Skocz do zawartości

Forek 2,5XT MY07 Diagnostic Trouble Code (DTC) P2012


ura_bus

Rekomendowane odpowiedzi

Pięć dni temu po uruchomieniu silnika nie zgasła kontrolka serwisowa (Check Engin). Dodatkowo świeceniu kontrolki serwisowej towarzyszy nieustające miganie kontrolki CRUISE. Auto, Forester 2,5XT MT z 2006 r (MY07) z przebiegiem ~200kkm nabyłem niecałe dwa tygodnie temu i jestem jeszcze całkiem zielony w kwestiach nie tylko technicznych. W mieście (chyba można tak powiedzieć), w którym mieszkam - Gorzów Wlkp.- nie ma ASO więc po weekend`dzie pojechałem do Bosch Service Jetronics gdzie podłączyli komputer diagnostyczny i to co znaleźli podaję niżej.

Diagnostic Trouble Code (DTC) P2012

Category Powertrain

Definition Intake Manifold Runner Control Circuit Low Bank 2.

Na moje pytania o wynik Pan diagnosta niezbyt przekonująco i dla mnie niezrozumiale mówił o usterce czujnika, sterowania lub elementu wykonawczego, tajemniczego dla mnie a znajdującego się podobno w kolektorze ssącym (w tym przypadku lewa strona): układu klap zmiennego dolotu. W każdym razie coś w tym stylu. Czy komuś z szanownych forumowiczów przytoczony opis coś mówi i zechciałby mi łopatologicznie objaśnić czego się mogę (technicznie i niestety finansowo) spodziewać przy takiej usterce. Dodam jeszcze, że trzykrotnie od pierwszego pojawienia się błędu zdarzyło mi się uruchomienie auta bez jego sygnalizowania i wówczas nie pojawiał się on w czasie jazdy (kilkunasto-kilometrowe przebiegi) aż do zatrzymania i ponownego uruchomienia silnika.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięć dni temu po uruchomieniu silnika nie zgasła kontrolka serwisowa (Check Engin). Dodatkowo świeceniu kontrolki serwisowej towarzyszy nieustające miganie kontrolki CRUISE. Auto, Forester 2,5XT MT z 2006 r (MY07) z przebiegiem ~200kkm nabyłem niecałe dwa tygodnie temu i jestem jeszcze całkiem zielony w kwestiach nie tylko technicznych. W mieście (chyba można tak powiedzieć), w którym mieszkam - Gorzów Wlkp.- nie ma ASO więc po weekend`dzie pojechałem do Bosch Service Jetronics gdzie podłączyli komputer diagnostyczny i to co znaleźli podaję niżej.

Diagnostic Trouble Code (DTC) P2012

Category Powertrain

Definition Intake Manifold Runner Control Circuit Low Bank 2.

Na moje pytania o wynik Pan diagnosta niezbyt przekonująco i dla mnie niezrozumiale mówił o usterce czujnika, sterowania lub elementu wykonawczego, tajemniczego dla mnie a znajdującego się podobno w kolektorze ssącym (w tym przypadku lewa strona): układu klap zmiennego dolotu. W każdym razie coś w tym stylu. Czy komuś z szanownych forumowiczów przytoczony opis coś mówi i zechciałby mi łopatologicznie objaśnić czego się mogę (technicznie i niestety finansowo) spodziewać przy takiej usterce. Dodam jeszcze, że trzykrotnie od pierwszego pojawienia się błędu zdarzyło mi się uruchomienie auta bez jego sygnalizowania i wówczas nie pojawiał się on w czasie jazdy (kilkunasto-kilometrowe przebiegi) aż do zatrzymania i ponownego uruchomienia silnika.

Pozdrawiam

 

 

Standard :roll: , klapki TGV w tym przypadku na lewej glowicy , wyrwać chwasta i usunąć programowo i zapomnieć o temacie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standard :roll: , klapki TGV w tym przypadku na lewej glowicy , wyrwać chwasta i usunąć programowo i zapomnieć o temacie :wink:

Dziękuję za info. Jeszcze tylko bardziej łopatologicznie (chcę wierzyć, że to jeszcze nie możliwe) objaśnij mi proszę na czym polega "wyrwanie chwasta".

Pozdrawiam, Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standard :roll: , klapki TGV w tym przypadku na lewej glowicy , wyrwać chwasta i usunąć programowo i zapomnieć o temacie :wink:

Dziękuję za info. Jeszcze tylko bardziej łopatologicznie (chcę wierzyć, że to jeszcze nie możliwe) objaśnij mi proszę na czym polega "wyrwanie chwasta".

Pozdrawiam, Darek

 

Nawet jak ci wytlumacze , to chyba CI to nic nie da :( , udaj się do Kocara do Poznania lub skontaktuj się z użytkownikiem PKocial , a on już będzie wiedział co zrobić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dziękuję. Jestem wstępnie umówiony na wtorek do Szczecina w "Agrykolex" ale mogę jeszcze odwołać jeśli dam radę wcześniej umówić Poznań.

Pozdrawiam

 

 

Uwierz mi , jedź do Kocara :roll: i porozmawiaj z Piotrem K. :roll:

Domniemuje że w ASO Szczecin oczywiście jest w stanie to naprawić , ale sytuacja wyglada tak:

układ TGV składa sie z klapek , potencjometra wychylenia klapek, oraz silniczka wykonawczego, najprawdopodobniej poszedł silniczek, lub sie przestawił kąt wychylenia na skutek zabrudzenia/zatarcia ośki klapek . Co z tego że wymienią Ci sliniczek, za chwile bedziesz miał to z drugiej strony , a na końcu sie okaże że trzeba cały TGV wymienić , o ile mnie pamieć nie myli to jedna kosztuje ok 1000zł

Dlatego jestem zwolennikiem wycięcia tych ekologicznych wynalazków i zrobienia tak jak w autach JDM :roll:

Potrzebujesz do tego 2 uszczelki kol ss., 2 uszczelki ( tzw okulary ) przeróbka klapek ( wyciecie ich i zaślepienie lub kupno gotowych JDM ) a potem trzeba przeprogramowac ECU żeby nie wyświetlał błędu, tego podejżewam ASO nie jest w stanie zrobić , ale mogę sie mylić, bo nie wiem czy SSM ma takie możliwości :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...