SLIWA Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Auto: Impreza GC8 Silnik: 2.0 bądź za strokerem na 2.2 Skrzynia: 6mt z DCCD Napędy z New Age STi W moim projekcie Subaru ma służyć do amatorskiego rajdowania, Rallysprinty, amatorskie rajdy (Kamionki, może Czechy). Czasem też do powygłupiania się, jakieś jazdy pokazowe, codrive itp. Cel projektu to zbudowanie auta w którym nie będzie trzeba robić przeglądów co 1000 km. Ma być niezawodny, szybki, lekki. Rozważając czysto teoretycznie myślałem o max 350 kuni i 500 Nm. Ma jeździć na E85. Myślałem o podtrzymaniu turbo (turbo dziura mocno mi przeszkadza) ale niesie to za sobą drastyczne zmniejszenie żywotności turbiny i z pewnością jeszcze wielu elementów a chcę uniknąć takich wydatków. Dlatego pomyślałem o kompresorze. Natchnieniem był wątek o silniku H6 w Imprezie i wypowiedź emotorsport'a (viewtopic.php?f=21&t=147326&p=1413248&hilit=kompresor#p1413248) Na razie H6 odpuszczę ale zastosowanie kompresora zamiast podtrzymania turbo jest wartym zastanowienia. Mógłbym wrzucić większe turbo np. TD 05 20G, FMIC, a żeby nie było laga i aby szedł z samego dołu to właśnie byłby kompresor. Chcę maksymalnie zredukować laga. Dlatego zastanawiam się nad takim rozwiązaniem. I teraz pytanie, jak sądzicie czy gra warta jest świeczki? Czy długa droga aby coś takiego zrobić. Czy ktoś coś takiego zrobił i jakie są rezultaty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Napisałeś, że auto ma być niezawodne. Moim zdaniem niezawodność jest odwrotnie proporcjonalna do komplikacji konstrukcji, a turbo-kompresor prosty nie jest. Podtrzymanie skutecznie niszczy turbo, głowicę, kolektor wydechowy i wszystko do okoła, ale nie należy demonizować. Poza tym proste = lekkie. Im więcej podzespołów tym większa masa. Jak 350 koni wystarczy, ja bym poszedł w twin-scroll. Spróbuj zrobić samochód o najprostszej możliwej konstrukcji, z mocnych gratów i ogarnij to co powstanie. Jak już szybciej się nie da nim jeźdźić, wtedy szukaj nowych rozwiązań. Etanol z tego co wiem pozwoli spokojnie na parametry o jakich wspominasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLIWA Opublikowano 4 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 house_1, bulgot musi być Z tym stopniem skomplikowania rzeczywiście może być problem bo nigdzie nie mogę nic takiego znaleźć, czyli trzeba by dłubać i rzeźbić :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Jak ma bulgotać, to bulgutnicę trza a nie kompresor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się