CZARNY Opublikowano 18 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2006 Chciałbym się dowiedzieć gdzie w Warszawie albo o promieniu 100km od Warszawy, moge sprawdzić dobrze silnik. Chodzi mi o to aby po zakupie samochodu mieć pewność że nic się nie stanie z silnikiem gdy będe go katował, albo gdy zdecyduje się na Uni lub coś podobnego aby wyjechał o własnych siłach z hamowni i też się nie rozleciał po przejechaniu 5tys km. I na czy polega dobre sprawdzenie silnika, żeby nie było tak że pojade do "X" zapłace mu za usługe, po czym się dowiem że wszystko jest git. A po przejechaniu kilku km, coś się stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2006 To obawiam się, ze 100% gwarancji bez badań materiałowych nikt nie da A rozbierać silnik i na rentgena brać to chyba za kosztowna rzecz Nawet nowy silnik w wyniku wady materiałowej normalnie niewidocznej w podstawowym procesie produkcji może zdechnąć przy mocnijeszym depnięciu, a co tu dopiero pisać o jednoste uzywanej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 18 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2006 Dokładnie tak :-( Nawet w WRC gdzie każda cześc jest milion razy sprawdzana i mierzona potrafi silnik walnąć bez wiiększego powodu po paru km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNY Opublikowano 18 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2006 To inaczej, jak można sprawdzić silnik w miare możliwości i gdzie to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 18 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2006 Ja zacząłbym od analizatora spalin bo najszybciej można zrobic analize (5min) na każdej stacji kontroli pojazdów i za grosze. Pozwoli zgrubnie określić czy silnik prawidłowo działa, nie bierze oleju itd. Jeśli ok to można kompresje pomierzyć, sprawdzić ciśnienie oleju, ile turbo ładuje. Gwarancji ci nikt nie da, silnik może byc cacy i wyzionąc ducha na drugi dzień, to jest urządzenie mechaniczne, możemy tylko minimalizowac ryzyko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Scooby Opublikowano 18 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2006 No i niech jeszcze jakies wprawne ucho poslucha czy aby przypadkiem panewki sobie nie zaczynaja postukiwac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Po pierwsze, to wez czysta probke oleju z tego silnika. Oddaj to do analizy (niestety nie wiem gdzie to robia w PL), w wyniku dostaniesz bardzo duzo danych, zobaczysz czy w oleju nie ma za duzo metalu, czy nie ma w nim plyny chlodzacego itp. Taka firma powinna na podstwaie wynikiw napisac cos o stanie silnika w zrozumialym dla przecietnego czlowieka jezyku. Tak jak pisal panklex, zrob pomiar kompresji. Warsztat powinien wiedziec jak sie to robi (chyba na zimno i na cieplo), najlepiej aby we wszystkich cylindrach bylo takie samo cisnienie, mozliwie z jak najmniejszymi odchylkami. Zapytaj w ASO jakie powinno byc fabryczne cisnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Oddaj to do analizy hihihiihihihheheheh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 To niech wysle do stanow, bedzie czekal 3 miesiace, ale dostanie. Koszt $20 plus wysylka. Podobno na podstawie wynikow mozna powiedziec czy sie wyrabiaja krzywki na walkach albo lozyska na wale. Jak kogos interesuje to tutaj jest przyklad wynikow takiej analizy oleju http://neptune.spacebears.com/cars/stories/mobil1.html , gosc na jednej zmianie oleju przejechal 29tysiecy km w Camaro. I drugi olej http://neptune.spacebears.com/cars/stories/amsoil.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sykstus Opublikowano 22 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2006 To inaczej, jak można sprawdzić silnik w miare możliwości i gdzie to zrobić? Czy ktos mi moze powiedziec w jaki sposob sprawdzic czy silnik nie byl przegrzany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 Czy ktos mi moze powiedziec w jaki sposob sprawdzic czy silnik nie byl przegrzany? Trochę się nei da, obawy że był bardzo przegrzany to widać, np nadtopione fajki na świecach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekEl Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 To inaczej, jak można sprawdzić silnik w miare możliwości i gdzie to zrobić? Czy ktos mi moze powiedziec w jaki sposob sprawdzic czy silnik nie byl przegrzany? Ciezko to sprawdzic bo np. w przypadku GT dopiero po jakim czasie puszczaja uszczelki pod glowicami. Przy wymianie przewaznie okazuje sie ze w wyniku znacznego przegrzania wszystko jest krzywe, glowice blok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_Tomaszek Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 ale wtedy juz chyba nie bedzie odpowiedniej kompresji jak bedzie blok, glowica itd krzywe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi