Jump to content

Sprawdzenie silnika


CZARNY
 Share

Recommended Posts

Chciałbym się dowiedzieć gdzie w Warszawie albo o promieniu 100km od Warszawy, moge sprawdzić dobrze silnik. Chodzi mi o to aby po zakupie samochodu mieć pewność że nic się nie stanie z silnikiem gdy będe go katował, albo gdy zdecyduje się na Uni lub coś podobnego aby wyjechał o własnych siłach z hamowni i też się nie rozleciał po przejechaniu 5tys km.

I na czy polega dobre sprawdzenie silnika, żeby nie było tak że pojade do "X" zapłace mu za usługe, po czym się dowiem że wszystko jest git. A po przejechaniu kilku km, coś się stanie.

Link to comment
Share on other sites

To obawiam się, ze 100% gwarancji bez badań materiałowych nikt nie da :) A rozbierać silnik i na rentgena brać to chyba za kosztowna rzecz ;)

Nawet nowy silnik w wyniku wady materiałowej normalnie niewidocznej w podstawowym procesie produkcji może zdechnąć przy mocnijeszym depnięciu, a co tu dopiero pisać o jednoste uzywanej :)

Link to comment
Share on other sites

Ja zacząłbym od analizatora spalin bo najszybciej można zrobic analize (5min) na każdej stacji kontroli pojazdów i za grosze. Pozwoli zgrubnie określić czy silnik prawidłowo działa, nie bierze oleju itd. Jeśli ok to można kompresje pomierzyć, sprawdzić ciśnienie oleju, ile turbo ładuje. Gwarancji ci nikt nie da, silnik może byc cacy i wyzionąc ducha na drugi dzień, to jest urządzenie mechaniczne, możemy tylko minimalizowac ryzyko.

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze, to wez czysta probke oleju z tego silnika. Oddaj to do analizy (niestety nie wiem gdzie to robia w PL), w wyniku dostaniesz bardzo duzo danych, zobaczysz czy w oleju nie ma za duzo metalu, czy nie ma w nim plyny chlodzacego itp. Taka firma powinna na podstwaie wynikiw napisac cos o stanie silnika w zrozumialym dla przecietnego czlowieka jezyku.

Tak jak pisal panklex, zrob pomiar kompresji. Warsztat powinien wiedziec jak sie to robi (chyba na zimno i na cieplo), najlepiej aby we wszystkich cylindrach bylo takie samo cisnienie, mozliwie z jak najmniejszymi odchylkami. Zapytaj w ASO jakie powinno byc fabryczne cisnienie.

Link to comment
Share on other sites

To niech wysle do stanow, bedzie czekal 3 miesiace, ale dostanie. Koszt $20 plus wysylka.

Podobno na podstawie wynikow mozna powiedziec czy sie wyrabiaja krzywki na walkach albo lozyska na wale.

Jak kogos interesuje to tutaj jest przyklad wynikow takiej analizy oleju http://neptune.spacebears.com/cars/stories/mobil1.html , gosc na jednej zmianie oleju przejechal 29tysiecy km w Camaro.

I drugi olej http://neptune.spacebears.com/cars/stories/amsoil.html

Link to comment
Share on other sites

To inaczej, jak można sprawdzić silnik w miare możliwości i gdzie to zrobić?

 

Czy ktos mi moze powiedziec w jaki sposob sprawdzic czy silnik nie byl przegrzany?

 

Ciezko to sprawdzic bo np. w przypadku GT dopiero po jakim czasie puszczaja uszczelki pod glowicami. Przy wymianie przewaznie okazuje sie ze w wyniku znacznego przegrzania wszystko jest krzywe, glowice blok.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...