Skocz do zawartości

Forek 2,5XT MY07 Diagnostic Trouble Code (DTC) P2012


ura_bus

Rekomendowane odpowiedzi

Pięć dni temu po uruchomieniu silnika nie zgasła kontrolka serwisowa (Check Engin). Dodatkowo świeceniu kontrolki serwisowej towarzyszy nieustające miganie kontrolki CRUISE. Auto, Forester 2,5XT MT z 2006 r (MY07) z przebiegiem ~200kkm nabyłem niecałe dwa tygodnie temu i jestem jeszcze całkiem zielony w kwestiach nie tylko technicznych. W mieście (chyba można tak powiedzieć), w którym mieszkam - Gorzów Wlkp.- nie ma ASO więc po weekend`dzie pojechałem do Bosch Service Jetronics gdzie podłączyli komputer diagnostyczny i to co znaleźli podaję niżej.

Diagnostic Trouble Code (DTC) P2012

Category Powertrain

Definition Intake Manifold Runner Control Circuit Low Bank 2.

Na moje pytania o wynik Pan diagnosta niezbyt przekonująco i dla mnie niezrozumiale mówił o usterce czujnika, sterowania lub elementu wykonawczego, tajemniczego dla mnie a znajdującego się podobno w kolektorze ssącym (w tym przypadku lewa strona): układu klap zmiennego dolotu. W każdym razie coś w tym stylu. Czy komuś z szanownych forumowiczów przytoczony opis coś mówi i zechciałby mi łopatologicznie objaśnić czego się mogę (technicznie i niestety finansowo) spodziewać przy takiej usterce. Dodam jeszcze, że trzykrotnie od pierwszego pojawienia się błędu zdarzyło mi się uruchomienie auta bez jego sygnalizowania i wówczas nie pojawiał się on w czasie jazdy (kilkunasto-kilometrowe przebiegi) aż do zatrzymania i ponownego uruchomienia silnika.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach