Skocz do zawartości

Subaru BRZ


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Opony seria i faktycznie rozgrzałem. Dobrze też rozgrzać napęd i potem schłodzić. Szpera działa ale przy wyższej temperaturze potrafi rozpinać. Z pomiarami na smartfonach jest tak, że dobrze poszukać zasięgu dużej ilości satelitów i najlepiej mieć zewnętrzny odbiornik GPS i to po USB. Jak porównywałem z ProLogic'iem - podajże - to różnice były 0,15 do 0,2 sekundy na minus. Czyli wg proLogic'a byłoby 6.8 s. Ale wynik 7,9 uzyskałem dokładnie taki sam na obu urządzeniach. Kwestia jest też opóźnienia od jakiej prędkości minimalnej ma rozpocząć się pomiar: jak mam od 2 km/h po ta aby GPS wykrył ruch. Przy gorszym odbiorniku GPS trzeba ustawić czasami nawet 10 km/h.

BRZeta ciężko dobrze zmierzyć i trzeba być niezłym kierowcom i troszkę wjeżdżonym w to auto żeby zrobić dobry wynik. Udało mi się i sam byłem zaskoczony tym, że auto zaraz chwyciło przyczepność i poszło jak strzała. Całkiem nieźle idzie mi zmiana biegów do trzeciego,

czwartego. Cztery na pięć jest nieco gorzej i tu muszę jeszcze potrenować  ;)  :biglol:

 

 

 

Izotom poszedł po rozum do głowy i szuka szybkości w sobie a dopiero później w sprzęcie i... to działa 

Faktem jest, że mam dużo zabawy z jazdy tym autem i nie sprawia mi kłopotów jego prowadzenie. Stąd delektuje się każdą nową umiejętnością, zdobytą lub podpatrzoną, podczas jazdy. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W październiku robimy bezciśnieniowego spota na PowerStage Bednary więc TJ wpadaj to pojeździmy 

 

dzieki za zaproszenie, ale przez nastepne pare miesiecy niestety mnie nie bedzie w Polsce... :( Moze na wiosne! 


@@Izotom:thumbup: Podasz wiecej szczegolow odnosnie procedury? W SJS cwiczylismy start z 3,5tys obrotow, zmiana przy odcince (w koncu wolny ssak)... Ja niestety (stety??) nie lubie wbijac biegow na chama z wcisnietym gazem...  :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety (stety??) nie lubie wbijac biegow na chama z wcisnietym gazem... 

 

Wcale nie trzeba ;)

 

W RWD trzeba się nauczyć ruszać, czuć trakcję i auto a nie na chama katować sprzęt.  

 

Mniej więcej tak, jak na filmie, który już kiedyś tu wrzucałem. Zobacz jak Karol startuje i operuje gazem, o wstępnym dociążeniu tylnej osi nawet nie wspominam  ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tiaaa, to może później, za sto lat ;)

 

Start od 4000 -4500 obr. 3500 obr to najgorsze co może być w BRZecie bo silnik jest w najgorszej części charakterystyki. Zdecydowanie zmiana biegów bez ściągania nogi z gazu. Odcinka w BRZecie jest tak długa i tak bezczelna, że jest dużo czasu na szybkie ale niebrutalne użycie sprzęgła. Start z 4500 obr na pewno skończy się utratą przyczepności dlatego są dwie szkoły: gaz do dechy byle jak najszybciej do odcinki i dwójka albo - co ja preferuje, lekkie odpuszczanie gazu do złapania przyczepności. Ale to też zależy od nawierzchni drogi albo/i opony.

Też musiałem się przełamać z tym nie odpuszczaniem gazu. Do czwartego biegu nie odpuszczam ale piąty i szóstym zmieniam tradycyjnie i raczej w okolicach mocy maksymalnej czyli około 6900 - 7000 obr - tak mam ustawiony sygnał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Start z 4500 obr na pewno skończy się utratą przyczepności dlatego są dwie szkoły: gaz do dechy byle jak najszybciej do odcinki i dwójka albo - co ja preferuje

 

Muszę u mnie zobaczyć ale raczej z miejsca nie ruszę z tą techniką :biglol:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

start z 4500 obr na pewno skończy się utratą przyczepności
 

 

wlasnie dlatego przy 3500 i lekkim poslizgu sprzegla dosc ladnie startuje - nie zamula, ale tez kola nie wariuja... Trzebaby porownac :)

 

 

 

Zdecydowanie zmiana biegów bez ściągania nogi z gazu. Odcinka w BRZecie jest tak długa i tak bezczelna, że jest dużo czasu na szybkie ale niebrutalne użycie sprzęgła.

 

o chryste, no nie wiem czy bym byl w stanie sie przemoc :huh:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Startując z 3500 obr tak jak piszesz, masz sekundę w plecy. Lepiej jak najszybciej przejechać poślizg do odcinki i przebić na dwójkę. Jak dobrze pójdzie to wystrzelisz jak z procy. Miałem przyspieszenie coś około 0,7G więc całkiem, całkiem B)

 

Poćwiczyć na biegach 1/2. Akurat przy zmianie tych biegów i tak musisz to zrobić bardzo szybko i gwałtownie aby nie stracić pędu, tak samo jakbyś dojechał do odcinki, a masz przynajmniej "naturalne" zejście z obciążenia.

Edytowane przez Izotom
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od, jedna próba:

 

post-3946-0-87057000-1442243835_thumb.jpg

 

Nie zmieniłem masy auta - zostało 1500 kg - stąd ta słuszna moc :biglol:


...

 

A testowales moze przy jakich obrotach limiter sie wlacza na postoju z wcisnietym sprzeglem? Jakos do tej pory nigdy tego nie robilem w BRZ, w Spec.B bylo przy 5.000 :)

 

Nie testowałem i staram się tego nie robić na sucho, bez obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie testowałem i staram się tego nie robić na sucho, bez obciążenia.

 

Myslalem, ze moze skoro juz tak brutalnie go traktujesz, to tego tez sprobowales :mrgreen: Jak panewki? Sprzeglo? Uszczelka? Wszystko ok? :mrgreen:

 

;)

 

:biglol:

Aż taki brutal nie jestem: zabawa zabawą ale o sprzęt trzeba dbać B)

 

W panewki nie zaglądałem, sprzęgło nie śmierdziało i nie hałasuje, płyn chłodzący dolewałem raz ale to po tych gorączkach raczej normalne - od tego czasu jest ok. Autko zrobiło się nieco głośniejsze - chyba - tak od 160 km/h w górę. Wydech stał się bardziej ... warczący. Skrzynia, jak się rozgrzeje olej, chodzi bardzo lekko i cicho, dyfer ładnie pracuje nie dudniąc czy hucząc. Autko jest OK albo bardziej niż OK bo nie spodziewałem się, że wolnyssak może dawać tyle emocji i radochy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś ciężko dobrać felgi do BRZeta. Seryjne powodują, że auto wydaje się być filigranowe i niepozorne. Moje nowe robią z auta małego łobuziaka z trądzikiem. Do sylwetki BRZ chyba ciężko dobrać coś dobrze wyglądającego jeśli chodzi o felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szaleństwo, że tak powiem :)

 

Pół roku temu płetwa zamiast anteny, nowy kolor. Teraz nowy zderzak :)

 

E tam, a co tu zmieniać? ;)

 

TJ, chyba wiem w czym jest problem jeśli chodzi o to przyspieszanie na autostradzie. To nie jest efekt puszczania przez innych kierowców tylko fakt, że im szybciej jedziesz BRZetem tym jest przyjemniej. Przez weekend doświadczałem tego fenomenu  :biglol:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napalam się na Nameless: https://www.youtube.com/watch?v=OW66uOLJzUY, http://shop.namelessperformance.com/subaru-brz-scion-fr-s-dual-exit-axleback-exhaust/ ale z tłumikami. Jest wersja bez tłumików ale to chyba lekka przesada :rolleyes: Po Gwiazdce zakup  :yahoo:

 

Ciul, najwyżej w przyszłym roku na Plejadach będzie outlaw  :P  Trochę brakuje mi darcia ryja w aucie, jednak  :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...