AdaSch Opublikowano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 Cześć, szukam inspiracji w jaki sposób mógłbym rozwiązać automatyczne psikanie wody na IC na chwilę obecną zgromadziłem prawie całą graciarnie. Wykorzystam oryginalny przycisk natrysku na światła z forka my05. Pojemnik na wodę mam, dysze również i resztę mechanicznych gratów. Wczoraj wreszcie znalazłem dokumentacje ze schematem jak to działa w my05, że raz się klika a woda przez 2 sec psika na światła. Silnikem steruje mały moduł, ale bez problemu umiem coś takiego samemu zrobić, no chyba, że kto ma graty z my03-05 na sprzedaż Poczytałem o automatach ciśnieniowych i jest decyzja: też taki chce np. +0,6 bar psikaj. znalazłem coś takiego http://www.coolingmist.com/pagedisplay.aspx?pid=09&feature_key=Boost_Switch,parts,smart_injection ale myślę, żę jestem sam coś takiego zbudować, a być może jest coś dostępne na rynku w znacznie lepszej cenie. plan jest taki, że mam 2 przyciski, ręczny natrysk, oraz drugi przycisk - automat no właśnie ale potrzebuję inspiracji jak to wykonać przyciski miejsce OEM w my06 jest wyciągalna zaślepka no i na koniec, planuję mierzyć temperaturę ic (przynajmniej w początkowej fazie aby zmierzyć skuteczność chłodzenia Ic). W forku wiadomo, ic jest zawsze gorący. Kurnik od sti bardzo pomógł bo już nie parzy ręce przy miejskiej jeździe no ale wiadomo, że forek nie ma CAI a wręcz HAI (mam projekt na rozwiązanie tego problemu). No i pytanie, w którym miejscy najlepiej mierzyć temperaturę IC? planowałem podkleić termoparę specjalnym klejem termo-przewodzącym do jednego z kanalików w ic, ale może są jakieś inne rozwiązania? mój ic liczę na pomysły i pozdrawiam p.s. nigdzie mi się nie spieszy, ma być dobrze itd. graty zbierałem pół roku Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 Tak tylko zapytam z ciekawosci - nie lepiej zastosowac przycisk od natrysku z STI? Gdzie zdaje sie podlacza sie cisnienie i ustawia jak dlugo ma pryskac? Oczywiscie temperatury to nie obsluzy, ale to juz troche elektroniki faktycznie bedzie potrzeba. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 10 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 Nawet nie wiedziałem, że tak to działa w STI :shock: To jest dobry pomysł Jakieś konkretne myxx STI mają taki przycisk? Muszę ściągnąć do tego service manual aby odpowiednio zaimplementować to w forku. Ciekawe na ile jest to rozwiązanie mechaniczno/elektroniczne :?: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 Ami, do tego przycisku potrzeba jeszcze czujnik. Kiedys Carfit sprzedawal takie czujniki za male pieniadze. moze jeszcze ma. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 No to czujniczek jeszcze, jesli trzeba i tyle. Oczywiscie warto wspomniec tez, ze sa gotowe zewnetrzne kontrolery natrysku. A i niektore kontrolery doladowania pozwalaja tez sterowac natryskiem - ale to juz chyba troche za grube rozwiazanie. Trzymalbym sie chyba opcji z guziczkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzyq Opublikowano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 No i pytanie, w którym miejscy najlepiej mierzyć temperaturę IC? Najważniejsza i najbardziej miarodajna jest temperatura powietrza przed przepustnicą. Temperatura IC nie za bardzo coś powie. Zintegruj termoparę z łącznikiem przepustnicy z IC Możesz poszukać coś w tym stylu http://www.tuning.info.pl/pasaz_prod.php?id_prod=115 lub dać termometr uniwersalny. Fajnym rozwiązaniem jest też przełożenie czujnika temperatury zewnętrznej w dolot i mamy wskaźnik na seryjnych zegarach 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 10 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 bzyq, Faktycznie, bardzo dobra koncepcja. Łatwo mi będzie zainstalować termoparę w łączniki pomiędzy IC a przepustnicę, a na dodatek to świetny pomysł aby na zegarach odczytywać temp w dolocie. Jest to banalne proste do zrobienia. Prosty przełącznik i mógłbym odczytywać temp zewnętrzna , dolot oraz temp w kabinie jak nic zbuduję kontroler, który będzie badał temp w dolocie i np co jakiś czas popsikiwał jeżeli ustawię go w tryb auto względem temp oraz podczas boost +0,6. bardzo łatwo wykorzystam do tego przycisk z pokrętłem od świateł ze zwykłych forków bez ksenonów Przycick taki jak tutaj Dzięki koledzy za pomysły, mam już niezłą koncepcję jak zrealizować pomysł. Carfita pomęczę o te czujniki. btw, rozumiem, że ic chłodzi się wodą destylowaną? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 btw, rozumiem, że ic chłodzi się wodą destylowaną? Nie cuduj - zwykla lej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 10 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 AMI, ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 Pytam zupełnie hipotetycznie: czy jest możliwe ustawienie/połączenie natrysku IC z jakimś termostatem, tak aby włączał się automatycznie przy określonej temp. IC? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yagoolar Opublikowano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 A na cus Ci to (mi to) w Forku? Teoretycznie pytam. "Jeśli nie wiesz dokąd zmierzasz, każda droga jest równie dobra" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 11 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 czy jest możliwe ustawienie/połączenie natrysku IC z jakimś termostatem, tak aby włączał się automatycznie przy określonej temp. IC? pewnie A na cus Ci to (mi to) w Forku? Teoretycznie pytam. forek mocno mięknie przy gorącym ic, zaczynają się sypać knocki, zmienia się mapa i zanim wróci do rormy to trochę trzeba przejechać. Sam natrysk to część sukcesu, trzeba zrobić porządny CAI co w forku jest dość proste, to w imprezie brakuje miejsca, przynajmniej wg mojej koncepcji czyli kierowania powietrza z kurnika Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 AdaSch, też myślałem żeby coś takiego zrobić, ale z braku wolnego czasu odłożyłem prace "na później" ... jak na razie zmiana IC na większy wystarczyła ;-) zobaczymy co będzie znów latem. a co do samego sterownika ... na jakim uP chcesz to zrobić ? i jakie planujesz czujniki ? .. ja planowałem skorzystać z sygnału RPM i czujnika od zegarków BOOST (AG) ew taki czujnik + sterowanie ręczne http://www.ebay.co.uk/itm/Boost-Pressur ... 691wt_1139 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 AdaSch, było juz na forum instrukcja z fotami: http://www.iwsti.com/forums/how-install ... enced.html 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 11 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 komancz, piter, jeszcze nie wiem na jakim up (pewnie atmega) , ale przy okazji ma obsługiwać shif light. Wskaźniki AG mają fajną opcje rozbudowy Być może ten sygnał jest, ale wątpię i myślę, że w licznikach od sti jest to ściśle związane z obrotomierzem. Czasem zdarza mi się nieefektywnie przyspieszać czyli kręcić powyżej 6k lub co gorsza 6500 rpm. Mapy w foku to plaża, i przy 5,6krpm przycina WG a przy 6,5k rpm zamyka przepustnicę i na prawie 7k odcina. Wracając do sedna, komancz, thx, ale nie znalazłem wątku chociaż szukajka działa :roll: Przynajmniej wiem, że seria z sti to idiotyzm. Psika czy się stoi czy jedzie. Muszę kupić Boost Pressure Switch, plus zrobić sterownik psikający 2-3 sek, działający w funkcji ciśnienia oraz temp na dolocie do przepustnicy, ogarniający shiftlight i nie wiem co tam jeszcze by mi się w przyszłości przydało. nie, żeby nie wiadomo co miałbym robić tym forkiem, ale nie zaszkodzi Generalnie forek mnie tylko zadziwia, jak wymiennikiem ciepła olej/chłodziwo, podgrzewany olej w skrzyni, czy chłodzona turbina a raczej chyba łożysko. A mapa, to plaża. Dzięki za pomoc, wątek będę kontynuować wraz z postępem prac :wink: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 plus zrobić sterownik psikający 2-3 sek po co kombinowac , skoro nowy przekaźnik czasowy OEM kosztuje ok 150zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 27 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 po co kombinowac , skoro nowy przekaźnik czasowy OEM kosztuje ok 150zł koszt zrobienia tego samemu to max kilkanaście złotych, nawet w formie ultra druciarskiej czyli przekaźnik z dużym kondensatorem aby podtrzymywał na chwilę elektromagnes to takie przedłużenie klikniętego przycisku. Inna sprawa to automat psikający co 2-3 minuty itp. ale jeżeli masz taki automat w pasztetowej cenie to jestem zainteresowany Pozdrawiam -- 27 gru 2011, 21:16 -- Już prawie koniec. Zbudowany układ od ręcznego natrysku z podtrzymaniem, przyciski świetnie się prezentują ten po prawej u góry to włącznik świateł dziennych czyli zasilanie halogenów przez DRL z wersju US Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 to zrobię up.... co potrzebuję żeby zrobić Natrysk wody na ic na ori częściach :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 30 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 ori od STI? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 ori od STI? dokładnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 sam rozgryzam powoli ten temat, bo mnie temperatury i zanik mocy męczą niemiłosiernie ten gość opisał bardzo prosty pomysł: http://www.mikechaotix.com/wrx/mister.shtml -> użyć systemu spryskiwacza tylnej wycieraczki (w sumie nie zdarzyło mi się jeszcze nigdy użyć tylnej wycieraczki - nigdy nie używam tylnej wycieraczki - nawet nie wiem jak się ją włącza). Jakby to pożenić, to stage 1 (taki natrysk manualny) mozna zrobić bez jakichkolwiek nakładów - rozmontować sterowanie spryskiwacza tylnej szyby, dorzucić jakiś przycisk wyzwalający spray, użyć orurowania tylnej wycieraczki etc... btw. jak duży jest zbiornik na płyn do spryskiwaczy w MY08 STI z xenonami? Bo zrobiłem już 13k i jeszcze nigdy nie dolewałem od nowości (a zawsze po ruszeniu muszę chlapnąć na szybę, bo na pustyni kurzy się niemiłosiernie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Mierzyłem i miałem dawno temu instalację ... najlepszy efekt jest jeśli by było sterowanie temperaturą na dolocie, boostem też nie jest źle , wtedy czas początku natrysku trzeba przyspieszyć aby IC zdąrzył się ochłodzić jak max. boost dojdzie. Zanim to zrobisz zadbaj o szczelność wlot i IC i załóż 2 lub 3 dysze min, oraz zaizoluj turbo aby woda nie kapa na nie... zyskasz od 5 -10 stp na dolocie co nieraz potrafi uratować z opresji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 Chopaki, jak najszybciej zrobić regulator boostem? Bo mam pomysł, żeby przedłubać jakiegoś najtańszego autogaugana (AutoGauge) mierzącego doładowanie z opcją alarm/peak i zrobić sterowanie spryskiwacza ustawiając odpowiednio nisko alarm (alarm będzie zawsze aktywny powyżej pewnej granicy doładowania, co by mi praktycznie załatwiło sprawę natrysku). Macie jakieś bardziej cywilizowane pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 3 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 aki001, są dedykowane czujniki/przekaźniki ... nie trzeba kombinować z autogauganami ;-) np. taki: http://www.ebay.co.uk/itm/Boost-Pressur ... _779wt_948 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 3 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 piter, pomuk! (tylko nie mogę przyznać bom nie autorem temata...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się