SLIWA Posted December 4, 2011 Share Posted December 4, 2011 Auto: Impreza GC8 Silnik: 2.0 bądź za strokerem na 2.2 Skrzynia: 6mt z DCCD Napędy z New Age STi W moim projekcie Subaru ma służyć do amatorskiego rajdowania, Rallysprinty, amatorskie rajdy (Kamionki, może Czechy). Czasem też do powygłupiania się, jakieś jazdy pokazowe, codrive itp. Cel projektu to zbudowanie auta w którym nie będzie trzeba robić przeglądów co 1000 km. Ma być niezawodny, szybki, lekki. Rozważając czysto teoretycznie myślałem o max 350 kuni i 500 Nm. Ma jeździć na E85. Myślałem o podtrzymaniu turbo (turbo dziura mocno mi przeszkadza) ale niesie to za sobą drastyczne zmniejszenie żywotności turbiny i z pewnością jeszcze wielu elementów a chcę uniknąć takich wydatków. Dlatego pomyślałem o kompresorze. Natchnieniem był wątek o silniku H6 w Imprezie i wypowiedź emotorsport'a (viewtopic.php?f=21&t=147326&p=1413248&hilit=kompresor#p1413248) Na razie H6 odpuszczę ale zastosowanie kompresora zamiast podtrzymania turbo jest wartym zastanowienia. Mógłbym wrzucić większe turbo np. TD 05 20G, FMIC, a żeby nie było laga i aby szedł z samego dołu to właśnie byłby kompresor. Chcę maksymalnie zredukować laga. Dlatego zastanawiam się nad takim rozwiązaniem. I teraz pytanie, jak sądzicie czy gra warta jest świeczki? Czy długa droga aby coś takiego zrobić. Czy ktoś coś takiego zrobił i jakie są rezultaty? Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted December 4, 2011 Share Posted December 4, 2011 Napisałeś, że auto ma być niezawodne. Moim zdaniem niezawodność jest odwrotnie proporcjonalna do komplikacji konstrukcji, a turbo-kompresor prosty nie jest. Podtrzymanie skutecznie niszczy turbo, głowicę, kolektor wydechowy i wszystko do okoła, ale nie należy demonizować. Poza tym proste = lekkie. Im więcej podzespołów tym większa masa. Jak 350 koni wystarczy, ja bym poszedł w twin-scroll. Spróbuj zrobić samochód o najprostszej możliwej konstrukcji, z mocnych gratów i ogarnij to co powstanie. Jak już szybciej się nie da nim jeźdźić, wtedy szukaj nowych rozwiązań. Etanol z tego co wiem pozwoli spokojnie na parametry o jakich wspominasz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SLIWA Posted December 4, 2011 Author Share Posted December 4, 2011 house_1, bulgot musi być Z tym stopniem skomplikowania rzeczywiście może być problem bo nigdzie nie mogę nic takiego znaleźć, czyli trzeba by dłubać i rzeźbić :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted December 4, 2011 Share Posted December 4, 2011 Jak ma bulgotać, to bulgutnicę trza a nie kompresor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now