardzo zimny dzień  B)

Wydaje mi sie, ze takie zachowanie to nie wina twardego zawiasu, mialem podobne efekty w FWD z betonowym zawiasem, z seryjnym itp - zalezy to albo/i od opon, stanu/luzow zawieszenia, nawierzchni?

 

Luzów raczej nie mam, opon mam cały składzik, nawierzchni testowałem kilkadziesiąt z kombinacją 4 zestawów opon, ciśnienia w kół zmieniane w dwie strony i dalej to samo. Czasami mocniej, czasami słabiej. Przy ślizgu w zakręcie tego efektu nie ma ale przy przejściu z wychylenia w drugie, więc na prostych kołach niestety potrafi wpaść w wibrację. No i przy ruszaniu. Nie jest to fajne ale lekiem jest redukcja i depnięcie do końca w gaz. I to też nie jest fajne bo może nagle obrócić. Za to suchy asfalt to jest bajka.

 

 

Nie wiem czy czasem w tym terminie nie będziemy musieli pojechać innej imprezy ale to jeszcze wyjaśniam. 

 

No to trudno. Ja jadę B)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Droga powrotna Wroclaw-Monachium wczoraj wieczorem: tam gdzie sie dalo, to caly czas licznikowe 180 - spalanie: 10,82 :) Spalanie chwilowe przy takiej jezdzie wg komputera waha sie od 8 do 13, w zaleznosci od wzniesien (wyjatkowo stromych zjazdow i podjazdow nie licze).

 

Chyba jest to moje nowe optymalne tempo podrozne, bo jeszcze nie meczy w BRZ (mozna bez problemu sluchac audiobooka lub podcasta :) ), samochod nie żłopie nie wiadomo jakich ilosci paliwa, wiec i wystarczy jeden pitstop na te trase (750km).

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mój pokazał 6,9 na odcinku 90km (start od stacji). Jazda 70-90 km/h. Jeszcze chwila i myślałem że zacznie benzyny przybywać

 

slabo... Swidnica-Wroclaw, jazda bez wyprzedzania (za duzy ruch), wiec powiedzmy ze w podobnym przedziale predkosci... 6,1 :mrgreen: 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę potwierdzić, że zużycie paliwa w BRZecie jest wiecej niz zadowalające. Podczas Power Stage'u, po całym dniu, spalanie nie przekroczyło 17 l na 100 km. Co prawda aktualnie, jeżdżąc po mieście, spalanie to 13-14 litrów ale trasa z predkosciami do 120 km/h, spalanie wynosi do 8,5 litra max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, zapomnialem dodac, ze choc frururu nie usunelismy, to chyba zidentyfikowalismy zrodlo: tylne nadkola! Ktore maja co prawda dziurki, ale nie sa przymocowane i nawet pod dotknieciem reki stukaja, wiec przy predkosciach >140kmh (licznikowe) moga wpadac w wibracje od pedu powietrza. Niedlugo pojda trytytki w ruch i zobaczymy czy cos to da ;)

Swoja droga ciekawe, czy nowszy rocznik tez tak ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...