komancz Opublikowano 18 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2006 A teraz pytanie dlaczego chcesz zdejmować aparat? dlatego leje się olej spod rzeczonego aparatu i trzeba uszczelniacz wymienić innej drogi chyba nie ma ? obawiam się Ywone że to nie oring który uszczelnia obudowę aparatu w głowicy a zimmering uszczelniający aparat zapłonowy w środku, (chyba nie występuje jako część zamienna) . . pozdrowienia Dokladnie tak jak pisze Steifan, w Hondach jest podobny problem i uszczelniacz nie wystepuje, tam dodatkowo pada lozysko, ktorego tez nie mozna nigdzie dostac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ywone Opublikowano 18 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2006 nawet nie straszcie :!: czyli co ? cały aparat zapłonowy do wymiany ? nie wystarczy zimmering na wałek rozrządu ? po ściągnięciu kopułki okazało się ,że w środku jest mokro czyli olej wycieka z silnika przez środek aparatu zapłonowego i potem na zewnątrz pomiędzy obudową a kopułką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STIFAN Opublikowano 18 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2006 nawet nie straszcie :!: czyli co ? cały aparat zapłonowy do wymiany ? nie wystarczy zimmering na wałek rozrządu ? po ściągnięciu kopułki okazało się ,że w środku jest mokro czyli olej wycieka z silnika przez środek aparatu zapłonowego i potem na zewnątrz pomiędzy obudową a kopułką zimmering wałka jest po drugiej stronie głowicy a to co ty potrzebujesz to ok 360 pln. o ile jeszcze można to kupić. . . . pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrados Opublikowano 18 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2006 Ywone puscilem Ci priva w sprawie tego uszczelniacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QL Opublikowano 18 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2006 Ywonne - luz. silnik masz chyba podobny do LIBERO tylko lepszy dostęp daj znac na priva albo na 512 464 495 to mozemy Ci to zrobic jak sie ładnie uśmiechniesz. ale musisz podjechac do ustronia na narty bo tam mamy warsztacik. oglądniemy co trzeba zrobić i już. wszystko sie da zrobić, a moze bedzie kopułka z Libero pasowac. pozdro Kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QL Opublikowano 18 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2006 a czy w związku z tym ze jest Justynka team to dla Libero tez robimy osobny czy ja niczym kukułka ma sie podciepnąć pod inne topicki???? Bo ja taki samotny..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STIFAN Opublikowano 18 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2006 wszystko sie da zrobić, a moze bedzie kopułka z Libero pasowac. a co ma piernik do wiatraka ? . . . pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ywone Opublikowano 18 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2006 jacy Panowie uczynni dziękuję na pewno będę miała na uwadze porady i propozycje :wink: ale to tylko jeden problem z większej całości , niestety nie chciało mi się tyle pisać ale niech tam.....jak tacy mili jesteście ,to na pewno doradzicie najpierw dla zrozumienia tematu muszę bardzo krótko o historii mojej Justynki pierwszy właściciel (ksiądz) kupił nową w salonie jeździł 6 lat , zrobił 90 kkm, serwisował drugi właściciel nie wiem po co kupił to auto jeżdził (a właściwie nie jeździł) prawie 9 lat , zrobił 17 kkm , nie serwisował w końcu umarło się biedakowi kupiłam to auto bo stało od kilku lat praktycznie nie jeżdżone wyciągane było od wielkiego dzwonu do przewietrzenia jak zaczęłam jeździć regularnie kilkadziesiąt km dziennie, większość gumowych uszczelnień silnika odmówiło współpracy oprócz w/w wycieku spod ap.zapłonowego , leje się na pewno spod pokrywy zaworów nie wiem skąd jeszcze , bo silnik jest mokry od oleju tak więc kwalifikuje się do kompleksowego uszczelnienia druga rzecz - najpierw pod korkiem oleju a teraz pod korkiem bagnetu zaczyna się robić biała zawiesina uprzedzając pytania olej wymieniony na półsyntetyk, nie wiem jaki był wcześniej temperatura na wskaźniku trzyma połowę , choć wentylator włącza się dość często stan płynu chłodniczego constans stan oleju na bagnecie constans nie kopci to tak pokrótce wszystko , co na razie zauważyłam aha , jeszcze amoryzatory trzeba by wymienić bo buja trochę wiem ,wiem - głupia baba się nie zna i kupiła sobie auto otóż kupiłam je za psie pieniądze i mam zamiar doprowadzić do świetnego stanu no i co radzicie koledzy na te mankamenty ? ło matko, ale elaborat wyszedł :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 18 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2006 Nie ma nic gorszego dla auta niż długa przerwa w eksploatacji. Ta zawiesina w oleju to może być uszczelka pod głowicą lub poprostu robisz krótkie trasy a jest zimno i woda skrapla się w silniku i nie ma jak odparować. Tylko tyle bo nigdy w zyciu nie miałem nicwspólnego z tym autem. Alleluja i do przodu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek@klubsubaru.pl Opublikowano 18 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2006 nasz był zawsze jeżdżony i nigdy się nie działy takie rzeczy na szczęście. współczuję... . a tak z innej beczki - mogę się na honorowego członka podczepić? bo już nie mam, ale miałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrados Opublikowano 18 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2006 Hmm przewaznie bialy osad na korku nie swiadczy nic dobrego... ale nie wiem jak jest w Justy.. A jezeli mozna zapytac to ile to sa psie pieniadze? Bo jestem ciekawy jakie ja dalem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ubot Opublikowano 18 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2006 Głowa do góry Ywone właśnie swojego doprowadzam do normalnego stanu. Lista jest długa. Poprzedni właściciel niestety nie dbał o autko a szkoda :| Jedna rzecz z bardzo długiej listy to piaskownica w obudowie od filtra powietrza. Normalnie zwaliło mnie z nóg. Oczywiście można nazywać się normalnym użytkownikiem Ale to wykracza poza wszelkie dopuszczalne normy. Tak czy siak koszty naprawy przy odpowiednich ruchach jest naprawdę niewielki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 Jeśli mowa o kosztach to także jestem ciekaw jakie były koszty zakupu waszych Justynek no i jakie są obecnie koszty ich utrzymania. Ja za swoją z 1997 roku zapłaciłem łacznie z akcyzą opłatami rejestracja i ubezpieczeniem OC 15100zł. Obecnie z tego co widzę to średnio co 100km znika ze zbiornika 8l w mieście i około 7l w trasie o ile nie przekraczam 120km/h powyżej 120km/h w okolicach 140-150km/h znowu robi się około 8l/100km. Do kwoty za autko muszę dopisać w sumie jeszcze 130PLN wydane na nowy aku bo stary powiedział że ma dość jak nadeszły większe mrozy. PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ywone Opublikowano 19 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 no to moje koszty zakupu i utrzymania : r. prod. 1991 r. przebieg 107 kkm poj.1,2 75 KM 4WD krajowy, kupiony w salonie seria limitowana na rynek skandynawski alufelgi , podgrzewane siedzenia, szyberdach bez elektryki i elektroniki karoseria, napęd, zawieszenie w bdb stanie silnik chodzi super , ale trzeba pogrzebać bo leje cena zakupu 2.900 zł włożyłam już ok 800 zł (płyny, oleje, filtry, rozrząd, świece, przewody WN, akumulator i takie tam ) do włożenia jeszcze ok 1000 zł (uszczelnienie silnika, regeneracja amorków) utrzymanie OC - 300 zł/rok paliwo 8-8,5 l/100 km na razie tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STIFAN Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 nseria limitowana na rynek skandynawski ooo to współczuję komfortu jazdy (taczka) o ile poprzedni właściciel nie wymienił sprężyn na seryjne... . . pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QL Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 STIFAN: a co co ma piernik??? no mam troche partsow do libero , a jako ze silniki są bardzo podobne to akurat aparat zapłonowy może byc taki sam. i tyle. Ywonne: no to sie szykuje ładna robótka. \ oglądałem ostatnio bardzo podobną justynke, nawet kolor identyczny, silnik chodzi slicznie, ale tez cały wilgotny od oleju. to jakis standard w strszych justynkach??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STIFAN Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 STIFAN: a co co ma piernik??? no mam troche partsow do libero , a jako ze silniki są bardzo podobne to akurat aparat zapłonowy może byc taki sam. głowice i aparaty zapłonowe są inne ... . . . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ubot Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 szukam antenki teleskopowej do subaru I czy ktoś z szanownych grupowiczów nie jest w posiadaniu jakiegoś manuala do Justy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QL Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 STIFAN: oja piernicze!!!!!!!!!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 :?: :?: :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ywone Opublikowano 19 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 ooo to współczuję komfortu jazdy (taczka) o ile poprzedni właściciel nie wymienił sprężyn na seryjne... ano taczka, twardo jak piiiiiiiiiiiiiiiiii jak by ktoś chciał swoją justynę utwardzić i obniżyć to mam komplecik na wymianę oglądałem ostatnio bardzo podobną justynke, nawet kolor identyczny, silnik chodzi slicznie, ale tez cały wilgotny od oleju.to jakis standard w strszych justynkach??? eee to przypadek nie popuszczę , u mnie się nie będzie lało szukam antenki teleskopowej do subaru Smile spróbuj tam http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C620284 http://www.allegro.pl/show_item.php?item=82516963 http://www.allegro.pl/show_item.php?item=82526678 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 STIFAN: a co co ma piernik??? no mam troche partsow do libero , a jako ze silniki są bardzo podobne to akurat aparat zapłonowy może byc taki sam. i tyle. Ywonne: no to sie szykuje ładna robótka. \ oglądałem ostatnio bardzo podobną justynke, nawet kolor identyczny, silnik chodzi slicznie, ale tez cały wilgotny od oleju. to jakis standard w strszych justynkach??? to standard w starych autach moja poprzednia babcia Corsa tez sie pociła tu i tam :)z wiekiem poprostu uszczelki parcieją i popuszczaja conieco. PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 Ja miałem podobne wycieki! 15 minut roboty! uszczelnie aparatu to jest zdjęcie go plus obsmarowanie takim silikonem na wysokie temp (szary) idealny! JA miałem nowet uszczelki wszystkie po generalce! i tak samo z siebie zaczeło lecieć. A z kappy od zaworów również postąpiłem jak wyżej! Co do tej temperatury to miałem specjalnie zdjęcie dla Konrada zrobione, ale gdzieś mi wcieło. Mianowicie silnik jest na grzany jak wskazówka pokazuje 1/4 zakresu! Jak masz połowe to jest źle! :? Teraz w zime to wiatrak prawie wogóle się nie wł! Jedynie to w korkach lub gdzieś na postojach... Ale to chyba logiczne :roll: Sprawdź czy nie masz za mało płynu w chłodnicy może gdzieś ucieka... Temperatura jest najważniejsza w tym aucie!!!! Jak przedobrzysz to momentalnie zaczyna pić! Ja na lato planuje jakiś wlot już raz w starym tak przedobrzyłem Jak przegrzejesz to kicha odrazu pierścienie napuchną gumki na zaworach......... Temperatura dobre chłodzenie to podstawa!!!!!!!!!!!!!!!! Dobrego związku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 ano taczka, twardo jak piiiiiiiiiiiiiiiiii jak by ktoś chciał swoją justynę utwardzić i obniżyć to mam komplecik na wymianę Jest parę osób które używają Justyny w KJSach pewnie chętnie się zamienią... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QL Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 no nie załamujcie mnie. w libero wiatrak sie w zimie wogóle nie załacza - dlatego regularnie sprawdzam czy wogle działa i wymieniłem czujniki na chłodnicy bo miałem wątpliwości. W lecie załacza się dosyć często w mieście i w korkach, na trasie nie, nawet kombinowałem nad letkim zwiększeniem chłodnicy ale w sumie dobrze pracuje to nic z tym nie robie. [z tym zze ja mam zabawnie bo chłodnica z przodu a silnik z tyłu - zupełnie jak w skodzie, tfu. co ja gadam. e a moze ten zaangazowany kolega co ma tu na forum stuningowaną fabie i pieje na jej temat tez tak ma???] i olejem nie leje WOGÓLE. zaraz zrobie nowy wątek na temat libero..... bo mam coś do podsumowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się