hati Posted December 3, 2011 Share Posted December 3, 2011 Witam. Zakupilem wlasnie forka 20(nie XT, jakis wolnossacy) z montowana we Wloszech instalka lpg (montowana chyba przez dilera, gdyz jest sygnowana marką Subaru , nie rozpoznalem jeszcze co to za ustrojstwo ). W dlugiej podrozy do domu zapalila sie kontrolka jak w tytule. Wczesniej , zanim rozpoczalem podroz do domu, auto mialo jakeis szarpniecia i prychniecia, na benzynie prawdopodobnie, jak sie juz przelaczalo na lpg to silnik sie uspokajal. Na benzynie silnik rowniez na wolnych chodzil nierowno. Szukalem na forum sposobu na kody bledow, potem szukalem czarnych przewodow pod kierownica, celem ich zwarcia - ale nie znalazlem. Znalazlem za to zielone kostki, ktore pasuja do siebie, jednak przewody do nich podlaczone maja kolory jakeis pstrokate (ani zielen ani czarny) Pytanie - co trzeba tutaj wykonac aby odczytac kody bledow samodzielnie? Pewnie zaraz po rejestracji podjade do serwisu zwlaszcza ze mam blisko, na jakies ogledziny i kontrole, niemniej chetnie dowiedzialbym sie czegos wiecej o tym pojezdzie, gdyz prawdopodobnie bede z nim dluzej zwiazany Inne pytanie - chcialbym troche wiecej dowiedziec sie o tym co kupillem - co to za silnik np, jak czesto regulacja zaworow itp. - ma ktos namiar na jakas dokumentacje do tego modelu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted December 4, 2011 Share Posted December 4, 2011 forka 20(nie XT, jakis wolnossacy) z montowana we Wloszech instalka lpg (montowana chyba przez dilera, gdyz jest sygnowana marką Subaru , nie rozpoznalem jeszcze co to za ustrojstwo ) Prawdopodobnie jakieś BRC. Pytanie - co trzeba tutaj wykonac aby odczytac kody bledow samodzielnie? Należy samodzielnie podłączyć komputer pod złącze OBD. jak czesto regulacja zaworow Przy zasilaniu gazowym...dość często. Zdarzają się przypadki, że trzeba regulować co 30-40 tkm. Jednak najczęściej 50-60 tkm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted December 4, 2011 Author Share Posted December 4, 2011 Dzieki za info. Instalka jest jakas wtrysku fazy cieklej, BI-FUEL JTG. Zobaczymy jak to sie sprawuje - pewnie za duzo opinii userow to nie znajde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted December 4, 2011 Share Posted December 4, 2011 Instalka jest jakas wtrysku fazy cieklej, BI-FUEL JTG. Uuuuuuu. Ponoć LPG w PL średnio się do tego nadaje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmlody Posted December 4, 2011 Share Posted December 4, 2011 a skąd jesteś?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted December 5, 2011 Author Share Posted December 5, 2011 Ponoć LPG w PL średnio się do tego nadaje... A skad taka wiedza? Na forum ktos sie skarzyl? Zobacze najpierw co wyjdzie na kontroli bledow. W kazdym razie poki co to cos kopie silnik na benzynie, na lpg jest wporzo. -- Pn gru 05, 2011 7:19 am -- a skąd jesteś?? Rzut beretem od Dzierzoniowa - Bielawa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotruś Posted December 5, 2011 Share Posted December 5, 2011 hati, no a szczur75, właśnie pracuje w najlepszym polskim serwisie Subaru - MTS Subaru w Dzierżoniowie :arrow: stąd ta Jego wiedza :wink: Więc rzucaj beretem i jedź do MTS - lepiej nie mogłeś trafić Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted December 5, 2011 Author Share Posted December 5, 2011 właśnie pracuje w najlepszym polskim serwisie Subaru - MTS Subaru w Dzierżoniowie :arrow: stąd ta Jego wiedza :wink: Więc rzucaj beretem i jedź do MTS - lepiej nie mogłeś trafić Wiem Bylem tam juz kiedys na "przeszpiegach" Teraz kiedy park subaru mi sie powiekszyl o taka elektroniczna zabawke, to sie chyba nie da ominac odwiedzin. Zwlaszcza ze jakos do legacy jeszcze moje lapki sie miescily w komorze silnika, ale w forku to jakos tak wasko bardzo. Uzupelnilem profil o miejsce pochodzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted December 5, 2011 Share Posted December 5, 2011 Rzut beretem od Dzierzoniowa - Bielawa. Specjalnie daleko nie masz do nas... :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted December 5, 2011 Author Share Posted December 5, 2011 Specjalnie daleko nie masz do nas... :wink: Zapewne wpadne jak zarejestruje. Wystarczy mi juz mandatow za niewazne tablice. Na pewno do sprawdzenia rozrzad i zawory. Ale z tego co wiem nie ma szans sprawdzic kiedy byl "serwisowo" ostatnio zmieniany rozrzad? W Toyocie kolega z serwisu mial mozliwosc sprawdzenia kiedy ostatnio i przy jakim przebiegu takie rzeczy byly robione. I latwo bylo np zweryfikowac 180 tys przebiegu zapewnianego przez sprzedawce marzen, z info ze przy 260 tys zmieniany rozrzad 3 lata wczesniej ... Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langus Posted December 5, 2011 Share Posted December 5, 2011 Mi też często zapalała się lampka Check Engine przy zasilaniu gazem. Czasem świeciła długo, a czasem gasła aż w końcu świeciła cały czas. Aż Carfit podpiął laptoka do wozu, coś tam kliknął i już jest w porządku (: Zwiększył jakiś zakres tolerancji sondy lambda czy cuś... Ale to ja się na tym nie znam. Ważne że działa i nie kłuje w oczy żółta ikonka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted December 5, 2011 Author Share Posted December 5, 2011 (: Zwiększył jakiś zakres tolerancji sondy lambda czy cuś... Ale to ja się na tym nie znam. Ważne że działa i nie kłuje w oczy żółta ikonka. Brzmi niezle Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypkenzie Posted December 7, 2011 Share Posted December 7, 2011 ZACZNIJCIE WLEWAĆ DOBRE PALIWO A NIE JAKIEŚ SIKI Z AUCHAN !!!!!!!! ZARAZ SIĘ POWYŁĄCZAJA CZEKI INDŻINY Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted December 11, 2011 Author Share Posted December 11, 2011 >>>NIE JAKIEŚ SIKI Z AUCHAN !!!!!!!! Nawet nie wiem gdzie to jest - u nas na wsi same orleny, no moze jeden shell gdzies tam sie trafi. Blad zbadany, cos tam o kacie pisalo. W kazdym razie na dzien dobry wszystkie swiece poszly w kosz, na nowych sie silnik uspokoil i check engine na razie nie pojawia sie. Problem z paliwem byc moze, gdyz benzyna byla tankowana jeszcze w poprzednim kraju uzytkowania i nie wiadomo w zasadzie kiedy to ostatnie tankowanie bylo wykonane, moze i kilka miesiecy temu. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypkenzie Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 >>>NIE JAKIEŚ SIKI Z AUCHAN !!!!!!!! Nawet nie wiem gdzie to jest - u nas na wsi same orleny, no moze jeden shell gdzies tam sie trafi. Blad zbadany, cos tam o kacie pisalo. W kazdym razie na dzien dobry wszystkie swiece poszly w kosz, na nowych sie silnik uspokoil i check engine na razie nie pojawia sie. Problem z paliwem byc moze, gdyz benzyna byla tankowana jeszcze w poprzednim kraju uzytkowania i nie wiadomo w zasadzie kiedy to ostatnie tankowanie bylo wykonane, moze i kilka miesiecy temu. Pozdrawiam No i git Teraz tylko musisz obserwowywać i nasłuchowywać PS: a jeśli chodzi o auchana to kilka osób tankując tam miało włąśnie czeki indżiny :? generalnie lipne paliwo i radzę omijać :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
crem Posted December 12, 2011 Share Posted December 12, 2011 Na przykład u mnie. Po zatankowaniu najpierw muliło strasznie, później "check". Jutro podjadę do ASO i zobaczę co się wyświetliło. Z Auchanem raczej koniec - dotychczas podjeżdżały tam beczki z napisem Orlen. Ostatnio już bez żadnych napisów. I to jest efekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypkenzie Posted December 12, 2011 Share Posted December 12, 2011 Na przykład u mnie. Po zatankowaniu najpierw muliło strasznie, później "check". Jutro podjadę do ASO i zobaczę co się wyświetliło. Z Auchanem raczej koniec - dotychczas podjeżdżały tam beczki z napisem Orlen. Ostatnio już bez żadnych napisów. I to jest efekt. dokładnie tak ! oszczędzają, a nam silniki padają :?(!@#$% Ja tankuję na Szelu i jest wszystko OK ! Ale może macie jakies sprawdzone inne stacje ? Piszcie :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
crem Posted December 13, 2011 Share Posted December 13, 2011 Reset błędu (błąd sondy Lambda), reset ECU, czyszczenie przepustnicy i silnik chodzi jak pszczółka. Dodatkowo błąd nie wrócił. Zatankowałem też pół baku (pół było wyjeżdżone) V-Power'a by rozcieńczyć ten badziew z Auchan. Podziękowania dla ASO A. Koper, w którym od ręki mogłem zrobić powyższe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now