Jump to content

Hałas ze sprzęgła lub skrzyni Impreza 1996r. kombi 115 km


harnasi

Recommended Posts

Witam. Mam problem i może ktoś mi pomoże. Więc tak: Posiadam Subaru imprezę kombi 2,0 115 km z reduktorem. Od jakiegoś czasu ze skrzyni lub sprzęgła słychać nieregularne terkotanie albo chrobot. Trudno to konkretnie określić. Fakt jest taki, że powyższy niepokojący hałas występuje jedynie przy uruchomionym silniku, na luzie, kiedy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty. Po wciśnięciu pedału sprzęgła hałas znika. Znika również po przełączeniu reduktora na środkową pozycję pomiędzy HI a LO. Nie wiem czego się spodziewać, jakich kosztów a może się po prostu nie przejmować;) Jeśli ktoś miał podobne doświadczenie to proszę o pomoc. Z góry wielkie dzięki.

 

 

e-mail: harnasi@o2.pl

Link to comment
Share on other sites

Co by to nie było to trzeba skrzynie zrzucić z auta. W tedy bedzie widac czy sprzegło całe czy nie. Jeśli całe to znaczy że e skrzynią jakiś problem jest.

 

Terkotanie słychać tylko gdzy skrzynia jest na luzie czy pod czas jazdy na biegu też to slychać?

 

W jakim momencie wciskania sprzęgła terkot ustaje? (dotknięcie pedału sprzęgła, czy do dechy? )

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

A pedał sprzęgła drży przy wciskaniu?

 

A jak przełączysz reduktor na HI to też to jest?

 

Opcji jest kilka:

 

1. Uszkodzona już tarcza (terkoczą sprężynki czyli tak zwane tłumiki drgań.

2. Uszkodzony docisk

3. Uszkodzone jakieś łożysko/a w skrzyni.

 

Co by to nie było to musisz ściągnąć skrzynie by się dowiedzieć.

 

Niemal na sto procent nie będzie to łożysko oporowe ponieważ pracuje ono w momencie wciśnięcia sprzęgła, a tutaj jest cisza.

 

PS: Pierwszy post powinien pojawić się w linku poniżej ;)

 

viewtopic.php?f=1&t=101962&view=unread#unread

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
a jak w czasie jazdy?

 

Ogólnie hałas nie jest na tyle głośny żebym go słyszał podczas jazdy. Więc podczas jazdy trudno mi stwierdzić czy występuje. Teoretycznie powinien;)

 

Tak na 90 % jestem już przekonany że to wspomniane łożysko oporowe. Pewnie bez wyciągnięcia skrzyni się nie obędzie i wtedy się okaże.

 

Jeszcze na forum w postach znalazłem informację, że podobny objaw jest przy hill-holderze. To znaczy jest on gdzieś połączony właśnie ze sprzęgłem i jeśli występuje tam pewien luz to może też chrobotać. Ile w tym prawdy, nie wiem. Za cienki jestem;)

 

-- Pt mar 02, 2012 2:50 pm --

 

Wymieniłem sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) i problem ustąpił. Poza tym sprzęgło lżej pracuje. Koszt: części 350 zł (NKK) + robocizna 200 zł. Jest trochę zabawy z regulacją hilholdera. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...