Skocz do zawartości

Subaru Justy Team :)


Ywone

Rekomendowane odpowiedzi

Juzsty II (/Swift): "Jak dostać się do sprzęgła"

 

Ogólna strategia jest następująca:

1. Wyciągnąć półosie;

2. Zdemontować wszelkie podłączenia do skrzyni;

3. Odkręcić skrzynię od silnika i mostu;

4. Opuścić skrzynię na ziemię.

5. Wyjąć sprzęło i założyć nowe :cool:

 

Jednak pojawiają się problemy:

1. Gdzie jest zlokalizowany spust oleju :???:

01pq2.th.jpg

W podobnej konstrukcji (Swift 1.6) spust jest w okolicy zaznaczonej kółkiem (A). Na moje nieszczęście ja tam nic nie mam :???: Od przodu skrzyni, obok korka wlewu oleju w prawo (B) jest śrubka 12stka (fotki od frontu nie zrobiłem). Wygląda jak spust, jednak po odkręceniu olej nie leciał. Sączy się za to z otworu po półosi - jakiś środek zastępczy musiałem znaleźć :mrgreen:

 

2. Jakiś pomysł na demontaż półosi od strony pasażera (C) ?

02th8.th.jpg

Podejrzewam, że trzeba odkręcić łożysko toczne półosi zlokalizowane w okolicach D, które wydaje się trzymać elementu E. Element E przeszkadza w dostaniu się do półośki, jednak wydaje się, że stanowi on całość, której jednen koniec przykręcony jest do poduszki, drugi wspiera silnik i trochę skrzynię - nie spadnie mi silnik na łeb jak to odkręcę? :roll:

 

3. Jak odłączyć wał - dobrze kombinuję?

03tg3.th.jpg

Napęd przełączyć na 2WD (F) i zbarać się za odkręcanie w miejscu G.

 

Ps. Pomyśleć, że samo wyciagnięcie sprzęgła trwa 5minut - tą nadzieją żyję :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Czy ktoś wie na 100% jaka jest pojemność baku w Justy 90 rok 3-drzwiowa. I nie chodzi mi o domysły w stylu wlałem 32 litry więc pewnie ma 35.

 

Pzdr,

Konrad

Wszystko zależy jak staniesz ;) Mam jedną stacje co pod dystrybutorem jest krawężnik, gdy wjadę przednim kołem w tedy mogę zatankować 35 litrów bez przerwania. W normalnie pozycji pistolet odskoczy czasami :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przynajmniej widać czy olej jest,czy go nie ma ;-)
...zresztą i tak mi nikt nie wierzy jak mówię, że mam miarkę w skrzyni biegów.

 

Po ostatniej rozmowie z jedną osobą, natchnęło mnie o zadanie jednego pytania mianowicie, czy komuś udało się zrobić na jednym silniku więcej niż 250 tys? :mrgreen:

 

[ Dodano: Wto Maj 13, 2008 10:09 pm ]

Ma ktoś może nie potrzebne tylne amortyzatory? Obchodzi mnie tylko, żeby proste były nic więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hello...

kolejne pytania sie zrodzily ostatnio w mojej glowie...

Czy klocki hamulcowe są takie same w modelu do 89 i tym nowszym na wtrysku czyli taki jak ja mam 1990 rok?

Identyczne pytanie odnosnie zawieszenia... czy sprezyny sa takie same?

 

Ktokolwiek widzial, ktokolwiek wie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem na innym forum to pisali, że przekładali hamulce z 89 do 91. Wiem, że na pewno przeguby się różnią ilością ząbków.

 

Hmmm to co napisales potwierdza wyniki mojego sledztwa.

 

Spreżyny i zawieszenie na 99,9% takie same.

Hamulce inne. Teraz tylko pytanie czy duzo roboty i jest sens, żeby zamieniać... chyba wiem o jakim forum mowisz... bede musial poszukac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrados, Z moich obserwacji wynika, że 89 jest szerszy w wyniku czego twierdzisz, że twardsze może być zawieszenie? Hmm ciekawa teoria :cool: Co do forum to się nie mylisz. Z tego co pamiętam te 89 mają lepszą sprawność, ale nie jestem 100% pewien. A próbowałeś dobrać coś innego? Np od golfa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrados, Z moich obserwacji wynika, że 89 jest szerszy w wyniku czego twierdzisz, że twardsze może być zawieszenie? Hmm ciekawa teoria :cool: Co do forum to się nie mylisz. Z tego co pamiętam te 89 mają lepszą sprawność, ale nie jestem 100% pewien. A próbowałeś dobrać coś innego? Np od golfa?

 

A czy ja powiedzialem, ze 89 ma twardsze sprezyny? :D

 

A tak na serio, to znalazlem sprezyny H&R do Justy nowe. A wiem, ze takie same jezdzily w tym uturbionym Justy rocznik 89.. stad moje pytanie bylo, bo skoro w 89 pasowaly to znaczy ze i w 90 beda pasowac :)

 

Odnosnie hamulcow to pytanie tez wynikalo z tego, ze znalazlem "sportowe" a przynajmniej troche mocniejsze klocki EBC Green Stuff, ale wlasnie do tego modelu do 89 roku... czyli nie pasuja... Musze poszukac, bo w piwnicy gdzies mam jakies zaciski... moze to sa wlasnie te stare. Tylko kolejne pytanie czy lepiej 89 z EBC czy 90 z dobrą seria :)

Slyszales cos o hamulcach <89?

 

Znowu wlaczyla mi sie opcja kombinowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na serio, to znalazlem sprezyny H&R do Justy nowe.
Gdzie kiedy i za ile? :mrgreen: Szczerze od 2 tygodni myślę o tym samym, w poznaniu jest firma co na zamówienie robi sprężyny jestem ciekaw ile sobie policzy. Jak już bym zamawiał to chciałbym progresywne... W ogóle wypytywałem się znajomych i ktoś mi coś szepnął, że istnieje jakieś utwardzanie sprężyn bez jej cięcia.

 

Co do hamulców najprościej będzie sprawdzić w katalogach, jak będę miał chwile to skocze do mechanika na komputer :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie kiedy i za ile? Szczerze od 2 tygodni myślę o tym samym, w poznaniu jest firma co na zamówienie robi sprężyny jestem ciekaw ile sobie policzy. Jak już bym zamawiał to chciałbym progresywne... W ogóle wypytywałem się znajomych i ktoś mi coś szepnął, że istnieje jakieś utwardzanie sprężyn bez jej cięcia.

 

Jest mozliwosc, skrocenia i przy okazji utwardzenia sprezyny, ale moim zdaniem to tez wali drutem... bo generalnie robi sie to poprzez rozgrzanie/ hartowanie takiej sprezyny... nie znam szczegulow... moim zdaniem rozwiazanie lepsze niz obcinanie, ale nadal lekki drut.

 

Co do mozliwosci "ukrecenia sprezyny" na zamowienie to jest to juz duzo lepsza opcja, ale znowu jest problem, bo musialby to zrobic ktos kto sie zna na zawieszeniach, musialbys mu powiedziec co chcesz osiagnac, jakie masz amortyzatory, ile wazy samochod itp. i wtedy on wylicza i "kreci" sprezyne z odpowiedniej grubosci drutu odpowiednia ilosc zwoi itp.

A przewaznie takie firmy to jest pan Heniek, ktory kreci sprezyny od X lat... ty mu przyniesiesz seryjna, on spojrzy ukreci Ci twardsza i krotsza.. i nie do konca to musi dzialac tak jakbys chcial, zeby dzialalo.

 

Dlatego bardzo mnie cieszy, ze wkoncu znalazlem te H&R.. mam przynajmniej czesciowa nadzieje, ze daja one rade :D

Tak wiec znalazlem na allegro za 270 zł. Wydaje mi sie ze cena uczciwa, biorac pod uwage, ze ukrecenie jednej to tez pewnie wydatek okolo 50 zl.

 

Jakbys sie jednak uparl na krecenie, to kolo mojej bylej pracy gosc ma taki zaklad.

 

Pzdr,

Konrad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Siema ludzie mam pytanie jak się wyciąga wew przegub ? Tego tematu jeszcze nie przerabiałem jeśli chodzi o wew przegub... I właśnie mam problem bo cholerstwo nie chce wyjść :roll:

 

[ Dodano: Sro Sie 06, 2008 7:19 pm ]

Kolejne pytanie może ktoś to robił, a wiem, że na pewno robił :mrgreen:

 

Czy tarcze sprzęgła o średnicy ponad 7 mm warto wkładać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Hello.

Troszke w celu podbicia tematu, troszke z nudow.

 

Ostanio zaczalem wrzucac na youtuba jakies filmiki i tak oto Justy w akcji:

 

Z zeszlego roku krotki klip:

 

Z wrzesnia z Radomia moje przejazdy:

 

Więcej będzie sie pojawiać w kanale:

http://www.youtube.com/user/RajdowyProjekt

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrados, po za nami nikt tego wątku nie czyta. :roll:

 

[ Dodano: Wto Wrz 23, 2008 12:17 pm ]

W ogóle ładnie się prezentuje to Twoje justy :cool:

 

No wlasnie... chyba tylko my tu zagladamy :(

 

Albo czas rozruszac ten watek, albo zmienic samochod

 

A moje Justy... niestety z bliska juz nie robi tak dobrego wrazenia :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...