Skocz do zawartości

Natrysk wody na IC a automat Boost Pressure Switch itp.


AdaSch

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

szukam inspiracji w jaki sposób mógłbym rozwiązać automatyczne psikanie wody na IC

na chwilę obecną zgromadziłem prawie całą graciarnie. Wykorzystam oryginalny przycisk natrysku na światła z forka my05. Pojemnik na wodę mam, dysze również i resztę mechanicznych gratów.

Wczoraj wreszcie znalazłem dokumentacje ze schematem jak to działa w my05, że raz się klika a woda przez 2 sec psika na światła. Silnikem steruje mały moduł, ale bez problemu umiem coś takiego samemu zrobić, no chyba, że kto ma graty z my03-05 na sprzedaż

HLwash.jpg

 

Poczytałem o automatach ciśnieniowych i jest decyzja: też taki chce :mrgreen:

np. +0,6 bar psikaj.

 

znalazłem coś takiego

http://www.coolingmist.com/pagedisplay.aspx?pid=09&feature_key=Boost_Switch,parts,smart_injection

ale myślę, żę jestem sam coś takiego zbudować, a być może jest coś dostępne na rynku w znacznie lepszej cenie.

 

plan jest taki, że mam 2 przyciski, ręczny natrysk, oraz drugi przycisk - automat

no właśnie ale potrzebuję inspiracji jak to wykonać

 

przyciski

IMAG0589.jpg

miejsce OEM :mrgreen: w my06 jest wyciągalna zaślepka

przyciskimy05.png

 

 

no i na koniec,

planuję mierzyć temperaturę ic (przynajmniej w początkowej fazie aby zmierzyć skuteczność chłodzenia Ic). W forku wiadomo, ic jest zawsze gorący. Kurnik od sti bardzo pomógł bo już nie parzy ręce przy miejskiej jeździe no ale wiadomo, że forek nie ma CAI a wręcz HAI (mam projekt na rozwiązanie tego problemu). No i pytanie, w którym miejscy najlepiej mierzyć temperaturę IC?

planowałem podkleić termoparę specjalnym klejem termo-przewodzącym do jednego z kanalików w ic, ale może są jakieś inne rozwiązania?

mój ic

IMAG0419.jpg

 

liczę na pomysły i pozdrawiam

p.s.

nigdzie mi się nie spieszy, ma być dobrze itd. graty zbierałem pół roku

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko zapytam z ciekawosci - nie lepiej zastosowac przycisk od natrysku z STI? Gdzie zdaje sie podlacza sie cisnienie i ustawia jak dlugo ma pryskac?

Oczywiscie temperatury to nie obsluzy, ale to juz troche elektroniki faktycznie bedzie potrzeba.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie wiedziałem, że tak to działa w STI :shock:

To jest dobry pomysł :idea:

Jakieś konkretne myxx STI mają taki przycisk?

 

Muszę ściągnąć do tego service manual aby odpowiednio zaimplementować to w forku.

Ciekawe na ile jest to rozwiązanie mechaniczno/elektroniczne :?:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to czujniczek jeszcze, jesli trzeba i tyle.

 

Oczywiscie warto wspomniec tez, ze sa gotowe zewnetrzne kontrolery natrysku.

 

A i niektore kontrolery doladowania pozwalaja tez sterowac natryskiem - ale to juz chyba troche za grube rozwiazanie.

Trzymalbym sie chyba opcji z guziczkiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i pytanie, w którym miejscy najlepiej mierzyć temperaturę IC?

 

Najważniejsza i najbardziej miarodajna jest temperatura powietrza przed przepustnicą. Temperatura IC nie za bardzo coś powie. Zintegruj termoparę z łącznikiem przepustnicy z IC

 

Możesz poszukać coś w tym stylu http://www.tuning.info.pl/pasaz_prod.php?id_prod=115 lub dać termometr uniwersalny. Fajnym rozwiązaniem jest też przełożenie czujnika temperatury zewnętrznej w dolot i mamy wskaźnik na seryjnych zegarach :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bzyq,

Faktycznie, bardzo dobra koncepcja. Łatwo mi będzie zainstalować termoparę w łączniki pomiędzy IC a przepustnicę, a na dodatek to świetny pomysł aby na zegarach odczytywać temp w dolocie. Jest to banalne proste do zrobienia. Prosty przełącznik i mógłbym odczytywać temp zewnętrzna , dolot oraz temp w kabinie :mrgreen:

 

jak nic zbuduję kontroler, który będzie badał temp w dolocie i np co jakiś czas popsikiwał jeżeli ustawię go w tryb auto względem temp oraz podczas boost +0,6.

 

bardzo łatwo wykorzystam do tego przycisk z pokrętłem od świateł ze zwykłych forków bez ksenonów

 

Przycick taki jak tutaj :idea:

przecznikmy05.jpg

 

Dzięki koledzy za pomysły, mam już niezłą koncepcję jak zrealizować pomysł.

Carfita pomęczę o te czujniki.

 

btw, rozumiem, że ic chłodzi się wodą destylowaną?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest możliwe ustawienie/połączenie natrysku IC z jakimś termostatem, tak aby włączał się automatycznie przy określonej temp. IC?

pewnie :idea:

 

A na cus Ci to (mi to) w Forku? Teoretycznie pytam.

forek mocno mięknie przy gorącym ic, zaczynają się sypać knocki, zmienia się mapa i zanim wróci do rormy to trochę trzeba przejechać. Sam natrysk to część sukcesu, trzeba zrobić porządny CAI co w forku jest dość proste, to w imprezie brakuje miejsca, przynajmniej wg mojej koncepcji czyli kierowania powietrza z kurnika

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdaSch, też myślałem żeby coś takiego zrobić, ale z braku wolnego czasu odłożyłem prace "na później" ... jak na razie zmiana IC na większy wystarczyła ;-) zobaczymy co będzie znów latem.

a co do samego sterownika ... na jakim uP chcesz to zrobić ? i jakie planujesz czujniki ? .. ja planowałem skorzystać z sygnału RPM i czujnika od zegarków BOOST (AG)

ew taki czujnik + sterowanie ręczne

http://www.ebay.co.uk/itm/Boost-Pressur ... 691wt_1139

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komancz, piter,

jeszcze nie wiem na jakim up (pewnie atmega) , ale przy okazji ma obsługiwać shif light. Wskaźniki AG mają fajną opcje rozbudowy :mrgreen: Być może ten sygnał jest, ale wątpię i myślę, że w licznikach od sti jest to ściśle związane z obrotomierzem. Czasem zdarza mi się nieefektywnie przyspieszać czyli kręcić powyżej 6k lub co gorsza 6500 rpm. Mapy w foku to plaża, i przy 5,6krpm przycina WG a przy 6,5k rpm zamyka przepustnicę i na prawie 7k odcina.

 

Wracając do sedna,

komancz, thx, ale nie znalazłem wątku chociaż szukajka działa :roll:

Przynajmniej wiem, że seria z sti to idiotyzm. Psika czy się stoi czy jedzie.

Muszę kupić Boost Pressure Switch, plus zrobić sterownik psikający 2-3 sek, działający w funkcji ciśnienia oraz temp na dolocie do przepustnicy, ogarniający shiftlight i nie wiem co tam jeszcze by mi się w przyszłości przydało.

 

nie, żeby nie wiadomo co miałbym robić tym forkiem, ale nie zaszkodzi :mrgreen:

Generalnie forek mnie tylko zadziwia, jak wymiennikiem ciepła olej/chłodziwo, podgrzewany olej w skrzyni, czy chłodzona turbina a raczej chyba łożysko. A mapa, to plaża.

 

Dzięki za pomoc, wątek będę kontynuować wraz z postępem prac :wink:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
po co kombinowac , skoro nowy przekaźnik czasowy OEM kosztuje ok 150zł

koszt zrobienia tego samemu to max kilkanaście złotych, nawet w formie ultra druciarskiej czyli przekaźnik z dużym kondensatorem aby podtrzymywał na chwilę elektromagnes :mrgreen:

to takie przedłużenie klikniętego przycisku. Inna sprawa to automat psikający co 2-3 minuty itp.

 

ale jeżeli masz taki automat w pasztetowej cenie to jestem zainteresowany :mrgreen:

 

Pozdrawiam

 

-- 27 gru 2011, 21:16 --

 

Już prawie koniec.

Zbudowany układ od ręcznego natrysku z podtrzymaniem,

 

przyciski świetnie się prezentują :mrgreen:

ten po prawej u góry to włącznik świateł dziennych czyli zasilanie halogenów przez DRL z wersju US :mrgreen:

IMAG0645.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

sam rozgryzam powoli ten temat, bo mnie temperatury i zanik mocy męczą niemiłosiernie ;)

 

ten gość opisał bardzo prosty pomysł: http://www.mikechaotix.com/wrx/mister.shtml -> użyć systemu spryskiwacza tylnej wycieraczki (w sumie nie zdarzyło mi się jeszcze nigdy użyć tylnej wycieraczki - nigdy nie używam tylnej wycieraczki - nawet nie wiem jak się ją włącza).

 

Jakby to pożenić, to stage 1 (taki natrysk manualny) mozna zrobić bez jakichkolwiek nakładów - rozmontować sterowanie spryskiwacza tylnej szyby, dorzucić jakiś przycisk wyzwalający spray, użyć orurowania tylnej wycieraczki etc...

 

btw. jak duży jest zbiornik na płyn do spryskiwaczy w MY08 STI z xenonami? Bo zrobiłem już 13k i jeszcze nigdy nie dolewałem od nowości (a zawsze po ruszeniu muszę chlapnąć na szybę, bo na pustyni kurzy się niemiłosiernie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłem i miałem dawno temu instalację ... najlepszy efekt jest jeśli by było sterowanie temperaturą na dolocie, boostem też nie jest źle , wtedy czas początku natrysku trzeba przyspieszyć aby IC zdąrzył się ochłodzić jak max. boost dojdzie. Zanim to zrobisz zadbaj o szczelność wlot i IC i załóż 2 lub 3 dysze min, oraz zaizoluj turbo aby woda nie kapa na nie...

 

zyskasz od 5 -10 stp na dolocie co nieraz potrafi uratować z opresji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Chopaki, jak najszybciej zrobić regulator boostem? Bo mam pomysł, żeby przedłubać jakiegoś najtańszego autogaugana (AutoGauge) mierzącego doładowanie z opcją alarm/peak i zrobić sterowanie spryskiwacza ustawiając odpowiednio nisko alarm (alarm będzie zawsze aktywny powyżej pewnej granicy doładowania, co by mi praktycznie załatwiło sprawę natrysku). Macie jakieś bardziej cywilizowane pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...