harnasi Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 Witam. Mam problem i może ktoś mi pomoże. Więc tak: Posiadam Subaru imprezę kombi 2,0 115 km z reduktorem. Od jakiegoś czasu ze skrzyni lub sprzęgła słychać nieregularne terkotanie albo chrobot. Trudno to konkretnie określić. Fakt jest taki, że powyższy niepokojący hałas występuje jedynie przy uruchomionym silniku, na luzie, kiedy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty. Po wciśnięciu pedału sprzęgła hałas znika. Znika również po przełączeniu reduktora na środkową pozycję pomiędzy HI a LO. Nie wiem czego się spodziewać, jakich kosztów a może się po prostu nie przejmować Jeśli ktoś miał podobne doświadczenie to proszę o pomoc. Z góry wielkie dzięki. e-mail: harnasi@o2.pl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 Po wciśnięciu pedału sprzęgła hałas znika. Co na moj rozum wskazuje na jakieś łożysko (sprzęgła?) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Igi_666 Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 Co by to nie było to trzeba skrzynie zrzucić z auta. W tedy bedzie widac czy sprzegło całe czy nie. Jeśli całe to znaczy że e skrzynią jakiś problem jest. Terkotanie słychać tylko gdzy skrzynia jest na luzie czy pod czas jazdy na biegu też to slychać? W jakim momencie wciskania sprzęgła terkot ustaje? (dotknięcie pedału sprzęgła, czy do dechy? ) Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
harnasi Posted December 1, 2011 Author Share Posted December 1, 2011 Jak wcisnę prawie do końca to dopiero wtedy ustaje hałas. Podczas jazdy raczej nie słychać... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Igi_666 Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 A pedał sprzęgła drży przy wciskaniu? A jak przełączysz reduktor na HI to też to jest? Opcji jest kilka: 1. Uszkodzona już tarcza (terkoczą sprężynki czyli tak zwane tłumiki drgań. 2. Uszkodzony docisk 3. Uszkodzone jakieś łożysko/a w skrzyni. Co by to nie było to musisz ściągnąć skrzynie by się dowiedzieć. Niemal na sto procent nie będzie to łożysko oporowe ponieważ pracuje ono w momencie wciśnięcia sprzęgła, a tutaj jest cisza. PS: Pierwszy post powinien pojawić się w linku poniżej viewtopic.php?f=1&t=101962&view=unread#unread Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
harnasi Posted December 1, 2011 Author Share Posted December 1, 2011 Pedał sprzęgła nie drży. Po przełączeniu na HI też się tak dzieje.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 a jak w czasie jazdy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
harnasi Posted March 2, 2012 Author Share Posted March 2, 2012 a jak w czasie jazdy? Ogólnie hałas nie jest na tyle głośny żebym go słyszał podczas jazdy. Więc podczas jazdy trudno mi stwierdzić czy występuje. Teoretycznie powinien;) Tak na 90 % jestem już przekonany że to wspomniane łożysko oporowe. Pewnie bez wyciągnięcia skrzyni się nie obędzie i wtedy się okaże. Jeszcze na forum w postach znalazłem informację, że podobny objaw jest przy hill-holderze. To znaczy jest on gdzieś połączony właśnie ze sprzęgłem i jeśli występuje tam pewien luz to może też chrobotać. Ile w tym prawdy, nie wiem. Za cienki jestem;) -- Pt mar 02, 2012 2:50 pm -- Wymieniłem sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) i problem ustąpił. Poza tym sprzęgło lżej pracuje. Koszt: części 350 zł (NKK) + robocizna 200 zł. Jest trochę zabawy z regulacją hilholdera. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now