Jump to content

Kompresor zamiast podtrzymania turbo.


SLIWA

Recommended Posts

Auto: Impreza GC8

Silnik: 2.0 bądź za strokerem na 2.2

Skrzynia: 6mt z DCCD

Napędy z New Age STi

 

W moim projekcie Subaru ma służyć do amatorskiego rajdowania, Rallysprinty, amatorskie rajdy (Kamionki, może Czechy). Czasem też do powygłupiania się, jakieś jazdy pokazowe, codrive itp.

 

Cel projektu to zbudowanie auta w którym nie będzie trzeba robić przeglądów co 1000 km. Ma być niezawodny, szybki, lekki. Rozważając czysto teoretycznie myślałem o max 350 kuni i 500 Nm.

 

Ma jeździć na E85.

 

Myślałem o podtrzymaniu turbo (turbo dziura mocno mi przeszkadza) ale niesie to za sobą drastyczne zmniejszenie żywotności turbiny i z pewnością jeszcze wielu elementów a chcę uniknąć takich wydatków.

 

Dlatego pomyślałem o kompresorze. Natchnieniem był wątek o silniku H6 w Imprezie i wypowiedź emotorsport'a (viewtopic.php?f=21&t=147326&p=1413248&hilit=kompresor#p1413248)

 

Na razie H6 odpuszczę ale zastosowanie kompresora zamiast podtrzymania turbo jest wartym zastanowienia. Mógłbym wrzucić większe turbo np. TD 05 20G, FMIC, a żeby nie było laga i aby szedł z samego dołu to właśnie byłby kompresor.

 

Chcę maksymalnie zredukować laga. Dlatego zastanawiam się nad takim rozwiązaniem.

 

I teraz pytanie, jak sądzicie czy gra warta jest świeczki? Czy długa droga aby coś takiego zrobić. Czy ktoś coś takiego zrobił i jakie są rezultaty?

Link to comment
Share on other sites

Napisałeś, że auto ma być niezawodne. Moim zdaniem niezawodność jest odwrotnie proporcjonalna do komplikacji konstrukcji, a turbo-kompresor prosty nie jest. Podtrzymanie skutecznie niszczy turbo, głowicę, kolektor wydechowy i wszystko do okoła, ale nie należy demonizować.

Poza tym proste = lekkie. Im więcej podzespołów tym większa masa.

Jak 350 koni wystarczy, ja bym poszedł w twin-scroll.

 

Spróbuj zrobić samochód o najprostszej możliwej konstrukcji, z mocnych gratów i ogarnij to co powstanie.

Jak już szybciej się nie da nim jeźdźić, wtedy szukaj nowych rozwiązań.

 

Etanol z tego co wiem pozwoli spokojnie na parametry o jakich wspominasz.

Link to comment
Share on other sites

house_1, bulgot musi być :)

 

Z tym stopniem skomplikowania rzeczywiście może być problem bo nigdzie nie mogę nic takiego znaleźć, czyli trzeba by dłubać i rzeźbić :roll:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...