Jump to content

Forek 2003 177KM 2003r. znaczne ubytki oleju silnikowego


jark61

Recommended Posts

Witam ,

Mam Forka z 2003 r. Oryginalny przebieg powyżej 135.000 km. Jestem drugim właścicielem. Zrobiłem przegąd . Wlano oleju na max. i po przejechaniu 60 km bagnet pokazuje w połowie między max. , a min. Co robić .Pomocy !!!

Link to comment
Share on other sites

Wazne jest aby po wylaczeniu silnika poczekac okolo 5 minut na to by olej splynal do miski olejowej i aby dokonac pomiaru poziomu oleju na rownym gruncie. Jesli faktycznie gdzies znika musisz zajrzec pod auto i sprawdzic czy nie ma wycieku. Moze filtr oleju jest nieprawidlowo dokrecony, albo puszcza ktoras z uszczelek. Przy takim ubytku oleju powinienes byc w stanie zauwazyc plame oleju pod samochodem po kilku godzinach postoju i to ci wskaze miejsce wycieku.

Link to comment
Share on other sites

Witam ,

Mam Forka z 2003 r. Oryginalny przebieg powyżej 135.000 km. Jestem drugim właścicielem. Zrobiłem przegąd . Wlano oleju na max. i po przejechaniu 60 km bagnet pokazuje w połowie między max. , a min. Co robić .Pomocy !!!

po pierwsze, przywitac sie w odpowiednim dziale 8)

po drugie, pojechac do najblizszego ASO Subaru i opowiedziec o swoim problemie :mrgreen:

a po trzecie poczekac na odpowiednich forumowych wyjadaczy :twisted: oni napewno cos moga podpowiedziec :wink:

powodzenia

Link to comment
Share on other sites

jark61, po wlaniu oleju w serwisie miałeś stan na bagnecie przy kresce MAX ? Poziom pomiędzy MIN i MAX to bardzo dobry poziom. Obserwuj, jeżeli po niewielkim dystansie znacznie spadnie to pilnie trzeba będzie szukać przyczyny.

Link to comment
Share on other sites

Moja propozycja to taka by dolać tego oleju do stanu max i zwów pojeździć i kontrolować czy go ubywa. Podejrzewam że pierwszy pomiar był błędnie zrobiony ;)

 

Ja natomiast miałem taką sytuację (i tu sam z ojcem daliśmy ciała :( ) że dokręciliśmy za mocno filtr olejowy i lekko się on zagiął (nie bylo pęknięcia). Zalaliśmy olej i dwa tygodnie było dobrze, aż tu nagle pewnego razu patrzę i ciurkiem olej mi z pod auta się leje.. Okazało się że po czasie filterek nie wytrzymał i sobie pękł.. Żeby było śmieszniej to oryginalny z serwisu Subaru (na filtrze pisało made in canada :lol: ) i na dobrą sprawę wystarczyło go trochę mocniej ścisnąć i giął się jak papier.. Ot taka przestroga że trzeba mocno ale z głową ;)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

jark61,1. Sprawdź,czy nie kopci na niebiesko (pali olej)

2. Wyjmij bagnet na ciepło -po jeździe- i po wystygnięciu sprawdzaj poziom. Najlepiej w tym samym miejscu postojowym .

3. Bagnet wsadzaj konewką do siebie(nie do góry nogami)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...