Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 6.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

1.775 m to standard w dzisiejszych czasach. Szerokie to jest np. Q7 O.K. - inne Subaru mają zdecydowanie lepszą. Ale większość współczesnych samochodów ma słabą widoczność do tyłu, a i 3/4 do p

Ale jak to zamknąć? Teraz, gdy miałem poinformować o dopisaniu się do klubu i oczekiwać zachwytów oraz gratulacji?

Teraz już i tak to wszystko nie ma znaczenia ….    Sebastian     + skóra

Posted Images

 

 

Sebastian,  jeżeli przejmujesz się takimi sprawami to celuj od razu w STI 

 

Wiesz, jakby wyglądał jak BRZ i miał niższą cenę to czemu nie. Dysponując 200K znacznie poszerzają się mozliwości i jest z czego wybierać.

 

 

 

Jeździłem GT86 która miała 206 KM i 230 Nm i stała na 18'' kołach

 

 

Nie pisz, że przy 200WHP auta nie można opanować i, że te ok.160 WHP w standarcie to maksimum co auto jest w stanie znieść w fabrycznym setupie.

 

Seb

Link to post
Share on other sites

Izotom chyba zrobił literówkę u chodziło o 306KM ;)

 

Jeśli przyspieszenie do setki to dla Ciebie ważny czynnik to BRZ nie jest autem dla Ciebie :) no chyba ze sie przejedziesz i zmienisz zdanie. Problem zawsze będzie ten sam, ze byle kto w takim np Cayenne Turbo naciśnie prawy pedał i odjedzie nawet takiemu STI. Pytanie czy to jest powód do zmartwień...

 

 

Wysłane z teleskopu Hubble'a.

Link to post
Share on other sites

Chodziło mi o porównanie co prawda dwóch różnych aut ale z podobnej półki cenowej. Impreza STI, a już na pewno Cayenne to już zupełnie inny rozdział cenowy i mocy. Jak mnie wyprzedzi Porsche to żaden powód do zmartwienia Co innego gdyby drugi brz :) Nie ma co porównywać. BRZ'em jeździłem. Całę szczęście, że ma ten motor 2.0. Gdyby tam był mnniejszy, nawet z turbiną to bym odpuścił.  Oczywiście w podobnej cenie można wymienić sporo szybkich aut niemieckich, francuskich, Honde, AR itd. BRZ nie ma konkurencji na rynku jeżeli chodzi o silnik i napęd. Cena dla mnie jest również "graniczna". Poza tym lubię modyfikować auta. Każde moje dotychczasowe auto było mniej lub bardziej zmodyfikowane, a BRZ jest dobrą bazą.

 

Sebastian

 

PS. Może was jutro zaskoczę.

Link to post
Share on other sites

Odnosząc się do

 

Izotom powiedział Jeździłem GT86 która miała 206 KM i 230 Nm i stała na 18'' kołach     Nie pisz, że przy 200WHP auta nie można opanować i, że te ok.160 WHP w standarcie to maksimum co auto jest w stanie znieść w fabrycznym setupie.

 

Akurat nie o hp tu chodzi, a o moment obrotowy. Żeby dobrze zrobić BRZeta, żeby jeździł bezproblemowo i nie wywalało ciągle błędów, to trzeba wyłożyć do 70 tys zł - przynajmniej tak jak ja chciałbym zrobić. Jak ktoś ma czas, kasę to może rzeźbić wg swojego widzimisie.

Pewnie jak będziesz jeździć z włączoną kontrolą trakcji to auto pojedzie. Na suchym też ale na mokrej nawierzchni i z wyłączonymi systemami nie da się nawet już z 230 Nm na seryjnmy setupie. Nie powiem że nie było przyjemnie ale ja BRZeta używam na co dzień i to nie była moja bajka.

Link to post
Share on other sites

 

 

Na suchym też ale na mokrej nawierzchni i z wyłączonymi systemami nie da się nawet już z 230 Nm na seryjnmy setupie.

 

Trudno w to uwierzyć, ale może masz racje.

Wg mnie BRZ ma tyle mocy ile ma bo z silnika wolnossącego nie da się więcej wycisnąć zachowując trwałość i bezawaryjność. Banialuki, że się turbo nie zmieści pod maską czy zatraci się charakter auta trzeba zignorować. W mojej opinii BRZ nie ma i nie będzie miał turbo seryjnie bo byłby dużo droższy niż jest. Byłby zbyt drogi. Opracowanie silnika, testy, montaż doładowania i ew. dodatkowe zmiany konstrukcyjne skutkowały by ceną zbyt wysoką dla statystycznego odbiorcy tego auta na świecie. Pewnie Impreza STI też sprzedawała by się gorzej. Być może nie byłby to też silnik wspólny dla Toyoty/Scion'a.

 

Jedyne co mnie zastanawia to dziwny spadek momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów i nie wiem czy taki był cel, czy też tak wyszło i "sie nie da inaczej".

 

Sebastian

Link to post
Share on other sites

Toyotą, którą jeździłem nie miała tego spadku momentu - ale wymieniono cały układ wydechowy, łącznie z kolektorem wydechowych i jest zrobiony remap.

 

Generalnie, troszkę wywarzasz otwarte drzwi: silniki turbo są 20.DIT i 1.6 DIT. Wiem, że koledzy w Niemczech właśnie walczą z wrzuceniem 2.0DIT do BRZeta. Ja chcę zrobić swap z 1.6 DIT, kiedyś  :rolleyes:. Myślę, że 200KM i 300 Nm z wkręcaniem się silnika do 7000 obr to jest to.

 

Kto Tobie powiedział, że kompresor nie wejdzie? Wchodzi. Bardzo fajne i przemyślane rozwiązanie ma Cosworth. Jest także zrównoważone jeśli chodzi o moc i moment pod seryjny setup. Niestety cena około 10 000 funtów jest duża i w tym sensie wolałbym kupić STI - zamiast BRZeta+set Coswortha.

Wiem, że jest duży problem żeby tanio i dobrze zrobić mocniejszego BRZeta opartego na turbo: na youtube i w opisach jest ok ale tak naprawdę zawsze coś się sypie. Niestety do tego trzeba podejść kompleksowo i przemyśleć wszystko łącznie z elektryką, układem olejowym, chłodzeniem olejów przekładniowych, mocniejszej szperze itd.


 

 

Jedyne co mnie zastanawia to dziwny spadek momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów i nie wiem czy taki był cel, czy też tak wyszło i "sie nie da inaczej".

 

Nie ma z tym, problemu bo jedziesz albo poniżej 4000 obr albo powyżej 5000 obr. Silnik ma dołek od około 3500 obr do 4500 obr. Przejście tego zakresu jest szybkie ale, faktycznie zauważalne. Ja radzę sobie z tym tankując paliwo 99+  :D

Link to post
Share on other sites

Czyli jezeli nie zmodyfikujesz auta to dolek w momencie jest i go czujesz. Benz 99+ to jedyna benzyna w polskich warunkach do tego auta. Przynajmniej jest duza szansa ze ma j 98 okt.

Wiem ze comp/turbo sie miesci. Pamietam jak kilka lat temu brz wchodzil do sprzedazy to jednym z argumentow oficjeli subaru ze nie ma mocniejszych wersji bylo to ze auto nie bedzie sie dobrze prowadzic i nie ma miejsca. Moim zdaniem kluczem jest cena.

Seb

Edited by Sebastian32
Link to post
Share on other sites

 

 

Czyli jezeli nie zmodyfikujesz auta to dolek w momencie jest i go czujesz.

Wydaje mi się, że go czuć czasami - jak się źle trafi w zmianę biegu. A co do braku mocy/momentu, polecam zostawić seryjne opony. B)  

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

 

 

Czyli jezeli nie zmodyfikujesz auta to dolek w momencie jest i go czujesz.

 

Jest i czuć go.

 

 

 

Benz 99+ to jedyna benzyna w polskich warunkach do tego auta

 

Dlatego zazdraszczam TJ'owi, że mieszka w rajchu: na Aralu jest 102 oktany. Polecam wypróbować. BRZet jest seryjnie strojony do 101 oktanów.

Link to post
Share on other sites

Wiem, że koledzy w Niemczech właśnie walczą z wrzuceniem 2.0DIT do BRZeta. Ja chcę zrobić swap z 1.6 DIT, kiedyś

2.0DIT czy 1.6 DIT to przepis na zepsucie tego auta.

Przecież cały sens BRZ to radość z jazdy i bajecznie łatwe prowadzenie na granicy przyczepności i w poślizgu.

 

Turbo ze swoją zwłoką w reakcji na gaz i nagłym przyrostem momentu zabiłoby te unikalną łatwość prowadzenia.

Link to post
Share on other sites

 

 

Turbo ze swoją zwłoką w reakcji na gaz i nagłym przyrostem momentu zabiłoby te unikalną łatwość prowadzenia.

 

Wystarczy wsiąść do wersji A/T taka sama utrata charakteru samochodu.

 

Widzę że powozisz "is-em", więc rozumiesz filozofię BRZta   ;)   Mocy niby za mało a jedzie to jak złoto  :)

Link to post
Share on other sites
Teraz już i tak to wszystko nie ma znaczenia …. 

Teraz to się dopiero zacznie. :thumbup:  

 

[EDIT]

A na razie pozostaje życzyć cierpliwości. ;)

Edited by citan
Link to post
Share on other sites

 

Wiem, że koledzy w Niemczech właśnie walczą z wrzuceniem 2.0DIT do BRZeta. Ja chcę zrobić swap z 1.6 DIT, kiedyś

2.0DIT czy 1.6 DIT to przepis na zepsucie tego auta.

Przecież cały sens BRZ to radość z jazdy i bajecznie łatwe prowadzenie na granicy przyczepności i w poślizgu.

 

Turbo ze swoją zwłoką w reakcji na gaz i nagłym przyrostem momentu zabiłoby te unikalną łatwość prowadzenia.

 

Zgadzam się i dlatego ewentualnie 1.6 DIT. Nawet tak się zastanawiam nad zbudowaniem drugiego BRZeta od podstaw  :rolleyes: za jakiś czas :huh:

Teraz już i tak to wszystko nie ma znaczenia …. 

 

Sebastian

 

 

+ skóra

No czyli nie trzeba młócić tematu.

 

Gratuluję decyzji.

Link to post
Share on other sites

Teraz już i tak to wszystko nie ma znaczenia …. 

 

Sebastian

 

 

+ skóra

Gratulacje :)
Link to post
Share on other sites

Szybkie pytanie. Czy to prawda ,że głowice do motoru BRZ robiła......Yamaha ? :blink: Takie coś przeczytałem w sieci.

Bardzo mozliwe, bo Toyota i Yamaha maja dluga historie wspolpracy (np. przy legendarnym toyotowskim silniku 3S-GTE)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...