huzar105 Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 huzar105, a nie orientujesz się może czy na "kresce" ktoś nie dysponowałby materiałami potrzebnymi maverickowi ?? Rzadko tam zaglądam, więc nie bardzo wiem, kto tam ogarnia Justynkę. Sam też trochę grzebałem w poszukiwaniu tych materiałów ale poza jednym martwym linkiem zupełnie nic nie trafiłem. Silnik w justy nie jest żadnym tematem tabu ma 3 zawory na cylinder sporo producentów stosowało taki zabieg, wałek wyrównujący na łańcuszku i dosyć dobrze obliczone pojemności układów dolotowych, komór spalania itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimof Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 ...75km z 1.2i to bardzo dobry wynik jak na tamte czasy. Z lepszymi osiągami w małych pojemnościach spotkać można tylko w innych japońcach i francuzach (205 i AX). Nawet dziś z 1.2 wolnossące nie osiąga się tyle mocy - oczywiście można poprawiać, a potem uturbiać. Kończąc na obudowie justy, reszta sti Wiedzy proponuje szukać na zagranicznych forach justy, jednak silnik jest prosty (niestety nie można powiedzieć, że klasyczny) i przy odrobinie zaciętości każdy mechanik sobie z nim poradzi. No, może nie z gaźnikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maverick03 Opublikowano 6 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2010 Dziękuję za pomoc wczoraj przez przypadek natknąłem się na to forum: http://subarujusty.proboards.com/index.cgi? więc może i z niego coś ciekawego wyniosęhuzar105 mam pytanie związane z tym łańcuszkiem wyrównoważającym, on służy też do napędu pompy wody i pompy oleju? zauważyłem, że jest już dosyć luźny i przy całym remoncie też trzeba by go wymienić, w którymś wątku znalazłem, że zastosowałeś łańcuszek z silnika który jest w Skodzie Fabia 1.2? spasował bez problemu czy musiałeś go jakoś skracać? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 6 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2010 Dziękuję za pomoc wczoraj przez przypadek natknąłem się na to forum: http://subarujusty.proboards.com/index.cgi? więc może i z niego coś ciekawego wyniosęhuzar105 mam pytanie związane z tym łańcuszkiem wyrównoważającym, on służy też do napędu pompy wody i pompy oleju? zauważyłem, że jest już dosyć luźny i przy całym remoncie też trzeba by go wymienić, w którymś wątku znalazłem, że zastosowałeś łańcuszek z silnika który jest w Skodzie Fabia 1.2? spasował bez problemu czy musiałeś go jakoś skracać? Pozdrawiam U mnie się urwał - kup oryginał + płozę w ASO, kosztuje niewiele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 7 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 Dziękuję za pomoc wczoraj przez przypadek natknąłem się na to forum: http://subarujusty.proboards.com/index.cgi? więc może i z niego coś ciekawego wyniosęhuzar105 mam pytanie związane z tym łańcuszkiem wyrównoważającym, on służy też do napędu pompy wody i pompy oleju? zauważyłem, że jest już dosyć luźny i przy całym remoncie też trzeba by go wymienić, w którymś wątku znalazłem, że zastosowałeś łańcuszek z silnika który jest w Skodzie Fabia 1.2? spasował bez problemu czy musiałeś go jakoś skracać? Pozdrawiam U mnie się urwał - kup oryginał + płozę w ASO, kosztuje niewiele. :shock: dostałeś coś w aso? :shock: Ładne musisz mieć tam plecy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 7 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 Dziękuję za pomoc wczoraj przez przypadek natknąłem się na to forum: http://subarujusty.proboards.com/index.cgi? więc może i z niego coś ciekawego wyniosęhuzar105 mam pytanie związane z tym łańcuszkiem wyrównoważającym, on służy też do napędu pompy wody i pompy oleju? zauważyłem, że jest już dosyć luźny i przy całym remoncie też trzeba by go wymienić, w którymś wątku znalazłem, że zastosowałeś łańcuszek z silnika który jest w Skodzie Fabia 1.2? spasował bez problemu czy musiałeś go jakoś skracać? Pozdrawiam U mnie się urwał - kup oryginał + płozę w ASO, kosztuje niewiele. :shock: dostałeś coś w aso? :shock: Ładne musisz mieć tam plecy. Zamówiłem u DAWOJA i przyszło z Niemiec w ciagu 1,5 tygodnia. Razem było coś koło 200 złotych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 7 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 Dziękuję za pomoc wczoraj przez przypadek natknąłem się na to forum: http://subarujusty.proboards.com/index.cgi? więc może i z niego coś ciekawego wyniosęhuzar105 mam pytanie związane z tym łańcuszkiem wyrównoważającym, on służy też do napędu pompy wody i pompy oleju? zauważyłem, że jest już dosyć luźny i przy całym remoncie też trzeba by go wymienić, w którymś wątku znalazłem, że zastosowałeś łańcuszek z silnika który jest w Skodzie Fabia 1.2? spasował bez problemu czy musiałeś go jakoś skracać? Pozdrawiam U mnie się urwał - kup oryginał + płozę w ASO, kosztuje niewiele. :shock: dostałeś coś w aso? :shock: Ładne musisz mieć tam plecy. Zamówiłem u DAWOJA i przyszło z Niemiec w ciagu 1,5 tygodnia. Razem było coś koło 200 złotych. Ale jak zamówiłeś? W Kocarze nie mają katalogu, a po vin-ie to maksymalne zdjęcia ogólnie dostępne w necie plus czas oczekiwania nieznany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 7 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 Dziękuję za pomoc wczoraj przez przypadek natknąłem się na to forum: http://subarujusty.proboards.com/index.cgi? więc może i z niego coś ciekawego wyniosęhuzar105 mam pytanie związane z tym łańcuszkiem wyrównoważającym, on służy też do napędu pompy wody i pompy oleju? zauważyłem, że jest już dosyć luźny i przy całym remoncie też trzeba by go wymienić, w którymś wątku znalazłem, że zastosowałeś łańcuszek z silnika który jest w Skodzie Fabia 1.2? spasował bez problemu czy musiałeś go jakoś skracać? Pozdrawiam U mnie się urwał - kup oryginał + płozę w ASO, kosztuje niewiele. :shock: dostałeś coś w aso? :shock: Ładne musisz mieć tam plecy. Zamówiłem u DAWOJA i przyszło z Niemiec w ciagu 1,5 tygodnia. Razem było coś koło 200 złotych. Ale jak zamówiłeś? W Kocarze nie mają katalogu, a po vin-ie to maksymalne zdjęcia ogólnie dostępne w necie plus czas oczekiwania nieznany Po VIN-ie tylko musieli skorzystać z jakiegoś starszego programu czy nawet fiszek + sprawdzenie dostępności w DE i dało radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maverick03 Opublikowano 9 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 lukass tak w sumie byłoby najprościej ale koszty spore, a może ze znalezieniem zamiennika byłoby taniej, sam remont tego silnika skubnie około 800 zł a to juz znacząca kwota:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marco_bimarco Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Witam! od paru dni jestem szczęśliwym posiadaczem Justynki. Samochód jak na swoje lata i silnik 1.2 na wtrysku (1993 rok) jest w całkiem niezłym stanie. Wymieniony olej w silniku i filtry, świece i przewody wysokiego napięcia, od momentu zakupu przejechałem prawie 1000 kilometrów i autko sprawuje się wyśmienicie nie do końca jestem pewny przebiegu bo na liczniku pokazuje 87 tysięcy km i nie wiem co z rozrządem, wiem, że po zakupie profilaktycznie też powinno się go wymienić ale może dałoby się to jakoś odciągnąć na jakiś miesiąc cz dwa(żeby odłożyć pare groszy na tą naprawę) i w związku z tym mam pytanie, wie ktoś może co ile powinno się wymieniać pasek? Przeglądając forum trafiłem na temat o kolizyjności rozrządu i troche się przestraszyłem, jak to jest w tych silnikach? co może się stać w tym silniku gdy ten pasek się urwie? Rozrząd jest kolizyjny? szukałem na forum ale żadnej odpowiedzi nie znalazłem. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimof Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Do przebiegu dodaj 2 z przodu i masz przebieg. Rozrząd bezkolizyjny. Pasek warto wymienić, po co czekać do skutków zaniedbań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 profilaktycznie też powinno się go wymienić ale może dałoby się to jakoś odciągnąć na jakiś miesiąc cz dwa(żeby odłożyć pare groszy na tą naprawę) Rozrząd to groszowe sprawy. Banalny w wymianie. No chyba, że czegoś nie dokręcisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marco_bimarco Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 gimof, huzar105 dziękuję za odpowiedź, chyba faktycznie nie będę z tym zwlekał i po prostu wymienię żeby mieć problem z głowy. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Tak sobie myślę o zakupie Justy rocznik 2002/2003. Co sądzicie o awaryjności i kosztach eksploatacji modeli 2002 i 2003? Z reguły nowszy model powinien być lepszy no ale z regułami róznie bywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Tak sobie myślę o zakupie Justy rocznik 2002/2003. Co sądzicie o awaryjności i kosztach eksploatacji modeli 2002 i 2003? Z reguły nowszy model powinien być lepszy no ale z regułami róznie bywa Gdyby wszystkie justy były robione na jednej licencji to można by tak powiedzieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 TZN ? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marco_bimarco Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Witam ponownie:) dodatkowe fundusze się znalazły i rozrząd już wymieniony mam pytanie czysto teoretyczne..wie ktoś może jakie są różnice w silnikach zasilanych gaźnikowo i tych zasilanych wtryskiem(1.2)? Konkretnie chodzi mi o dół silnika(np blok, tłoki) czy jest to takie same w obu silnikach? Czy w przypadku przeróbki od strony mechanicznej na EFI sprowadza się to przełożenia kompletnej głowicy z całym osprzętem czy trzeba coś przerabiać w bloku albo głowicy aby te elementy połączyć? Znalazłem podobny temat na forum ale nie znalazłem żadnej odpowiedzi na niego. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimof Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 Kadłub silnika niczym się nie różni, głowice są jak najbardziej różne. Przekładasz głowicę z wtryskiem i całą wiązką. -- 27 lis 2010, o 19:05 -- TZN ? :wink: Produkcja justy zmienia się tzn. po 93r (a może 92 w każdym razie jak wyszła buda swifta) subaru przestało się interesować justynką jakoś specjalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 Produkcja justy zmienia się tzn. po 93r (a może 92 w każdym razie jak wyszła buda swifta) subaru przestało się interesować justynką jakoś specjalnie. Po 95 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimof Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 Po 95 to juz nawet face lifting astry był Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w3rti Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Witam, po sporej przerwie udzielania się na forum spowodowanej brakiem czasu i finansami( nie mogę znaleźć Justy w dobrym stanie i taniej) mam pytanie. Orientuje się ktoś czy skrzynia montowana przy silniku 1.0 jest identyczna jak w 1.2? Jak wyglądałaby sprawa ze zmianą silnika 1.0 na 1.2? Jakiś większych problemów można się spodziewać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Witam,po sporej przerwie udzielania się na forum spowodowanej brakiem czasu i finansami( nie mogę znaleźć Justy w dobrym stanie i taniej) mam pytanie. Orientuje się ktoś czy skrzynia montowana przy silniku 1.0 jest identyczna jak w 1.2? Jak wyglądałaby sprawa ze zmianą silnika 1.0 na 1.2? Jakiś większych problemów można się spodziewać? To jest subaru tu nic nie pasuje :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimof Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 To jest subaru tu nic się nie psuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w3rti Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 To nie dobrze;/ Widzę, że będę mieć problem. W takim razie muszę znaleźć justy 3 drzwiowe z silnikiem 1.2 na wtrysku ze zdrową budą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 To nie dobrze;/ Widzę, że będę mieć problem. W takim razie muszę znaleźć justy 3 drzwiowe z silnikiem 1.2 na wtrysku ze zdrową budą. Wszystko da się zrobić kwestia tylko ceny. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się