tcic Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 Witam, Wiem, że wątków w sprawie płynów do ASB było sporo, ale mój problem jest innej natury. Szykuję się na przegląd w moim OBK'07 AUT wer EU i muszę dokonać kolejnej wymiany płynu w ASB (trzecia wymiana). Skrzynia 4 biegowa. Dotychczas wymiany dokonywane były w ASO Wrocław i płyn w ASB wymieniany był na..... Castrol Dextron III. Nie zwracałem na to szczególnej uwagi, aż do dziś, gdy poczytałem wątki o prawidłowych płynach w ASB. Zadzwoniłem do ASO i zapewniają mnie, że Dextron III jest w wewnętrznej serwisówce zalecany do skrzyni 4 biegowej. Instrukcja obsługi zaleca jednak stosowanie DEX III jedynie w sytuacjach wyjątkowych i zaraz zmianę na Idemitsu lub Transmax J. Pytanie: Zezwolić ASO na kolejną wymianę płynu na Castrol Dextron III czy też pojechać do serwisu od skrzyń i wymienić dynamicznie (lub podwójna wymiana) na inny olej, np: CASTOL ATF Multivehicle (dedykowany do aut japońskich, spełnia specyfikację Subaru, następca Transmax-a). Lepiej zmienić olej na inny póki czas i nic się nie dzieje, czy nie zmieniać oleju i zostawić DEX III? Czy prawdą jest, że DEX III jest jednak zalecany do ASB Subaru (4 biegowych) i spokojnie mogę pozostać przy tym oleju? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kruque Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 Ja bym zadzwonił z tym pytaniem do ASO w Dzierżoniowie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qba-epp11 Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 Ja już dzwoniłem w tamtym tyg. Wrocław leje - Castrola ATF Dextron III Dzierżoniów - Millersa Jelenia Góra - ATF SUBARU. Milers wychodzi najlepiej cenowo. Ja niedługo też będe wymieniał płyny i ATF zmienię na GULF MV ATF sprawdzonego już w Outbacku i Forku kolegi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcbeth Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 Wymienić na Subaru ATF. :arrow: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=13&t=137273 Link to comment Share on other sites More sharing options...
qba-epp11 Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 Wymienić na Subaru ATF. :arrow: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=13&t=137273 Wszystko się zgadza tylko dlaczego trzy autoryzowane serwisy leją różne ATFy. Skoro Subaru zaleca ATF (K0410Y0700) to nie rozumiem dlaczego we Wrocławiu lub Dzierżoniowie się jego nie stosuje. Tylko Jelenia trzyma standard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tcic Posted November 30, 2011 Author Share Posted November 30, 2011 No właśnie o to chodzi. 2 z 3 serwisów leją zwykłe DEX III. Dlatego nie wiem, czy po dwukrotnym zalaniu DEX III wracać teraz do oryginalnego SUBARU ATF, czy też trzymać się już DEX III. Czy nie jest przypadkiem tak jak z olejem silnikowym syntetyk - półsyntetyk. Przejście z syntetyku na półsyntetyk - OK, ale w drugą stronę już nie bardzo.... Przecież ATF SUBARU ma lepsze właściwości niż zwykły Castrol Atf Dex III.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcbeth Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 Wszystko się zgadza tylko dlaczego trzy autoryzowane serwisy leją różne ATFy. Może zadaj to pytanie Działowi Technicznemu (np. we wskazanym wątku) ? :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 2 z 3 serwisów leją zwykłe DEX III. Olej, który lejemy do A/T nie jest zwykłym DEX III, spełnia także wymagania Subaru. Wyjaśnialiśmy to telefonicznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tcic Posted December 5, 2011 Author Share Posted December 5, 2011 To prawda przed chwilą rozmawialiśmy. Potwierdzam, że MTS Dzierżoniów leje Millermatica spełniającego normy ATF Subaru. Zmienę więc olej na spłeniający normy i mam nadzieję, że będzie ok. Nadal zastanawia mnie jednak dowolność ASO w stosowaniu tak istotnego elementu jakim jest płyn ATF (i nie chodzi o markę płynu, tylko spełniane normy).... -- Pn gru 05, 2011 11:08 pm -- Jeszcze jedno.... Czy mając obecnie Castrol DEX III w swoim 4AT i wymieniając na inny olej (np. Millermatic, Castrol Multivehicle ATF; Gulf Multivehicle ATF) mogę wykonać wymianę statyczną? Można mieszać te płyny? Czy przy takiej zmianie oleju wymagana jest wymiana dynamiczna z płukaniem skrzyni? A może wykonać wymianę statyczna i zobaczyć jak będzie zachowywała się skrzynia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted December 6, 2011 Share Posted December 6, 2011 Czy mając obecnie Castrol DEX III w swoim 4AT i wymieniając na inny olej (np. Millermatic, Castrol Multivehicle ATF; Gulf Multivehicle ATF) mogę wykonać wymianę statyczną? Można mieszać te płyny? Czy przy takiej zmianie oleju wymagana jest wymiana dynamiczna z płukaniem skrzyni? Proponuję wymianę dynamiczną. Proponuję i oferuję Ci... :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
gryzli Posted December 6, 2011 Share Posted December 6, 2011 Czy przy takiej zmianie oleju wymagana jest wymiana dynamiczna z płukaniem skrzyni? Wlasciwie to za kazdym razem powinno sie robic wymiane dynamiczna w skrzyniach - ale te koszta niestety... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tcic Posted December 14, 2011 Author Share Posted December 14, 2011 No i skorzystałem z zaproszenia MTS w Dzierżoniowie. Jestem po dynamicznej wymianie płynu ATF w moim OBK 2,5 AUT '2007 (ASB 4 biegowa). Rezultat? Polecam każdemu. Powody? 1. Po zalaniu płynem Millermatic ATF SP-III skrzynia pracuje miękko, płynnie, dużo delikatniej (mimo, że jest techologicznie przestarzała i nie ma co spodziewć się "wodotrysków") 2. Wymiana dynamiczna pozwoliła na usunięcie w całości starego Castrol DEX III + płukanie. 3. Cena bardzo korzystna (poszło 10 litrów Millermatica + dobra cena za usługę, w sumie sporo korzystniejsza niż np. w Długołęce). 4. Samochód sprawdzony (podpięty pod komputer + jazda testowa) przez p. Marka (bez dodatkowych kosztów). Tak powinno być. Na razie z każdym kilometrem skrzynia pracuje płynniej. Nie żałuję wydanego grosza.... POLECAM zarówno wymianę dynamiczną jaki i MTS Dzierżoniów. P.S. Na własnej skórze przekonałem się, że zapis w instrukcji obsługi mówiący o możliwości zalania DEX III "tylko w wyjątkowych sytuacjach" jest prawdziwy. Na Castrol DEX III skrzynia poprostu pracuje topornie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qba-epp11 Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 Jestem świeżo po wymianie ATFu i oleju w dyferach. Zrobione 500 km na nowych płynach i muszę powiedzieć że czuć różnice. Autko jakby bardziej miękko jeździ.Do skrzyni wlazło prawie 6l Gulfa MV ATF a w dyfery Valvoline. Na starym ATFie skrzynia chodziła bardzo dobrze, teraz pracuje jeszcze lepiej. Mam nadzieje że tak pozostanie - ten olej sprawdził się w dwóch Subarynach znajomego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tcic Posted December 21, 2011 Author Share Posted December 21, 2011 qba-epp11, A na jakim ATF jeździłeś przed wymianą? Link to comment Share on other sites More sharing options...
qba-epp11 Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 Dobre pytanie ale nie mam pojęcia. Auto sprowadzone ze Szwajcarii i do końca serwisowane więc myślę że jakiś OEM był wlany.Dzwoniłem do serwisu przed zakupem sprawdzając jego historie ale o takie rzeczy nie spytałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tcic Posted December 21, 2011 Author Share Posted December 21, 2011 Faktem jest, że Gulfa MV ATF wszyscy właściciele AT sobie chwalą. Co ważne spełnia normy Subaru ATF-HP. Coś w tym musi być... Na razie mój Millermatic SP-III też sprawuje się bdb. I co najważniejsze moja skrzynia też go lubi Nadal jednak "mam żal" do ASO, że co każde 60 tys km lało bezkrytycznie Castrol DEX III. Nie mogę tego zrozumieć.... Przecież nie o koszty tu chodzi, bo ceny płynów są zbliżone. Nawet nieco dociekliwy laik (za jakiego się uważam) musi dojść do wniosku, że jest na rynku parę rodzajów płynów ATF, które spełniają normy Subaru. Dlaczego taka dociekliwość nie cechuje każdego ASO? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAV Posted September 12, 2013 Share Posted September 12, 2013 Witam Czy ktoś z Was może polecić warsztat, który zrobi wymianę dynamiczna oleju ( do Dzierżoniowa mam chyba ze 320km). Czy gdzieś w promieniu 100km od KRakowa mozna takiej wymiany dokonać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
haubi65 Posted September 12, 2013 Share Posted September 12, 2013 leja Castrola bo pewnie maj rabat ilosciowy na odbior i musza go wykorzystac. Jest pare dobrych olejow ale w ASo leja standarty duzych firm u nas silnikowy sam zawoze bo za kazdym razem chca zalac BP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qba-epp11 Posted September 12, 2013 Share Posted September 12, 2013 Witam Czy ktoś z Was może polecić warsztat, który zrobi wymianę dynamiczna oleju ( do Dzierżoniowa mam chyba ze 320km). Czy gdzieś w promieniu 100km od KRakowa mozna takiej wymiany dokonać? Może u Carfit-a w Nowym Sączu. Napisz do niego na PW Link to comment Share on other sites More sharing options...
pci Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 Instrukcja obsługi zaleca jednak stosowanie DEX III jedynie w sytuacjach wyjątkowych i zaraz zmianę na Idemitsu lub Transmax J. Czy to przypadkiem nie dotyczy wyłącznie skrzyń 5EAT? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAV Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 Czy to przypadkiem nie dotyczy wyłącznie skrzyń 5EAT? Tez jestem tego zdania. W rozmowie z zakładem , który od 20 lat specializuje sie tylko w AT zalecają DIII a dodatkowo gość mówi ,ze w jego karierze najczesciej spotykał sie z awarią mechanizmów róznicowych niż samych skrzyń (który jest zreszta fragmentem skrzyni). Link to comment Share on other sites More sharing options...
tcic Posted September 17, 2013 Author Share Posted September 17, 2013 Cóz - w polskiej instrukcji obsługi OBK 2007 w części dotyczącej 4-o biegowej AT jest wyraźny zapis mówiący o możliwości zalania DEX III "tylko w wyjątkowych sytuacjach" po czym należy jak najszybciej wymienić olej na Idemitsu. W skrzeniach 5-o biegowych DEX III jest wgóle niedopuszczalny. Czarno na białym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now