ura_bus Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 Pięć dni temu po uruchomieniu silnika nie zgasła kontrolka serwisowa (Check Engin). Dodatkowo świeceniu kontrolki serwisowej towarzyszy nieustające miganie kontrolki CRUISE. Auto, Forester 2,5XT MT z 2006 r (MY07) z przebiegiem ~200kkm nabyłem niecałe dwa tygodnie temu i jestem jeszcze całkiem zielony w kwestiach nie tylko technicznych. W mieście (chyba można tak powiedzieć), w którym mieszkam - Gorzów Wlkp.- nie ma ASO więc po weekend`dzie pojechałem do Bosch Service Jetronics gdzie podłączyli komputer diagnostyczny i to co znaleźli podaję niżej. Diagnostic Trouble Code (DTC) P2012 Category Powertrain Definition Intake Manifold Runner Control Circuit Low Bank 2. Na moje pytania o wynik Pan diagnosta niezbyt przekonująco i dla mnie niezrozumiale mówił o usterce czujnika, sterowania lub elementu wykonawczego, tajemniczego dla mnie a znajdującego się podobno w kolektorze ssącym (w tym przypadku lewa strona): układu klap zmiennego dolotu. W każdym razie coś w tym stylu. Czy komuś z szanownych forumowiczów przytoczony opis coś mówi i zechciałby mi łopatologicznie objaśnić czego się mogę (technicznie i niestety finansowo) spodziewać przy takiej usterce. Dodam jeszcze, że trzykrotnie od pierwszego pojawienia się błędu zdarzyło mi się uruchomienie auta bez jego sygnalizowania i wówczas nie pojawiał się on w czasie jazdy (kilkunasto-kilometrowe przebiegi) aż do zatrzymania i ponownego uruchomienia silnika. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 Pięć dni temu po uruchomieniu silnika nie zgasła kontrolka serwisowa (Check Engin). Dodatkowo świeceniu kontrolki serwisowej towarzyszy nieustające miganie kontrolki CRUISE. Auto, Forester 2,5XT MT z 2006 r (MY07) z przebiegiem ~200kkm nabyłem niecałe dwa tygodnie temu i jestem jeszcze całkiem zielony w kwestiach nie tylko technicznych. W mieście (chyba można tak powiedzieć), w którym mieszkam - Gorzów Wlkp.- nie ma ASO więc po weekend`dzie pojechałem do Bosch Service Jetronics gdzie podłączyli komputer diagnostyczny i to co znaleźli podaję niżej.Diagnostic Trouble Code (DTC) P2012 Category Powertrain Definition Intake Manifold Runner Control Circuit Low Bank 2. Na moje pytania o wynik Pan diagnosta niezbyt przekonująco i dla mnie niezrozumiale mówił o usterce czujnika, sterowania lub elementu wykonawczego, tajemniczego dla mnie a znajdującego się podobno w kolektorze ssącym (w tym przypadku lewa strona): układu klap zmiennego dolotu. W każdym razie coś w tym stylu. Czy komuś z szanownych forumowiczów przytoczony opis coś mówi i zechciałby mi łopatologicznie objaśnić czego się mogę (technicznie i niestety finansowo) spodziewać przy takiej usterce. Dodam jeszcze, że trzykrotnie od pierwszego pojawienia się błędu zdarzyło mi się uruchomienie auta bez jego sygnalizowania i wówczas nie pojawiał się on w czasie jazdy (kilkunasto-kilometrowe przebiegi) aż do zatrzymania i ponownego uruchomienia silnika. Pozdrawiam Standard :roll: , klapki TGV w tym przypadku na lewej glowicy , wyrwać chwasta i usunąć programowo i zapomnieć o temacie :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ura_bus Posted December 1, 2011 Author Share Posted December 1, 2011 Standard :roll: , klapki TGV w tym przypadku na lewej glowicy , wyrwać chwasta i usunąć programowo i zapomnieć o temacie :wink: Dziękuję za info. Jeszcze tylko bardziej łopatologicznie (chcę wierzyć, że to jeszcze nie możliwe) objaśnij mi proszę na czym polega "wyrwanie chwasta". Pozdrawiam, Darek Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 Standard :roll: , klapki TGV w tym przypadku na lewej glowicy , wyrwać chwasta i usunąć programowo i zapomnieć o temacie :wink: Dziękuję za info. Jeszcze tylko bardziej łopatologicznie (chcę wierzyć, że to jeszcze nie możliwe) objaśnij mi proszę na czym polega "wyrwanie chwasta". Pozdrawiam, Darek Nawet jak ci wytlumacze , to chyba CI to nic nie da , udaj się do Kocara do Poznania lub skontaktuj się z użytkownikiem PKocial , a on już będzie wiedział co zrobić Link to comment Share on other sites More sharing options...
ura_bus Posted December 1, 2011 Author Share Posted December 1, 2011 Ok. Dziękuję. Jestem wstępnie umówiony na wtorek do Szczecina w "Agrykolex" ale mogę jeszcze odwołać jeśli dam radę wcześniej umówić Poznań. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 Ok. Dziękuję. Jestem wstępnie umówiony na wtorek do Szczecina w "Agrykolex" ale mogę jeszcze odwołać jeśli dam radę wcześniej umówić Poznań.Pozdrawiam Uwierz mi , jedź do Kocara :roll: i porozmawiaj z Piotrem K. :roll: Domniemuje że w ASO Szczecin oczywiście jest w stanie to naprawić , ale sytuacja wyglada tak: układ TGV składa sie z klapek , potencjometra wychylenia klapek, oraz silniczka wykonawczego, najprawdopodobniej poszedł silniczek, lub sie przestawił kąt wychylenia na skutek zabrudzenia/zatarcia ośki klapek . Co z tego że wymienią Ci sliniczek, za chwile bedziesz miał to z drugiej strony , a na końcu sie okaże że trzeba cały TGV wymienić , o ile mnie pamieć nie myli to jedna kosztuje ok 1000zł Dlatego jestem zwolennikiem wycięcia tych ekologicznych wynalazków i zrobienia tak jak w autach JDM :roll: Potrzebujesz do tego 2 uszczelki kol ss., 2 uszczelki ( tzw okulary ) przeróbka klapek ( wyciecie ich i zaślepienie lub kupno gotowych JDM ) a potem trzeba przeprogramowac ECU żeby nie wyświetlał błędu, tego podejżewam ASO nie jest w stanie zrobić , ale mogę sie mylić, bo nie wiem czy SSM ma takie możliwości :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
drout Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 Powiem Ci Carficie, że jak Cie czytam to jestes dla mnie MISTRZ i oby takich więcej. Szkoda ze mam kawałek drogi do Ciebie ale chyba sie wreszcie zbiore i zawitam na serwis do Ciebie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now