Skocz do zawartości

Subaru Justy Team :)


Ywone

Rekomendowane odpowiedzi

A teraz pytanie dlaczego chcesz zdejmować aparat?

dlatego

leje się olej spod rzeczonego aparatu i trzeba uszczelniacz wymienić

innej drogi chyba nie ma ?

 

obawiam się Ywone że to nie oring który uszczelnia obudowę aparatu w głowicy a zimmering uszczelniający aparat zapłonowy w środku, (chyba nie występuje jako część zamienna)

.

.

pozdrowienia

 

Dokladnie tak jak pisze Steifan, w Hondach jest podobny problem i uszczelniacz nie wystepuje, tam dodatkowo pada lozysko, ktorego tez nie mozna nigdzie dostac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet nie straszcie :!:

czyli co ? cały aparat zapłonowy do wymiany ?

nie wystarczy zimmering na wałek rozrządu ?

 

po ściągnięciu kopułki okazało się ,że w środku jest mokro

czyli olej wycieka z silnika przez środek aparatu zapłonowego i potem na zewnątrz pomiędzy obudową a kopułką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet nie straszcie :!:

czyli co ? cały aparat zapłonowy do wymiany ?

nie wystarczy zimmering na wałek rozrządu ?

 

po ściągnięciu kopułki okazało się ,że w środku jest mokro

czyli olej wycieka z silnika przez środek aparatu zapłonowego i potem na zewnątrz pomiędzy obudową a kopułką

 

zimmering wałka jest po drugiej stronie głowicy a to co ty potrzebujesz to ok 360 pln. o ile jeszcze można to kupić.

 

.

.

.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ywonne - luz.

 

silnik masz chyba podobny do LIBERO tylko lepszy dostęp

 

daj znac na priva albo na 512 464 495 to mozemy Ci to zrobic jak sie ładnie uśmiechniesz.

 

ale musisz podjechac do ustronia na narty :D

 

bo tam mamy warsztacik. oglądniemy co trzeba zrobić i już.

 

wszystko sie da zrobić, a moze bedzie kopułka z Libero pasowac.

 

pozdro

 

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacy Panowie uczynni :lol: dziękuję

na pewno będę miała na uwadze porady i propozycje :wink:

 

ale to tylko jeden problem z większej całości , niestety

nie chciało mi się tyle pisać ale niech tam.....jak tacy mili jesteście ,to na pewno doradzicie

 

najpierw dla zrozumienia tematu muszę bardzo krótko o historii mojej Justynki

 

pierwszy właściciel (ksiądz) kupił nową w salonie

jeździł 6 lat , zrobił 90 kkm, serwisował

 

drugi właściciel nie wiem po co kupił to auto

jeżdził (a właściwie nie jeździł) prawie 9 lat , zrobił 17 kkm , nie serwisował

w końcu umarło się biedakowi :(

 

kupiłam to auto bo stało od kilku lat praktycznie nie jeżdżone

wyciągane było od wielkiego dzwonu do przewietrzenia

 

jak zaczęłam jeździć regularnie kilkadziesiąt km dziennie, większość gumowych uszczelnień silnika odmówiło współpracy

oprócz w/w wycieku spod ap.zapłonowego , leje się na pewno spod pokrywy zaworów

nie wiem skąd jeszcze , bo silnik jest mokry od oleju

tak więc kwalifikuje się do kompleksowego uszczelnienia

druga rzecz - najpierw pod korkiem oleju a teraz pod korkiem bagnetu zaczyna się robić biała zawiesina

uprzedzając pytania

olej wymieniony na półsyntetyk, nie wiem jaki był wcześniej

temperatura na wskaźniku trzyma połowę , choć wentylator włącza się dość często

stan płynu chłodniczego constans

stan oleju na bagnecie constans

nie kopci

 

to tak pokrótce wszystko , co na razie zauważyłam

aha , jeszcze amoryzatory trzeba by wymienić bo buja trochę

 

wiem ,wiem - głupia baba się nie zna i kupiła sobie auto

otóż kupiłam je za psie pieniądze i mam zamiar doprowadzić do świetnego stanu

 

no i co radzicie koledzy na te mankamenty ?

 

ło matko, ale elaborat wyszedł :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma nic gorszego dla auta niż długa przerwa w eksploatacji. Ta zawiesina w oleju to może być uszczelka pod głowicą lub poprostu robisz krótkie trasy a jest zimno i woda skrapla się w silniku i nie ma jak odparować. Tylko tyle bo nigdy w zyciu nie miałem nicwspólnego z tym autem. Alleluja i do przodu :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowa do góry Ywone właśnie swojego doprowadzam do normalnego stanu.

Lista jest długa.

Poprzedni właściciel niestety nie dbał o autko a szkoda :|

Jedna rzecz z bardzo długiej listy to piaskownica w obudowie od filtra powietrza.

Normalnie zwaliło mnie z nóg. Oczywiście można nazywać się normalnym użytkownikiem

Ale to wykracza poza wszelkie dopuszczalne normy.

Tak czy siak koszty naprawy przy odpowiednich ruchach jest naprawdę niewielki. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mowa o kosztach to także jestem ciekaw jakie były koszty zakupu waszych Justynek no i jakie są obecnie koszty ich utrzymania. Ja za swoją z 1997 roku zapłaciłem łacznie z akcyzą opłatami rejestracja i ubezpieczeniem OC 15100zł. Obecnie z tego co widzę to średnio co 100km znika ze zbiornika 8l w mieście i około 7l w trasie o ile nie przekraczam 120km/h powyżej 120km/h w okolicach 140-150km/h znowu robi się około 8l/100km. Do kwoty za autko muszę dopisać w sumie jeszcze 130PLN wydane na nowy aku bo stary powiedział że ma dość jak nadeszły większe mrozy.

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to moje koszty zakupu i utrzymania :

r. prod. 1991 r.

przebieg 107 kkm

poj.1,2 75 KM 4WD

krajowy, kupiony w salonie

seria limitowana na rynek skandynawski

alufelgi , podgrzewane siedzenia, szyberdach

bez elektryki i elektroniki :)

karoseria, napęd, zawieszenie w bdb stanie

silnik chodzi super , ale trzeba pogrzebać bo leje

cena zakupu 2.900 zł :lol:

włożyłam już ok 800 zł (płyny, oleje, filtry, rozrząd, świece, przewody WN, akumulator i takie tam )

do włożenia jeszcze ok 1000 zł (uszczelnienie silnika, regeneracja amorków)

utrzymanie

OC - 300 zł/rok

paliwo 8-8,5 l/100 km

 

na razie tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STIFAN:

 

a co co ma piernik???

 

no mam troche partsow do libero , a jako ze silniki są bardzo podobne to akurat aparat zapłonowy może byc taki sam.

 

i tyle.

 

Ywonne: no to sie szykuje ładna robótka.

\

oglądałem ostatnio bardzo podobną justynke, nawet kolor identyczny, silnik chodzi slicznie, ale tez cały wilgotny od oleju.

 

to jakis standard w strszych justynkach???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo to współczuję komfortu jazdy (taczka) o ile poprzedni właściciel nie wymienił sprężyn na seryjne...

ano taczka, twardo jak piiiiiiiiiiiiiiiiii

jak by ktoś chciał swoją justynę utwardzić i obniżyć to mam komplecik na wymianę :)

oglądałem ostatnio bardzo podobną justynke, nawet kolor identyczny, silnik chodzi slicznie, ale tez cały wilgotny od oleju.

to jakis standard w strszych justynkach???

eee to przypadek

nie popuszczę , u mnie się nie będzie lało

szukam antenki teleskopowej do subaru Smile

spróbuj tam

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C620284

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=82516963

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=82526678

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STIFAN:

 

a co co ma piernik???

 

no mam troche partsow do libero , a jako ze silniki są bardzo podobne to akurat aparat zapłonowy może byc taki sam.

 

i tyle.

 

Ywonne: no to sie szykuje ładna robótka.

\

oglądałem ostatnio bardzo podobną justynke, nawet kolor identyczny, silnik chodzi slicznie, ale tez cały wilgotny od oleju.

 

to jakis standard w strszych justynkach???

 

to standard w starych autach :) moja poprzednia babcia Corsa tez sie pociła tu i tam :)z wiekiem poprostu uszczelki parcieją i popuszczaja conieco.

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobne wycieki!

 

15 minut roboty! uszczelnie aparatu to jest zdjęcie go plus obsmarowanie takim silikonem na wysokie temp (szary) idealny! JA miałem nowet uszczelki wszystkie po generalce! i tak samo z siebie zaczeło lecieć. A z kappy od zaworów również postąpiłem jak wyżej!

 

Co do tej temperatury to miałem specjalnie zdjęcie dla Konrada zrobione, ale gdzieś mi wcieło. Mianowicie silnik jest na grzany jak wskazówka pokazuje 1/4 zakresu!

Jak masz połowe to jest źle! :? Teraz w zime to wiatrak prawie wogóle się nie wł! Jedynie to w korkach lub gdzieś na postojach... Ale to chyba logiczne :roll: Sprawdź czy nie masz za mało płynu w chłodnicy może gdzieś ucieka... Temperatura jest najważniejsza w tym aucie!!!! Jak przedobrzysz to momentalnie zaczyna pić!

Ja na lato planuje jakiś wlot już raz w starym tak przedobrzyłem :evil:

Jak przegrzejesz to kicha odrazu pierścienie napuchną gumki na zaworach.........

Temperatura dobre chłodzenie to podstawa!!!!!!!!!!!!!!!! Dobrego związku :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie załamujcie mnie.

 

w libero wiatrak sie w zimie wogóle nie załacza - dlatego regularnie sprawdzam czy wogle działa i wymieniłem czujniki na chłodnicy bo miałem wątpliwości.

 

W lecie załacza się dosyć często w mieście i w korkach, na trasie nie, nawet kombinowałem nad letkim zwiększeniem chłodnicy ale w sumie dobrze pracuje to nic z tym nie robie.

 

[z tym zze ja mam zabawnie bo chłodnica z przodu a silnik z tyłu - zupełnie jak w skodzie, tfu.

co ja gadam.

e a moze ten zaangazowany kolega co ma tu na forum stuningowaną fabie i pieje na jej temat tez tak ma???]

 

i olejem nie leje WOGÓLE.

 

zaraz zrobie nowy wątek na temat libero.....

 

bo mam coś do podsumowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...